Mitä ajattelisit, jos kumppanisi jatkuvasti huomauttaa siitä, että käytät liikaa meikkiä
Eikö se ole jokaisen oma asia? Miksi sitä pidetään huonona itsetuntona jos tykkää meikata normaalia enemmän? Minulle se on harrastus, jopa tietynlaista taidetta
Kommentit (48)
Sivusta... On turhaa meikkaamista ja liika meikkaamista. Kumpikaan ei ole hyvästä. Turha meikkaaminen on esimerkiksi ettei roskapussia voi viedä ulos tai käydä kioskilla/pienessä lähikaupassa ilman meikkaamista. Liika meikkaaminen on että tekee samalla kavaalla arki meikin kuin juhlameikin. Tietenkin on myös liikaa meikkiä vaihtoehto, silloin ei enää erota samaksi ihmiseksi ilman meikkiä tai meikin kanssa, tai jos meikkaus on samaa tasoa kuin ennen 2000 lukua teinien ensimeikkaukset.
Luonnollisuus on kauniinpaa. Arki meikkiin ei saisi mennä 5minuuttia enempää. 😉
Mutta ap kysymykseen. Se mitä minä ajattelen ei ole relevanttia kun miehesi kommentoi minulle, myöskään en tiedä oikeita taustoja meikkauksesta tai teistä. Joten sehän ihan riippuu siitä miten ahdistavaa tai ärsyttävää miehen kommentointi on sinun näkökulmasta. Ja onko se ainoa ongelma teidän suhteessa. Joten ei sinun pitää itse miettiä tyydytkö kuuntelemaan kommentteja tai muutatko omaa meikkaamista tai pitäisikö teidän erota.
Ei kukaan jaksa naista joka jumittaa peilin edessä.
Ajatuksesta tukee yökkäysreaktio.
Seonnut se olisi jos niin sanoisi, kun en meikkaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ripseni ovat samoin vaaleat, mutta olen laittanut ripsiväriä viimeksi toukokuussa, kun olin mieheni kanssa musikaalissa. En kaipaa enää sitä aikaa, kun väkersin ripsiäni 10 minuuttia aamuisin.
Pakko kysyä, kuinka saat ripsivärin laittoon menemään 10 minuuttia? Itselläni siihen menee ihan maksimissaan 1 minuutti, jos mukaan laskee meikkilaatikon avaamisen, ripsivärin etsimisen jne jne. Pelkkä värin levitys ehkä 20 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripseni ovat samoin vaaleat, mutta olen laittanut ripsiväriä viimeksi toukokuussa, kun olin mieheni kanssa musikaalissa. En kaipaa enää sitä aikaa, kun väkersin ripsiäni 10 minuuttia aamuisin.
Pakko kysyä, kuinka saat ripsivärin laittoon menemään 10 minuuttia? Itselläni siihen menee ihan maksimissaan 1 minuutti, jos mukaan laskee meikkilaatikon avaamisen, ripsivärin etsimisen jne jne. Pelkkä värin levitys ehkä 20 sekuntia.
No joo, ei mennyt kymmentä minuuttia, mutta aikansa kuitenkin, sillä ripseni ovat lyhyet ja suorat, joten taivutin niitä ja sudin ripsiväriä pariinkin kertaan. Mutta ihan sama, se asia ei ole minun ongelmani.
Veikkaan, että ap väkertää naamaansa pitempään kuin 10 minuuttia, laittelee kaiken maailman primerit, tekoripset, contourit ja rajaukset, mutta ei kuitenkaan sen jälkeen näytä yhtään paremmalta, vaan ylimeikatulta huonoitsetuntoiselta pelleltä, jonka meikkinaama erottui ikävästi luonnollisten ihmisten joukosta. Sitä se kumppani varmaan häpeääkin ja hän koittaa suitsia meikkaamista ja siihen kuluvaa aikaa kohtuulliseksi.
Tämä ketju tuli mieleen tänään päivällä, kun olin koiran kanssa kävelemässä läheisellä luontopolulla ja vastaan tuli nuori pariskunta.
Mies oli tavallistakin tavallisempi ja ihan siihen maisemaan sopivasti pukeutunut ja nainenkin periaatteessa, mutta se naisen naama oli kuin hän olisi ollut menossa johonkin yökerhoon. Siitä näkyi auringossa kaikki (epäonnistuneet) varjostukset, rajaukset, tekoripset ja luomivärit mitä olla saattoi. Se oli aika karmaisevan näköistä varsinkin, kun nainen oli nuori ja muuten ihan kivan näköinen. Ilman sitä pakkelia hän olisi ollut varmasti oikein söpö, mutta maalattuna ihan kamala.
Minä sanon usein vaimolle saunan jälkeen että näytät kauniilta. Se on ehkä se paras vihje?
No eipä hän nyt ole koskaan ylimeikannut, ja toivon että ei tekisi sitä tulevaisuudessakaan. Luontaisesti kauniit kasvot, ei niitä kannata maskeerata piiloon? Pieni hillitty meikki kun sitä tarvitaan, ja tietenkin naiset meikkaa myös ihan omaksi ilokseen. Manikyyrit, pedikyyrit, yms. Lähes jokainen.
Meikkaaminen ei kuulu kumppanille. Jokainen saa meikata juuri niin paljon tai vähän kuin itseä huvittaa, muiden mielipiteellä asiasta ei ole yhtään mitään väliä. Sama koskee pukeutumista, hiuksia ja sheivaamista, jokainen päättää itse mitä tekee eikä muilla ole siihen mitään sanomista, ei myöskään kumppanilla.
Miksi ihmeessä alkaa suhteeseen ihmisen kanssa joka omasta mielestä meikkaa liikaa? Eikö voi valita toisenlaisen kumppanin jo aluksi eikä ruveta vaatimaan toista muuttumaan?
Jos kumppani muuttaa tyyliään suhteen aikana, niin sekin on vain hänen oma asiansa. Jokainen päättää itse mitä ulkonäölleen tekee, ei kuulu muille. Jos muutos ei miellytä, voi lähteä lätkimään, mutta silloin ei kyllä välittänyt tippaakaan siitä persoonasta siellä pinnan alla.