Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit, jos kumppanisi jatkuvasti huomauttaa siitä, että käytät liikaa meikkiä

Vierailija
04.07.2023 |

Eikö se ole jokaisen oma asia? Miksi sitä pidetään huonona itsetuntona jos tykkää meikata normaalia enemmän? Minulle se on harrastus, jopa tietynlaista taidetta

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä esimerkiksi juhlissa kun naiset halaavat miehiä niin heidän siistissä puvuntakin olkapäässä meikkivoide- suttu. Sotkee paljon.. myös tyynyliinat, takinkaulukset ym.

Vierailija
22/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat tietysti itse päättää haluatko olla rakkaallesi mieluisan näköinen vai jääräpäisesti tehdä niin kuin sinä haluat. Ehkä jonkinlainen kompromissi voisi olla fiksua, jos haluat edistää hyvää suhdetta.

Eikös se ole vain hyvä asia, että hänen mielestään sinä olet kaunis vähemmällä meikillä eli luonnostaan kaunis.

Mieti asiaa toisin päin, jos puolisosi ei välittäisi sinun mielipiteestäsi, miltä tuntuisi. Kestäisikö rakkautesi häneen yhtä hyvänä tai ollenkaan?

Ehkä ap:n pitää valita joko se kumppani tai meikit. Jos meikkaaminen on koko elämä, niin mihin ap tarvitsee sitä kumppania? Kumppanikin varmaan alkaa olla aika korvia myöten täynnä ap:n pellenaamaa ja itsepäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se jokaisen oma asia, mutta ymmärrän kyllä puolisoasikin. Sinulla menee varmaan hirveästi aikaa siihen meikkaukseen ja olisit todennäköisesti paremman näköinen vähän vähemmällä. Oma päätöksesi kuitenkin, ja toki jatkuva sanominen samasta asiasta on ärsyttävää, itsehän on runsaasti meikkaavan puolison valinnut.

Vierailija
24/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppani on vapaa etsimään sopivamman.

Mies voittaa siinä.

Vierailija
25/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en meikkaa ollenkaan ja olen saanut siitä paljon kehuja miehiltä. Sanovat että kiva nähä minkänäkönen mää oikeesti oon eikä tuu yllätyksiä että joku näppylänaama paljastuisi alta. Lähdötkin sujuu nopsasti; vessa, käsilaukku ja mahdollisesti tukan kampaus 5-piikkisillä.

Ne näppyläthän ovat jokaisen oma valinta varmasti...

En ole kuullut kenenkään koskaan sanovan, että haluaa kasvoilleen näppylöitä, jotta voi meikata ne sitten piiloon. Hohhoijaa taas...

Vierailija
26/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät tajua miten sairaalta voi näyttää ilman meikkiä. Itse käytän koska ilman näytän kuin olisin ollut kaksi viikkoa sairaalassa keuhkokuumeen kourissa (ei siis pahalla kaikille niille jotka nyt ovat). Tummat silmänaluset, näkymättömät ripset ja kulmakarvat, sentään iho on ihan ok.

Vierailija
27/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kumppani on varmaan ihan vapaa lähtemään jos ei toisen pärstä ja meikit enää miellytä. Luultavasti ap meikkaa liikaa, mutta hänellä on täysi oikeus tehdä niin. Jatkuva nalkuttaminen jostain tuollaisesta on typerää. Siis jos nainen huomauttelisi jostain miehen ulkonäköön liittyvästä jatkuvasti, sitä sanottaisiin nalkutukseksi.

Vierailija
28/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän siltä, että kumppanisi pelkää sinun saavan huomiota. Jolloin hän joutuisi kilpailemaan sinusta. Siksi manipuloi sinua uskomaan,  että käytät liikaa meikkiä.

Hän ei myöskään luota sinun  omaan arvostelukykyysi, millainen meikki on sopiva. Ei kuulosta kovin hyvältä suhteelta.

Vierailija
29/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mä katsoisin peiliin, ja miettisin, josko miehen sanomisessa oiskin totuus 🙄

Aloituksessa ei käynyt sukupuoli ilmi.

No eipä käynyt, ei, mutta ihan mutu-tuntumalla aattelisin, että vähintään 90% parisuhteissa, mies meikkaa naista vähemmän. Ja oli nyt sitten vaikka transsukupuoliset, tai lesbot/ homot kyseessä, niin kyllä, silti miettisin onko toisen sanomisessa totuus 😉

Vierailija
30/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta meikki on huonon itsetunnon merkki ja ihan naisena näin sanon.

Minun mielestä ei ole ja nainen olen, liki viisikymppinen sellainen.

On mukava meikata ihan siinä missä on kiva laittaa päälleen nättejä, puhtaita ja sopivia vaatteita tai vaikka laittaa hiukset kivasti. Vaikka en meikkaakkaan paljoa, niin vaikka kummilapseni ylioppilasjuhliin oli ihana laittaa kaunis meikki kasvoille.

Liika on kuitenkin liikaa varsinkin päiväaikaan ja silloin, jos tarkoituksena on mennä vaikka uimaan, liikkumaan luonnossa tai kun on ihan omalla porukalla.

Vierailija
31/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät tajua miten sairaalta voi näyttää ilman meikkiä. Itse käytän koska ilman näytän kuin olisin ollut kaksi viikkoa sairaalassa keuhkokuumeen kourissa (ei siis pahalla kaikille niille jotka nyt ovat). Tummat silmänaluset, näkymättömät ripset ja kulmakarvat, sentään iho on ihan ok.

Käyn noin viiden viikon välein kulmien kestovörissä ammattilaisella. Nyt edellisestä kerrasta on puolitoista kuukautta, joten kulmakarvani ovat täysin näkymättömät. Se ei haittaa ollenkaan, siitä tulee lähinnä sellainen kesälook.

Ripseni ovat samoin vaaleat, mutta olen laittanut ripsiväriä viimeksi toukokuussa, kun olin mieheni kanssa musikaalissa. En kaipaa enää sitä aikaa, kun väkersin ripsiäni 10 minuuttia aamuisin.

Sinuna laittaisin siis vain niihin tummiin silmänalusiin jotain kevyttä ja painelisin menemään hymy huulilla huolettomasti ajattelematta sen enempää. En minä ainakaan katso kenenkään toisen naamaa kovin tarkasti vaikka kaupassa, joten en tiedä onko se naama omistajansa mielestä hyvä vai huono.

Vierailija
32/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mä katsoisin peiliin, ja miettisin, josko miehen sanomisessa oiskin totuus 🙄

Aloituksessa ei käynyt sukupuoli ilmi.

No eipä käynyt, ei, mutta ihan mutu-tuntumalla aattelisin, että vähintään 90% parisuhteissa, mies meikkaa naista vähemmän. Ja oli nyt sitten vaikka transsukupuoliset, tai lesbot/ homot kyseessä, niin kyllä, silti miettisin onko toisen sanomisessa totuus 😉

Taitaa olla nyt tyttöpari. Ap:lla huono itsetunto ja toisella hyvä.

Vierailija
33/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän siltä, että kumppanisi pelkää sinun saavan huomiota. Jolloin hän joutuisi kilpailemaan sinusta. Siksi manipuloi sinua uskomaan,  että käytät liikaa meikkiä.

Hän ei myöskään luota sinun  omaan arvostelukykyysi, millainen meikki on sopiva. Ei kuulosta kovin hyvältä suhteelta.

Minulla taas tuollainen ei käynytkään mielessä! Siinä olen samaa mieltä, että suhde ei kuulosta kovin hyvältä. Luulen, että pariskunnalla on muitakin kompastuskiviä suhteessa ja kumppani saattaa pian lähteä tuosta tuoreisiin vesiin. Toivottavasti.

Vierailija
34/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole se meikin määrä, vaan se miten sitä käytetään. Meikkiä voi olla vaikka kuinka paljon (tai vähän), mutta jos se on taitavasti laitettu, lopputulos näyttää hyvältä. Jos meikkiä on laapittu naamaan vain siksi, että naamaan on laapittu meikkiä, niin harva sitä osaa arvostaa.

Vierailija
35/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka laittaa kesällä paljon meikkiä?

Vierailija
36/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä jaksais tommosta miestä. Ei kuulu mielestäni miehelle. Mitä mies ymmärtää meikistä / ehostamisesta tai muusta ihonhoidosta

Kyllähän se liiallinen meikki näkyy kauas ja todella ikävästi, joten vaikka ei meikkauksesta sen enempää ymmärtäisikään, niin pellenaama on järkyn näköinen.

Kauniisti laitettu meikki voi olla parhaimmillaan ja oikeassa paikassa todella upea, mutta huonosti laitettu meikki ei. Ja jos toinen pakkeloi naamansa vaikka uimarannalle mennessä, niin se näyttää naurettavalta.

Vierailija
37/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako puolisosi perustella sanansa? Onko hän meikkauksen asiantuntija, jolla on varaa sanoa jotakin? KÄykää keskustelu aiheesta. Joskus taustalla voi olla puolison oma kotikasvatus kuka saa meikata ja miten paljon ja onko se syntiä vaiko ei. Ja jos sinä selität, miten tykkäät meikata ja seuraat trendejä, pidät sitä taiteena, voi sekin auttaa puolisoa tajuamaan miksi meikkaat miten meikkaat.

Vierailija
38/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin etäisyyttä mieheen jos hän alkaisi huomauttelemaan.

Huomauttelu mistään asiasta ei ole asiallista. Miksi kenellekään pitäisi "laukoa totuuksia" tai muuten huomautella mistään.

Huomauttelu on kontrollointia. Halutaan toisen muuttuvan jollain tavalla ja annetaan ymmärtää että hän itse ei osaa arvioida miten pitäisi olla tai mikä on sopiva määrä meikkiä.

Joskus taustalla voi olla mustasukkaisuutta. Ei haluta että kumppani pukeutuu tai meikkaa liian näyttävästi, vaan halutaan hänen olevan värittömämpi ja näkymättömämpi.

Vierailija
39/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako puolisosi perustella sanansa? Onko hän meikkauksen asiantuntija, jolla on varaa sanoa jotakin? KÄykää keskustelu aiheesta. Joskus taustalla voi olla puolison oma kotikasvatus kuka saa meikata ja miten paljon ja onko se syntiä vaiko ei. Ja jos sinä selität, miten tykkäät meikata ja seuraat trendejä, pidät sitä taiteena, voi sekin auttaa puolisoa tajuamaan miksi meikkaat miten meikkaat.

Jos toinen näyttää ihan kamalalta meikkikerroksissaan, niin ei sitä tarvitse enempää perustella. Siihen ei tarvitse edes asiantuntijuutta. :-D

Synneistä en tiedä ja se tuskin on paheksunnan takana, kun tyyppi on meikkipellen kanssa alkanut olemaan.

Vierailija
40/48 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin etäisyyttä mieheen jos hän alkaisi huomauttelemaan.

Huomauttelu mistään asiasta ei ole asiallista. Miksi kenellekään pitäisi "laukoa totuuksia" tai muuten huomautella mistään.

Huomauttelu on kontrollointia. Halutaan toisen muuttuvan jollain tavalla ja annetaan ymmärtää että hän itse ei osaa arvioida miten pitäisi olla tai mikä on sopiva määrä meikkiä.

Joskus taustalla voi olla mustasukkaisuutta. Ei haluta että kumppani pukeutuu tai meikkaa liian näyttävästi, vaan halutaan hänen olevan värittömämpi ja näkymättömämpi.

Ap voi todellakin ottaa etäisyyttä kumopaniinsa, jos tämän sanomiset eivät miellytä.

Ap kirjoitti, että laittaa meikkiä reilusti ja en mitenkään nyt usko, että se meikkaus on useimpien mielestä kovin taidokkaasti tai kauniisti laitettu. Jos siis olisin ap, niin katsoisin kriittisesti peiliin ja miettisin, voisiko sanoissa olla perää. Luultavasti on ja toinen yrittää sanoa, että vähemmänkin riittäisi kesällä ja päiväaikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi