Miksi jotkut ovat ilkeitä ja nokkivat esim. mt-ihmisiä :(
Luin toista ketjua ja siitä sai kuvan, että joidenkin mielestä minunkin kuuluisi viettää loppuelämäni yksin. Matka on ollut pitkä ja se on edennyt paljon. Kenellä on oikeus sanella toisten elämää? Sekö on kivaa, että toinen pahoittaa mielensä..
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mt-ihmiset maksavat liikaa.
Se on myös sellainen muotisairaus, johon jotkut aina vetoavat halutessaan muilta rahaa/ilmaista apua kaikkeen ja kaikkiin asioihin ja kaikkea muuta.
Totta kai! Meillähän onkin Suomessa nyt mielenterveyshoito niin upeaa, että sitä haetaan vaikka huvikseen!
Jonoja ei ole, kaikkea tukea saa heti ja rahaakin annetaan!
Pitäisköhän itsekin alkaa muotisairaaksi, että saisin kaikkea!
Niin no ilkeilijöillä on itsellään päässä perustavanlaatuista vikaa. Sen näkee kaikki joilla on vähänkin enemmän älyä. Ilkeät itse ei sitä toki tajua.
Siksi kun sä oot luultavasti se terve ja ne niitä hulluja epätasapainossa. Eihän normaali ihminen kuluta aikaa muita kiusaten ja heikentäen.
Miksi miesviha tai MT feminismi pitäisi hyväksyä ?
Vierailija kirjoitti:
Niin no ilkeilijöillä on itsellään päässä perustavanlaatuista vikaa. Sen näkee kaikki joilla on vähänkin enemmän älyä. Ilkeät itse ei sitä toki tajua.
Sinä kirjoitat nyt itse todella ilkeästi. Mitä sanoitkaan ilkeistä ihmisistä...?
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän niinkuin viämäri.
Niinpä, samat ihmiset suoltavat sitä samaa päätöntä paskaansa päivästä toiseen.
Ap, nyt sinulla on pari vaihtoehtoa, eli joko lopetat juttujen lukemisen tai sitten kovetat itsesi. Et voi muuttaa muita, mutta voit muuttaa omat tapasi toimia ja sinulla on nyt mahdollisuus tehdä valintasi tässäkin asiassa. Ymmärsitkö?
Tuolla joku kirjoitti, että ei kannata hakata päätään seinään ja se on täysin totta tässäkin asiassa. Jos huomaa, että pahoittaa mielensä muiden kirjoittamisista, niin on kaikkein helpoin konsti viettää aikaansa muissa miellyttävimmissä paikoissa ja jättää tämän palstan jutut lukematta. Tämä on ystävän neuvo, ei kettuilu.
Vierailija kirjoitti:
Mt-hörhöt on rasittavia.
Mutta sinä itsehän olet sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kirjoittelevien mielipiteet ei vastaa niiden ihmisten mielipiteitä, joilla oikeasti on jotain väliä. Siis tänne tulee ihmiset purkamaan pahaa oloaan. Monet heistä tuskin oikeasti ajattelevat niin kuin väittävät täällä, ja jos ajattelevat, niin suomessa on vakava narsisti- ja psykopaattiongelma. Mutta on paljon ihmisiä, jotka ei ajattele näin kamalia asioita muista, ja monet ollaan koettu mt-ongelmia itsekin, eli empatiaa löytyy.
Tuota noin, oikeasti ihmiset ajattelevat paljon pahemmin kuin täällä. Ei kannata kirjoittaa ja ajatella niin sinisilmäisesti, että muualla ihmiset olisivat mukavampia. Tuo on siis oikeasti vaarallinen neuvo ja ajatus, joka kostautuu todella ikävästi, jos siihen joku luottaa. Maailma ei ole hyvä paikka sairaille.
Tosi harmi, että sinun kokemuksesi on tämä. Itse olen tosiaan kamppaillut mt-ongelmien kanssa pitkään, nyt voin jo paremmin, eikä minusta arvaisi näitä asioita enää. Mutta, tiedän kyllä hyvin, että on olemassa kouluttamattomia psykopaatteja, ja he saavat ihan omaksi ilokseen miettiä juuri niin ilkeitä asioita kuin haluavat. Sadismia kyllä löytyy. Mutta on myös hyviä ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla, ja heihin kannattaa keskittyä. Ilkeilijät vaan löytävät tiensä tänne palstoille useammin ja helpommin, todennäköisesti koska heidän omassa elämässään tuskin on asiat ihan kunnossa. Summa summarum, tämä paikka ei edusta kaikkien ihmisten ajatuksia, ja täällä on yliedustettuina kovien, kylmien arvojen edustajat.
Eivät ymmärrä mielenterveys oireilua, koska se on uutta ja vierasta. Vaativat samanlaista käytöstä kuin terveeltä ihmiseltä.
Mä olen joskus täällä vauvalla puhunut aika rumaan sävyyn mt-ongelmaisista ihmisistä, olen hyvinkin saattanut loukata jotain.
Mulla antipatiat mt-ongelmia kohtaan kumpuaa eräästä eksästäni, joka oli bipolaari, ja teki elämästäni aivan helvettiä melkein puolen vuoden ajan.
Siinä voi olla sellainen pelko, että potilas alkaa tarrautumaan johonkin ihmiseen liikaa ja ei sillä tavalla erota omia eikä toisen rajoja. Toinen vaistoaa tämän ja on siksi tyly.
Vierailija kirjoitti:
Ap, nyt sinulla on pari vaihtoehtoa, eli joko lopetat juttujen lukemisen tai sitten kovetat itsesi. Et voi muuttaa muita, mutta voit muuttaa omat tapasi toimia ja sinulla on nyt mahdollisuus tehdä valintasi tässäkin asiassa. Ymmärsitkö?
Tuolla joku kirjoitti, että ei kannata hakata päätään seinään ja se on täysin totta tässäkin asiassa. Jos huomaa, että pahoittaa mielensä muiden kirjoittamisista, niin on kaikkein helpoin konsti viettää aikaansa muissa miellyttävimmissä paikoissa ja jättää tämän palstan jutut lukematta. Tämä on ystävän neuvo, ei kettuilu.
Niin no. Luin sitä toista keskustelua ja tuli siitä melkein itku silmään. Ei mun tarvi kovettaa itseeni, kun haluan toiminnallani tuoda suvaitsevaisuutta. Usein on niinkin, että mistä ei tiedetä, se pelottaa. Nauretaan, että on helppo elää tuilla. Tosi helppoa juu, kun menee puoliso, työ, terveys. Aika sissi saa olla, kun yrität jostain kummasta kaivaa sitä tunnetta, että olisit arvokas.. sitten tännekään ei sais tulla, kun kaipais aiheesta keskustelua. Jo-joo, jojoo vaan.. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kirjoitat nyt itse todella ilkeästi. Mitä sanoitkaan ilkeistä ihmisistä...?
En kirjoita. Se ei ole ilkeää, että toteaa ilkeilijöillä olevan päässä perustavanlaatuista vikaa.
Niin se on, ei ole hyvä ja kaunis asia olla muita kohtaan ilkeä, ei se ole hyvää käytöstä eikä se ole älykästä. Se on viallista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen joskus täällä vauvalla puhunut aika rumaan sävyyn mt-ongelmaisista ihmisistä, olen hyvinkin saattanut loukata jotain.
Mulla antipatiat mt-ongelmia kohtaan kumpuaa eräästä eksästäni, joka oli bipolaari, ja teki elämästäni aivan helvettiä melkein puolen vuoden ajan.
Tämä on totta, minullakin on historiassani aika ikäviä asioita mt-ongelmaisen ihmisen läheisenä olemisesta ja kesti vuosia, ennen kuin pääsin hänen lonkeroistaan irti. En tiedä kuinka kauan paljon nuo asiat vaikuttivat lasteni elämään, sillä yritin parhaani toimia puskurina, mutta varmasti lapset ovat saaneet oman osansa ongelmaisen kaikista tekemisistä ja sanomisista.
Näiden kokemusvuosien jälkeen minä en ole ollut parhain ihminen ymmärtämään tällaisia asioita ja olen vieläkin varpaillani useissa jutuissa, jotka hiukankin hipovat asiaa. Minusta on tullut tiikeriäiti ja myös tiikeriystävä, jonka nenille ei enää hypitä ja jota ei käytetä hyväksi mt-ongelmiin vedoten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kirjoita. Se ei ole ilkeää, että toteaa ilkeilijöillä olevan päässä perustavanlaatuista vikaa.
Niin se on, ei ole hyvä ja kaunis asia olla muita kohtaan ilkeä, ei se ole hyvää käytöstä eikä se ole älykästä. Se on viallista käytöstä.
Valitettavasti kirjoitit, yritä nyt vain tunnistaa oma ilkeytesi ja käytöksesi. Muut näkevät sen ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kirjoitit, yritä nyt vain tunnistaa oma ilkeytesi ja käytöksesi. Muut näkevät sen ainakin.
Öitä sullekin! :)
Tuota noin, oikeasti ihmiset ajattelevat paljon pahemmin kuin täällä. Ei kannata kirjoittaa ja ajatella niin sinisilmäisesti, että muualla ihmiset olisivat mukavampia. Tuo on siis oikeasti vaarallinen neuvo ja ajatus, joka kostautuu todella ikävästi, jos siihen joku luottaa. Maailma ei ole hyvä paikka sairaille.