Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen viisikymppinen ja lapseni on 15v

Vierailija
03.07.2023 |

Onko kenelläkään muulla alaikäistä lasta tämän ikäisenä?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 48, nuorin lapsi 9 ja vanhin 28.

Vierailija
62/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tiedetään että aivot kehittyvät fyysisestikin 30v asti. Fyysisesti keskenkasvuinen ei ole aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole 72 ja nuorin lapseni 31. Eiköhän meiltä kaikenikäisiltä löydy eri-ikäisiä lapsia, toki tietyissä raameissa. Olen ihan nuorekas äiti, tyttären kanssa reissataan, käydään konserteissa, teatterissa ja shoppailemassa.

Vierailija
64/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainutlaatuinen Ammattivalittaja taas asialla.   :D

Apua. Miten kykenet tulkitsemaan tuollaista?

Mitä aapee siis valitti?

Taidat olla uusi palstalla. Ammattivalittaja on palstan legendaarinen pessimisti, jolla ei koskaan ole mitään positiivista kerrottavaa. Kirjoitustyylistä tunnistaa aina.

Hauku vaan. Tässä nyt ei ollut mitään negatiivista.

Eikä kommentissani haukkumista. Tottahan se on, että olet valittanut tällä palstalla 10 vuotta milloin mistäkin.

Vierailija
65/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa !Oletko vaihdevuosissa ja lapsesi murrosiässä.Mahtava yhtälö!

Kaikilla ei noissa ole vaikeaa. Itse kuohuin jonkun verran teininä, mutta vaihdevuodet tekivät olostani onnellisen. Oma lapsi on teininä ollut ihan normaali urheileva nuori. Hormonit hyrrää, mutta ei aiheuta mitään draamaa.

Vierailija
66/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aapee siis valitti?

Taidat olla uusi palstalla. Ammattivalittaja on palstan legendaarinen pessimisti, jolla ei koskaan ole mitään positiivista kerrottavaa. Kirjoitustyylistä tunnistaa aina.

Kirjoitustyylistä ja (erityisesti tässä tapauksessa) aihevalinnasta.

Ammattivalittaja kirjoittaa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen (vain) omasta elämästään (piinallisen tarkasti).

Tätä, että hänellä ja lapsella on 35 vuoden ikäero, hän on jankuttanut kymmenissä ja taas kymmenissä ketjuissa. Eihän siinä ole mitään järkeä, mutta näin on.  :D

Vierailija
67/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi epämuodikas mielipide mulla, mutta musta on jotenkin surullista katsella pikkulapsia, joilla on 50 v vanhemmat. On aivan turha kenenkään väittää, että minkäänlainen jaksaminen olisi 50 v sama kuin 25 v, harhaista kuvitella itsestään moista. Kyllä ne voimavarat sitten kerralla ilmoittaa, kun loppuu.

Ja oikeasti: jos lapsi on 15 ja vanhempi 65, niin mitä ihmeen yhteistä arjessa heillä oikeastaan kuuluisikaan olla? Toinen pääsee ripille ja toinen eläkkeelle, kyllä elämän arjen ja arvojen pitäisi olla hyvin erilaiset.

Vierailija
68/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aapee siis valitti?

Ammattivalittaja kirjoittaa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen (vain) omasta elämästään (piinallisen tarkasti).

Tätä, että hänellä ja lapsella on 35 vuoden ikäero, hän on jankuttanut kymmenissä ja taas kymmenissä ketjuissa. Eihän siinä ole mitään järkeä, mutta näin on.  :D

Tämän piti olla ihan hyvän mielen ketju, mutta aina kaikki pitää tulla pilaamaan.

Vierailija
69/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku väittää että on tehny lapsia viidellä eri vuosikymmenellä?

Minä olen yksi niistä. Eka lapsi 14-vuotiaana ja vika 47-vuotiaana.

Vierailija
70/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ei kellään muulla. Olet todella ainutlaatuinen. YLE ja ehkä jopa BBC tulevat pian tekemään sinusta dokkaria.

Mikäköhän sinuakin vaivaa? Jokin yleisketutus?

Vierailija
71/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi epämuodikas mielipide mulla, mutta musta on jotenkin surullista katsella pikkulapsia, joilla on 50 v vanhemmat. On aivan turha kenenkään väittää, että minkäänlainen jaksaminen olisi 50 v sama kuin 25 v, harhaista kuvitella itsestään moista. Kyllä ne voimavarat sitten kerralla ilmoittaa, kun loppuu.

Ja oikeasti: jos lapsi on 15 ja vanhempi 65, niin mitä ihmeen yhteistä arjessa heillä oikeastaan kuuluisikaan olla? Toinen pääsee ripille ja toinen eläkkeelle, kyllä elämän arjen ja arvojen pitäisi olla hyvin erilaiset.

On surullista että on elämänkokemusta. Moni 15-vuotias on jo emä itsekin.

Vierailija
73/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä! Jään ensi syksyllä eläkkeelle ja todella haluan nauttia niistä vuosista aikuisten lasten kanssa, eli tietäen, että heillä on oma elämä hyvällä alulla ja kunnossa, en vilma-viestejä vilkuillen tai teinin menoista huolehtien.

En mitenkään näiden rankkojenkin työvuosien päälle jaksaisi alkaa teinin vanhemmaksi.

Vierailija
74/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45v. ja 4-vuotiaan mummo.

Liikun paljon lapsenlapseni kanssa ja usein näkyy oman ikäisiä pienten lasten vanhempia

Kunnon wt 😂

Vierailija
75/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olen 50, lapseni ovat 25, 23 ja 16.

Vierailija
76/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 48v. Lapset 23v, 22v ja 18v. Ihanaa 😊

Vierailija
77/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ovat 11v, 8v, 7v, 5v ja 3v. Itse 25v.

Mulla melkein sama. Sain lapseni 14v, 17v, 20v, 22v, 26v, 27v, 30v. Olen nyt 31v.

Vierailija
78/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä! Jään ensi syksyllä eläkkeelle ja todella haluan nauttia niistä vuosista aikuisten lasten kanssa, eli tietäen, että heillä on oma elämä hyvällä alulla ja kunnossa, en vilma-viestejä vilkuillen tai teinin menoista huolehtien.

En mitenkään näiden rankkojenkin työvuosien päälle jaksaisi alkaa teinin vanhemmaksi.

Olen viisikymppinen vela ja olen todella ihmetellyt sitä, miten nämä vanhat vanhemmat jaksaa. Itse en jaksa juuri mitään töiden jälkeen.

Ja ajattelen, että jos lapsia olisi, kyllä tässä iässä jo toivoisi esim. mökkireissuilta tai lomamatkoilta sitä, että muutkin hoitavat itse omat välineensä, ruokansa jne. eli en jaksaisi vielä lomallakin olla primus motorina tarkistelemassa, että kaikilla on kaikkea.

Vierailija
79/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen vela ja olen todella ihmetellyt sitä, miten nämä vanhat vanhemmat jaksaa. Itse en jaksa juuri mitään töiden jälkeen.

Ja ajattelen, että jos lapsia olisi, kyllä tässä iässä jo toivoisi esim. mökkireissuilta tai lomamatkoilta sitä, että muutkin hoitavat itse omat välineensä, ruokansa jne. eli en jaksaisi vielä lomallakin olla primus motorina tarkistelemassa, että kaikilla on kaikkea.

En tiedä oletko huomannut, mutta ihmiset elävät eri ikäisiksi.

Nuorena jaksaa valvoa opintojen parissa, eikä vanha koira opi enää uusia temppuja.

Vierailija
80/106 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aapee siis valitti?

Tämän piti olla ihan hyvän mielen ketju, mutta aina kaikki pitää tulla pilaamaan.

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä