Olen viisikymppinen ja lapseni on 15v
Onko kenelläkään muulla alaikäistä lasta tämän ikäisenä?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitanpa paremmaksi, mä oon saanut lapsia -80, -90, ja 2000-luvulla 👍🏻. Ja kun nuorin oli 15, mä olin 54. Eli et oo mitenkään ees mitalia ansainnut, harmi 🤷🏻
Mulla myös lapset 3:lta vuosikymmeneltä: 81, 83, 90 ja 02:)
Mulla lapset viideltä vuosikymmeneltä: 89, -95, -00, -03, -09, -12, -19, -22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, tuohan on ihan normaalia nykyään? Kaikesta sitä pitääkin tehdä ongelma. Ei kukaan normaali tee tänä päivänä lapsia enää parikymppisenä.
No jo on harvinaisen älyvapaa kommentti. Miten määrittelet normaalin? Miksi nuorena lapsen saaminen on epänormaalia mielestäsi?
Tämä. Luin joskus suomalaisesta josta tuli isoemä jo 28-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa !Oletko vaihdevuosissa ja lapsesi murrosiässä.Mahtava yhtälö!
Olen 51, teini 16 ja mulla ei ole tietoakaan vielä vaihdevuosista.
Olen 45 ja nuorin lapseni on 3v.
Lapseni ovat 11v, 8v, 7v, 5v ja 3v. Itse 25v.
Ensimmäisen lapseni tein vuonna -67 ja viimeisen -98.
Vierailija kirjoitti:
Minä 52v ja kuopus 14v. Minulla ei vaihdevuosioireita eikä teinillä murrosiän oireita. Tosin meillä kaikki lapset tasaisen rauhallisia enkä muista kellään olleen mitään kummoista murrosikää. Lapsia siis 6.
En nyt tässä kohtaa pidä itseäni mitenkään vanhana. Töitäkin olen tehnyt yli 8 vuotta 10h päivässä, muutaman runnin yöunilla. Ei toki järkevää, mutta näillä on menty. Parikymmentä vuotta nuoremmat rutisee ja valittaa liian raskaasta työstä ja väsymyksestä, monilla vaan yksi lapsi ja vedetään 8h yöunia. Sitten saikutetaan väsymyksestä ja me yli viisikymppiset paikkaillaan näiden tekemättömät työt.
Että näin.
Etkö ole ajatellut, että me ihmiset olemme voimavaroilta erilaisia?
Joku väittää että on tehny lapsia viidellä eri vuosikymmenellä?
Vierailija kirjoitti:
Ainutlaatuinen Ammattivalittaja taas asialla. :D
Apua. Miten kykenet tulkitsemaan tuollaista?
Mitä aapee siis valitti?
Vierailija kirjoitti:
Tänään juuri leikkipuistossa katselin, kuinka lähes kaikki pienten, taaperoikäisten lasten vanhemmat näyttivät 40+vuotiailta. Minä 32 vuotiaana olin aivan nuorimmasta päästä.
Samaa olen katsellut vanhempainilloissa ym., tosin olen 36 ja esikoinen 11 v. Nuorin lapsemme on vuoden ikäinen ja jos olemme mieheni kanssa liikkeellä kuopuksen kanssa kolmestaan, meiltä kysytään usein, onko hän esikoisemme. Meillä yhteisiä lapsia neljä, 11, 8 ja 5 v. ja tuo nuorin.
Kun täytän 41 lapseni täyttää 15..
47 , nuorin 13v. Huomaa, että on jotenkin paljon nuorekkampi, ku monet samanikäiset lapsettomat.
En kyllä tunne yhtään olevani "vanha", enkä edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa !Oletko vaihdevuosissa ja lapsesi murrosiässä.Mahtava yhtälö!
Olen 51, teini 16 ja mulla ei ole tietoakaan vielä vaihdevuosista.
Olen 57, nuorin lapsemme on rippikouluikäinen. Minulla on kuukautiset edelleen normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, tuohan on ihan normaalia nykyään? Kaikesta sitä pitääkin tehdä ongelma. Ei kukaan normaali tee tänä päivänä lapsia enää parikymppisenä.
No jo on harvinaisen älyvapaa kommentti. Miten määrittelet normaalin? Miksi nuorena lapsen saaminen on epänormaalia mielestäsi?
Tämä. Luin joskus suomalaisesta josta tuli isoemä jo 28-vuotiaana.
Ei voi ottaa kovin vakavasti ihmistä, joka käyttää ihmisäidistä termiä emä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aapee siis valitti?
Taidat olla uusi palstalla. Ammattivalittaja on palstan legendaarinen pessimisti, jolla ei koskaan ole mitään positiivista kerrottavaa. Kirjoitustyylistä tunnistaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä 52v ja kuopus 14v. Minulla ei vaihdevuosioireita eikä teinillä murrosiän oireita. Tosin meillä kaikki lapset tasaisen rauhallisia enkä muista kellään olleen mitään kummoista murrosikää. Lapsia siis 6.
En nyt tässä kohtaa pidä itseäni mitenkään vanhana. Töitäkin olen tehnyt yli 8 vuotta 10h päivässä, muutaman runnin yöunilla. Ei toki järkevää, mutta näillä on menty. Parikymmentä vuotta nuoremmat rutisee ja valittaa liian raskaasta työstä ja väsymyksestä, monilla vaan yksi lapsi ja vedetään 8h yöunia. Sitten saikutetaan väsymyksestä ja me yli viisikymppiset paikkaillaan näiden tekemättömät työt.
Että näin.Etkö ole ajatellut, että me ihmiset olemme voimavaroilta erilaisia?
Juu, mutta saattaa energiasta iso osa kulua vaikka energiajuomien juomiseen ja yövalvomiseen.
Ainakin meidän yksi lapsista harrastaa semmosta. .
Kapasitettia olisi muuhunkin, mutta ei. 17 vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aapee siis valitti?
Taidat olla uusi palstalla. Ammattivalittaja on palstan legendaarinen pessimisti, jolla ei koskaan ole mitään positiivista kerrottavaa. Kirjoitustyylistä tunnistaa aina.
Hauku vaan. Tässä nyt ei ollut mitään negatiivista.
Mulla myös lapset 3:lta vuosikymmeneltä: 81, 83, 90 ja 02:)