Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makua soijarouheeseen ja tofuun

Vierailija
03.07.2023 |

Miten saat näistä kahdesta maistuvaa?
Soijarouhe maistuu pahville. Tofu ei millekään.
Jaa omat vinkkisi.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että se "runsas öljy" on sama asia kuin paljon rasvaa eli erittäin epäterveellistä.

Ei ole erittäin epäterveellistä koska on kasviöljyä. Eläinrasva on paljon epäterveellisempää.

Voi tyttö kulta, ehkä jonain päivänä opit jotain.

Osaan ihan riittävän paljon. Tosin oot jo kuollut "jonain päivänä" kun meikä vielä porskuttaa.

On teillä vegakeilla kyllä kovat luulot ja narsistin mieli.

Eri mutta olen viiskymppinen ja vältellyt lihaa parikymppisestä asti. Jo kymmenen vuotta sitten hammaslääkärissä ihmeteltiin eikö minulla tosiaan ole mitään lääkkeitä. Verenpaine on ihanteellinen. Lekuri sanoi kun viimeksi kävin että et näytä viiskymppiseltä. Eräässä tilaisuudessa arvailtiin ihmisten ikää, olimme kaikki viiskymppisiä ja minua arveltiin huomattavasti nuoremmaksi. Mielestäni menee ihan hyvin.

Normaalit ihmiset eivät syö 40-v lääkkeitä. Eilä

Hammaslääkäri tuollaista kysele. Uskon kyllä ette näytä viisikymppiseltä, vaan kuivalta 70-vuotiaalta.

Ai niin, unohtui se kun kävin jokunen vuosi sitten jonkun pikkujutun takia lääkärissä, lääkäri katsoi Kanta-tietojani ja sanoi että sinulla on mennyt tosi hyvin.

Uskallatko ikinä itse mennä interneteissä pöytäkoneellasi sellaisille sivuille joista näkisit omat kantatietosi?😆🤣

Vierailija
42/49 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa joskus vaikkapa nepalilaisessa tai thaimaalaisessa ravintolassa tofuannosta. Niissä tofu todellakin maistuu eikä ole mietoa.

Joo jos niillä on sellaista ihanan ylikäynyttä tofua, josta on viimeinen eräpäivä mennyt ikuisuuksia sitten.

Eiku nepalilaisen käyttää vain parasta ja kalleinta😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, kun palstan ulinoijat jaksavat jopa ruokaohjeita miinustella ja ilkeillä. Onko teidän koko kesä mennyt täällä?

Minä olen ollut kajakkireissulla, polkupyörä-viikonloppuretkellä, joogaretriitissä, tehnyt töitä noin 15,000e laskutuksen eteen omalle firmalleni, ja viettänyt aikaa rakkaani kanssa. Hän on muuten ihan sekasyöjä ja harrastaa metsästystä, mutta maustoi äsken todella hyviä tofuvartaita meille molemmille, omalla kanamauste-seoksellaan. Illalla pussaillaan. Ketä te palstan vihaajat pussailette?

Vierailija
44/49 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että se "runsas öljy" on sama asia kuin paljon rasvaa eli erittäin epäterveellistä.

Ei ole erittäin epäterveellistä koska on kasviöljyä. Eläinrasva on paljon epäterveellisempää.

Osaan ihan riittävän paljon. Tosin oot jo kuollut "jonain päivänä" kun meikä vielä porskuttaa.

Eri mutta olen viiskymppinen ja vältellyt lihaa parikymppisestä asti. Jo kymmenen vuotta sitten hammaslääkärissä ihmeteltiin eikö minulla tosiaan ole mitään lääkkeitä. Verenpaine on ihanteellinen. Lekuri sanoi kun viimeksi kävin että et näytä viiskymppiseltä. Eräässä tilaisuudessa arvailtiin ihmisten ikää, olimme kaikki viiskymppisiä ja minua arveltiin huomattavasti nuoremmaksi. Mielestäni menee ihan hyvin.

Hammaslääkäri tuollaista kysele. Uskon kyllä ette näytä viisikymppiseltä, vaan kuivalta 70-vuotiaalta.

Ai niin, unohtui se kun kävin jokunen vuosi sitten jonkun pikkujutun takia lääkärissä, lääkäri katsoi Kanta-tietojani ja sanoi että sinulla on mennyt tosi hyvin.

Uskallatko ikinä itse mennä interneteissä pöytäkoneellasi sellaisille sivuille joista näkisit omat kantatietosi?😆🤣

Katsomaan sitä tyhjyyttä vai? Miksi minä niin tekisin. Teetin varmuuden vuoksi kerran laajat verikokeet, esim b12 kiinnosti, ja niitä arvoja kävin kerran katsomassa, tosin kyseisen firman sivuilla. Hyvät arvot kommentoi lekuri, lääkärin lausunto kuuluu hintaan. Ihmeellistä koska minunhan kuuluisi jo kitua viimeisilläni.

Vierailija
45/49 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju lyhenee, ilkeily vähenee.

Vierailija
46/49 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, kun palstan ulinoijat jaksavat jopa ruokaohjeita miinustella ja ilkeillä. Onko teidän koko kesä mennyt täällä?

Minä olen ollut kajakkireissulla, polkupyörä-viikonloppuretkellä, joogaretriitissä, tehnyt töitä noin 15,000e laskutuksen eteen omalle firmalleni, ja viettänyt aikaa rakkaani kanssa. Hän on muuten ihan sekasyöjä ja harrastaa metsästystä, mutta maustoi äsken todella hyviä tofuvartaita meille molemmille, omalla kanamauste-seoksellaan. Illalla pussaillaan. Ketä te palstan vihaajat pussailette?

Kokeileppa nyt ensin grillata ne vartaat, niin selviää miksi tuo ei ole mikään suosittu tapa valmistaa tofua. Ei ketään kiinnosta pussailu ainakaan yläpäästä.

Vierailija
47/49 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timjami sopii tofuun.

Vierailija
48/49 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yli viisikymppinen, kasvispainotteisesti syövä sekasyöjä, enkä ole koskaan syönyt säännöllisesti mitään lääkkeitä. Kuten ei kenenkään tavallisen viisikymppisen pitäisi syödä. Suurin osa tuntemistani noin viisikymppisistä ei syö mitään lääkkeitä, ei verenpainelääkkeitä, ei kilppariin ei kakkostyypin diabetekseen. Muutama astmaatikko on, mutta heillä on astma ollut nuoresta (teini-ikäisestä) asti, heistäkin pari on kasvissyöjiä ollut "aina". En menisi kehumaan lääkkeettömyydellä viisikymppisenä! Ehkä seitsemänkymppisenä (äidilläni ei ole mitään lääkityksiä, vaikka onkin tuon 70v, ja on muuten sekasyöjä ollut aina)-

Näytin kolmikymppiseksi alaikäiseltä, sitten lapseni kuolivat ja se näkyi myös ulkonäössäni, vanhenin 20 vuotta samantien. Nyt kun olen viisikymppinen, niin nämä nyt luonani olevat lapset ovat tyytyväisiä, näytän kuulemma siltä miltä pitääkin - olen aina ollut sielultani keski-ikäinen ;-)

Mutta soijarouhe, ja muut vastaavalla tavalla tuotetut kasvisproteiinivalmisteet todellakin saa maistuviksi paahtamalla ne öljyssä mausteiden kanssa ja vasta sen jälkeen lisäämällä neste! En tiedä, kuka on keksinyt tuon soijarouheen liottamisen pehmeäksi mössöksi, mutta karhunpalveluksen on tehnyt. Tottakai pehmeälle mössöllekin löytyy käyttöä, ei siinä, ja sen saa maustettua ihan maukkaaksi, mutta se rakenne on ällöä.

Ja kiitos vinkeistä tofun valmistukseen, onkin hyvä, että mulla on tofukimpale pakastimessa, voinkin testata lähipäivinä näitä vinkkejä!

Vierailija
49/49 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 enkä ole käynyt lääkärissä 15 vuoteen.

On yksi asia, jolla ei kannata kehuskella. Hyvä terveys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi