Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä ylireagoija?

Vierailija
03.07.2023 |

Seurustelemme ja miehellä on lapsi. Heidän kotonaan sänky sijaitsee olohuoneessa tilanpuutteen vuoksi.

Minua häiritsee, että lapsi menee minun tyynyni päälle istumaan, laittaa siihen jalat ja pään. Minusta tyyny on henkilökohtainen, enkä jaksaisi olla koko ajan vaihtamassa tyynyliinaa.

Olen sanonut tästä, mutta mies on sitä mieltä, että minun tulisi sitten kuskata oma tyynyni kaappiin jos häiritsee. Mielestäni mies voisi sanoa lapselle, että ei laiteta päätä toisten tyynylle. Kuitenkin hän on sitä mieltä, että lapsella pitää olla oikeus tulla sängylle makoilemaan, kun meilläkin on - eikä aio tästä sanoa. Lapsella on myös oma makuuhuone.

Mikä ratkaisuksi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet tyynyn pois ja tilalle joku jossa saa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät tyynyä kainalossasi 24/7

Vierailija
4/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tyyny kaappiin.

Vierailija
6/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
7/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmasti itsekin mitä tehdä.

Vierailija
8/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapsi kaappiin.

Vierailija
9/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesta tykkää itse. Tuo ei häiritse.

Vierailija
10/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole päiväpeittoa sängyllä?

Vierailija
11/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot

Vierailija
12/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tyynysi pois. Minuakin inhottaa, jos joku menee päivävaatteet päällä sänkyyni saati istuu ja lähmii tyynyä. Inhottaa jo se, että lapsen kaverit tunkee lapsen sänkyyn leikkimään päiväpeiton alle.

Vierailija
13/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi sanoa asiasta. Nyt teillä on ristiriitaiset systeemit lapselle. Ei tuosta tule mitään. Ehkä joskus eroatte?

Vierailija
14/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät hyssykät taas taas näitä. Jos kyseessä olisi oma lapsesi, antaisit sen olla tyynylläsi miten päin vain.

Totta kai lapsi haluaa olla teidän kanssa olohuoneessa, eikä suljettuna omaan huoneeseensa. Kuulostaa siltä että on melko pienikin vielä.

Vierailija
15/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suhteen alkuaikoina nukuttiin kolmistaan minä, mieheni ja hänen poikansa. Poika kaipasi isänsä turvaa. Annoin pojan nukkua isänsä vieressä silloin kun tarvitsisi sitä. Mutta sitä vaihetta ei kauaa kestänyt, kun poika jo nukkui omassa huoneessaan koko yön.

Vierailija
16/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta numeroa kannata tehdä. Todennäköisesti lapsi on miehelle tärkempi kuin sinun tyynysi tai tunteesi tässä kohtaa. Ja hyvä niin. Niele inhotuksesi ja lykkää tyyny kaappiin.

Vierailija
17/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie tyynysi pois. Minuakin inhottaa, jos joku menee päivävaatteet päällä sänkyyni saati istuu ja lähmii tyynyä. Inhottaa jo se, että lapsen kaverit tunkee lapsen sänkyyn leikkimään päiväpeiton alle.

No tämä! Lapsi (10v.) on vielä ulkona samoilla vaatteilla ja esim. istuu maassa kaupungilla.

Ap

Vierailija
18/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisinta olisi hankkia päiväpeite ja sijata/pedata vuode aina aamulla, mutta oletan, että helpot ja selkeät ratkaisut eivät nyt ole paikallaan, koska haluat ylireagoida.

Vierailija
19/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky olohuoneessa. Jossainhan sitä on istuttava, jos sohvaa ei ole, eli tehkää sänky sellaiseksi, että siinä voi istua.

Vierailija
20/24 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi itse sanoa pojalle niin kuin asia on? Ei tuo mikään parisuhdekriisin paikka ole ja jossa häveliäästi pidetään oma suu supussa, vaikka veetuttaa yli kaiken. Kyllä kymmenvuotias tajuaa. Jos ei tajua, niin sanot selkokielisemmin ja ettet kerta kaikkiaan tykkää. 

Jos aiotte olla vielä vuosia keskenänne tekemisissä et voi heilua vain taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän