Miten tilaan ulkomailla maitokahvin?
Eivät ymmärrä, kun sanon, että cafe with milk. Ehdottavat vaan americano ynnä muita. Mikä se on se kahvi maidolla?
Anteeksi.
Kommentit (156)
Ulkomailla on aika laaja käsite...oletko kiinassa, ranskassa, ecuadorissa vai keniassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan täällä Kreikassa aamupalapöydässä ole mitään erikoisakahveja. Pöytään kannetaan sellainen pieni kannu kahvia. Ja sitten pöydässä on näitä pieneiä maito kapseleita, jotak lisästään kahviin. Kahvi maistuu suodatikahville. Mihin ne nyt hukkui ne americaanot ja capuciinot
Joissain hotelleissa tuodaan kannu, joissain on samantapainen säiliö kuin suomalaisissa hotelleissa, tai niitä pienempiä "termoksia" mistä "pumpataan", mä en tiedä mikä on oikea sana. Joissain hotelleissa on erikoiskahvikone. Vaihtelee hotellin tason mukaan, ja myös sen kuinka turistinen paikka on, minkä maalaisia turisteja enimmäkseen...
Itse asiassa tämä hotelli jossa olen, tuntuu olevan pohjoismaalaisia suurin osa. Tanskalaisia tuntuu olevan aika paljon. Ja täällä tosiaan on tuo suodatinkahvin makuinen kahvi mikä kannetaan pöytään. On ihan hyvää, mutta ehkä hieman liian laihaa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla on aika laaja käsite...oletko kiinassa, ranskassa, ecuadorissa vai keniassa?
Haloooooooo?????
Vierailija kirjoitti:
YKSI EXPRESSO KIITOS!
ESPRESSO.
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut monta kertaa, että olen Kreetalla lähellä Haniaa. Platanias taitaa olla paika nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YKSI EXPRESSO KIITOS!
ESPRESSO.
VÄÄRIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut monta kertaa, että olen Kreetalla lähellä Haniaa. Platanias taitaa olla paika nimi.
Särähtää korvaan, tai siis sattuu silmään toi "paikan nimi taitaa olla..." siis miten voi olla lomareissulla eikä tiedä missä on? Sinänsä helppo ymmärtää nyt ettei kahvin tilaaminenkaan onnistu, sorry vaan.
Monet suomalaiset ottaa reissulle mukaan se suodattimen, pusseja ja kahvipaketin...
Oletteko Etelä-Suomesta? Keski-ikäinen pariskunta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muuten ulkomailla noi kahvimaidot laktoosittomia?
Miksi alanuolet?
Luulen, että ihmiset arvelevat, että eivät ole laktoosittomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaan aina cappuccinon. Tiedetään kaikkialla mikä se on. Ja paljon parempaa kuin suomalainen kahvi.
Olen parikertaa saanut Dublinissa ja Lontoossa cup of tean, vaikka olen tilannut caputsinon. Pitää lausua voimakkaasti kahdella p:llä capputsino, jotta tuovat sen cappuccinon.
Ei sitä lausuta capputsino vaan capuchiino.
President's coffee or Festive mocha and add milk to it, please.
Vierailija kirjoitti:
Latte
Ei näin. Latten jos tilaat, ainakin Italiassa, saat pelkkää maitoa.
Taidat olla weetee-ihminen, kun et osaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latte
Ei näin. Latten jos tilaat, ainakin Italiassa, saat pelkkää maitoa.
Ja Suomessa jos tilaa Cafe Au Lait niin saat Cafe Latten. Vain kerran olen saanut Cafe Au Late eli lämmitettyä maitoa espressolla. Ja Cafe Latte on puolestaan espressoa maidolla.
Mikähän ongelma tarjoilijalla oli Italiassa, kun tilasin Caffe Latten (ei siis todellakaan Latte), ja hän alkoi saman tien tehdä sitä ja samalla korjasi painokkaasti "Latte Macchiato", ja sain sitten sellaisen maitolasin parilla pisaralla kahvia eli todellisuudessa Macchiaton? Wtf?
Vierailija kirjoitti:
Mikähän ongelma tarjoilijalla oli Italiassa, kun tilasin Caffe Latten (ei siis todellakaan Latte), ja hän alkoi saman tien tehdä sitä ja samalla korjasi painokkaasti "Latte Macchiato", ja sain sitten sellaisen maitolasin parilla pisaralla kahvia eli todellisuudessa Macchiaton? Wtf?
Äh, siis tarkoitin, että sain siis Latte Macchiaton eikä Macchiaton. Tässä menee jo itsekin sekaisin.
-edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tultiin juuri Kreikasta ja pähkäiltiin samaa.
Paras on Cafe Latte johon lisätään siis kuumaa maitoa ja sitten varmaan Cappuccino - jos siis vähän meidän makuun sopivaa haet. Americanoon lisätään vettä joten sitä ei edes kiinnostanut koittaa.
Itse join vallan Freddo Cappuccino eli kylmää kahvia - hyvää!
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mihinkäs se sinulla on tapana kahvisi keittää, jos tuo vesi hirvittää?
Kai tajusit ettei tuossa Americanossa ole siis yhtään maitoa jota tässä vähän niinku haettiin?
Americanoon voi laittaa maitoa halutessaan.
USA:ssa sanot miestarjoilijalle "a cup of coffee ja kaks sokerii".