Parisuhde ongelma, valkoiset valheet.
Kaipaisi mielipiteitä.
Ollaan oltu pari vuotta erittäin hyvässä parisuhteessa kumppanin kanssa.
Ongelmaksi on muodostumassa puolisoni valkoiset valheet. Kumpikaan meistä ei ole varsinaisesti mustasukkainen. Esim puoliso voi lähteä ulkomaan reissuun ihan vapaasti...
Ongelmaan. Suurin osa on tullut sosiaalisesta mediasta.
Tapahtumia jotka minä nään valehteluna ja puoliso ei ymmärrä ollenkaan miksi?
1. Tapaus 9kk sitten eräs henkilö kävi katsomassa minun tarinani instassa. Kysyin kuka tämä on vastaus oli joo se on mun tuttu pitkän ajan takaa..
Asiasta ei keskusteltu enempää, en kysellyt mitään..
No 3kk myöhemmin puoliso alkoi kertoa tästä henkilöstä itse ja paljastui ettei tämä olekkaan mikään vanha tuttu..
Tapaus 2. Suhteen alussa tehtiin rajoja ja keskusteltiin existä, hoidoista ym.. Kysyin onko sulla ig seuraajina/ seuraat ihmisiä kenen kanssa olet pannut tai ne on yrittäneet sua?
Vastaus oli suora EI ole ainakaan sellaisia ketä muistaisin.. Taas sama juttu tavattiin ihmisiä ja paljastui että kyseinen henkilö oli yrittänyt päästä puolison housuihin ja oli yllättäen edelleen ig
Tämäkin paljastui puolison möläytyksestä.
Tapaus 3. Liittyy 2. Puoliso on useasti kertonut tyypistä joka oli yrittänyt hänen kaveriaan, on puolison ig kaveri ja ilmeisesti aika aktiivinen siellä..
No sitten tuli taas möläytys.. Tää kaveri olikin yrittänyt mun puolisoa myös..
Mitä arvon vauva raadin mielessä liikkuisi?
Kommentit (166)
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurja ex on kyllä jokaisen kontrolloivan tyypin perusselitys pa*skamaiselle käytökselleen. En minä muuten, mutta kun ex teki sitä tätä ja tuota.
- Ex petti, siksi kyttään ja epäilen sinuakin jatkuvasti
- Ex tutki puhelintani, siksi otan sen mukaan suihkuunkin ja pidän äänettömällä
- Ex penkoi tavarani, siksi en jätä sinua hetkeksikään vahtimatta
- Ex hyväksikäytti minua rahallisesti, siksi olen tarkka omistani ja käytän mieluummin sinun
- Ex aina valitti juomisesta, ja siksi en yhtään siedä vihjailuakaan siihen suuntaan
Tällaisessa tapauksessa voi olla ihan varma, että tulee itse olemaan seuraava painajaismainen ex.
Kurja ex myös voi oikeasti selittää tosi paljon asioita. Esim narsisti suhteet jättää aina jälkensä.
Sellaiset "jäljet" käsitellään ensin, tarvittaessa terapeutin avulla, ennen kuin mennään seuraavaan suhteeseen. Ei exän käytöksellä voi oikeuttaa omaa perseilyään, kuten vaikkapa liiallista kontrollointia ja mustasukkaisuutta.
Eri asia on sitten kuinka moni oikeastikin käsittelee noita asioita joita traumat aiheuttaa.
Nyksä kävi terapiassa edellisen suhteen jäljiltä.Mä kävin terapiassa purkamassa omia tunnelukkoja +20vuoden takaa. Tää suhde valmisti mut siihen että pystyin.
Ja kyl noi tunnelukot on seuranneet mua jokaiseen mun aiempaan suhteeseen.Mä kysyin ekoilla treffeillä häneltä oliko sun ex kenties tosi mustasukkainen. Käytös ja puheet paljasti sen puolessa tunnissa.
Tässä sun esimerkissä sinä tunnistit merkit käytöksessä. Käsittääkseni ap:n tarinassa puoliso on itse kertonut exän olleen mustasukkainen. Mielestäni nämä eroavat toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurja ex on kyllä jokaisen kontrolloivan tyypin perusselitys pa*skamaiselle käytökselleen. En minä muuten, mutta kun ex teki sitä tätä ja tuota.
- Ex hyväksikäytti minua rahallisesti, siksi olen tarkka omistani ja käytän mieluummin sinun
- Ex aina valitti juomisesta, ja siksi en yhtään siedä vihjailuakaan siihen suuntaan
Tällaisessa tapauksessa voi olla ihan varma, että tulee itse olemaan seuraava painajaismainen ex.
Kurja ex myös voi oikeasti selittää tosi paljon asioita. Esim narsisti suhteet jättää aina jälkensä.
Sellaiset "jäljet" käsitellään ensin, tarvittaessa terapeutin avulla, ennen kuin mennään seuraavaan suhteeseen. Ei exän käytöksellä voi oikeuttaa omaa perseilyään, kuten vaikkapa liiallista kontrollointia ja mustasukkaisuutta.
Eri asia on sitten kuinka moni oikeastikin käsittelee noita asioita joita traumat aiheuttaa.
Nyksä kävi terapiassa edellisen suhteen jäljiltä.Mä kävin terapiassa purkamassa omia tunnelukkoja +20vuoden takaa. Tää suhde valmisti mut siihen että pystyin.
Ja kyl noi tunnelukot on seuranneet mua jokaiseen mun aiempaan suhteeseen.Mä kysyin ekoilla treffeillä häneltä oliko sun ex kenties tosi mustasukkainen. Käytös ja puheet paljasti sen puolessa tunnissa.
Tässä sun esimerkissä sinä tunnistit merkit käytöksessä. Käsittääkseni ap:n tarinassa puoliso on itse kertonut exän olleen mustasukkainen. Mielestäni nämä eroavat toisistaan.
Mä olen Ap.
Mä tosiaan huomasin ekoilla treffeillä nykyisen kumppanin ex vaikutuksen. Joka kerta kun nyksä kertoi tehneensä jotain. Aina tuli tarkennus lause tyttökaverin kanssa..
Kysyin asiasta ja hän myönsi. Tämän jälkeen keskusteltiin varmaan 2-3kk paljonkin tuosta edellisestä suhteesta. Tää ex myös uhkaili meitä ymym.
Puolisokin tosiaan meni terapiaan koska alkoi tuntua ettei meidän suhde voi edetä jos traumaa ei saa auki..
Vielä tänäkin päivänä mä huomaan tän ex suhteen vaikutuksia tietyissä asioissa. Esim vaikka siinä että puoliso pelkää konflikteja vaikka mä olen jo osoittanut ettei mua tarvitse pelätä ikinä.
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Ap.
Mä tosiaan huomasin ekoilla treffeillä nykyisen kumppanin ex vaikutuksen. Joka kerta kun nyksä kertoi tehneensä jotain. Aina tuli tarkennus lause tyttökaverin kanssa..Kysyin asiasta ja hän myönsi. Tämän jälkeen keskusteltiin varmaan 2-3kk paljonkin tuosta edellisestä suhteesta. Tää ex myös uhkaili meitä ymym.
Puolisokin tosiaan meni terapiaan koska alkoi tuntua ettei meidän suhde voi edetä jos traumaa ei saa auki..Vielä tänäkin päivänä mä huomaan tän ex suhteen vaikutuksia tietyissä asioissa. Esim vaikka siinä että puoliso pelkää konflikteja vaikka mä olen jo osoittanut ettei mua tarvitse pelätä ikinä.
Ei ole sitten terapia auttanut täysin. Yhdessäkään suhteessa jossa on kaksi osapuolta ei voida välttyä konflikteilta. Omassa historiassa on narsisti suhde ja tämän käsittelyyn ei riittänyt muutama terapia käynti. Meni vuosia kunnes pystyin luottamaan yhteenkään ihmiseen. Vielä tänäkin päivänä noiden aikojen läpikäynti on erittäin tuskallista.
M 46
Onko sillä nyt niin väliä, jos joku on yrittänyt miestäsi.
Mua kiinnostaa, MIKSI näitä kysymyksiä on kysytty? Ei siis millään pahalla, vaan ihan mielenkiinnosta, kun en ymmärrä mitä merkitystä sillä on.
Ja kuka tuo ekan esimerkin vanha tuttu sitten oikeasti oli?
Mä olen ollut sairaalloisen mustasukkaisessa suhteessa, ja mua alkoi ahdistaa jo aloituksen lukeminen. Ei sillä, että se välttämättä olisi syynä ap:n tapauksessa, mutta kuten ap itsekin epäili, on se aika todennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse miehestä; ap on mies ja on kertonut, että tätä naista oli vaikea saada sänkyyn.
Tuosta, että pson ex ollut mustasukkainen, niin näyttää nyt vahvasti että korkeemman tason kontrolliin on siirtynyt exänsä jälkeen. Itselläkin nuorempana kaksi ekaa suhdetta, joissa molemmat tyypit mustasukkaisia, mutta täysin eri tavalla. Tai siis sitten kun paljastui kaikki selän takana toimiminen.
Mutta aivan tuttua on tuon ap:n tapainen jumittuminen muutamaan yksityiskohtaan, jotka häntä piinaavat ja joita pähkäilee tavattomasti suurennellen. Ja joille hakee jopa vauvafoorumilta vahvistusta ja saa kaiken maailman narsismisössötystä ja traumasidosta. Siis ihmiset vastaavat omien kokemuksiensa projisoimina. Jos ap haluat hyvän suhteen jatkuvan, niin suosittelen, ettet takerru ja suurentele merkityksettömiä asioita. Että sanoitat psollesi sen kauhun, mitä oot mielessäsi kokenut. Siis omassa mielessäsi. Jos et voi luottaa psoosi, niin suhde hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ollut missään vaiheessa pointti. Kyl mä tiedän et puoliso on hemmetin hyvännäköinen häntä yritetään varmasti.. muakin yritetään.
Pointti on se miksi valehdella. Sitä mun on vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa, MIKSI näitä kysymyksiä on kysytty? Ei siis millään pahalla, vaan ihan mielenkiinnosta, kun en ymmärrä mitä merkitystä sillä on.
Mä olen ollut sairaalloisen mustasukkaisessa suhteessa, ja mua alkoi ahdistaa jo aloituksen lukeminen. Ei sillä, että se välttämättä olisi syynä ap:n tapauksessa, mutta kuten ap itsekin epäili, on se aika todennäköistä.
Erittäin hyvä nosto! Yhtään ei ole ap mustasukkainen eikä kontrolloiva, mutta silti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
.
Kun tapaa uuden ihmisen haluaa tietää tästä ihan kaiken. Niiden satojen valvottujen öiden ja tuhansien jutustelujen lomassa on kysytty ja kerrottu kaikesta kaikki.
Tää vanha tuttu oli joku random seuraaja jota nyksä ei edes tunne. Harmittaa miksei voinut kertoa tätä suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä nosto! Yhtään ei ole ap mustasukkainen eikä kontrolloiva, mutta silti kiinnostaa.
Säkö et ole koskaan kysynyt puolisolta ihan vaikka kuka toi oli?
Tää mun nyksäkin kysyy aina jos näkee et moikkaan vaikka jtn ihmistä. Onko hänkin sairaalloisen mustasukkainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse miehestä; ap on mies ja on kertonut, että tätä naista oli vaikea saada sänkyyn.
Tuosta, että pson ex ollut mustasukkainen, niin näyttää nyt vahvasti että korkeemman tason kontrolliin on siirtynyt exänsä jälkeen. Itselläkin nuorempana kaksi ekaa suhdetta, joissa molemmat tyypit mustasukkaisia, mutta täysin eri tavalla. Tai siis sitten kun paljastui kaikki selän takana toimiminen.
Mutta aivan tuttua on tuon ap:n tapainen jumittuminen muutamaan yksityiskohtaan, jotka häntä piinaavat ja joita pähkäilee tavattomasti suurennellen. Ja joille hakee jopa vauvafoorumilta vahvistusta ja saa kaiken maailman narsismisössötystä ja traumasidosta. Siis ihmiset vastaavat omien kokemuksiensa projisoimina. Jos ap haluat hyvän suhteen jatkuvan, niin suosittelen, ettet takerru ja suurentele merkityksettömiä asioita. Että sanoitat psollesi sen kauhun, mitä oot mielessäsi kokenut. Siis omassa mielessäsi. Jos et voi luottaa psoosi, niin suhde hajoaa.
No alussa tota korkeamman tason kontrollointia oli tosi paljon. Ja tää oli täysin selvästi ex suhteen peruja.
Mä luulen myös itsekkin että mun köytöksessä näkyy se et jouduin petetyksi aiemmassa suhteessa. Olin niin hiton sinisilmäinen ja kaksi mulle siihen aikaan rakkainta ihmistä nussi kun puput. Samalla kun mä hoin et ihan turhaan mietin mitään.
Mä tykkään tästä palstasta. Tääl tulee tosi hyviä neuvoja, ajatuksia ja selityksiä.. tiesin kyl jo laittaessa et tulen saamaan myös syyttelyä ym.
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
Niin vaihtiehtoko ei voi olla se että viihdymme tosi hyvin yhdessä. Harrastukset yhdistää meitä. Seksi on öarasta ikinä. Ei riidellä turhista. Huomioidaan toisiamme ymym.
24kk ehkä yhteensä 2-3 viikkoa on mennyt negatiivisisissa merkeissä.
Minullakin oli patologisen valehtelijan ja välttelevästi kiintyvän kanssa aivan ihana ja paras suhde 95% ajasta. Kunnes ei sitten enää ollutkaan.
Pää pois pyllystä nyt, ap.
Mitä jos pikku muutoksilla sulla olisi ollut 100% ihana suhde.
Jösses. Mitä nämä pikku muutokset olisivat olleet? Kun toinen ei muutu jää vaihtoehdoksi olla itse kynnysmatto.
.
Jos toinen ei pysty muuttamaan niin sit homma ei toimi. Mut ajattele jos se sun puoliso olisi tähän pystynyt. Olisit olllut 100% ajasta onnellinen
Tuo potentiaaliin uskominen on syy, miksi huonoihin suhteisiin jäädään. Ne ihmiset on sitä mitä ne on, ei niiden käyttämätön potentiaali.
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
Niin vaihtiehtoko ei voi olla se että viihdymme tosi hyvin yhdessä. Harrastukset yhdistää meitä. Seksi on öarasta ikinä. Ei riidellä turhista. Huomioidaan toisiamme ymym.
Minullakin oli patologisen valehtelijan ja välttelevästi kiintyvän kanssa aivan ihana ja paras suhde 95% ajasta. Kunnes ei sitten enää ollutkaan.
Jösses. Mitä nämä pikku muutokset olisivat olleet? Kun toinen ei muutu jää vaihtoehdoksi olla itse kynnysmatto.
.
Jos toinen ei pysty muuttamaan niin sit homma ei toimi. Mut ajattele jos se sun puoliso olisi tähän pystynyt. Olisit olllut 100% ajasta onnellinenTuo potentiaaliin uskominen on syy, miksi huonoihin suhteisiin jäädään. Ne ihmiset on sitä mitä ne on, ei niiden käyttämätön potentiaali.
Joskus harvoin myös se potentiiaali voi osoittautua oikeaksi. Niinku kerroin aiemmin mäkin olen voinut muuttua niin kai muutkin.
Eikö teillä ole mitään oikeita ongelmia? Tällaista hölynpölyä.
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totoi kirjoitti:
.
Jos toinen ei pysty muuttamaan niin sit homma ei toimi. Mut ajattele jos se sun puoliso olisi tähän pystynyt. Olisit olllut 100% ajasta onnellinenTuo potentiaaliin uskominen on syy, miksi huonoihin suhteisiin jäädään. Ne ihmiset on sitä mitä ne on, ei niiden käyttämätön potentiaali.
Joskus harvoin myös se potentiiaali voi osoittautua oikeaksi. Niinku kerroin aiemmin mäkin olen voinut muuttua niin kai muutkin.
Juu,voi. Ja voit käyttää elämäsi odotellen toisen muutosta. Niinhän ne narsistien ja juoppojen puolisot tekee.
Ainoa, jota voit muuttaa, on sinä. Hae apua tuohon kynnysmattouteen.
Onko tässä nyt edes kyse valkoisista valheista? Valkoinen valhe on käsittääkseni esimerkiksi se, että vastaa ruuan olevan hyvää vaikka oikeasti ei miellytä. Kyse on siitä, ettei halua pahoittaa keskustelukumppanin mieltä.
Toki kertomissasi esimerkeissä VOI olla kyse valkoisista valheista, mutta mitä sitten?
On täysin mahdollista, että puolisosi ei muista kaikkia tuttujaan tai instaseuraajiaan.
Jotenkin nuo esimerkit kuulostavat hirveän lapsellisilta.
Kuulostaa luottamusongelmalta, joka voi olla aiheellinen tai sitten ei.
Totoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ollut missään vaiheessa pointti. Kyl mä tiedän et puoliso on hemmetin hyvännäköinen häntä yritetään varmasti.. muakin yritetään.
Pointti on se miksi valehdella. Sitä mun on vaikea ymmärtää.
Jos hän ei vaikka muistanut, oli unohtanut sen tapauksen? Minkä puolisosi sille mahtaa, että häntä yritetään iskeä?
Kiitos. Juuri tämä.