Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muista ole surullista että käteinen häviää?

Vierailija
03.07.2023 |

Rahahan on aina ollut illuusio, oikea "valuutta" on aina ollut vaihdantaväline, eli siis tavara tai asia mitä toinen tarvitsee. 20e seteli ei ole sitä se on vain illuusio. Mutta siis mietitäänpä hetki, se "valuutta" mikä meillä nyt on ollut, on kumminkin aina ollut tarvittaessa FYYSISTÄ, eli siis olet itse voinut FYYSISESTI tuntea oman "valuuttasi" ja käyttää sitä niin tarvittaessa.
Nyt mitä tapahtuu niin tästä "valuutasta" tulee näkymätön asia mikä vain leijailee jossain bittiavaruudessa ja sieltä käsin herrat voivat ohjailla sitä. Kukaan ei näe sitä enää. Eli siis se katoaa kokonaan, menettää täysin merkityksensä. Mitä se enää sitten edes on? numero bittiavaruudessa?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan setelikin symboli, vaikka paperirahaa voi koskettaa ja laskea. Kyllä ne tulot tilille yhtä lailla lämmittää ja vaikka paypal-panoja on mukava katsella.

Vierailija
4/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Siksi mä yritänkin pitää siitä vielä kiinni. Vaikka käytän usein korttia, nostan myös käteistä ja käytän sitä myös. En halua luopua käteisestä. Ahdistaisi kovasti olla pelkän kortin varassa. Käteisen olemassa oli antaa isomman turvallisuuden tunteen.

Vierailija
5/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on väärä asenne jos tuntuu, että vain herrat voivat sitä ohjailla.

Vierailija
6/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käteinen mihinkään häviä. Saksa ei suostu siihen. Saksalaiset rakastavat käteistä rahaa.

Vierailija
7/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaat kultakolikkoa. tms.

Vierailija
8/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, että esim. turistipaikoissa jokainen pikku kauppa ja kiska luopuisi käteisestä. Minä en halua luopua käteisestä. Käytän sitä ja korttia vuorotellen. Käteistä pystyy säilyttämään hätävarana kotona. Kortilta ne rahat vaan häviää sinne sun tänne pikkuostoksiin. Olen sitten varmaan viimeinen, joka käteistä käyttää itsepäisesti. So what!

Vierailija
9/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Tienaan pimeästi

Vierailija
10/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Itse käytän vain käteistä. Mielestäni valuutta, joka on bitteinä on epäluotettava.  Kun joku hakkeri pääsee käsiksi tähän bittitaivaaseen niin ei ole enää sitäkään valuuttaa.

Vierailija
11/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, milloin olen viimeksi käyttänyt käteistä rahaa. Siitä on kauan.

Vierailija
12/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ei, ties mitä tauteja niissä on

Vierailija
13/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minnekään hävinnyt. Voit edelleenkin maksaa illuusiolla eli käteisellä, jos siltä tuntuu.

Vierailija
14/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten seksityö järjestetään jos käteistä ei ole? Ostaako asiakas etelän matkan palkkioksi?

Vierailija
15/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se. Itse käytän vain käteistä. Mielestäni valuutta, joka on bitteinä on epäluotettava.  Kun joku hakkeri pääsee käsiksi tähän bittitaivaaseen niin ei ole enää sitäkään valuuttaa.

Paljon helpommin taskuvaras vie lompakkosi ja pääsee käsiksi käteiseesi.

Vierailija
16/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten seksityö järjestetään jos käteistä ei ole? Ostaako asiakas etelän matkan palkkioksi?

Maksupäätteen voi ostaa kuka tahansa. Sillä tavalla muutkin yksityisyrittäjät maksut vastaanottavat. 

Vierailija
17/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen ei ole menossa mihinkään vaikka uusisia maksujärjestelmiä tuleekin.

Sitä paitsi 90% ihmisistä ei edes käytä enää käteistä vaan kortteja.

Vierailija
18/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän korttia isompiin ostoksiin ja nettivarauksiin, käteistä kaikkeen muuhun. Vielä kauan.

Vierailija
19/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joku aika sitten auton. Olisi ollut todella kummallista maksaa se käteisellä. 

Vierailija
20/98 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kuin nyt toimitaan kirppareilla: Joko MobilePay tai korttimaksu. Kaupasta saa BT korttipäätteitä jotka yhdistyy puhelimeen.

Samalla hoituu pimeäntyön ja huumeiden maksaminen: Kirjoittaa viestikenttään: Suihinotto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän