Oho, mun talletustilin korko on jo yli 3 %
Enpä ollut huomannutkaan. Noh, inflaatio on edelleen suurempi.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaasta sijoitusyrityksestäni huolimatta osakkeideni osinkotuotto on vain vähän alle 5% ja tavoitetilini korko tuon about 3%. Kuinkahan korkealle nousee korko.
Osakkeet ois muuten hyvät mutta 30% veroa pitää maksella niistä ja välityspalkkiot eli ei se osakesijoittaminen niin kannattavaa enää ole.
Ihan samalla tavalla on verot lähteneet tilille tulleista korkomaksuistakin.
Paitsi että niistä et voi vähentää tappioita. Pahimmanluokan vero siis
Mitä tappioita talletuksista tulisi?
Öh, siis jos on muutakin sijoitus ja pääomatulo kuvioita. Jos on pelkkää talletusta niin sitten ei väliä. Mutta kai jossain välissä jotain muutakin kannattaa kokeilla. Itse en koskaan tee lähdeverollisia talletuksia kun se tosiaan on lopullinen vero.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa monet sijoittaa ja monet sanoo kertoo kuinka kannattavaa sijoittaminen on mutta sitten kaikki valittaa ettei ole varaa ja kaikki valittaa pienistä hintojen noususta :D Erittäin harva sijoittaja saa edes jonkinlaista voittoa sijoituksistaan koska verot pitää maksaa voitoista.
:D olipas pläjäys. Jäähän siitä voitosta kuitenkin se 66-70% ihan itselle. Jos ei tule voittoa, ei tarvitse maksaa myöskään veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaasta sijoitusyrityksestäni huolimatta osakkeideni osinkotuotto on vain vähän alle 5% ja tavoitetilini korko tuon about 3%. Kuinkahan korkealle nousee korko.
Osinkotuotto vähentyy suoraan sijoitusten noususta.
Osingot onkin niille jotka ei jaksa pelata mitään osakkeiden myynti ja ostopeliä vaan ostavat kerran ja antaa sitten osinkojen rullata nousuista ja laskuista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa monet sijoittaa ja monet sanoo kertoo kuinka kannattavaa sijoittaminen on mutta sitten kaikki valittaa ettei ole varaa ja kaikki valittaa pienistä hintojen noususta :D Erittäin harva sijoittaja saa edes jonkinlaista voittoa sijoituksistaan koska verot pitää maksaa voitoista.
:D olipas pläjäys. Jäähän siitä voitosta kuitenkin se 66-70% ihan itselle. Jos ei tule voittoa, ei tarvitse maksaa myöskään veroa.
Ei jää koska et ottanut huomioon välityspalkkiota.
Vierailija kirjoitti:
No ei se vero nyt kuitenkaan sataa prosenttia ole:-)
Minä myös, säästöä nälkävuosien varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osingot onkin niille jotka ei jaksa pelata mitään osakkeiden myynti ja ostopeliä vaan ostavat kerran ja antaa sitten osinkojen rullata nousuista ja laskuista huolimatta.
Ja maksaa osingoista veroa. Juuri se huonoin mahdollinen kuvio. Pitäis ennemmin pyrkiä siihen korkoa korolle kuvioon.
Osinkosijoittamisen harhoista on viimeaikoina ollut kovasti juttua. Se ei ole voittava peli
Mä en edes tiedä saanko korkoa mun säästöille, mulla on säästötilillä rahaa reilu 10 000e, nää rahat on pahan päivän varalle ja sitä varten ettei mun tarvitse ottaa ikinä velkaa mihinkään asiaan.
Asuntolaina on ainoa velka mitä on.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää koska et ottanut huomioon välityspalkkiota.
Jaa, onko jossain välityspalkkio 70% voitoista? Missä näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksaa osingoista veroa. Juuri se huonoin mahdollinen kuvio. Pitäis ennemmin pyrkiä siihen korkoa korolle kuvioon.
Osinkosijoittamisen harhoista on viimeaikoina ollut kovasti juttua. Se ei ole voittava peli
Oletko kuullut osakesäästötilistä? Kannattaa tutustua. Veroa ei mene osingoista vaan ne voi sijoittaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tiedä saanko korkoa mun säästöille, mulla on säästötilillä rahaa reilu 10 000e, nää rahat on pahan päivän varalle ja sitä varten ettei mun tarvitse ottaa ikinä velkaa mihinkään asiaan.
M32
Fiksusti tehty koska velkaraha on aina kalliimpaa kuin oma raha. Veloissa on aina korot ja käsittelykulut joten velalla ostettu asia tulee aina kalliimmaksi kuin omalla rahalla ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut osakesäästötilistä? Kannattaa tutustua. Veroa ei mene osingoista vaan ne voi sijoittaa edelleen.
Sinne voi laittaa max 50Keur ja jos on muitakin pääomatuloja niin OST ei ole järkevä. Suorastaan huono.
Täällä nämä sijoitusgurut yms massimiehet tarinoivat, eikö kelan tuet tule kuun eka päivä teille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne voi laittaa max 50Keur ja jos on muitakin pääomatuloja niin OST ei ole järkevä. Suorastaan huono.
Perustele miksi se on suorastaan huono? Osinkoyhtiöillehän se on suorastaan loistava! Kyllä, max 50000 voi omaa rahaa laittaa, mutta ost:in arvohan voi olla vaikka miten paljon osinkojen uudelleensijoituksen ja arvonnousun ansiosta. Itsellä muitakin pääomatuloja enkä näe että miten ne haittaisi osakesäästötilisijoittamistani
Vierailija kirjoitti:
M32
No ehkä kannattaisi katsoa ettei ihan nollakorolla ole. Ainakin op:ssa ne korkotiedot näkyy verkkopankissa siinä oman tilin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 6 kk määräaikaistilin korko on näköjään jo 4%. Ihan jees :)
Mikä pankki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 6 kk määräaikaistilin korko on näköjään jo 4%. Ihan jees :)
Mikä pankki?
Helsingin kaupungin henkilöstökassa
Heh. Mä tein Teslalla 400 % tuoton, että saat aika kauan lypsää nuhjuiset 3 % että pääset samaan tuottoon.
Mitä sitten, jos jostain tuotosta menee veroa. Ilman sijoittamista siitä ei saisi mitään.
No kuten sanoin en ole nyt osakkeita ostanut. Useita vuosia siitä kun omistin viimeksi.