Oho, mun talletustilin korko on jo yli 3 %
Enpä ollut huomannutkaan. Noh, inflaatio on edelleen suurempi.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tiedä saanko korkoa mun säästöille, mulla on säästötilillä rahaa reilu 10 000e, nää rahat on pahan päivän varalle ja sitä varten ettei mun tarvitse ottaa ikinä velkaa mihinkään asiaan.
Asuntolaina on ainoa velka mitä on.
M32
No ehkä kannattaisi katsoa ettei ihan nollakorolla ole. Ainakin op:ssa ne korkotiedot näkyy verkkopankissa siinä oman tilin kohdalla.
Miksi kannattaa katsoa? Ei minulla ole rahasta pulaa joten mitä se haittaa jos olisi nollakorolla?
M32
Vierailija kirjoitti:
Osakkeet myydään kun on tarvetta ja silloinkin vaan sellaisia, joita ei myydä tappiolla. Siihen asti tuottaa enemmän osinkoa kuin pankkitilillä lojuuttaminen. 10 tonni ihan kiva ylimääräinen tulo vuodessa.
Toivottavasti nousua on osakemarkkinoilla luvassa, tai ei ainakaan kannata tämä oma osinkoleikki. Nyt salkkuni on 4 tonnia miinuksella ja jos siihen lasketaan usean vuoden aikana saamani 9 tonnin osingot joita en ole nostanut salkusta pois niin miinusta on siis käytännössä 13 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tiedä saanko korkoa mun säästöille, mulla on säästötilillä rahaa reilu 10 000e, nää rahat on pahan päivän varalle ja sitä varten ettei mun tarvitse ottaa ikinä velkaa mihinkään asiaan.
M32
No ehkä kannattaisi katsoa ettei ihan nollakorolla ole. Ainakin op:ssa ne korkotiedot näkyy verkkopankissa siinä oman tilin kohdalla.
Miksi kannattaa katsoa? Ei minulla ole rahasta pulaa joten mitä se haittaa jos olisi nollakorolla?
M32
No ihan vaan ajattelin että saisit "ilmaista" rahaa kun siirtäisit vaikka 2-3 %:n tuottotilille josta saa kuitenkin nostaa aina tarvittaessa (yleensä 4x vuodessa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
M32
No ihan vaan ajattelin että saisit "ilmaista" rahaa kun siirtäisit vaikka 2-3 %:n tuottotilille josta saa kuitenkin nostaa aina tarvittaessa (yleensä 4x vuodessa).
Tai no oikeastaan kysehän on puskurista inflaatiota vastaan kun nollakorolla arvo hupenee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakkeet myydään kun on tarvetta ja silloinkin vaan sellaisia, joita ei myydä tappiolla. Siihen asti tuottaa enemmän osinkoa kuin pankkitilillä lojuuttaminen. 10 tonni ihan kiva ylimääräinen tulo vuodessa.
Toivottavasti nousua on osakemarkkinoilla luvassa, tai ei ainakaan kannata tämä oma osinkoleikki. Nyt salkkuni on 4 tonnia miinuksella ja jos siihen lasketaan usean vuoden aikana saamani 9 tonnin osingot joita en ole nostanut salkusta pois niin miinusta on siis käytännössä 13 tonnia.
Olet saanut 9t osinkoja ja salkkusi on 4t miinuksella. Tienasit 6t, jos myyt kaiken nyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
M32
Ilmaista rahaa ei ole olemassakaan.
M32
Vierailija kirjoitti:
Mulla 6 kk määräaikaistilin korko on näköjään jo 4%. Ihan jees :)
Se on varmaan joku ulkomainen pankki. Suomessa max 3.25%.
Vierailija kirjoitti:
3,25 % tällä hetkellä paras korko 12 kk talletukselle.
Uskon että vielä vähän nousee.
Mitä muut on mieltä?
Aika paska. Ottaen huomioon että SIDOT sen pääoman vuodeksi. Siitä likvidin omaisuuden sitoutumisesta pitäisi saada sijoittajana KORVAUS eikä menettää tuottoja. Ennemmin sijoitan osakkeisiin, joista saan rahat pois 2 päivässä, ja en menetä tuottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaasta sijoitusyrityksestäni huolimatta osakkeideni osinkotuotto on vain vähän alle 5% ja tavoitetilini korko tuon about 3%. Kuinkahan korkealle nousee korko.
Osakkeet ois muuten hyvät mutta 30% veroa pitää maksella niistä ja välityspalkkiot eli ei se osakesijoittaminen niin kannattavaa enää ole.
Tilitalletusten tuotoista maksetaan IHAN SAMA vero kuin osakkeiden tuotostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaasta sijoitusyrityksestäni huolimatta osakkeideni osinkotuotto on vain vähän alle 5% ja tavoitetilini korko tuon about 3%. Kuinkahan korkealle nousee korko.
Osakkeet ois muuten hyvät mutta 30% veroa pitää maksella niistä ja välityspalkkiot eli ei se osakesijoittaminen niin kannattavaa enää ole.
Ihan samalla tavalla on verot lähteneet tilille tulleista korkomaksuistakin.
Niin lähtee mutta osakkeissa maksat korot tuotoista kun taas talletuskoroissa on vähennetty jo verot.
Mitä vittua sä koitat selittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
M32
M32
No ihan miten vaan 🤷
Itselle kelpaa hyvin ne ylimääräiset sataset jotka koroista saa. Muuten olisi sama kuin pitäisi setelit sohvatyynyn alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
M32
M32
No ihan miten vaan 🤷
Itselle kelpaa hyvin ne ylimääräiset sataset jotka koroista saa. Muuten olisi sama kuin pitäisi setelit sohvatyynyn alla.
Noi on niin pieniä summia minulle ettei minua tuollaiset summat houkuttele ja en mä mikään rahan ahne edes ole. Minulla ei ole velkaa kuin pikkasen asuntooni ja kaikki muut on velattomia eli auto ja kesämökki.
On mulla käteistä kaapissa noin 2000e mitä olen pieniä hiluja säästelly, hyvä olla vähän käteistä myös varalle.
M32
Vierailija kirjoitti:
Suomessa monet sijoittaa ja monet sanoo kertoo kuinka kannattavaa sijoittaminen on mutta sitten kaikki valittaa ettei ole varaa ja kaikki valittaa pienistä hintojen noususta :D Erittäin harva sijoittaja saa edes jonkinlaista voittoa sijoituksistaan koska verot pitää maksaa voitoista.
kuinka sekaisin sä olet? Mitä sieniä oikein syöt? "erittäin harva saa voittoa..." "pitää maksaa vero VOITOSTA".
Mitä nyt vittua taas. ei saa voittoa mutta maksaa veroa VOITOSTA.
Koita nyt päättää miten on, saako voittoa vai saako voittoa josta verotetaan.
BTW: todellisuudessa VALTAOSA sijoittajista tekee voittoa sijoittamisella. Minä tein viime vuonna voittoa sijoittamisella yli 30 000 € (nettona)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa monet sijoittaa ja monet sanoo kertoo kuinka kannattavaa sijoittaminen on mutta sitten kaikki valittaa ettei ole varaa ja kaikki valittaa pienistä hintojen noususta :D Erittäin harva sijoittaja saa edes jonkinlaista voittoa sijoituksistaan koska verot pitää maksaa voitoista.
:D olipas pläjäys. Jäähän siitä voitosta kuitenkin se 66-70% ihan itselle. Jos ei tule voittoa, ei tarvitse maksaa myöskään veroa.
Ei jää koska et ottanut huomioon välityspalkkiota.
Välityspalkkiot ovat tyyliin prosentin murto-osia. Viimeisin ostoni oli yli 2000 € ja välityspalkkiota meni 91 cnt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osinkotuotto vähentyy suoraan sijoitusten noususta.
Osingot onkin niille jotka ei jaksa pelata mitään osakkeiden myynti ja ostopeliä vaan ostavat kerran ja antaa sitten osinkojen rullata nousuista ja laskuista huolimatta.
Ja maksaa osingoista veroa. Juuri se huonoin mahdollinen kuvio. Pitäis ennemmin pyrkiä siihen korkoa korolle kuvioon.
Osinkosijoittamisen harhoista on viimeaikoina ollut kovasti juttua. Se ei ole voittava peli
Oletko kuullut osakesäästötilistä? Kannattaa tutustua. Veroa ei mene osingoista vaan ne voi sijoittaa edelleen.
Sinne voi laittaa max 50Keur ja jos on muitakin pääomatuloja niin OST ei ole järkevä. Suorastaan huono.
Perustele miksi se on suorastaan huono? Osinkoyhtiöillehän se on suorastaan loistava! Kyllä, max 50000 voi omaa rahaa laittaa, mutta ost:in arvohan voi olla vaikka miten paljon osinkojen uudelleensijoituksen ja arvonnousun ansiosta. Itsellä muitakin pääomatuloja enkä näe että miten ne haittaisi osakesäästötilisijoittamistani
Sama juttu. Minulla on normaali arvo-osuustili ja juusto kivijalkapankissa (nordea) sekä salkku ulkomaisella välittäjällä, josta verottaja ei tietäisi mitään jos en itse niitä tietoja ilmoittaisi. Parhaillaan minulla oli 5 eri salkkua, nyt vain 3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut on mieltä?
Aika paska. Ottaen huomioon että SIDOT sen pääoman vuodeksi. Siitä likvidin omaisuuden sitoutumisesta pitäisi saada sijoittajana KORVAUS eikä menettää tuottoja. Ennemmin sijoitan osakkeisiin, joista saan rahat pois 2 päivässä, ja en menetä tuottoja.
Paska on, mutta parempaakaan ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut on mieltä?
Paska on, mutta parempaakaan ei ole tarjolla.
Onhan. Esim osakkeet.
Tätä olen odottanut. Minimaalisesti osakkeisiin ja raskaasti määräaikaistalletuksiin. Vihdoinkin rahalle saa TURVALLISTA tuottoa. Ei mitään osakemarkkinoiden epävarmuutta vaan varmaa tuottoa. Senkun raksuttaa joka päivä rahaa. 😊💵💵💵💰💰💰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osinkotuotto vähentyy suoraan sijoitusten noususta.
Osingot onkin niille jotka ei jaksa pelata mitään osakkeiden myynti ja ostopeliä vaan ostavat kerran ja antaa sitten osinkojen rullata nousuista ja laskuista huolimatta.
Ja maksaa osingoista veroa. Juuri se huonoin mahdollinen kuvio. Pitäis ennemmin pyrkiä siihen korkoa korolle kuvioon.
Osinkosijoittamisen harhoista on viimeaikoina ollut kovasti juttua. Se ei ole voittava peli
Oletko kuullut osakesäästötilistä? Kannattaa tutustua. Veroa ei mene osingoista vaan ne voi sijoittaa edelleen.
Sinne voi laittaa max 50Keur ja jos on muitakin pääomatuloja niin OST ei ole järkevä. Suorastaan huono.
Perustele miksi se on suorastaan huono? Osinkoyhtiöillehän se on suorastaan loistava! Kyllä, max 50000 voi omaa rahaa laittaa, mutta ost:in arvohan voi olla vaikka miten paljon osinkojen uudelleensijoituksen ja arvonnousun ansiosta. Itsellä muitakin pääomatuloja enkä näe että miten ne haittaisi osakesäästötilisijoittamistani
Sama juttu. Minulla on normaali arvo-osuustili ja juusto kivijalkapankissa (nordea) sekä salkku ulkomaisella välittäjällä, josta verottaja ei tietäisi mitään jos en itse niitä tietoja ilmoittaisi. Parhaillaan minulla oli 5 eri salkkua, nyt vain 3.
juusto?