Miksi ihmiset eivät enää puhu suoraan toisilleen (esim. tinderkulttuuri)?
Hirveästi on nykyään sellaista, että esimerkiksi tapailuvaiheessa ei osata sanoa suoraan, jos homma ei enää maistukaan. Sen sijaan lopetetaan viesteihin vastaaminen, ghostataan ja feidataan. Työpaikoilla ja jopa kaverisuhteissa ollaan naamatusten mielin kielin, selän takana puhutaan pahaa.
Eihän niitä "ikäviä" asioita (en ole tyytyväinen kollegan työhön, en ole enää kiinnostunut tapailemaan jotakuta) ole mukava sanoa suoraan, mutta mun mielestä se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin feikkaaminen tai ghostaaminen. Ovatko ihmiset nykyään niin selkärangattomia, ettei osata olla rehellisiä ihmissuhteissa? Mun mielestä epärehellisyys, epätietoisuudessa eläminen ja ihmissuhdepelit aiheuttavat vain kamalaa ahdistusta kaikille osapuolille. Ja tuntuu, että se yleistyy jatkuvasti.
Kommentit (26)
Haluan kyllä parhaan mukaan kertoa mikä on vialla, mutta tuo sai olon todella varovaiseksi.
Yleisesti ottaen esim. kiinnostuksen lopahtaessa deittihommissa vastapuoli kyllä ansaitsee selityksen. Ei ole suoraselkäistä toimintaa ghostata vain, koska ei ole itsellä kanttia olla rehellinen. Asia erikseen tyypit, joista on tullut jollain lailla karmiva vaikutelma ja hälytyskellot alkaneet soida. Heistä kannattaa hankkiutua eroon mahd. vähin äänin.
Valitettavasti ihmissuhteet nykypäivänä ovat monille peliä, jota voidaan pelata ilman sääntöjä. Se voi kuitenkin osua omalle kohdalle jonain päivänä: esim. yksi kaunis kaverini nuorempana pelaili miesten kustannuksella, puhui heistä selän takana halventavasti, hengasi tietyn tyypin kanssa kun tarvitsi ilmaisia autokyytejä jne. Sitten kun saikin itse oikein kunnolla näpeilleen, oli kamala poru, kuinka epäreilusti häntä on kohdeltu. Jos henkilön ulkonäkö tms. on selkeästi keskivertoa parempi, voi siitä syntyä tunne, että tässähän ollaan muiden yläpuolella ja muita voi siten pompotella miten vain.
Itsekin lähemmäs viisikymppisenä eronneena tuli tähän törmättyä. Ihan aikuiset ihmiset tekevät tätä, ei mitkään teinit. Luulisi, että kun ei nappaa, siitä pystyttäisiin sanomaan ihan suoraan, mutta turha luulo. paras oli jamppa, joka halusi parisuhteen, katosi kuukausiksi kunnes taas laitteli itsestään viestejä ja kuvia. Kun sanoin alkaneeni seurustelemaan, veti herneen nenään. Ilmeisesti nää äijät kuvittelee, että me naiset istutaan himassa ja odotetaan heidän korkeuttaan palaavaksi viikkojen ja kuukausien hiljaiselon jälkeen. Naurettavaa touhua
Vierailija kirjoitti:
Itsekin lähemmäs viisikymppisenä eronneena tuli tähän törmättyä. Ihan aikuiset ihmiset tekevät tätä, ei mitkään teinit. Luulisi, että kun ei nappaa, siitä pystyttäisiin sanomaan ihan suoraan, mutta turha luulo. paras oli jamppa, joka halusi parisuhteen, katosi kuukausiksi kunnes taas laitteli itsestään viestejä ja kuvia. Kun sanoin alkaneeni seurustelemaan, veti herneen nenään. Ilmeisesti nää äijät kuvittelee, että me naiset istutaan himassa ja odotetaan heidän korkeuttaan palaavaksi viikkojen ja kuukausien hiljaiselon jälkeen. Naurettavaa touhua
Mua yksi tapaus alkoi huhuilla takaisin 7v erossaolon jälkeen. Oli ilmeisesti eronnut ja taloudellisissa vaikeuksissa, etsi sitten minusta elättäjää. Todennäköisesti käynyt läpi kaikki entiset tapailukumppanit ja hoidot, joiden yhteystiedot olivat tallessa. Itse olin tuossa ajassa pariutunut ja perustanut perheen.
Jos heitteille jättäminen on rikollista, niin miksei ghostaaminen ole? Jos uhkailu on rikollista, niin miksei se epätietoisuuteen jättäminen ole henkistä väkivaltaa?
Kerran sanoin päin naamaa yhdelle, että en ole kiinnostunut, en ole rakastunut. Sain päälleni valtavan raivokohtauksen. Hiljaisuutta jatkui aina hetken aikaa,, kunnes se palasi ja oltiin taas kavereita. Kunnes alkoi se, "etten voi olla sinun kaverisi vain, rakastan sinua ainiaan".. laitoin hänelle viestin, missä selkeästi ilmaisin, etten tahdo olla missään tekemisissä hänen kanssa.
Siitä huolimatta viestittely jatkui siihen pisteeseen, että hän alkoi haukkumaan minua, että olen ghostannut hänet, ja että ihmiset ymmärtää, jos kerrot mikä on vialla.
Että parempi on tilaisuuden tullen ehkä hiljakseen poistua. :D