Miksiköhän mut on jätetty monesti ryhmän ulkopuolelle?
Esim työporukan. Tämä on tapahtunut useamman kerran. Muut ovat jotenkin bondanneet paremmin, viettäneet vapaallakin aikaa yhdessä. Minua ei ole pyydetty mukaan. Vaikka en kenenkään kaan periaatteessa huonoissa väleissä ole ollut.
Sama juttu muissakin kaveriporukoissa. Helposti on saatettu jättää ulkopuolelle ja jotkut alkaneet kohdella oudosti.
Minulla on kuitenkin useita hyviä kavereita, jotka ihania ihmisiä, kenen kanssa tulen hyvin toimeen ilman että tulee mitään yhteenottoja tai outoa oloa.
Kommentit (23)
Sama homma, olen kiusankohde, outo, ei viihdyttävä, joten tottunut viihtymään yksin.
Alat jutella niistä menoista ja utelet suoraan pääsetkö messiin. Jos siinä kohtaa ilmeestä näköö, et ehdotuksessasi on jotain vikaa. Syy on porukassa eikä sinussa.
Introverttinä pysyn itse omissa oloissani. On silti mukavia työjengejä joissa uusilta udellaan heti tuutko mukaan. Niissä homma pelaa ja työ on mukavaa.
Ja sit niitä joissa saattaa olla pari tyyppiä jotka hienovaraisesti manipuloivat uudet ulos. Korostaen sitä omaa ryhmittymäänsä. Näissä jengeissä, en viihdy edes sivussa.
Ekaa ryhmittymää tavatessa toreilla jutellaan mukavia. Toista ryhmittymää en välitä edes moikata.
Minuun taas suhtaudutaan jostain syystä alaspäin katsovasti, eikä olla yhtä kunnioittavia ja asiallisia kuin muita työkavereita kohtaan. Eräskin tyyppi oli aivan kaikkia muita kohtaan asiallinen, mutta minulle pelkästään kettuili jatkuvasti. En ymmärrä mistä voi johtua, olen ainoastaan vähäsanainen ja rauhallinen.