Katsoin dokumentin INXS-laulaja Michael Hutchencesta, olipa traaginen elämä
Ihan paras laulaja ikinä. Harmi, että hänen elämänsä ei jatkunut kauemmin. Hän olisi varmasti saanut aikaa vielä vaikka mitä musiikillisesti.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on surullisinta, että hänellä oli vain yksi lapsi, jonka elämässä hän ei edes ehtinyt olla ja lapsi adoptoitiin toiseen perheeseen.
Ei se ollut surullista vaan varmasti lapsen pelastus. Mt- ja päihdeongelmainen isä sekä äiti samaa lajia ei anna lapselle hyviä lähtökohtia.
No ihan samaa sakkia se adoptioisäkin on.
Geldof? Miten niin?
On onnistunut kasvattamaan lapsen rauhassa julkisuudelta ja lööpeiltä. Nykyäänhän tuo lapsi tosin on jo lähemmäs kolmekymppinen.
Ja kolmesta biologisesta lapsesta yksi kuoli huumeisiin ja toisella on mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on surullisinta, että hänellä oli vain yksi lapsi, jonka elämässä hän ei edes ehtinyt olla ja lapsi adoptoitiin toiseen perheeseen.
Ei se ollut surullista vaan varmasti lapsen pelastus. Mt- ja päihdeongelmainen isä sekä äiti samaa lajia ei anna lapselle hyviä lähtökohtia.
Geldof? Miten niin?
On onnistunut kasvattamaan lapsen rauhassa julkisuudelta ja lööpeiltä. Nykyäänhän tuo lapsi tosin on jo lähemmäs kolmekymppinen.
Huumehemmohan se Geldofkin oli. Ainakin oli, tiedä sitten onko edelleen.
Ai oli?
No, vaikka nuorena olisikin jotain sekoilut, niin isähommat on hoitanut ihan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geldof? Miten niin?
Ja kolmesta biologisesta lapsesta yksi kuoli huumeisiin ja toisella on mielenterveysongelmia.
Niin, se lapsi oli 25v. kuollessaan. Sen ikäiset elää jo omaa elämäänsä ja vastaa itse tekemisistään. Mikäli oikein muistan, kyseinen lapsi aloitti huumesekoilunsa vasta aikuisena. Aikuisen lapsen tekemisiä on hyvin vaikea kontrolloida kenen tahansa. Ja mistäpä me tiedämme, miten yritti tytärtään huumeilta pelastaa.
Kenellä on mielenterveysongelmia? Toisaalta, aika harvaa sellaista perhettä on missä kenelläkään ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geldof? Miten niin?
Niin, se lapsi oli 25v. kuollessaan. Sen ikäiset elää jo omaa elämäänsä ja vastaa itse tekemisistään. Mikäli oikein muistan, kyseinen lapsi aloitti huumesekoilunsa vasta aikuisena. Aikuisen lapsen tekemisiä on hyvin vaikea kontrolloida kenen tahansa. Ja mistäpä me tiedämme, miten yritti tytärtään huumeilta pelastaa.
Kenellä on mielenterveysongelmia? Toisaalta, aika harvaa sellaista perhettä on missä kenelläkään ei olisi.
Muistaakseni kertoi jossain haastattelussa, että järjesti tyttärensä vieroitukseen, ymmärtääkseni useampaankin kertaan. On tuo hyvää isyyttä ainakin verrattuna omaan "isääni", joka koski minun tappaa itseni jos kerran on niin vaikeaa, kun kärsin masennuksesta synnytyksen jälkeen.
Minusta Mystify oli niin masentava dokkari. Michaelilla olisi ollut todella hyvät mahdollisuudet ihan perushyvään elämään, jos vaan olisi tullut toimeen itsensä kanssa ja hakenut apua itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Mystify oli niin masentava dokkari. Michaelilla olisi ollut todella hyvät mahdollisuudet ihan perushyvään elämään, jos vaan olisi tullut toimeen itsensä kanssa ja hakenut apua itselleen.
Ilmeisesti häntä rokkitähtenä paapottiin, rahaa sampona.
Vierailija kirjoitti:
Ja tutkituttanut kunnolla päänsä. Aivovamman kanssa on ihan mahdollista jatkaa elämää. Toki aivovamma ei välttämättä sovi yhteen pikkulapsiperhearjen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tutkituttanut kunnolla päänsä. Aivovamman kanssa on ihan mahdollista jatkaa elämää. Toki aivovamma ei välttämättä sovi yhteen pikkulapsiperhearjen kanssa.
Riippuu aivovammasta. Jos aivovamma aiheuttaa epävakaata tai aggressiivista käyttäytymistä ei ehkä kannata perustaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geldof? Miten niin?
Mitä sitten?
Kyseessä on aikuiset lapset eikä mitkään koululaiset.
Vierailija kirjoitti:
Asuin lapsena ja nuorena Britanniassa ja muistan jotenkuten sen lööppisirkuksen, kun Hutchence vaikutti Britannian lehdistössä suhatessaan yhdessä sikäläisen julkkistyrkyn Paula Yatesin kanssa. Paula Yateshan oli julkisuudessa koko kasari ja ysärin. Aikoinaan muistaakseni veti jotain ohjelmaa, missä käytiin läpi seksielämää synnytyksen jälkeen pikkulapsiarjessa. Piti yllä "earth mother" -kuvaansa, kirjoitti kirjoja äitiydestä ja lastenhoidosta. Ysärin puolivälissä näyttävästi dumppasi lastensa isän ja pokasi Hutchencen.
Seuraavat vuodet tämä pari seilasi julkisuudessa tötöillen milloin mitenkin ja myös lisääntyivät keskenään. Huumeita, sekoilua, erodraamaa, jne. Kunnes Hutchence kuoli. Yates sekoili vielä muutaman vuoden edustaen taapero sylissään, mutta seurasi sitten perässä.
"Sex with Paula Yates"
Inxs oli 80-luvulla hyvä, Hutchence oli silloin nuori ja elämä kunnossa. Lisäksi elettiin musiikillisesti hyvin mielenkiintoista aikaa kaikin puolin. 90-luvulla kaikki muuttui pelkäksi sekoiluksi.
Minusta on aika ironista, että Hutchence aikoinaan uhosi alkavansa isäksi Geldofin lapsille ja että nämä pitäisivät häntä isänään. Todellisuudessa kuitenkin kaikki päätyi lopulta Geldofin huoltoonbja omiksi, myös Hutchencen biologinen lapsi. Hähhäh.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi se oli ihan pa. Ei omistanut mitään, koska oli myynyt omaisuutensa ja tekijänoikeutensa muualle.
Näistä mystisistä miljoonista oli aikoinaan kohu kun kävi ilmi ettei mitään rahoja ollutkaan, vaan omaisuus ja oikeudet oli myyty yhtiöille veroparatiiseihin. Niinpä ei jäänyt mitään perintöä kenellekään.
Koin silloin ja koen yhä Bob Geldofin hyvin limaisena ukkona ja varajeesuksena. Sai tehdä ja ehkä vieläkin saa tehdä ihan mitä huvittaa, ikuinen sädekehä.
Olen itse vanhempi, ja kun mietin Hutchencen tilannetta, että aivovaurioisena invalidina havahtuu toisella puolen maapalloa siihen, että kas, tyttöystäväni olikin katala ja on kaapannut lapsemme, tyttöystäväni on addikti, mitenköhän hoitaa lasta, minä en saa mistään apua päästäkseni sinne, tyttöystäväni ex on todella vaikutusvaltainen ja pyhimykseksi mielletty mies, joka luultavasti saa lapseni huoltajuuden, ja minut mustamaalataan niin, etten koskaan enää saa tavata lasta... Eipä sitä pysty edes kuvittelemaan sitä tuskan määrää. Esikoinen ja ainoa lapsi, edessä loppuelämä ilman häntä. Ilman työtarjouksia, luultavasti. Kaikki ohi.
Vierailija kirjoitti:
Koin silloin ja koen yhä Bob Geldofin hyvin limaisena ukkona ja varajeesuksena. Sai tehdä ja ehkä vieläkin saa tehdä ihan mitä huvittaa, ikuinen sädekehä.
Olen itse vanhempi, ja kun mietin Hutchencen tilannetta, että aivovaurioisena invalidina havahtuu toisella puolen maapalloa siihen, että kas, tyttöystäväni olikin katala ja on kaapannut lapsemme, tyttöystäväni on addikti, mitenköhän hoitaa lasta, minä en saa mistään apua päästäkseni sinne, tyttöystäväni ex on todella vaikutusvaltainen ja pyhimykseksi mielletty mies, joka luultavasti saa lapseni huoltajuuden, ja minut mustamaalataan niin, etten koskaan enää saa tavata lasta... Eipä sitä pysty edes kuvittelemaan sitä tuskan määrää. Esikoinen ja ainoa lapsi, edessä loppuelämä ilman häntä. Ilman työtarjouksia, luultavasti. Kaikki ohi.
Miten niin kaapannut?
Kai ne lentokoneet lentää sinne toiseenkin suuntaan. Ja mitä sen lapsen äidin pitäisi tehdä? Hengailla vauva/taapero mukana bäkkärillä kun herra on vähän kiertueella? Hutchence itse ei oikein tainnut käsittää lapsiperhearkea. Jossain haastattelussa kuvaili, miten vauva on aina tyytyväinen, naureskelee ja hengailee vaan. En oikein usko, että Hutchence olisi kovin osallistunut esimerkiksi yöheräilyjen hoitamiseen. Ja tosiaan, naisystävällä oli useampia lapsia, jotka oli jo koululaisia. Ei kukaan äiti voi noin vaan jättää lapsia toiselle puolelle maailmaa tai ottaa lapsia pois koulusta vieraaseen maahan elämään isäpuolen kiertueiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas Geldof oli se joka toimi aina lasten parhaaksi silloin kun Hutchence ja lasten äiti sekoilivat elämänsä ja huumeiden kanssa. Geldof oli se joka halusi vakaan ja perusturvallisen elämän, eikä mitään aineiden ja lääkkeiden täyttämää laukkuelämää ympäri maailmaa.
Hutchence oli myös käytökseltään arvaamaton ja väkivaltainen, sai syytteet ja sakot kun hyökkäsi häntä kuvanneen lehdistön kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla saa tehdä mitä huvittaa? Kai sitä aikuinen ihminen yleensäkin saa? Toki velvollisuudet huomioonottaen.
Hutchencehan se oli, joka kamaa käytti. Jäivät kiinni huumeista lapsensa ollessa muutaman kuukauden ikäinen. Sitäpaitsi, Hutchencella oli kuollessaankin aikamoinen kattaus kaikkea kamaa elimistössään. Ei siis tosiaan ollut mikään ongelmaton hänkään.
Huumehemmohan se Geldofkin oli. Ainakin oli, tiedä sitten onko edelleen.