***MARRAKSET -05 UUTEEN VIIKKOON***
Kommentit (16)
Mistäs saatais lunta...? Vettä sataa jälleen , mittari näyttää +5 astetta..Joulua pitäis laittaa, mut jotenkin ilman lunta se on vaikeeeta!
Mä en tykkää muuten talvesta hirveesti, mut kyllä jouluna pitää olla valkoista:)
Kiitoksia tsempityksistä kaikille! Pahin tauti alkaa olla ohi, pienimmäinen turisee, oma ja miehen tukkoisuus kans jatkuu. Mut yöt jo rauhallisia ja isommat jo ulkoilukuntoisia.
Meiltä hajosi " joululahjaksi" sitten pyykkikone! Voi vee sanon mä..No eipä auta vissiin muu kuin uusi ostaa:( Mitähän seuraavaks hajoo, liesi on temppuillu vähän, se tietysti simahtaa just jouluna, meillä kun on tätä tuuria! Toivottavasti mitään isompaa ei hajoo..
Joululahja ostokset on muutamaa pakettia vaille ostettu, nekin käyn huomanna ostamassa. Sit alankin putsailemaan tätä huushollia, jos aloittais tuolta kodinhoito- ja saunatiloista. Nyt kun pesukoneita siirrellään niin hyvä siivota kunnolla sieltäkin. Tavoitteena on että oon kaikki hommat tehny ens perjantaihin eli 22. pvä mennessä. saadaan sitten rauhassa alkaa joulun viettoon jo hyvissä ajoin.
Meillä poikanen lutkuttaa tuttia, nukkuessa ja muulloinkin. Lisäks on unirätti ja pupu jotka pääasiassa on vaan sängyssä. Tutin ajattelin vieroittaa ens kesänä/syksynä pois.
Meillä on kans kaikilla lapsilla ne ainun ensipuput ja esikoinen ja keskimmäinen nukkuvat edelleen ne puput kainalossa. Saas nähä tuleeko siitä yhtä rakas pienimmäisellekin.
Tämä mamma jatkaa ensi vuodenkin kotona, ei töihin mitään hoppua. Yritys pyörii hyvällä mallilla ja mulla on sen vuoksi mahdollisuus olla kotona. Ja kyllähn tätä hommaa täällä riittää!
Mä olen ammatiltani kehitysvammaisten hoitaja (lähihoitaja), mut oon työskennelly myös lasten ja vanhusten parissa. Mieluisinta olis jos kehitysvammaisten lasten pariin joskus voisin mennä työhön. Mut nyt siis vuoro olla kotona.
Nyt alkaa tehdä mieli glögiä ja pipareita, joten taidankin lähtee lukemaan postit ja nauttimaan. Pienimmäinen nukkuu ja isot kattoo videota:) Mukavaa viikkoa kaikille!!!!
äitykkä ja poikanen
Viikonloppukuulumisista.... Meidän viikonvaihde sujui ihan kivasti. Olimme kyläilemässä Pohjoisessa sukulaisten ja yhden ystäväperheen luona. Perjantaina istuimme iltaa tätini ja hänen miehensä kanssa, lauantai meni kyläillessä eri paikoissa, samoin sunnuntai. Mukavaa vaihtelua oli. Vaikka kyllä tuo kyläily raskastakin on, vieraissa paikoissa kun on niin paljon paikkoja joita poika voi penkoa. Tuntui ettei mitään muuta välillä ehtinyt tehdä kuin kantaa häntä kattilakaapeilta pois. Ystäviemme luona näimme pienet kaksosvauvat, voi kuinka ihania olivatkaan=)
Unikavereista... Meillä ei poika ole koskaan käyttänyt kunnolla tuttia, viime aikoina on unileluna ollut äidin yöpaita, se näyttää olevan rakas ja tärkeä. Pehmolelut ja rätit ei kiinnosta yhtään.
Työasioista... Minäkin palaan tammikuun alussa töihin. Olen koulutukseltani sosionomi ja työskentelen erityisopetuksessa/päivähoidssa. Huomenna menenkin töihin palaveeraamaan sijaiseni kanssa....
Nyt poika tuntuu heräilevän ja mies on lähdössä luennolle (opiskelee työn ohessa opintojaan loppuun)... Itse olen tänään tehnyt elämäni ensimmäistä piparkakkutaloa. Siitä tulee ihana jos vain saan sen kasattua, osat on jo koristeltu....
Manna
Yllättäen on taas satanut melkein koko päivän vettä. Ja tuullut oikein navakasti vielä kaupan päälle. Vaan ehdittiinpäs aamupäivällä ulkoilla tunti ennen kun sade alkoi, puistossakin oli oikein mukavaa. Niin että ähäkutti sääherralle. :-)
Lauantaina kirjoittelinkin tänne, mutta tässäpä pieni referointi meidän eilispäivästä. Jesse-poika päätti ilahduttaa vanhempiaan heräämällä jo klo.6.10, onneksi ei väsyttänyt yhtään. ;-) Aamupäivälenkillä käytiin moikkaamassa sorsia järven rannalla, ne oli Jessen mielestä hassun hauskoja kuten aina. Äitiäkin hymyilytti. Lounaan jälkeen poikaa ei huvittanutkaan mennä päiväunille kuten yleensä vaan hirmuinen kiukkupetteri oli sängyssään. Tunnin nukutusyritysten jälkeen poitsu sai luovutusvoiton ja tyytyväisenä jatkoi leikkejään aina iltapäivään saakka, jolloin välipalan jälkeen maittoi jo unikin (myös äidille ja isille). Käytiin myös yrittämässä jouluostosten tekoa, mutta jäi tällä erää hyväksi yritykseksi kun Jesse näki liian paljon ihania asioita joita ei päässyt koskettamaan. Etenkin leluosastolla saatiin nauttia huutavan pikkumiehen seurasta. Illalla vauhdikas vipeltäjä juoksi ovea päin sillä seurauksella että molemmista sieraimista valui verta. Nyyh, suru oli kaikilla puserossa hetken aikaa. Mutta suru muuttui nopeasti iloksi kun oli kylvyn aika. Onnella ei ollut rajoja kun isi suihkutti vettä pienen masulle ja kikatuksesta päätellen se taisi vähän kutittaa. :-) Yöunille Jesse simahti nopeasti kahdeksan aikaan ja nukkui sikeästi aamukuuteen saakka. Sen pituinen se.
Aatun äippä kyseli työjutuista. Olen töissä it-alalla tukkuriportaalla, asiakaspalvelu- ja myyntineuvottelijan töitä teen. Vieläkään ei ole tietoa päiväkotipaikasta, mutta jos saadaan Jesselle hyvä paikka läheltä, menen töihin tammi-helmikuun vaihteessa. Jos ei saada mieluisaa päiväkotipaikkaa, menen töihin vasta elokuun alussa (pidän kertyneet kesälomat pois kesä- ja heinäkuussa). Töissä jo kärsimättöminä odottavat päätöstäni. Stressaa!!! Oonkohan mä jo moneen kertaan vuodattanut nää samat asiat tänne...?
Äitykkä: Pidän peukkuja että teillä pysyy muut kodinkoneet ehjinä! :-)Varmasti hiukka ketuttaa kun joulun alla tulee yllättäviä pakkoinvestointeja. Eipä sitä oikein lapsiperheessä ilman pesukonetta pärjää.
Manna: Joko teit sen piparitalon loppuun? Onnistuiko liimailu? Omalla isälläni oli tapana tehdä joka jouluksi hieno piparkakkutalo ja me lapset saatiin auttaa koristelussa. Ja aina vannottiin että talo syödään vasta loppiaisen jälkeen, mutta kas kummaa kun sieltä alkoi jo ennen joulua kadota paloja vähän sieltä sun täältä. ;-)
Leppoisaa maanantai-iltaa!
kiitos Hilda ja kiitos Gerda kun kuittasitte mun huhuilut ja kyselyt. :-)
Meillä onkin ollut reipas aamu. Lähdimme aikaisin työpaikalleni palaveeraamaan sijaiseni, olimme siellä jo ennen klo 8. Työkaverit ihmetteli kuinka me niin aikaisin tultiin, mutta tuon aamuvirkun kanssa onnistuu helposti.
Mutta mukava oli käydä, sijaiseni on ihana ihminen, ajattelee asioista pitkälti kuten minäkin, joten asiat siellä on hyvällä mallilla odottamassa. Tuli ihan semmonen tunne, että kiva palatakin takasin töihin ja niihin ympyröihin. Poika simahti unille heti kun äsken kotiuduimme ja sai syötyä.
Eilen meillä oli kyllä hauska ilta. TV:stä tuli painia ja poika aivan ääneen hekotteli ja nauroi sille. Ei ennen ole moista ollut tv:n ääressä, vaikka harvoin meillä kyllä tv illalla auki onkaan... illalla naurettiinkin miehen kanssa, että tuleekohan pojasta isona painija, pitäiskö se laittaa nassikkapainia harrastamaan=)
Illalla sain myös kuvattua hauskan videon kun yritin kuvata alasti juoksentelevaa poikaa (meillä siis kävely muistuttaa jo juoksua). Kesken videon poika alkoi pissaamaan eteisen lattialle, oikein nauroi ja lorotteli=)
Piparitalosta..... joo miehen kanssa illalla yhdessä sen liimasimme kasaan, eikä se ollenkaan ollut vaikeaa, hankalaa tai pahemmin sotkuistakaan. Yksin se toki olisi ollut vaikeampaa. Kaikki nämä vuodet olen turhaan pelännyt sen olevan pahempi homma! Talosta tuli aivan ihana ja varsinkin koristelu oli ihanaa puuhaa. Tästä tuli kyllä ehdottomasti uusi perinne meidän perheelle. Poikakin viihtyi leivonnassa mukana hyvin, oli tyytyväinen niin kauan kuin aina sai syödä taikinaa=) Että ei muuta kuin kyllä suosittelen moisen mökin tekoa kaikille. Itsellä tekisi mieli tehdä toinenkin...
Mutta vielä tähän aamuun palatakseni, niin kyllä mietityttää miten nuo aamut sitten oikein sujuu kun töihin paluu koittaa. Itseni ja pojan puolesta ei kyllä mietitytä, mutta kyllä tänäkin aamuna tuntui että on kaksi lasta hoidettavana. Mies on niin aamu-uninen ja mua raivostuttaa suunnattomasti katsoa sitä vetkuttelua. Hän kuulostaa niin lapselliseltakin valittaessaan kuinka joutui tänäänkin heräämään muutama minuutti ennen kellon sointia. Mun mielestä sillä ei ole mitään merkitystä herääkö 6.45 vai 7!!! Nyt mies kehittelee jotain aivan järjettömiä vuorosysteemejä aamuihin, että saisi joskus sitten nukkua vähän pidempään. Taitais lastentarha olla sillekin oikea paikka....
Ja nyt kun aamulla itsemme lisäksi on myös poika saatava kuntoon niin kyllä siinä molempia ja joustavuutta tarvitaan. Ennen poikaakin meidän aamut oli aina ihan kamalia. Lähdimme aina töihin kauheen riitelyn ja tappelun saattelemana. Miten ihmeessä miehen saisi muuttamaan käytöstään, ettei pojalla tarvitsisi aloittaa aamujaan ihan hirveessä ilmapiirissä?
Manna
Just kolahti postiluukusta kirjekuori joka sisälsi tiedon Jessen päiväkotipaikasta. Se on juuri se joka haluttiinkin ja näin ollen ilmoitin töihin palaavani sinne 31.1. Voi miten jännää! Ei mua töihin meno kauheasti jännitä kun tiedän että siellä pääsee taas suht nopeasti kärryille ja on ihanaa nähdä työkavereita jne, mutta Jessen tarhaan meno pelottaa ja jännittää. Toivottavasti Jesse sopeutuisi hyvin eikä kauheasti vihoittelisi. On kyllä kiva päiväkoti ainakin tutustumiskerran perusteella ja sijaitsee parinsadan metrin päässä. Ja kun teen 6h työpäivää niin päivätkään ei ihan mahdottoman pitkiksi veny. Huhhei, ajatukset käy ihan ylikierroksilla nyt. Tekis mieli alkaa jo nimikoimaan vaatteita, hankkimaan sisätossuja yms yms. Ihan hönttipönttiolo tuli. :-)
Voi ei, nyt pitää mennä. Jesse repii parhaillaan miehen golf-lehteä...
Onnea Auringonkukalle hoitopaikan johdosta! Tai siis, eihän se hänelle itselleen sentään ole :) Täällä ollaan kans ihan hyvillä mielin viemässä poikaa hoitoo. Kaikenlaista hankittavaa ja puuhaa vielä on, just vaatteiden nimikoimista ja ostamistakin, hoitoreppu pitää hommata yms.
Ja sitten pikainen kysymys: eli millaisella peitolla lapsenne nukkuu?
Oletteko jo siirtyneet isompaan ns. välimallin peittoon? Meillä on vielä äitiyspakkauksen peitto (ei paljoa päällä pysy, kun poika pyörii niin paljon). Nyt ajattelin ostaa joululahjaksi pojalle uusia petivaatteita, niin mietin kannattaako enää tuota pientä kokoa ostaa, vai ostaisiko samalla lahjaksi jo uuden isomman peitonkin ja siihen vermeet mukaan.
No nyt mentävä, pojan ukki tuli just yllätyskäynnille (toi ihania muffinsseja, nam) ja pojalla on oikea känkkä päällä. On kiukunnut koko päivän mulle, kun ei saa mennä penkomaan kattilakaappia. Mikään muu asia kotona kun ei näyttäisi kiinnostavan... huoh ja argh!
Manna
Onpas kiirusta ollut, kun en tänne ole ennättänyt ollenkaan.
Auringonkukalle ja Jesselle onnittelut hoitopaikasta :)) Kiva juttu, että saitte haluamanne.
Piparkakkutalo on kyllä hieno :) viime jouluna väsäsin myös ja kivaa puuhaa on. Tänä vuonna tein vain pipareita ja Pertulle maistui taikina oikein ja piparit varsinkin :)
Manna, meilläkin on pissavideo :) kääntymisharjoituksia kuvasin ja Perttu oli selällään lattialla ilman vaippaa ja yhtäkkii pissasi :)
Pertulla on äitiyspakkauksen peitto vielä, no harvemmin nukkuu peitto päällä, kun potkii ne aina pois.
Minusta kantsis ostaa pussilakanat seuraavaa kokoa ja voihan sitä jo ihan hyvin käyttää. Näin ajattelisin.
Aatulla paranemiset!
Teletapit on Pertunkin mielestä huippu juttu :) isi joskus tietokoneelta näyttänyt jotain pikku pätkiä ja poika hihku innossaain ja hytky musiikin mukana. Muuten ei ohjelmat kiinnosta.
Tännekin lunta kovasti odotellaan. Taitaa tulla musta joulu. :((
Joulukortit sain nyt valmiiksi ja kuoret kirjotettua.
Lähetättekö kortteja?
Lahjat hyvällä mallilla, muutama vielä ostamatta.
Voi kääk äitykän pesukonetta!!! :( Viheliäinen juttu!
On meidän pino hiljentynyt :(
Ja aika moni suuntaa työmaille ens vuoden puolella :)
Kiitos kuvista :)))
On hauska kyllä saada oikeita kasvoja mielikuvien tilalle :)
Nyt torttujen paistoon :)))
Piparintuoksua :)
Toivoopi Hilda
Laitetaas välillä kuulumisia meitiltäkin ja toisella silmällä katson salkkareita. Tällä meidän kannettavalla ei viitsi liiemmin kirjuutella, kun kirjainten päällä joutuu suunnilleen istumaan, että toimii..
Tyttö viedään nyt allergiatesteihin ja perjantaina tehdään prickit keskussairaalassa. Saapasta nähdä mitä siitäkin tulee.. Onko kukaan muu ollut prickeissä? Selvisikö testillä mikään? Hitaan kasvun takia ja poskissa olevan ihottuman vuoksi lähete tehtiin. Aika vähän on mitään muita oireita. Nyt on viljat ja kananmuna jätetty ruokavaliosta pois, eikä ole vaikuttanut mihinkään. Itse epäilemme maitoallergiaa.
Mä oon kans pääni puhki miettinyt, et tarvisko mennä nyt töihin, kun tutulta hoitajalta vapautui pph-paikka. Siis alkuperäisissä suunnitelmissa oli olla kotona ens syyskuuhun.
Onnea päivähoitopaikoista!
Nyt lähden lenkille, kun sain tytön jo nukkumaan, eikä sadakaan. Yrittäkee ymmärtää tekstiä, vaikka puolet kirjaimista varmaan puuttuu.
[color=blue] Vitsit, me näimme ja koimme lumen! IHANAA! Olimme siis áhkulassa viikon (Jeren isomummolla siis) ja siellähän on lunta :) WAU.
Ihan ketuttaa olla täällä vesisateessa ja mustassa nyt.
Hitsit, eilen illalla oli kyllä kamala paluulento. Kesken matkan tuli turbulenssia noin 10min ajan ja laskeutumisen lähestyessä olin varma että kone putoaa.. Yht`äkkiä kone heilahtaa toiselle sivulle ja kaikki hiljenivät. Mielessä liikkui että se on menoa nyt. Kyllä meinas itku päästä kun kone osui maahan.
En kerennyt käydä pinoja lukemassa ollenkaan matkan aikana.
Nooh, lähdenkin tästä katsomaan kun ei tuo poika nuku vielä ja isänsä hermostuu
10kaks
Ihan kamala yö takana. Pojalle iski illalla ihan mahdoton nuha. Niin käy aina kun hammas on puhkeamassa ja nytki ylhäällä on kulmahammas ihan pinnassa. Yöllä poika ei saanut nukuttua kun räkä valui ja oli niin tukkoinen. Oli tosi levoton ja itkeskeli vähän väliä.
Joskus klo 02 päätin että menen sohvalle, jos saisin vaikka 1-2h siinä nukuttua kun en ollut nukkunut vielä yhtään ja poikakin hieman rauhoittui nukkumaan, mutta tuhisi niin pahoin etten saanut unta.
Noh, meidän erittäin paljon nukkumista rakastava isukkimme sitten veti herneet nenään sohvalle siirtymisestäni. " minäkään en sitten täällä nuku jos et sinäkään" ja siirtyi omine petivaatteineen työhuoneeseen. Siis ihan uskomatonta!!! Siis hän ei kestänyt sitä että minä ehkä nukkuisin tunnin pari paremmin kuin hän.
No minä sitten taas hermostuin tuosta; eihän kipeää lasta yksin voi jättää. Ja siitä se sitten lähti. Riideltiin ja huudettiin ja mikä pahinta, poikakin tietysti vain itki ja huusi. Ja mies vain jatkaa ja jatkaa jankuttamista, vaikka kuinka pyysin sitä hetkeksi häipymään silmistäni että rauhoitun. Hermostuksissani sittenvellessäni potkaisin oven pieltä niin, että tällä hetkellä jalka on niin kipee ettei sillä voi kunnolla kävellä.
No, jonkinlainen välirauha sitten kuitenkin saatiin, palattiin molemmat omaan sänkyyn. Annettiin pojalle lisää nenätippoja ja siliteltiin uneen, loppuyön hän nukkui suht hyvin. Mies hoiti minun kipeää jalkaa.
Nyt mieli on maassa ja jalka kipeä. Itkettää. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä, nämä nukkumisasiat osoittautuu nyt meille tosi kovaksi jutuksi. Kuka nukkuu, missä nukkuu, milloin ja kuinka kauan??? Siinä on ne ongelmakohdat. Poikahan tästä riitelystä kärsii, tiedämme sen molemmat. Jotenkin peli pitäisi saada vihellettyä nyt äkkiä poikki.
Nyt aion odotella ja katsella pari päivää alkavatko menkat. Vikaa on miehessäkin, mutta kyllä mullakin menee tuo hermostuminen aivan överiksi. PMS on piinannut elämääni muutamia vuosia sitten tosi kovasti, jos nyt menkat alkaisivat tällä viikolla, voisi tätä raivoamistani panna vähän senkin piikkiin.
Tänään ei päästä pojan kanssa ulos, kun jalka on niin kipee. Voi itku. Just kun olisi ollut vietävä digikuvat kehitykseen, että olisi ehditty saada pojasta otetut joulukorttikuvat kehitettyä perjantaiksi. Mies ei varmaan ehdi viedä niitä, on palaverissa koko päivän ja menee heti töiden jälkeen talomyyjän luo. Jääköhän nyt tämän takia joulukortitkin laittamatta tänä vuonna=(
Kiitos jos joku jaksoi lukea, helpotti hieman. Varmaan kuulostetaan ihan hirveeltä pariskunnalta=(
Manna
Kuulostaa niin tutulta, välillä on meilläkin keskellä yötä tapeltu, ja aiheena se kun poika ei nuku ja mua väsyttää ja mies kuitenkin pelaa tietokoneella yömyöhään.. Eli molemmat valvotaan. No kerran vaan ollut isompi riita ja itkin melkein koko seuraavan päivän. Tiedän tunteen.
Meillä mä olen se joka pojan kanssa valvoo koska mies menee töihin! Nukun sitten päivällä jos nukun. Ehkä tähän tilanteeseen vaikuttaa myös se, että pojalle ei kelpaa kuin minä. Joskus kovat huutokohtaukset on laannutettu niin, että mies ottaa pojan jamä käyn esim. pissalla tai juomassa niin sen jälkeen rauhottuu mun syliin :)
Joo, käytiin katsomassa tuo Borat elokuva, oli kyllä hauska :) sai nauraa kunnolla. Ja ai miten ihanaa oli käydä ravintolassa syömässä ilman mukulaa :) ollaan kyllä useasti käyty lapsienkin kanssa mutta se on luksusta ilman heitä! Joululahjatkin saatiin melkein ostettua. Muutamaa uupuu, kun tekee mieli ostaa tuolle pojulle kaikkea.. houkuttelee vielä se brion musta palikkalaatikko..
Nyt lehden pariin.. Meillä tuossa muutama päivä mentiin jo yksillä unilla (12-15) mutta nyt herättiin tänään jo puol 7, niin pakko nukkua kahdet päikyt.
Sateista huolimatta mukavaa päivää ja joulunodotusta kaikille!
Hirmuinen nuha on päällä, koko ajan aivastuttaa ja nokka vuotaa. Ei ole yhtään skarppi olo ja Jesse ehtikin lounaan aikana tiputtaa melkein täyden nokkamukin lattialle ja kun kuivailin vesiä, lusikoi sillä aikaa sapuskat päällensä. Ulkoilukin jäi hyvin lyhyeksi aamupäivällä kun pukeminen kesti ikuisuuden mun jatkuvan niistelyn takia. Jesse nimittäin päätti karata joka kerta kun äidillä vähänkään ote herpaantui. Toppahaalarit kintuissa käveli karkuun ja hauskaa oli. Jessellä siis, ei mulla. ;-)
Kiitos hoitopaikkaonnitteluista! On kyllä helpottunut olo kun asia vihdoin selvisi.
Meillä ollaan siirrytty jo siihen keskikokoiseen peittoon, täkkiä meillä ei tosin siihen ole muttei tarvikaan kun Jesse on melkoinen kuumakalle. Oon laittanut pussilakan sisään toisen pussilakanan ja se yhdistelmä on tuntunut olevan sopiva.
Joulukortit lähti postiin juuri tänään, Jessen kuvista teetettiin söpöt kortit kuten viime vuonnakin. Tuli kortteja vertaillessa todettua että hieman on herra muuttunut tässä kuluneen vuoden varrella. :-)
Vilma: Jesse oli kesällä prick-testeissä ja löytyi maito- ja muna-allergiat. Toivotaan että teilläkin selviää jotain jottei pistely ihan turhaa ole. Kannattaa ottaa joku kiva lelu / kirja mukaan mitä voit tytölle näyttää samalla kun käsivarteen pistellään, saattaa lieventää vähän harmistusta.
10kaks: Hyvä että pääsitte turvallisesti perille, vaikka paluulennolla riittikin jännitystä. Hui sentään!
Manna: Voi kurjuus! Saat kaikki sympatiani, teillä on ollut kyllä rankka yö. On ihan ymmärrettävää että väsyneenä ne pahimmat riidat alkaa ja öiseen aikaan on hankala saada riitaa loppumaan kun ei voi karata tilanteesta mihinkään, esim rauhoittavalle lenkille tms. Mulla myös mies kunnon jääräpää, jolla oma napa tulee yleensä aina ensin ja sitten vasta ajatellaan muita. Mur. Toivottavasti jalkasi paranee pian! Parempaa mieltä myös toivottelen...
Ollin äiti: Kiva että olet päässyt piristymään hauskan leffan ja syöminkien pariin! Kyllä se vaan hyvää tekee kun välillä pääsee vähän irtautumaan arjesta. :-)
Jesse nukkuu, joten lähden tästä itsekin sänkyyn ja nappasen uusimman vauvalehden luettavaksi. Heipparallaa!
Ihanaa, meille tuotiin äsken uusi pesukone!!! Pääsen purkamaan pyykkiruuhkaa:)
Vilma: Me ollaan huomenna menossa pojan kans maitoaltistukseen keskussairaalaan. Poikasella on ollu pahat ihottumat poskissa ja oikeestaan joka paikassa syntymästä asti. Ite ollaan saatu kokeilemalla kiinni peruna,porkkana, maissi, kukkakaali, parsakaali, omena, päärynä, ananas, vadelma ja sitrushedelmä allergiat.
Iho on silti pahana vaikka noi on poissa ruokavaliosta. Nyt ollaan oltu maidottomalla ja munattomalla dietillä pari viikkoa ja iho silti kukkii. eli enpä usko meidän maitoallergiaan. Kunpa saatais mekin noi prick-testit, huomenna niitä kyllä kyselen. Viljat varmaan meilläkin pitäis tutkia seuraavaksi..
Manna: Jaksamista ja ymmärrän oikein hyvin sun fiilikset! Me ollaan aikoinaan miehen kans riidelty ihan samasta ja huutamalla keskellä yötä, niin että kaikki loppujenlopuks aina itki ja huuti. Mun mies on paljon töissä ja todella sikeä uninen, ei todellakaan herää lasten yökitinöihin. Aluks yritin että hänkin heräis, mut turha toivo. Loppupelissä mä oon hoitanu hommat jo aikoja sitten ennenkuin saisin ukkoa hereille hoitamaan sitä asiaa. Joten meidän yöriitelyt loppui kun mä vaan luovutin, nousen ite kun tarvitaan yöpalveluita. Valitan kyllä miehelle sitten jälkikäteen että oli taas kamala yö jne..Kotonahan mä oon ja voin huilata kun pieneimmäinen nukkuu, mut harvemmin nukun. Mutta koputan nyt puuta et yöt on aikas rauhallisia tässä talossa, ei juurikaan tarvi heräillä. Meillä tilanne sen takia tämä, että mies tosiaan aina töissä ja pakkohan sen on nukkua joskus myös. Mut jos molemmat oltais töissä, niin en todellakaan olis antanu periks tässä asiassa! Kyllä ne ikävemmätkin lastenhoitojutut kuuluu molemmille, ei äidin tartte yksin valvoo yötä päivää.
Mitäs sitten piti sanoa..eipä nyt muistu enää mieleen.Pitäis varmaan aina kirjotella muistilappua et muistais kommentoida kaikkiin.
Nyt meen lukeen postit, pikku-ukko yrittää nukkua..saas nähä nukahtaako. Kiukuttelee van mulle koko ajan, yksi poskihammas oli puhjennut, varmaan lisää pukkaa kun on niin äksy.
heipat vaan kaikille!!!
äitykkä
Nuo öiset nukkumis-riidat ovat meilläkin arkipäivää. Välillä mä siirryn sohvalle nukkumaan kun meidän sängyssä alkaa olla tungosta, ei mahduta millään kaikki nukkumaan hyvin meidän sängyssä. Mies valittaa mulle et joo sä vaan meet sinne sohvalle nukkuun. Mä sanoin sille, et sä voit jonain yönä halutessasi myös mennä sohvalle ja mä jään Mintun kanssa makkariin. Sen jälkeen on ollut hiljaa. Muutenkin on välillä lujilla on kun ei saa nukuttua kunnolla ja aamulla on pakko lähteä töihin, sitten vielä toinen valittaa jostain jonnen joutavasta :(
Katsotaan millaisiksi nää yökuviot menevät nyt jos ja kun mieskin lähtee työelämään mukaan.
Mulla oli kyllä jotekin ruusuisempi kuva lapsiajan öistä, kun mitä on nyt ollut.
Mites kaikilla meni viikonloput? täällä lähinnä tenttikirjojen parissa. Reilun viikon kun vielä jaksaisi!! Mutta kun ei tahdo kiinnostusta löytyvän..
Nyt on sitten se räkätauti saavuttanut meidänkin pojan. blaah.. Räkänen on ja yskii, pelkään että taas tulee korvatulehdus. Syksyllä aatu söi kolme antibioottikuuria juuri tuohon korvatulehdukseen. Ja tämän sairastelun vuoksi yöt onkin sitten TODELLA levottomia.
Aamulla kun vaihdon aamuvaippaa, oli pissanhaju tosi pistävä!! Ihan erilainen siis kuin yleensä. Onko ehdotuksia mistä johtuu? Pitää kaiketi soittaa neuvolaan, mut odotan huomiseen vielä.
Aatu on alkanut kävellä oikein urakalla, ei paljoakaan enää konttaile. Katseleeko muuten muiden lapset teletappeja? Meillä ne on ihan ykkösjuttu tällä hetkellä!
Aika moni on menossa tammikuussa töihin? Mullakin oli alunperin tarkoituksena sama, mutta nyt kun meidän perhe kasvaa, niin jatkan hoitovapaata sitten siihen äitiyslomaan saakka. Saako udella että mitä te muut teette työksenne? Itse olen jo monta vuotta ollut vaateliikkeessä, ensin naisten ja sitten miesten.
Tässä tuli nyt jo turistua niin kauan että annetaan vuoro muille! Palaillaan ja heipat kaikille!! :)