Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen surullinen koska lapsellani ei ole yhtään serkkua

Vierailija
02.07.2023 |

Itselläni on kaksi sisarusta ja miehelläni kolme. Kaikilla heistä on puolisot mutta eivät meinaa perustaa perhettä. Eikä siinä mitään, kunnioitan toki kaikkien valitsemaa tapaa elää. Olen vain harmissani siitä kun oma lapsemme jää niin yksin, ei ainoatakaan serkkua eikä ole myöskään tulossa. Tietenkin olisi myös mukavaa jos olisi vertaistukea ja muitakin läheisiä jotka elävät ruuhkavuosia ja tietävät millaista se on.

Onko kellään muulla tällaista tilannetta?

Kahdella ystävälläni on myös lapsia mutta he asuvat ikävä kyllä toisella puolella suomea, joten vierailut jäävät vähiin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on serkkuja, joista jokaisen olen tietääkseni tavannut. Kenenkään kanssa en ole tekemisissä, mutta muutaman tunnistaisin, jos vastaan tulisi.

Pikkuserkkuja on varmaan tuhat tai jotain. Heistä olen muutaman tavannutkin. Pari sellaistakin on, jotka voin sanoa tuntevani jollain tasolla.

Sisaruksiakin on paljon. En tiedä tunnistaisinko jokaista, jos kadulla vastaan tulisi. Huono kasvomuisti on minulla. Sisarukseni kuitenkin tunnistavat minut, joten siitä ei tarvitse olla huolissaan.

Lapsillani on serkkuja. Yksi lapsistani on joidenkin serkkujensa kanssa tekemisissä.

Vierailija
22/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole serkkuja, onko pikkuserkkuja?Itse leikin pienempänä pikkuserkkujen kanssa ja myöhemmin olemme tavanneet. Tiedostan sukulaissuhteen hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti toivomme saavamme vielä toisen lapsen että esikoisella olisi seuraa :) toki vanhempana saa koulukavereita mutta on siihen aika monta vuotta.

Ap

Vierailija
24/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi, mun lapsilla on 8 serkkua, joita eivät oo ikinä tavanneet. Mitä surullista siinä on?

Jaa, minusta kaksi ihmistä on pariskunta.

Vierailija
25/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämäkin asia voi olla jollekin ongelma?

Eikö teillä ole kavereita ja tuttavia? Mitä ihmettä niillä serkuilla tekee?

No juurihan kirjoitin aloitukseen, että on mutta he asuvat kaukana.

Ap

Vierailija
26/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämäkin asia voi olla jollekin ongelma?

Eikö teillä ole kavereita ja tuttavia? Mitä ihmettä niillä serkuilla tekee?

No juurihan kirjoitin aloitukseen, että on mutta he asuvat kaukana.

Ap

Oletteko aivan juuri muuttaneet uudelle paikkakunnalle?

Vai miten on mahdollista, ettei teillä ole asuinpaikkakunnallanne ensimmäistäkään kaveria tai edes tuttua? Kummallakaan?

Vierailija
27/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minunkaan lapsella. Mä en tunne mun serkkuja tai muita sukulaisia.

Vierailija
28/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi serkkuja , ei niistä välttämättä kavereita saa.

Vierailija
29/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin.

Meidänkin lapsilla vain yksi serkku, heitä yli 10 vuotta vanhempi. Olen surrut asiaa paljon. Itse vietin kaikki lapsuuden lomat mummilassa serkkujen kanssa.

Meillä on paljon ystäviä, ei siitä ole kyse. Mutta aina kun on puheissa yhteinen loma tms, heillä on jo tekemistä omien sukulaistensa kanssa.

Olisi ihanaa, että olisi sama porukka ja siinä samanikäisiä lapsia, joiden kanssa voisi vaikka kerran vuodessa lomailla yhdessä tai edes viettää jotain yhteisiä viikonloppuja.

Vierailija
30/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne nyt sanovat, mutta varmasti on vielä tulossa serkkuja ennemmin tai myöhemmin. Ei kuitenkaan välttämättä ihan samanikäisiä.

Vierailija
31/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi päiväkodissa tai käyttekö perhekerhossa tms? Kannattaa etsiä sitä kautta kavereita. Minun lapsella on kaikki serkut toista sukupolvea eli reilusti vanhempia. Ei niistä ole ollut koskaan seuraksi, joku toimi kerran lapsenvahtina siinä se. Joskus se serkuttomuus on harmittanut ja se että isovanhemmatkin kuoli jo varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
32/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräytä sisarus hänelle?

Tämä. Äitisikin on jaksanut tehdä 3 lasta. Kai sinä nyt sitten edes jaksat tehdä kaksi? Sillä on se aika surullista, että kolmesta lapsesta vain yksi lisääntyy ja hänkin vain yhden kerran.

Vierailija
33/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään serkkuja lapsellesi kaipaa, vaan jotakuta kenelle valittaa omaa lapsiperhe arkea. Misery loves company.

Vierailija
34/34 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne nyt sanovat, mutta varmasti on vielä tulossa serkkuja ennemmin tai myöhemmin. Ei kuitenkaan välttämättä ihan samanikäisiä.

Varmasti ja varmasti.. Sinäkö tunnet nämä apn mainitsemat sukulaisparit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi