Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon muiden ihmisten tunteista pitää välittää?

Vierailija
02.07.2023 |

Olen luonnostaan suht ymmärtäväinen ja empaattinen ihminen, mutta mulla on huono toleranssi sille, että joku purkaa pahaa mieltään olemalla ikävä mua kohtaan. Jouduin työpaikalla tilanteeseen, jossa hyvin ylipainoinen kollega tiuski minulle, koska söin normaalipainoisena (hänen mielestään laihana) suklaata. Sain kuulla hirveää itsesääliä ja piikittelyä, jota en nyt tässä ala sen kummemmin avaamaan, mutta tänään mulla meni hermot. En haukkunut, tiuskaisin vain että lopettaisi omien ongelmiensa purkamisen minuun, ei kiinnosta. Pääsin juttelemaan asiasta esimiehen kanssa, joka ei osannut sanoa muuta kuin että mun pitäisi enemmän ottaa tämän kollegan tunteet huomioon ja miettiä, miten itse puhun.

Meni kyllä tunteisiin tämä episodi, koska tuota mun "laihuuteen" ja syömisiin liittyvää kommentointia on kestänyt jo useamman viikon. Sitten kun kamelin selkä katkesi, niin minä olenkin se ikävä ihminen. Monet kerrat sanoin ystävällisesti, että en halua puhua/kuunnella tällaisia juttuja töissä. :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi vähän sama kuin joku jalaton tai halvaantunut tiuskisi kaikille jotka kävelee omilla jaloillaan. Ei sellaista tarvi sääliä tai ymmärtää, en ole syyllinen hänen kävelykyvyttömyyteensä aivan kuten sinäkään et toisen ylipainoon.

Vierailija
2/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa tuon kollegan pitäisi välittää sinun tunteistasi ja tosiaankin olla purkamatta huonoa oloaan sinuun. Mielestäni et tehnyt mitään väärää ja reaktiosi oli täysin ymmärrettävä ja kohtuullinen. Esimies kuulostaa vähän mulkerolta, lol :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa tuon kollegan pitäisi välittää sinun tunteistasi ja tosiaankin olla purkamatta huonoa oloaan sinuun. Mielestäni et tehnyt mitään väärää ja reaktiosi oli täysin ymmärrettävä ja kohtuullinen. Esimies kuulostaa vähän mulkerolta, lol :D

Esimies on vähän sellainen konfliktinpelkonen hyssyttelijä, töissä oli yksi todella räikeä kiusaamistapaus, johon kommentti oli "nooh yrittäkää nyt sopia". Uusi työpaikka on tosiaan hakusessa.

ap

Vierailija
4/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä.

Vierailija
5/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse sanoit tilanteessa, jossa söit suklaata

Vierailija
6/28 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin suklaata taukotilassa, kollega tuli sisään ja aloitti heti avautumisen. Taisin sanoa jotenkin näin: "Jos sulla on ongelmia itsesi kanssa, älä tule avautumaan mulla ja jätä mut rauhaan. Tuo on outoa ja epämiellyttävää käytöstä". Tuo viimeisin lause oli se, jota pidettiin sekä kollegan että esimiehen mielestä epäasiallisena käytöksenä. Sillä ei ollut väliä, vaikka kerroin miten tuota ruokakommentointia ja mun kehoon kohdistuvia piikkejä on ollut jo paljon aikaisemmin.

ap

Vierailija
7/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jos mitenkään onnistuu. Tsemppiä.

Vierailija
8/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollega on selkeenä täysi ihmispaska. Sulla ei ole mitään velvollisuutta kuunnella hänen valitustaan

Vierailija
9/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi yleinen mielipide on että ei pätkääkään tarvitse välittää.

Hävetkää.

Vierailija
10/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi yleinen mielipide on että ei pätkääkään tarvitse välittää.

Hävetkää.

Tietysti tarvitsee. Mutta kuka tässä välittää tippaakaan aloittajan tunteista joka joutuu kuunnella kiusaamiseksikin laskettavaa, asiatonta kommentointia itselleen puolitutun suusta? Ei varmasti olisi ok jos aloittaja hoikkana ihmisenä menisi kommentoimaan lihavan kollegansa syömisiä. Vaan aina hoikille kyllä saa kuittailla?

Vierailija
11/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollaan asiallisia, sinun tiuskimisesi ei ollut sitä.

Meillä kaltaisesi eristettäisiin aika ripeästi muusta työyhteisöstä, koska kukaan ei halua olla ilkeän työkaverin kanssa missään tekemisissä. Itsesääli ja piikittely muuten eivät ole tiuskimista, sinun maltinmenetyksesi puolestaan sitä oli. Jos menetät hermosi siitä, että joku toteaa sinun syövän suklaata, niin millainen mahdatkaan olla asiakaspalvelussa?

Vierailija
12/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kuulimme vain tarinan toisen puolen.

Vierailija
13/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on vastuussa omista tunteistaan. Tässä tapauksessa vieläpä on kyseessä asia, joka ei tähän loukkaantujaan liity mitenkään (ainakaan en usko, että ap on mennyt tietoisesti syömään suklaata juuri tämän henkilön eteen). Mielestäni tuollainen on jo lähellä narsistista käytöstä, että muiden pitäisi varoa tekemisiään tämän herkkähipiäisen ympärillä, jottei hän pääse loukkaantumaan mistään. Tosin kuulostaa, että jos suklaat olisi jätetty syömättä, tämä henkilö loukkaantuisi jostain muusta, ihan vaikka vaan normaalipainoisen ap:n olemassaolosta.

Itselläni on huonot sosiaaliset taidot, ja jään usein ulkopuolelle kahvipöytäkeskusteluissa yms. En ole silti mennyt vaatimaan esimieheltä, että iloinen jutustelu kahvipöydässä pitää kieltää. Esimiehesi ei kuulosta kovin sopivalta tehtäväänsä. 

Vierailija
14/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rajansa voi vetää ihan asiallisestikin. Itse olisin jo kommentoinnin alkaessa sanonut, että ei tunnu kivalta, kun kommentoit kehoani ja syömistäni.

Vierailija
15/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kollega on kiusannut ja piikitellyt sinua useamman viikon ennen tätä kun sanoit vastaan. Kai sä korostit tätä taustaa esimiehellekin?

Vierailija
16/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi yleistä että piikittelijät hermostuu ja itkee kiusaamisesta jos niille antaa samalla mitalla takaisin. Teit ihan oikein, mutta kannattaa tehdä selväksi että tätä oli jatkunut toisen osalta jo pidempään. 

Vierailija
17/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä kerran: toisten tunteet ja mielipiteet ovat kuin pieru tuulessa. ei niistä välitetä ollenkaan. ei edes sen pierun vertaa. itse olisin vain kysynyt, että mitä yhteistä on lihavan elämällä ja suklaarasialla? lihavalla molemmat loppuvat hyvin nopeasti. noniin, ei saa pahoittaa mieltänsä hyvän vitsin takia, kun se perustuu tosiasioihin. hyvää kesää.

Vierailija
18/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä on nyt ap tehnyt kärpäsestä härkäsen. Jos se oli vain sellaista huumorilla heitettyä muka vittuilua.

En usko että kukaan normaali järissään oleva ihminen olisi vihainen oikeasti työkaverinsa suklaan syönnistä.

Vierailija
19/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat rajansa voi vetää ihan asiallisestikin. Itse olisin jo kommentoinnin alkaessa sanonut, että ei tunnu kivalta, kun kommentoit kehoani ja syömistäni.

Tälleen sanomalla voisi välttää periaatteessa ainakin toisen loukkaantumisen, siis ainakin jos vastassa ei ole ihan pers.häiriöinen kollega. Eli käyttää minä-lauseita. Mutta ilmeisesti vähän tän tyyppisesti AP oli jo ilmaissut ennen tätä?

20/28 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hiljaa enkä sanoisi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi