Ystäväni mieskaveri kommentoi vaatetustani. Oliko oikein?
Ystävälläni on pitkäaikainen mieskaveri jonka olen tavannut nyt kolme kertaa kun molemmat on satuttu yhtäaikaa kyläilemään. Mieskaveri on ystävä niin ystävälleni kuin tämän miehelle mutta tänään mies kommentoi vaatetustani tähän tyyliin: -Sinun vaatetus on makuuni hieman liian paljastavaa ja sanoi että minihameeni häiritsee toivoen että pukeutuisin peittävämmin. Olin ällin tällin kun kuulin kommentin kahden kesken ((ystävä miehineen oli keittiössä laittamassa kahvia)) En sanonut miehelle mitään ja ihmettelen miksi sanoi noin kun minihame ei ole mikään vesirajahame enkä paljastellut yhtikäs mitään. Minihameen kanssa minulla oli lipokkaat ja yläosana normi hihallinen teepaita. En ole rintava enkä lihava mutta miksi mies kommentoi tuohon tyyliin? Analyysia? Mies on aina ollut mukava ja tälleen enkä ole havainnut mitään ihastumista, mutta voisiko sittenkin olla ihastunut?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä mies.
Typerä? Itse olen kommentoinut oman vaimon pukeutumista vähän samaan tyyliin ennen kuin aloimme olemaan yhdessä. Omalla kohdallani esitin kommentin kahdestaan, koska halusin suojella naista. Tiedä sitten mikä aloittajan kohtaamalla miehellä oli taustalla. -Toinen mies
Keneltä halusit suojella häntä?
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ihastunut. Pitää vain sun pukeutumistyyliä mauttomana. Pitäköön. Et kai sinä häntä varten pukeudu.
En pukeudu mauttomasti eikä mieskään käyttänyt sanaa mauton vaan kommentoi liiasta paljastavuudesta. Ihmettelen suuresti mikä saa miehen yhtäkkiä kommentoimaan noin?
Jos jonkun vaatteet on mielestäsi mauttomat, niin milloin siitä saa kommentoida? Vai eikö oikeesti koskaan saa kommentoida, vaikka ne aiheuttais myötähäpeää? (Ei kohdallani todellakaan olis osoitus ihastumisesta)
Ainakin omista lapsistani olen aina huolehtinut, että esim. töihin, kirkkoon ja kouluun ei mennä olkapäät, napa ja reidet paljaana. Mutta saako niin sanoa kaverille, kaverin lapselle tai kaverin puolisolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sä kuvittelet tosta, että se saattais olla ihastunut suhun 🤦
Miksi mies sitten kommentoi moista? Minulla ei ole miestä enkä tilanteessa tajunnut kysyä mieheltä itseltään ja ko.mies on ystävällinen käytökseltään joten kommentointi yllätti.
No koska on tahditon mies. Eikö sulle muka kukaan ennen ole kommentoinut sun tyyliä? Ainahan miehet tuppaavat olettamaan, että naiset haluavat kuulla heidän mielipiteensä, vaikka he olisivat enemmän tai vähemmän tuntemattomia miehiä, joiden mielipide ei todellakaan kiinnosta. Minulle ainakin nuorempana ihan kadulla tultiin jakamaan mielipiteitä. Onneksi nyt kun olen keski-ikäinen jättävät mielipiteensä itselleen.
Mutta nuoria naisia tykkäävät "opettaa" miellyttämään miehiä ja kuvittelevat juuri sen oman mielipiteensä olevan paras neuvo ja luulevat naisen arvostavatn näitä vinkkejä miesten miellyttämiseen. Yksi kehottaa pukeutumaan säädyllisemmin, joku toinen seksikkäämmin ja eivät vaan millään tajua, ettei naisia kiinnosta heidän pukeutumisvinkkinsä. Ainoastaan sen miehen, jonka kanssa on parisuhteessa, mielipide voisi tuollaisessa asiassa kiinnosta. Ei random miehien.
kyllä tää jonkinlaista valta-asemaa viestittää tai siis hänen kuvitelmaa sellaisesta eli alistamista. Täysijärkinen ihminen ei kommentoi toisen asua vaikka olisit bikineissä sinne ländännut, tai noh kaveri ehkä voisi sanoa että viitsisitkö laittaa enemmän päälle kun tulet kylään :D Ja kuvauksen mukaan olit pukeutunut normaalin kesäisesti.
Miten liian paljastavasti pukeutuvat saavat tietää häiritsevänsä muita, jos kukaan ei koskaan asiasta mainitse?
Se haluaa vain testata että saako se sutkin tottelemaan sitä. Älä alistu niiden armoille. Niitä on valitettavan paljon. Kenenkään pukeutuminen ei kuulu kuin vain itselleen. Mutta sitä on monien miesten vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan vaan kertoo siitä, että mies on kasvanut eri kulttuurissa.
Esim. Jos Italialaiset näkevät naisella märät hiukset se tarkoittaa samaa kuin, että "tuo on juuri harrastanut seksiä"
Mikä juttu tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Onko se kommentoija vierasmaalainen? Jos on, se tietysti haluaa kaikkien naisten pukeutuvan burkaan.
Näinhän se toki on, että kaikki pukeutuvat Suomen ulkopuolella burkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten liian paljastavasti pukeutuvat saavat tietää häiritsevänsä muita, jos kukaan ei koskaan asiasta mainitse?
Niin, mutta oletteko huomanneet että ainoastaan miehet kommentoivat naisten pukeutumista. Miesten pukeutumista ei saa kommentoida, mutta naisten saa? Miksi näin? Miksi te ette anna muiden pukeutua niin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta oletteko huomanneet että ainoastaan miehet kommentoivat naisten pukeutumista. Miesten pukeutumista ei saa kommentoida, mutta naisten saa? Miksi näin? Miksi te ette anna muiden pukeutua niin haluavat.
Miksei saa, kuka estää? Kuulen paljonkin kommentointia pukeutumisestani, hyvää ja vähemmän hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies sitten kommentoi moista? Minulla ei ole miestä enkä tilanteessa tajunnut kysyä mieheltä itseltään ja ko.mies on ystävällinen käytökseltään joten kommentointi yllätti.
Mies ei haluu et muut yrittää iskee ja vie sut siltä. Mies haluu vaan sun parasta ja saada sut kokonaa itteellee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ihastunut. Pitää vain sun pukeutumistyyliä mauttomana. Pitäköön. Et kai sinä häntä varten pukeudu.
En pukeudu mauttomasti eikä mieskään käyttänyt sanaa mauton vaan kommentoi liiasta paljastavuudesta. Ihmettelen suuresti mikä saa miehen yhtäkkiä kommentoimaan noin?
No liika paljastelu on juurikin sitä mauttomuutta, ääliö.
En paljasteleva ääliö. Mies ei ole haukkunut minua eikä koskaan sanonut ääliöksi, mutta ei pitänyt hameestani mikä ei ollut liian paljastava vaan ihan polviin saakka oleva hame. En ymmärrä miehen logiikkaa mutta ehkä ensi kerralla pitää kysyä mitä tarkoitti jos sellaista tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä mies.
Typerä? Itse olen kommentoinut oman vaimon pukeutumista vähän samaan tyyliin ennen kuin aloimme olemaan yhdessä. Omalla kohdallani esitin kommentin kahdestaan, koska halusin suojella naista. Tiedä sitten mikä aloittajan kohtaamalla miehellä oli taustalla. -Toinen mies
Keneltä halusit suojella häntä?
Ettei satuttaisi esim kaatumalla itseään ja myös ettei kukaan toinen mies kommentoisi asiattomasti. -Toinen mies
Piti vaatteitasi sopimattomina kunnon naiselle. Katoliset, juutalaiset, muslimit, ortodoksit odottavat tietyntyyppistä pukeutumista, jos tulevat konsertatiivisista maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska on tahditon mies. Eikö sulle muka kukaan ennen ole kommentoinut sun tyyliä? Ainahan miehet tuppaavat olettamaan, että naiset haluavat kuulla heidän mielipiteensä, vaikka he olisivat enemmän tai vähemmän tuntemattomia miehiä, joiden mielipide ei todellakaan kiinnosta. Minulle ainakin nuorempana ihan kadulla tultiin jakamaan mielipiteitä. Onneksi nyt kun olen keski-ikäinen jättävät mielipiteensä itselleen.
Mutta nuoria naisia tykkäävät "opettaa" miellyttämään miehiä ja kuvittelevat juuri sen oman mielipiteensä olevan paras neuvo ja luulevat naisen arvostavatn näitä vinkkejä miesten miellyttämiseen. Yksi kehottaa pukeutumaan säädyllisemmin, joku toinen seksikkäämmin ja eivät vaan millään tajua, ettei naisia kiinnosta heidän pukeutumisvinkkinsä. Ainoastaan sen miehen, jonka kanssa on parisuhteessa, mielipide voisi tuollaisessa asiassa kiinnosta. Ei random miehien.
Kuules, ei ole kukaan mies koskaan kommentoinut pukeutumistani aiemmin. En ole parikymppinen vaan päälle kolmekymppinen ja samoin mieskin.
Jo Saksassa, Ruotsissa jne odotetaan kunnon naisilta tietyntyyppistä pukeutumista.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä nyt kommentoi ja kuka oli keittiössä ja kenen kanssa?
Joo menin minäkin ihan sekaisin juonenkäänteissä 🙄
Kommentoija oli ystäväpariskunnan miespuoleinen ystävä, joka kommentoi vaatetustani sopimattomaksi ja keittiössä oli ystäväpariskunta. Minä ja mies satuimme kylään samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jo Saksassa, Ruotsissa jne odotetaan kunnon naisilta tietyntyyppistä pukeutumista.
Tuli selväksi, että mies on konservatiivinen.
Joo menin minäkin ihan sekaisin juonenkäänteissä 🙄