Ehdottakaa jotain edullista ja hyvää arkiruokaa?
Olisiko ruokaehdotuksia? Mitä itse teette tänään? :)
Kommentit (34)
Meillä syödään tällä hetkellä enimmäkseen uusia perunoita. Onhan niissä multaisissa perunoissa peseminen, mutta ne on niin hyviä.
Perunoiden kanssa sitten on usein jokaiselle jotakin. Mies ja muutama lapsi haluaa lihaa, minä ja pari lasta kasviksia, niin on helppo keksiä kaikille sopivaa.
Me syödään eilisen ja toissapäiväsen tähteet.
minä tein makaronilaatikkoa, johon laitoin täysjyvämakaronia (400 g), sipulia, kananmunaa (3 kpl) ja maitoa (7 dl), lisäksi jämät viherästä pestopurkista, joka löytyi jääkaapista, ja vähän juustoraastetta (joka oli myös jäänyt jostain aiemmasta ruuasta, ja jonka olin laittanut pakkaseen). Lisäksi vähän suolaa ja valkopippuria, tuli oikein hyvää ruokaa iso vuoallinen, riitää moneen ateriaan.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina uunilohta munakastikkeella tykötarpeineen. Niiden tähteitä riitti täksikin lounaaksi. Lopusta kalasta teen laatikon peruna-sipulisekoituksen kanssa.
Eikö kolmosen mielikuvitus riitä tekemään makaronilaatikkoa muista kuin sarvimakaroneista?
Mun mielikuvitus riittää vaikka mihin, mutta lasten mielestä makaronilaatikossa pitää olla sarvimakaroneja. Ja koska emme kuole nälkään, jos EN tee nyt makaronilaatikkoa, niin mikään pakko minun ei ole tehdä makaronilaatikkoa esimerkiksi serpentinistä tai gnocchetista, joita meillä on, ei myöskään fusillista tai spagetista. Ei edes rakettispagetista.
Serpentini ja fusilli sopivat tonnikalapastavuokaan ;-) ja gnocchetti käy hyvin pastasalaattiin. Minun mielestäni ja lasten mielestä.
Uudet perunat, silli ja vihersalaatti vinegreten kanssa.
En jaksanut lähteä kauppaan, niin tein kotoa löytyneistä aineksista kasvis-kanakeittoa. Tuli tosi herkullista ja riittää huomisellekin.
Kaalia, porkkanaa, paprikaa, sipulia, tomaattimurskaa, linssejä, vettä, mausteita, kanasuikaleita. Pilkoin kasvikset ohuiksi suikaleiksi, kiehuvat hetkessä. Vartissa valmista -ruoka. Voi helposti muunnella sen mukaan, mitä sattuu olemaan.
Jotain punalaputettua pakastimesta.
Makaroonilaatikko helppo tehdä/riittoisa ja halpa.
Helppo ja nopea on papuqesedillat esim mustapavuista. Pavut muussataan haarukalla ja suolataan ja maustetaan valkosipulilla ja muilla mieleisillä mausteilla, tahna levitetään tortillaletun toiselle puoliskolle, päälle miniluumutomaatin viipaleita ja juustoa. Lettu käännetään päälle ja painetaan kiinni, paisteaan pannulla molemmilta puolilta ja leikataan saksilla kahtia.
Eilisistä keitetyistä perunoista ja porkkanoista pannulla makkaran kera pyttipannu. Lisäksi paistetttu kananmuna, mausteeksi sinappi, ketsuppi ja kurkkusalaatti.
Hyvää ja helppoa..
Muuten kommentoisin että purkkihernekeitto on nopea ja edullinen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Pulledporkia ja coleslawta pitaleipien välissä.
Itsetehtynä kaikki
Tällaista pitää joku päivä tehdä, nam 😋, paitsi leivät ostan varmaan kaupasta.
Niin mikä naurattaa? Meilläkin syödään usein munakastiketta uusien perunoiden kanssa. Osaatko edes tehdä sitä.
Ei kaikki perinteisempi ruoka tarkoita sitä, että se olisi huonoa. Ei aina tarvitse syödä jotain thaiwokkeja.