Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa jotain edullista ja hyvää arkiruokaa?

Vierailija
02.07.2023 |

Olisiko ruokaehdotuksia? Mitä itse teette tänään? :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaina uunilohta munakastikkeella tykötarpeineen. Niiden tähteitä riitti täksikin lounaaksi. Lopusta kalasta teen laatikon peruna-sipulisekoituksen kanssa.

Eikö kolmosen mielikuvitus riitä tekemään makaronilaatikkoa muista kuin sarvimakaroneista? 

Munakastike????😆🤣😁

Niin mikä naurattaa?  Meilläkin syödään usein munakastiketta uusien perunoiden kanssa. Osaatko edes tehdä sitä.

Ei kaikki perinteisempi ruoka tarkoita sitä, että se olisi huonoa. Ei aina tarvitse syödä jotain thaiwokkeja.

Vierailija
22/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään tällä hetkellä enimmäkseen uusia perunoita. Onhan niissä multaisissa perunoissa peseminen, mutta ne on niin hyviä.

Perunoiden kanssa sitten on usein jokaiselle jotakin. Mies ja muutama lapsi haluaa lihaa, minä ja pari lasta kasviksia, niin on helppo keksiä kaikille sopivaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään eilisen ja toissapäiväsen tähteet.

Vierailija
24/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tein makaronilaatikkoa, johon laitoin täysjyvämakaronia (400 g), sipulia, kananmunaa (3 kpl) ja maitoa (7 dl), lisäksi jämät viherästä pestopurkista, joka löytyi jääkaapista, ja vähän juustoraastetta (joka oli myös jäänyt jostain aiemmasta ruuasta, ja jonka olin laittanut pakkaseen). Lisäksi vähän suolaa ja valkopippuria, tuli oikein hyvää ruokaa iso vuoallinen, riitää moneen ateriaan. 

25/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonmakkarakeitto.

Vierailija
26/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaina uunilohta munakastikkeella tykötarpeineen. Niiden tähteitä riitti täksikin lounaaksi. Lopusta kalasta teen laatikon peruna-sipulisekoituksen kanssa.

Eikö kolmosen mielikuvitus riitä tekemään makaronilaatikkoa muista kuin sarvimakaroneista? 

Mun mielikuvitus riittää vaikka mihin, mutta lasten mielestä makaronilaatikossa pitää olla sarvimakaroneja. Ja koska emme kuole nälkään, jos EN tee nyt makaronilaatikkoa, niin mikään pakko minun ei ole tehdä makaronilaatikkoa esimerkiksi serpentinistä tai gnocchetista, joita meillä on, ei myöskään fusillista tai spagetista. Ei edes rakettispagetista.

Serpentini ja fusilli sopivat tonnikalapastavuokaan ;-) ja gnocchetti käy hyvin pastasalaattiin. Minun mielestäni ja lasten mielestä.

Vierailija
27/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet perunat, silli ja vihersalaatti vinegreten kanssa.

Vierailija
28/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lähteä kauppaan, niin tein kotoa löytyneistä aineksista kasvis-kanakeittoa. Tuli tosi herkullista ja riittää huomisellekin.

Kaalia, porkkanaa, paprikaa, sipulia, tomaattimurskaa, linssejä, vettä, mausteita, kanasuikaleita. Pilkoin kasvikset ohuiksi suikaleiksi, kiehuvat hetkessä. Vartissa valmista -ruoka. Voi helposti muunnella sen mukaan, mitä sattuu olemaan.

Vierailija
29/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain punalaputettua pakastimesta.

Vierailija
30/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikko helppo tehdä/riittoisa ja halpa.

Vierailija
31/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ja nopea on papuqesedillat esim mustapavuista. Pavut muussataan haarukalla ja suolataan ja maustetaan valkosipulilla ja muilla mieleisillä mausteilla, tahna levitetään tortillaletun toiselle puoliskolle, päälle miniluumutomaatin viipaleita ja juustoa. Lettu käännetään päälle ja painetaan kiinni, paisteaan pannulla molemmilta puolilta ja leikataan saksilla kahtia.

Vierailija
32/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisistä keitetyistä perunoista ja porkkanoista pannulla makkaran kera pyttipannu. Lisäksi paistetttu kananmuna, mausteeksi sinappi, ketsuppi ja kurkkusalaatti.

Hyvää ja helppoa..

Muuten kommentoisin että purkkihernekeitto on nopea ja edullinen ruoka.

Vierailija
33/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulledporkia ja coleslawta pitaleipien välissä.

Itsetehtynä kaikki

Tällaista pitää joku päivä tehdä, nam 😋, paitsi leivät ostan varmaan kaupasta.

Vierailija
34/34 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi