Väärää mieltä olevat pois konserteista! Kansanedustaja Juha Mäenpää heitettiin ulos Provinssi-festarilta mielipiteidensä takia. Mäenpää on tehnyt asiasta rikosilmoituksen.
Kommentit (2117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksellä on oikeus poistaa ilman yrityksen tiloihin oikeuttavaa pääsylippua olevat henkilöt yrityksen tiloista.
Tämä. Liputon on syyllistynyt rikokseen.
Teillä on varmaan todisteet, että lippu peruttiin ennen tapahtumaan tuloa? Ilmeisesti portista päässyt kuitenkin läpi eli silloin lippu voimassa. Tais peruutus lähteä minuutti ennen poistoa.
Se oli kutsuvieras jolla vain nimi kutsuttujen listassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt jo viimeiset 12 vuotta provinssissa joka vuosi. Ei ilmeisesti tarvitse käydä enää, kun tämän uutisen jälkeen en tunne oloani tervetulleeksi :(
Juu, varmasti 12 vuotta. Uskotaan NOT 😂
Tällä palstalla kirjoittelee muitakin kuin teinejä, jos sopii huomauttaa. Toki Provinssin nimi oli ennen vuotta 2014 Provinssirock, mutta ensimmäinen Provinssirock järjestettiin jo vuonna 1979.
N58
Niinpä! Mä kävin noin 10 vuotta Provinssissa. Viime kerrasta on aikaa melkein 30-vuotta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan pojillapa ei ole pimppiä.
Jos joku ihminen määrittelee itsensä mieheksi, naiseksi, tai v*ttu vaikka pupujussiksi, asia on mulle ihan fine, koska se ihminen itse niin tuntee ja sen ihmisen tuntemukset omasta itsestään ei kuulu mulle, eikä varsinkaan vaikuta mun elämään millään lailla! Joten mikä teitä perskikkaroita, nasseja ja muita tässä häiritsee?!
Mikä teitä sekopäitä siinä häiritsee, ettei lähimainkaan kaikki halua altistaa pieniä lapsiaan teidän hullujen "pojilla on pimppi"-narratiiville? Noiden hullutusten aika on paljon myöhemmin, sitten kun on edes jonkinlainen mahdollisuus muodostaa oma näkemys tästä varsin kiistanalaisesta poliittisideologisesta ajatusrakennelmasta.
Joo. Annetaan lasten olla rauhassa ensi sijassa lapsia.
Eli jos päiväkotiryhmässä pojaksi väitetty Petteri sanoo olevansa tyttö, ja muut inttävät vastaan ja ryhmässä on jo melkein kiusaamista asian tiimoilta, niin aikuisten tehtävä on sanoa Petterille ja muille, että Petteri ei ole tyttö ja sillä selvä. Näinkö persujen kasvatusohjeiden mukaan homma hoidetaan? Lapsille kun ei ole sopivaa puhua sukupuoliasioista, etteivät hämmenny...
Ainoat hämmentyjät ovat kyllä aikuiset, ja yleensä vain ne sieltä äärioikealta.
Ja jos petteri ilmoittaa olevansa puskutraktori niin mitä ohje siinä kohtaa sanoo että pitää tehdä? Lapset saa kaikenlaista omituista välillä päähänsä ja kasvattajan tehtävä on kasvattaa eli ohjata nuo takaisin oikealle tielle silloin kun se on tarpeen tai antaa oppimisen tapahtua muuten eli ryhmän kautta. Petterinkin on hyvä oppia että joukossa kannattaa olla joukkoon sopiva.
Saat tämän kuulostamaan siltä, että kovispojat, jotka hakkasivat nuorempiaan/heikompiaan ja jollain lailla erottuvia kouluissa, tekivät tärkeää kasvatustyötä.
Erottumisessa suomalaisessa yhteiskunnassa ei pitäisi olla mitään pahaa. Päin vastoin. Se lisää meidän mahdollisuuksiamme pärjätä maailman kovassa kilpailussa. Ei eletä enää missään agraariyhteiskunnassa, jossa jokaisen on tehtävä oma osansa peltotöistä ja päästävä riiulle ja naimisiin oikean ikäisenä.
Ja kuitenkin vasurit on aina valmiita hakkaamaan henkisesti ja cancelointinuijillaan jokaisen persun joka kehtaa olla vähääkään eri mieltä kuin joukko muuten on.
Eli petterille hyvä neuvo jo lapsena että sopeutuu joukkoon ettei tule canceloiduksi aikuisena vasurien toimesta.
Juha Mäkelän vähänkään eri mieltä oleminen tässä tapauksessa: haukkua sairaaksi sukupuolten moninaisuuden opettaminen. Taustalla vieraslajikohut.
On se rassu se Juhis... Voi lutukkaa. Vihervasemmiston canceloima nero suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että Provinssi heitti perutulla kutsulla sisään yrittäneen siipeilijän ulos!
Mäenpää oli jo päässyt alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia räksyttäviä ääliöitä tarvita festareille tunnelmaa pilaamaan.
Ikävästi sanottu Kivelästä.
Kivelä toimi aivan oikein, eikä hän ole räksyttävä ääliö toisin kuin siipeilemisern tottunut Mäenpää.
Ai nytkö persujen mielestä kansanedustajien pitäisi päästä ilmaiseksi festareille? Eikös tuollaisen korruption ja herrakerhojen etujen siivoaminen pois politiikasta ollut nimen omaan persujen agendalla ainakin vielä Soinin aikaan?
Koskahan perustetaan wokepoliisi, joka tekee tarkastukset ihmisten taustoista ja mielipiteistä ennen kuin lippua edes myydään.
Näin pedataan ilmapiiriä suotuisaksi socia credit systeemille. Ni hau!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suomen sananvapaus eroaa esimerkiksi venäjän sananvapaudesta?
Vääristä mielipiteistä saa molemmissa maissa lokaa niskaan sekä molemmissa maissa saat kenkää töistä jos olet väärää mieltä asiasta ja molemmissa maissa mediat eivät ole puolueettomia.
Mun mielestä suomessa on ihan samanlainen meno kun venäjällä.Niinkö? Oletko sama humoristi, joka on huolissaan aakkosten opetuksen lopettamisesta, vai onko mielipiteesi todellakin se, että täällä on sama meno kuin venäjällä?
Et vastannu kysymykseen vaan aloitit räksyttämisen.
Itse totean vain sen että suomessa ei ole sananvapautta sen enempää kuin venäjälläkään, molemmissa maissa vääristä mielipiteistä saat rangaistuksen. Eikö sananvapaus ole sitä että saat esittää oman mielipiteesi ilman pelkoa että sinua aletaan syrjimään tai että saat seuraamuksia vääristä/väärästä mielipiteestä?
Rikollinen toiminta sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kari Suomalainen canceloitaisiin varmaan nykyään.
No aivan sataprosenttisen varmasti, itse asiassa hesarihan canceloi hänet jo elinaikanaan. Sinänsä olisi ollut mielenkiintoista nähdä mitä sanottavaa Karilla olisi ollut näistä viime aikaisista hulluuksista.
Kari olisi kyllä saanut aivan mahtavia pilapiirustuksia aikaan tästä älyttömyydestä.
Mutta ainakaan Hesari ei olisi suostunut julkaisemaan niitä. Oli erittäin noloa Hesarin silloiselta päätoimittajalta antaa Karille potkut lehdestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provinssi olisi voinut myös soittaa mäenpäälle ja kertoa että kutsu on peruutettu
Miksi olisi? Luuseri halusi vain järjestää kohun ja uhriutua. Kasvaisi nyt iso mies aikuiseksi!
Eihän Provinssi itsekään tiennyt, että Mäenpää ei enää lauantaina ollut kutsuvieraslistalla väärän pimppimielipiteensä takia. Muuten ei olisi päässyt portilta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että Provinssi heitti perutulla kutsulla sisään yrittäneen siipeilijän ulos!
Mäenpää oli jo päässyt alueelle.
Entäs sitten. Perutulla kutsulla itsensä alueelle huijanneen joutaakin heittää ulos.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan perustetaan wokepoliisi, joka tekee tarkastukset ihmisten taustoista ja mielipiteistä ennen kuin lippua edes myydään.
Mäenpää olisi voinut ostaa lipun mutta eihän se loisimaan tottuneelle persujen puolueeliitin edustajalle sopinut. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitellaanpa tilanne, että saat lapsen. Lapsella on ehkä ns normaalia isompi klitoris tai sitten on ihan tavallinen. On pimppi kuten tytöllä kuuluu olla. Lapsi alkaa jo ehkä lapsena sanoa olevansa poika. Sinä öhiset, että et ole kun tyttö ja sillä selvä. Teini- iässä lapsi edelleen tuntee olevansa poika. Kuukautisia ei tule eivätkä rinnat kehity. Viet typykkäsi tutkimuksiin, joissa selviää pojan kromosomit ja surkastuneet kivekset vatsaontelossa. Miten menikään pojalla ei voi olla pimppiöyhötykset?
Tai vauvasi onkin poika, jonka penis on melko pieni. Kivekset myös pienet tai ne eivät ole laskeutuneet. Lapsi on kenties jo niin iso, että osaa kertoa olevansa tyttö. Kun niitä laskeutumattomia kiveksiä aletaan lääkärin toimesta etsiä, löytyykin munasarjat ja kenties kohtu. Samalla huomataan, että poitsullahan on osittainen vagina ja tytön kromosomit. Siinäpä siitä sitten vanhempi öyhöttelee.Niin, siis kehityshäiriöitä on olemassa. Mikä oli tämän hurmaavan pikku kirjoitelmasi pointti?
Olen oppinut persuilta, että sukupuoli on binäärinen ja selkeä juttu. Aina. Piste. Miten sitten se ei olekaan binäärinen, jos on jokin "kehityshäiriö"?
Suosittelen, että tarkistat vaikka googlesta, mitä tarkoittaa "binäärinen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suomen sananvapaus eroaa esimerkiksi venäjän sananvapaudesta?
Vääristä mielipiteistä saa molemmissa maissa lokaa niskaan sekä molemmissa maissa saat kenkää töistä jos olet väärää mieltä asiasta ja molemmissa maissa mediat eivät ole puolueettomia.
Mun mielestä suomessa on ihan samanlainen meno kun venäjällä.Niinkö? Oletko sama humoristi, joka on huolissaan aakkosten opetuksen lopettamisesta, vai onko mielipiteesi todellakin se, että täällä on sama meno kuin venäjällä?
Et vastannu kysymykseen vaan aloitit räksyttämisen.
Itse totean vain sen että suomessa ei ole sananvapautta sen enempää kuin venäjälläkään, molemmissa maissa vääristä mielipiteistä saat rangaistuksen. Eikö sananvapaus ole sitä että saat esittää oman mielipiteesi ilman pelkoa että sinua aletaan syrjimään tai että saat seuraamuksia vääristä/väärästä mielipiteestä?
Rikollinen toiminta sitten erikseen.
Olet siis tosissasi. Hyvä. En viitsi vastata nyt humoristille, joka väittää perään, että typerä väitä olikin ihan vaan tsoukki.
Tiettävästi Suomessa ei ole ensimmäinenkään poliitikko, ei edes persu, tipahtanut hämärissä oloissa alas parvekkeelta. Tilanne on siis Suomessa jo silmin nähden hyvin erilainen kuin Venäjällä. Vankilatuomioita ei jaeta vaikkapa Sauli Niinistön tai edes Sanna Marinin pilkkaamisesta.
Erona myös on, että Venäjällä on lait että lapsille ei saa kertoa esimerkiksi homoseksuaalisuudesta yhtään mitään. Jos kertoo, niin vankila uhkaa. Suomen tilanne muistuttaa Venäjää siten, että Suomessa eräät kansanedustajat ovat järkyttyneitä lapsille kerrotusta sukupuolen moninaisuudesta, mutta vielä sen kertomisessa ei ole mitään laitonta.
Kaipaatko lisää selvennystä vastaukseeni? Tuntuuko sinusta vieläkin siltä, että ollaan kuin Venäjällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että luodaan varoittavia esimerkkejä, että kaikki törky ei ole ok.
Jokaisella on sananvapaus ja jokainen saa itse päättää, mihin sen käyttää.
Tosi törkeetä kyllä ku sanoo sukupuolia olevan kaksi.
Hän käytännössä sanoi, että on sairasta opettaa, että ihmiset voivat tuntea, että suokupuolia on useampi, ja se on ok.
Mutta kun ei ymmärrä, niin.... no, on tyhmä.
Ei sanonut, vaan sinä tapasi mukaan valehtelet. Mäenpää sanoi "sairasta" näistä kahdesta Opetushallituksen tekstikohdasta:
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
ja
"Jo pienille lapsille voi kertoa, että joillakin pojilla on pimppi tai että on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisikin syntymässä määritelty pojaksi. Ikätasoinen tieto sukupuolen moninaisuudesta ja sukupuolinormien purkaminen tukevat myös lasten ystävyyssuhteita ja vähentävät häirintää."
Tuohan on totta, ja juuri se mitä sanoin. Mikä tuossa on sairasta?
Kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kari Suomalainen canceloitaisiin varmaan nykyään.
No aivan sataprosenttisen varmasti, itse asiassa hesarihan canceloi hänet jo elinaikanaan. Sinänsä olisi ollut mielenkiintoista nähdä mitä sanottavaa Karilla olisi ollut näistä viime aikaisista hulluuksista.
Kari olisi kyllä saanut aivan mahtavia pilapiirustuksia aikaan tästä älyttömyydestä.
Mutta ainakaan Hesari ei olisi suostunut julkaisemaan niitä. Oli erittäin noloa Hesarin silloiselta päätoimittajalta antaa Karille potkut lehdestä.
Ja Hesarin silloinen päätoimittaja oli siis Janne Virkkunen.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa uhriutumista.
Niin kun ei omalle kohdalle sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitellaanpa tilanne, että saat lapsen. Lapsella on ehkä ns normaalia isompi klitoris tai sitten on ihan tavallinen. On pimppi kuten tytöllä kuuluu olla. Lapsi alkaa jo ehkä lapsena sanoa olevansa poika. Sinä öhiset, että et ole kun tyttö ja sillä selvä. Teini- iässä lapsi edelleen tuntee olevansa poika. Kuukautisia ei tule eivätkä rinnat kehity. Viet typykkäsi tutkimuksiin, joissa selviää pojan kromosomit ja surkastuneet kivekset vatsaontelossa. Miten menikään pojalla ei voi olla pimppiöyhötykset?
Tai vauvasi onkin poika, jonka penis on melko pieni. Kivekset myös pienet tai ne eivät ole laskeutuneet. Lapsi on kenties jo niin iso, että osaa kertoa olevansa tyttö. Kun niitä laskeutumattomia kiveksiä aletaan lääkärin toimesta etsiä, löytyykin munasarjat ja kenties kohtu. Samalla huomataan, että poitsullahan on osittainen vagina ja tytön kromosomit. Siinäpä siitä sitten vanhempi öyhöttelee.Niin, siis kehityshäiriöitä on olemassa. Mikä oli tämän hurmaavan pikku kirjoitelmasi pointti?
Olen oppinut persuilta, että sukupuoli on binäärinen ja selkeä juttu. Aina. Piste. Miten sitten se ei olekaan binäärinen, jos on jokin "kehityshäiriö"?
Suosittelen, että tarkistat vaikka googlesta, mitä tarkoittaa "binäärinen".
Kerro sinä minulle. Googlessa kun on niin paljon väärää tietoa, että olen voinut sen oppia väärin silloin joskus 40-vuotta sitten, kun sanan merkityksen olen ensimmäistä kertaa kuullut.