Nyt PS Juha Mäenpää poistettiin Provinssista selvinkin päin kirjoittamansa artikkelin takia Opetushallituksesta!
Kommentit (1365)
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien annetun lahjan voi koska vain ottaa pois? Saako vaimo napata minun kännykän takas jos unohdan imuroida? (En edes osaa imuroida)
Saa tietenkin. Onko se moraalisesti oikein on ihan mielipide kysymys ja riippuu toki myös sen lahjan saajan mielipiteistä ja moraalista lahjan antajaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Orpoa varmasti kaduttaa, että otti persut hallitukseen. Joka päivä joutuu selittelemään persujen sekopäistä toilailua.
Miksei olisi ottanut? Ainut iso puolue jolla samat tavoitteet.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien annetun lahjan voi koska vain ottaa pois? Saako vaimo napata minun kännykän takas jos unohdan imuroida? (En edes osaa imuroida)
Jos oot allekirjoittanut vaimon kanssa sopimuksen, että kännykkä on annettu sinulle vain jos muistat imuroida, saa.
Mulla on jo liikeen ovenpielessä lappu:
Ei venäläiset (venäjäksi) EI vihreät EI vasemmisto
Kirjoitti artikkelin selvin päin? No, sehän on hyvä.
Mutta on tuo nyt outoa koko jupakka.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo liikeen ovenpielessä lappu:
Ei venäläiset (venäjäksi) EI vihreät EI vasemmisto
Niin varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko täällä kaikki siihen että maapallo on litteä. Niinpä. Tiede on laji, joka pyrkii korjaamaan itseään ja tutkijat koittavat koko ajan kumota tai etsiä lisätietoa eri asioista. Samalla tavalla kun joskus uskottiin että maapallo on litteä ja suuri osa väitti vastaan kun paljastuikin että maapallo on pyöreä. Persut ovat nyt tässä sukupuoliasiassa niitä, jotka tarraavat kynsin hampain kiinni siihen vanhaan tietoon, että sukupuolia on kaksi ja ihmiset eivät voi identifioitua esim. Muun sukupuoliseksi. Tervemenoa keskiajalle arvon persut!
se on biologiaa tämä, sukupuolia on tasan kaksi ja ei tässä persu tarvitse olla.
Mutta henkilö voi silti tuntea olevansa vastakkaista sukupuolta kuin mitä hän fyysisesti on. Siitähän tässä on kyse.
Sukupuoli ei ole tunne tai ajatusasia. Se on fyysinen ominaisuus, kemiaa ja DNA:ta, joka on kehittynyt jo kohdussa eikä sitä pysty jälkikäteen muuttamaan.
Ulkoista habitustansa ihminen kyllä voi muuttaa mielensä mukaan sellaiseksi kuin haluaa, mutta ulkoisen habituksen muuttaminen ei muuta sukupuolta. Ihminen ei voi muuttaa veriryhmäänsä eikä sukupuoltansa (lue DNA:ta).
Tiedän tämän kyllä. Mutta henkilö voi silti kokea olevansa toista sukupuolta tai jopa olevansa sukupuoleton ja sellaisena heitä tulisi kohdella.
Ei ihminen voi sellainen olla, kuten sukupuoleton. Miten tietää kaupassa ollessaan kaikki muuta asiakkaat, että nyt on sukupuoletan kaupassa tai festareilla, täyttä utopiaa.
Hän voi kokea olevansa sukupuoleton, vaikka olisi fyysisesti jompaakumpaa sukupuolta. Ei sinun tarvitse kaupassa näistä huolehtia, käyttäydyt vain asiallisesti kaikkia kohtaan niin hyvä tulee. Se ei ole vaikeaa.
On se ilmeisesti persulille äärettömän hankalaa. Koska persun pitää saada syrjiä, mutta fiksut ihmiset eivät saa silti karttaa häntä, koska se on syrjintää. Siinäpä kokonaisuudessaan rassen logiikka. Minä saan syrjiä, mutta mua ei saa syrjiä, vaikka olen ihmis🍑
Kyllä se ilman persujakin asian ymmärtää että sukupuolia on kaksi ja on vain miehiä ja naisia tai tyttöjä ja poikia. En tiedä, kaippa se on sinulle niin asia ahdistavaa, ehkäpä ammatti terapia voisi asiaan auttaa
Miksi koet, että sinulla olisi mitään sanomista tai määräysvaltaa siihen, miten joku muu näkee ja määrittää sukupuoli-identiteettinsä? Miksi se edes sinua kiinnostaa ja miksi haluat siihen puuttua mitenkään? Sama, kun minä saisin määrätä jatkossa sinun puoluekantasi. Pim, olet vasuri. On vain vasemmisto ja oikeisto, ei mitään siltä väliltä. Ihan sama, miten itse poliittisen kantasi määrittelet. Nyt olet vassari lopun elämääsi, koska minä ulkopuolinen olen sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oppikoot käytöstavat."
"Oppikoon", sillä puhutaan yhdestä henkilöstä. Jos puhut kaikista perussuomalaisista, niin silloin se olisi "perussuomalaiset oppikoot..."
Hyviin käytöstapoihin kuuluu hoidella epätoivottu henkilö huomaamattomasti pois esim. yksityisistä tilaisuuksista. Lähinnä isännän kunnia sitä vaatii. Eikä niin että kattokaa tää persu lentää nyt ulos koska on eri mieltä, ja vassujen hurratessa.
Kunniaa Provinssi tuskin itselleen edes havittelee. Mainetta toki mutta sitä se saa juuri näin. Ja mitä enemmän jaksatte asiasta jauhaa niin sitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Orpoa varmasti kaduttaa, että otti persut hallitukseen. Joka päivä joutuu selittelemään persujen sekopäistä toilailua.
hah, kuule sinisilmä, Orpolla on ihan yhtä kajahtaneita tyyppejä omassa puolueessaan, ei kestä yhtään lähempää tarkastelua. Usein nämä puoluetoverit tönäistään hillitysti pois silmistä kaappeihin kolistelemaan, tarvittaessa ne otetaan esiin ja vähän flirttaillaan tai työnnetään Kokoomusmuoriin nassuilemaan. Mitäs kaikkia lausuntoja kokkarimuorit ovatkaan tässä vuosien varrella äärioikeistolaisesta hautomostaan maailmalle suoltuanut? Hih.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut muuta mahdollisuutta kun muut puolueet kieltäytyivät demokraattisesta yhteistyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oppikoot käytöstavat."
"Oppikoon", sillä puhutaan yhdestä henkilöstä. Jos puhut kaikista perussuomalaisista, niin silloin se olisi "perussuomalaiset oppikoot..."
Hyviin käytöstapoihin kuuluu hoidella epätoivottu henkilö huomaamattomasti pois esim. yksityisistä tilaisuuksista. Lähinnä isännän kunnia sitä vaatii. Eikä niin että kattokaa tää persu lentää nyt ulos koska on eri mieltä, ja vassujen hurratessa.
Olitko paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka huudatte, että syynä oli hänen liputtomuutensa luitteko edes uutista?
"Provinssin toimitusjohtaja Marko Kivelä kertoo HS:lle, että syynä alueelta poistamiseen oli Mäenpään Ilkka-Pohjalaiseen kirjoittama kolumni, jossa hän kritisoi Opetushallituksen sukupuolen moninaisuuteen liittyvää informaatiota."
Mäenpää poistettiin mielipiteensä takia Marko Kivelän mukaan. Jos Mäenpää olisikin ostanut lipun, olisiko se auttanut vai olisiko hänen siltikin poistettu, koska hänellä on erilainen mielipide kuin tapahtumaa järjestävällä taholla? Hmm.
Niin, hänen kutsunsa peruttiin sen kolumnin takia, koska hän rikkoi sen kutsun ehtoja. Ymmärtääkseni Provinssin lipun ostaessasi et sitoudu noudattamaan festivaalin arvoja?
Mielenkiinnosta kysyn, sitoudutko esimerkiksi esiintyvänä artistina noudattamaan kys. festivaalin ehtoja?
Koska jos sitoudut, mitä mieltä olette siitä, että Provinssi on kiusaamista vastaan, mutta antaa esimerkiksi Yeboyahin esiintyä, vaikka on Vesalan kanssa kiusannut satunnaisia ihmisiä julkisesti sometileillään.
Veijo Baltzar taisi kelvata kaikkiin taideopetuksiin ja ryhmiin ja uskontoihin?
Juu Marinin puolueessa ja vaati tyttösiä pukeutumaankin vielä seksikkään aistikkaasti. On siinä parhaatkin sanojat sitten.Tuokaa tämäkin esille vaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siitä asti, kun suostumuksenkin sai vetää pois. Samaa perseilyä molemmat.
Mutta kun pojalla EI ole pimppiä. Pojalla on pippeli! Tytöillä on se pimppi. Kuinka pihalla te olette!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oppikoot käytöstavat."
Ei ole paljoa vaihtoehtoja jos henkilö, jonka kutsu on peruttu, tunkee väkisin paikalle. Miten itse poistaisin henkilön, joka seurueineen videoi sua, kun menet pyytämään sitä poistumaan? Ensinnäkään, ei pitäisi edes joutua pyytämään poistumista. Järkevä henkilö ei mene paikalle tilaisuuteen, johon ei ole kutsuttu.
Pitäisikö mielestänne vihervasemmistolaiset polttaa roviolla noituudesta syytettynä? Kuka kannattaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niitä, jotka ajattelee, että elämme todella ahdasmielisiä aikoja ja sen on tehnyt tämä vastakkainasettelu ja nokittelu kahden ääripään kesken. Mistään asiasta ei voi keskustella tai tuoda mielipiteitään rauhassa esiin, kun kertyy jo räkyttäjien (lue pelkureiden) lauma länkyttämään: milloin olet idoottipärsy, milloin iikori/ludmila, milloin suvakkikomukka. Pata kattilaa soimaa, rsismista itkevät hyvin herkästi juntitteleva ja vähättelevät suomalaisia ja suomalaista kulttuuria ja ulkkiksista itkevät sortuvat rsistiseen öyhötykseen ja vastapuolen haukkumiseen, niin että vähäinen (mutta tärkeä) asia hukkuu kaikkeen pskaan.
Kyllä jokaisella pitää olla oikeus mielipiteeseensä, oli se sitten mikä tahansa. Yllyttäminen jotain kansanryhmää vastaan on sitten eri asia.
Fiksua puhetta, kiitos!
t. boomer
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun pojalla EI ole pimppiä. Pojalla on pippeli! Tytöillä on se pimppi. Kuinka pihalla te olette!
Minun pojalla on pimppi! Mitä aiot tehdä asialle? Tulla hakemaan hänet??
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti artikkelin selvin päin? No, sehän on hyvä.
Mutta on tuo nyt outoa koko jupakka.
Ei vaan selvinKIN päin, eli oli välillä myös humalassa artikkelia kirjoittaessaan.
Jaa persut pyrkii saamaan säälipisteitä saadakseen huomion pois junnilan ero kohusta.