Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marketeissa on kukertavia rääsyjä. Mistä ostatte vaatteenne?

Vierailija
02.07.2023 |

?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minulle suuri kysymysmerkki. Painoa on taas tullut lisää ja aiemmin olen (ainakin yrittänyt) ostaa vaatteita lihavien naisten kaupasta Lorellasta. Nyt se on mennyt konkurssiin, enkä tiedä mistä voisin ostaa vaatteita. Nanson nettikaupasta välillä yritän. Viimeksi löysin sieltä yhden teepaidan, jota voin kuvitella pitäväni. Ostin myös yhden pitkähihaisen, josta jouduin toteamaan, että se on 85-vuotiaan anoppini tyyliä. Mutta ainakin se mahtuu päälle.

Alaosia saa Naisten Housukaupan valikoimasta. 

Inhoan vaatteiden ostamista muutenkin. Ei ole mitään viheliäisempää kuin pyöriä jossain Sokoksella ja ihmetellä, millä merkeillä edes olisi lihavien ihmisten kokoja. Mutta en halua ruveta siihenkään, että lähtisin pyörimään joihinkin kauppoihin jotka on minulle vielä vieraampia kuin Sokos. Prismasta saatan myös yrittää etsiä, mutta viimeksi kun yritin, ei löytynyt mitään.

Saanko kysyä, mitkä ovat mittasi? Rinnan- vyötärön- ja lantionympärys? Olen kolunnut aika lailla nettikauppoja ja katson aina senttimitat, kun itselläni on rinnanympärys se kriittinen mitta.

Vierailija
42/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheita katukuvassakin ja ne on juuri noita. Tosin monissa kalliimmissalin on todella rumat kuosit tai sitten ne eivät vaan sovi suomalaiseen vartaloon ja ihon sävyyn.

Mikä on suomalainen ihon sävy? Minulla ja isälläni on aivan eri sävyinen iho kuin äidilläni ja veljelläni, minun ihoni kellertää ja ruskettuu kullanruskeaksi, heillä sävy on punaisempi. Kumppanini on vielä keltasävyisempi. Kaikki näytämme aivan normaalilta katukuvassa.

Sävystä en tiedä, mutta yleisesti ottaen suomalaisten ihonväri on huomattavan kalpea.

Ja siksipä en itse pukeudu mustiin vaatteisiin. Mieluummin vaikka kukertavia vaatteita, kunhan niiden sävy ei riitele viileän ihonvärin kanssa.

Tämä on taas ihan kukkua. Toisille sopii musta, toisille ei, tummuuteen tai vaaleuteen katsomatta. Itse olen sen tyypin blondi, että musta ei tee valjun näköiseksi edes talvella.

Suurin osa suomalaisista on värianalyysin mukaan kesiä, toiseksi eniten löytyy talvia. Suomessa vaateliikkeissä valikoiman värisävyt on valittu tuon mukaan.

Itse olen kevät ja Suomesta ei juuri löydy omiin väreihini sointuvia vaatteita tai asusteita. Keväälle musta ja valkoinen eivät käy lainkaan, etenkään musta. Se vanhentaa kevät-tyyppiä 2,5 vuotta.

Onko todella noin paljon talvisävyisiä? Heillä on yleensä terävä väritys. Täysin platinablondi tai musta tukka. Suomalaiset ovat enimmäkseen murretun värisiä, eli kesä, syksy, kevät.

Näin värianalyysin tehnyt tyylikonsultti kertoi. Talvella voi olla myös muu kylmänsävyinen hiustenväri.

Hirveän monilla ei ole mitään käsitystä omasta värityypistä ja se on surullista katsottavaa. Hirveästi palaa rahaa turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikseltä. Mikäli tuleva hallitus ohjelmineen toteuu niin kerjään dianonilta tai yritän ehtiä ajoissa lumppujenkeräyspisteelle.

Vierailija
44/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä nämä sanat. Olen ilmeisesti ainoa, jonka mielestä kukertava tarkoittaa kukkakuvioista. Niitä kyllä kaupoissa näin kesäaikaan riittää.

Vierailija
45/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi hain neuletakin islannista. Ylensä tilaan maailmalta petite-mallistoista, niin sopivat paremmin ruholleni. Joitain kotimaisiakin löytyy useampia, esim neuleita ja huppari northoutdoorilta, mutta niidenkin valmistusta on nykyisin kiinassa joten ei huvita maksaa ylihintaa.

Vierailija
46/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi hain neuletakin islannista. Ylensä tilaan maailmalta petite-mallistoista, niin sopivat paremmin ruholleni. Joitain kotimaisiakin löytyy useampia, esim neuleita ja huppari northoutdoorilta, mutta niidenkin valmistusta on nykyisin kiinassa joten ei huvita maksaa ylihintaa.

Tehdäänkö northoutdoor Kiinassa? Kiitos tiedosta. Olen harkinnut muutamaa merinomekkoa, mutta nyt jätän väliin.

Vierailija
47/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta ostellut viimeiset 10 vuotta. Laatua halvalla. Muutenkaan en juuri vaatteita enää tarvitse kaapit täynnä.

Vierailija
48/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheita katukuvassakin ja ne on juuri noita. Tosin monissa kalliimmissalin on todella rumat kuosit tai sitten ne eivät vaan sovi suomalaiseen vartaloon ja ihon sävyyn.

Mikä on suomalainen ihon sävy? Minulla ja isälläni on aivan eri sävyinen iho kuin äidilläni ja veljelläni, minun ihoni kellertää ja ruskettuu kullanruskeaksi, heillä sävy on punaisempi. Kumppanini on vielä keltasävyisempi. Kaikki näytämme aivan normaalilta katukuvassa.

Sävystä en tiedä, mutta yleisesti ottaen suomalaisten ihonväri on huomattavan kalpea.

Ja siksipä en itse pukeudu mustiin vaatteisiin. Mieluummin vaikka kukertavia vaatteita, kunhan niiden sävy ei riitele viileän ihonvärin kanssa.

Tämä on taas ihan kukkua. Toisille sopii musta, toisille ei, tummuuteen tai vaaleuteen katsomatta. Itse olen sen tyypin blondi, että musta ei tee valjun näköiseksi edes talvella.

Suurin osa suomalaisista on värianalyysin mukaan kesiä, toiseksi eniten löytyy talvia. Suomessa vaateliikkeissä valikoiman värisävyt on valittu tuon mukaan.

Itse olen kevät ja Suomesta ei juuri löydy omiin väreihini sointuvia vaatteita tai asusteita. Keväälle musta ja valkoinen eivät käy lainkaan, etenkään musta. Se vanhentaa kevät-tyyppiä 2,5 vuotta.

Onko todella noin paljon talvisävyisiä? Heillä on yleensä terävä väritys. Täysin platinablondi tai musta tukka. Suomalaiset ovat enimmäkseen murretun värisiä, eli kesä, syksy, kevät.

Näin värianalyysin tehnyt tyylikonsultti kertoi. Talvella voi olla myös muu kylmänsävyinen hiustenväri.

Hirveän monilla ei ole mitään käsitystä omasta värityypistä ja se on surullista katsottavaa. Hirveästi palaa rahaa turhaan.

Eikö se riitä, että itse tykkää omien vaatteidensa väreistä.

Vierailija
49/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valju. Kukaanhan ei rusketa enää itseään, koska ihosyöpää & ryppyjä tulee. ( ainakin palstan mukaan)

En minä näe valjuja ihmisiä ympärilläni. Ihminen voi päivettyä terveesti, vaikkei paahtaisikaan itseään pronssirusinaksi.

Ei ole olemassa tervettä päivettymistä 

Vierailija
50/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä mustaa ja räikeänharmaata näy katukuvassa tarpeeksi? Ihanaa kun nyt on aika paljon oranssia ja onneks tuli vielä tuo Käärijä-buumi. 

Vierailija
51/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä sitä turhaan värejä tai kukkia ylleen edes kesällä pukee, mustaa ympäri vuoden, niin ei erotu massasta. Ja vielä kehopositiivisten säkkimalli päälle, niin sulautuu joukkoon.

Vierailija
52/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se riitä, että itse tykkää omien vaatteidensa väreistä.

Ei, pitää olla värianalyysistä saatu lupa tykätä :P

Kaikki maapallon ihmiset voidaan lokeroida neljään lokeroon ja niiden mukaan mennään. Boksin ulkopuolelta ei saa valita!

Vierailija
53/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kotimaisten valmistajien verkkokaupoista. Viimeksi pienestä liikkeestä Pariisista.

Nyt helteillä olen käyttänyt töissä Polan viskoosimekkoa, jonka ostin Tokmannilta. Yksivärinen on, musta.

Minullakin on Tokmannin hellemekko (Pola). On ollut käytössä hyvä.

Vierailija
54/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysissa puhdistetaan kasvoilta meikki ja hiukset peitetään myssyn sisään, koska analyysi perustuu silmien ja ihon pohjaväriin. Kasvoille ja hartioille asetellaan eri värisiä kankaita, joilla testataan, minkä vuodenaikatyypin värimaailma sopii kellekin parhaiten. Mitä tapahtuu, kun kasvoille laitetaan kesäihmisen vihreä? Saako se ihon hehkumaan vai tekeekö sen kalpeaksi? Muodostuuko kasvoille varjoja ja juonteita? Tuleeko ihosta samea?

Vierailija
55/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomessa myydään kohtuuhintaisia kohtuulaadukkaita vaatteita normaalikokoisille keski-ikäisille naisille? Etsin siis "naisten Dressmannia". Kappahl ja Lindex ovat surkeita! Napapaitatyyliiä ei jaksa näin 40+ v enkä pidä muodottomista kaavuista enkä boheemista hippityylistä. Onneksi on vielä vanhoja hyvä vaatteita kaapissani, esim. suosikki t-paita jonka ostin vuonna 2011 (!!).

Tokmanni, markettien urheiluosastot, urheilukaupat, Luhta, Aleksi 13, myyvät ns. urheiluvaatteita, joita voi pitää muutenkin kuin urheillessa. Löytyy mm. t-paitoja, jotka on muutakin kuin napapaitaa. Nanson myymälästä löytyy myös aikuiselle sopivaa.

Vierailija
56/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kuva kukertavasta rääsystä? En saa päähäni mitä se on.

Vierailija
57/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kuka ne kaikki kirkuvanväriset kukertavat kuosit ostaa. Siellä ne kaupoissa roikkuvat päivästä toiseen. Mihin ne joutuvat, kun kukaan ei osta? Miksi kauppojen vaatehankkijat eivät laita tarjolle sellaisia vaatteita, jotka käyvät kaupaksi?

Vierailija
58/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen on kukertava rääsy? Olen luullut, että kukertava tarkoittaa esimerkiksi kyyhkysen ääntelyä.

Kukertava tarkoittaa punaisen kirjavaa. Kuitenkin, myös kyyhkysten ääntelyä kutsutaan kukertavaksi. 

Vierailija
59/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoin Stockalla R. Laurenin kivanmallista ja sopivan laadukasta kesäyöpaitaa. Kuosi ja väri olivat kuitenkin niin halvannäköistä, että sinne jäi rekkiin. Arvostan klassisempia ja hillitympiä värejä ja kuvioita. Ei aina se laatukaan riitä.

Vierailija
60/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kirpparilta ja netistä. Pääosin Booztlet ja Uniqlo, jos ostan uutta. Satunnaisesti muualtakin. Mutta noita käytän eniten.

Kivijalkakaupoista en yleensä löydä mitään.

Mä ostan lähinnä klassisia, kirpparilta kyllä muutakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi