Marketeissa on kukertavia rääsyjä. Mistä ostatte vaatteenne?
Kommentit (110)
Pitää mennä pääkaupunkiseudun ulkopuolelle shoppaamaan, jos haluaa muutakin kuin nuorisovaatetta
Vierailija kirjoitti:
Missä Suomessa myydään kohtuuhintaisia kohtuulaadukkaita vaatteita normaalikokoisille keski-ikäisille naisille? Etsin siis "naisten Dressmannia". Kappahl ja Lindex ovat surkeita! Napapaitatyyliiä ei jaksa näin 40+ v enkä pidä muodottomista kaavuista enkä boheemista hippityylistä. Onneksi on vielä vanhoja hyvä vaatteita kaapissani, esim. suosikki t-paita jonka ostin vuonna 2011 (!!).
Väitätkö, että kaupoista ei löydy muuta kuin napapaitatyyliä, kaapuja ja hippityyliä? Mäkään en käytä noita edellämainittuja, ja silti hyvin vaatteeni löytäny. Onko mahdollista, että et ole löytänyt tyyliäsi tai on vaikea löytää hyvin istuvia, tai ehkä et osaa etsiä vaatteita oikeista paikoista? Osaiskohan pukeutumisneuvoja auttaa. Kyl noita on kun jaksaa etsiä ja kokeilla vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorilta pääasiassa, jotain ostan pikkuliikkeistä.
En löydä mitään prismoista ja sittareilta, rumaa, huonolaatuista limppua vaan.
Lumppua?
En löydä kirpparilta yleensä mitään. Ovat väärän kokoisia tms.
Lindexistä ostan.
Marketeista. Kukertavia rääsyjä.
Hupparin ja farkut marketista. Kääriänvihreä ja vaaleansininen on ihan ok yhdistelmä, sulautuu massaan.
Vierailija kirjoitti:
Hupparin ja farkut marketista. Kääriänvihreä ja vaaleansininen on ihan ok yhdistelmä, sulautuu massaan.
Ai sellanen myrkynneonvihreä sulautuu massaan? Okei.
Vierailija kirjoitti:
Jänniä nämä sanat. Olen ilmeisesti ainoa, jonka mielestä kukertava tarkoittaa kukkakuvioista. Niitä kyllä kaupoissa näin kesäaikaan riittää.
En ole ikinä kuulluut kukikasta sanottavan kukertavaksi ellei se ole kukikkaan lisäksi kirjavan monivärinen.
kirppikseltä, putiikeista ja ompelen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheita katukuvassakin ja ne on juuri noita. Tosin monissa kalliimmissalin on todella rumat kuosit tai sitten ne eivät vaan sovi suomalaiseen vartaloon ja ihon sävyyn.
Mikä on suomalainen ihon sävy? Minulla ja isälläni on aivan eri sävyinen iho kuin äidilläni ja veljelläni, minun ihoni kellertää ja ruskettuu kullanruskeaksi, heillä sävy on punaisempi. Kumppanini on vielä keltasävyisempi. Kaikki näytämme aivan normaalilta katukuvassa.
Sävystä en tiedä, mutta yleisesti ottaen suomalaisten ihonväri on huomattavan kalpea.
Ja siksipä en itse pukeudu mustiin vaatteisiin. Mieluummin vaikka kukertavia vaatteita, kunhan niiden sävy ei riitele viileän ihonvärin kanssa.
Tämä on taas ihan kukkua. Toisille sopii musta, toisille ei, tummuuteen tai vaaleuteen katsomatta. Itse olen sen tyypin blondi, että musta ei tee valjun näköiseksi edes talvella.
Suurin osa suomalaisista on värianalyysin mukaan kesiä, toiseksi eniten löytyy talvia. Suomessa vaateliikkeissä valikoiman värisävyt on valittu tuon mukaan.
Itse olen kevät ja Suomesta ei juuri löydy omiin väreihini sointuvia vaatteita tai asusteita. Keväälle musta ja valkoinen eivät käy lainkaan, etenkään musta. Se vanhentaa kevät-tyyppiä 2,5 vuotta.
Onko todella noin paljon talvisävyisiä? Heillä on yleensä terävä väritys. Täysin platinablondi tai musta tukka. Suomalaiset ovat enimmäkseen murretun värisiä, eli kesä, syksy, kevät.
Näin värianalyysin tehnyt tyylikonsultti kertoi. Talvella voi olla myös muu kylmänsävyinen hiustenväri.
Hirveän monilla ei ole mitään käsitystä omasta värityypistä ja se on surullista katsottavaa. Hirveästi palaa rahaa turhaan.
Oivoi sinua ressukkaa kun kovasti joudut säälimään muiden ihmisten henkilökohtaisia vaatevalintoja. Heitä ei kiinnosta sinun säälisi. Sääliessä muiden vaatteita kulutat vain omaa energiaa, kun joudut miettimään että "tuokin käyttää nyt ihan sopimatonta väriä eikö hän tiedä että hänellä sopii paremmin keltainen kuin musta.."
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä mustaa ja räikeänharmaata näy katukuvassa tarpeeksi? Ihanaa kun nyt on aika paljon oranssia ja onneks tuli vielä tuo Käärijä-buumi.
Myrkynvihreä ja oranssi? Yöök oksennus
Eipä kai ap nyt ensimmäistä kertaa ole vaateostoksia tekemässä?
Pitäisi ymmärtää, että marketit eivät ole pukeutumisen erikoisliikkeitä, tietenkään. Vapaa-ajanasuja ei juuri kukallisia ole, ja juurikaan muita tyylejä ei sieltä banaanien ja tomaattien seasta voi löytää, eli yksivärisiä trikoovaatteita varmastikin on .
Mekot marketeissa ovat pääasiassa huokeita, yhden kesän vaatteita ihmisille, jotka eivät suhtaudu pukeutumiseen kovin vakavasti.
Näihin asioihin on vaikutusta myös ostospaikkakunnalla kuten käyttöpaikkakunnallakin. Neuvominen on mahdotonta tietämättä, minkä tasoisesta asiasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, mitkä ovat mittasi? Rinnan- vyötärön- ja lantionympärys? Olen kolunnut aika lailla nettikauppoja ja katson aina senttimitat, kun itselläni on rinnanympärys se kriittinen mitta.
En minä tuollaisia mittaile. Naisten Housukaupan housuista Dina on sellainen malli, mikä on sopinut minulle. Olin aiemmin reitevä ja persevä, nykyisin myös vatsakas o_O En tiedä onko tämä joku keski-iän juttu vai stressivatsa. Nansolta tilasin nyt XXL-kokoisia paitoja, nettikeskustelun muistuttamana. Tilasin yhtä ja samaa paitaa kolmessa eri värissä kahdella eri hihanpituudella.
Joskus nuorempana (+/- 40-vuotiaana) minulla oli useita Nanson Toimistopaitoja eri väreillä ja olikohan pari kuosillistakin. Tästä on nyt noin 15 vuotta. Noiden vanhojen ja hyvin Toimistopaitojen jälkeen niistä tuli jotkut huonommat versiot, missä kangas oli lirumpaa eikä kauluskaan ollut niin ryhdikäs kuin aiemmin. Tuollaisilla olisin voinut pärjätä elämäni loppuun asti, jos niitä vanhoja hyviä vain olisi vielä saatavilla.
Tilaan eri verkkokaupoista, eri merkkisiä, mitkä nyt sattuu silmää miellyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorilta pääasiassa, jotain ostan pikkuliikkeistä.
En löydä mitään prismoista ja sittareilta, rumaa, huonolaatuista limppua vaan.Lumppua?
En löydä kirpparilta yleensä mitään. Ovat väärän kokoisia tms.
Lindexistä ostan.
Isot tytöt ei löydä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää mennä pääkaupunkiseudun ulkopuolelle shoppaamaan, jos haluaa muutakin kuin nuorisovaatetta
Tämä on totta. Monella pienemmällä paikkakunnalla tai pikkukaupungeissa on usein tosi hyviä vaateliikkeitä. Niistä löytyy muutakin kuin isompien verkkokauppojen vakiomerkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on kukertava rääsy? Olen luullut, että kukertava tarkoittaa esimerkiksi kyyhkysen ääntelyä.
Suomisanakirja kertoo, että kukertaa on verbi, joka tarkoittaa teeren ääntelyä.
No ei kai kukaan halua ostaa marketista jotain asua joka pitää jotain ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa kuva kukertavasta rääsystä? En saa päähäni mitä se on.
https://cdn.s-cloud.fi/v1/w1200h1200/assets/dam-id/CHqYMAroa61A7vnKz5UP…
Tuo on minusta kukertava.
Eli kukallinen.
Kukertava saattaa olla monelle aika vieras sana.
Itselleni se on tuttu sana jo lapsuudestani 50 vuoden takaa.
Sillä tarkoitettiin epämääräistä kirjavuutta tai muuten vaan omituisen näköistä väriä.
Kukertavan ei tarvitse olla kukkakuosinen, mutta se voi olla sitäkin.
Sana on enemmänkin negatiivinen kuin positiivinen.
Taso on laskenut viime aikoina kuin lehmän häntä. Kaikki urheiluvaatteetkin poistuneet ja tilalla rumia rättejä..