Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marketeissa on kukertavia rääsyjä. Mistä ostatte vaatteenne?

Vierailija
02.07.2023 |

?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, kuka ne kaikki kirkuvanväriset kukertavat kuosit ostaa. Siellä ne kaupoissa roikkuvat päivästä toiseen. Mihin ne joutuvat, kun kukaan ei osta? Miksi kauppojen vaatehankkijat eivät laita tarjolle sellaisia vaatteita, jotka käyvät kaupaksi?

Juuri tätä olen itsekin miettinyt. Ap

Vierailija
62/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänniä nämä sanat. Olen ilmeisesti ainoa, jonka mielestä kukertava tarkoittaa kukkakuvioista. Niitä kyllä kaupoissa näin kesäaikaan riittää.

Niin minäkin sen tulkitsen. Mutta käyttäisin ennemmin kukallista tai kukikasta kuvailemaan kukkakuvioista vaatetta. No nyt alkaa jo naurattaa koko sana. Kukkuu vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheita katukuvassakin ja ne on juuri noita. Tosin monissa kalliimmissalin on todella rumat kuosit tai sitten ne eivät vaan sovi suomalaiseen vartaloon ja ihon sävyyn.

Mikä on suomalainen ihon sävy? Minulla ja isälläni on aivan eri sävyinen iho kuin äidilläni ja veljelläni, minun ihoni kellertää ja ruskettuu kullanruskeaksi, heillä sävy on punaisempi. Kumppanini on vielä keltasävyisempi. Kaikki näytämme aivan normaalilta katukuvassa.

Sävystä en tiedä, mutta yleisesti ottaen suomalaisten ihonväri on huomattavan kalpea.

Ja siksipä en itse pukeudu mustiin vaatteisiin. Mieluummin vaikka kukertavia vaatteita, kunhan niiden sävy ei riitele viileän ihonvärin kanssa.

Tämä on taas ihan kukkua. Toisille sopii musta, toisille ei, tummuuteen tai vaaleuteen katsomatta. Itse olen sen tyypin blondi, että musta ei tee valjun näköiseksi edes talvella.

Suurin osa suomalaisista on värianalyysin mukaan kesiä, toiseksi eniten löytyy talvia. Suomessa vaateliikkeissä valikoiman värisävyt on valittu tuon mukaan.

Itse olen kevät ja Suomesta ei juuri löydy omiin väreihini sointuvia vaatteita tai asusteita. Keväälle musta ja valkoinen eivät käy lainkaan, etenkään musta. Se vanhentaa kevät-tyyppiä 2,5 vuotta.

Onko todella noin paljon talvisävyisiä? Heillä on yleensä terävä väritys. Täysin platinablondi tai musta tukka. Suomalaiset ovat enimmäkseen murretun värisiä, eli kesä, syksy, kevät.

Suomalaisista vain 12 prosenttia on väriltään talvi-ihmisiä.

Vierailija
64/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ilahtuneena huomannut, että marketteihin on tullut kukkamekkoja jne. Rakastan niitä ja ne sopivat minulle. Pidän myös mustista vaatteista. Olenkin alkanut ostaa vaatteita marketeistakin. Sori siitä.

T. Hki

Vierailija
65/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi käyttää sanaa kirjava? Kukertava on tyhmä synonyymi. Kukertava kuvaa paremmin linnun ääntelyä. 

Vierailija
66/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Ellokselta on löytynyt kivoja viskoosisia kesämekkoja.

Vierailija
67/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta ostellut viimeiset 10 vuotta. Laatua halvalla. Muutenkaan en juuri vaatteita enää tarvitse kaapit täynnä.

Samat sanat.

Vierailija
68/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jänniä nämä sanat. Olen ilmeisesti ainoa, jonka mielestä kukertava tarkoittaa kukkakuvioista. Niitä kyllä kaupoissa näin kesäaikaan riittää.

Niin minäkin sen tulkitsen. Mutta käyttäisin ennemmin kukallista tai kukikasta kuvailemaan kukkakuvioista vaatetta. No nyt alkaa jo naurattaa koko sana. Kukkuu vaan.

se on kukertavan kirjava, kaksi sanaa kuvaamaan kuvioitua kirjavaa/moniväristä pintaa.

Vierailija
69/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mujista pari teepaitaa

Vierailija
70/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi käyttää sanaa kirjava? Kukertava on tyhmä synonyymi. Kukertava kuvaa paremmin linnun ääntelyä. 

Lakkaa vänkäämästä ja googleta kukertava.

Vierailija
71/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, kuka ne kaikki kirkuvanväriset kukertavat kuosit ostaa. Siellä ne kaupoissa roikkuvat päivästä toiseen. Mihin ne joutuvat, kun kukaan ei osta? Miksi kauppojen vaatehankkijat eivät laita tarjolle sellaisia vaatteita, jotka käyvät kaupaksi?

Onko tullut mieleen, että muut pitävät niistä ja sinä olet poikkeava noissa vaateasioissa? Niitä on myynnissä, koska ovat niin suosittuja.

Vierailija
72/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kukertava tarkoittaa kukallista ja kirjava ei.

Vierailija
73/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia vaatteita.

Vierailija
74/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kukertava tarkoittaa kukallista ja kirjava ei.

Eikä tarkoita kukallista. Lopettakaa jo.

Vierailija
75/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydetty on hyvälaatuisia myös marketeista.

Vierailija
76/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa kuva kukertavasta rääsystä? En saa päähäni mitä se on.

https://cdn.s-cloud.fi/v1/w1200h1200/assets/dam-id/CHqYMAroa61A7vnKz5UP…

Tuo on minusta kukertava.

Vierailija
77/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomessa myydään kohtuuhintaisia kohtuulaadukkaita vaatteita normaalikokoisille keski-ikäisille naisille? Etsin siis "naisten Dressmannia". Kappahl ja Lindex ovat surkeita! Napapaitatyyliiä ei jaksa näin 40+ v enkä pidä muodottomista kaavuista enkä boheemista hippityylistä. Onneksi on vielä vanhoja hyvä vaatteita kaapissani, esim. suosikki t-paita jonka ostin vuonna 2011 (!!).

Samaa mieltä. Itse olen lyhyt ja nykyään en löydä kaupoista kuin t-paitoja jos niitäkään. Ennen myytiin myös lyhyempiä vaatteita. Onneksi minulla on aika laaja valikoima vanhoja ajattomia vaatteita. Suunnittelin jossain vaiheessa että heivaan ne pois mutta onneksi en tehnyt sitä. Nyt olen kyllä kaipaillut jotain nättiä kesämekkoa mutta ei vaan löydy. Tarjolla on ylipitkiä tai säkkikaapuja ja ylileveitä frillamekkoja. Pitäisi varmaan etsiä joku hyvä ompelija ja teettää vaatteensa. Kirppareilta en ole löytänyt, toisaalta en niissä paljon kiertele. Kaipaan myös yksivärisiä vaatteita, muutakin kuin mustaa tai beigeä. Kirkkaan- tai fuksianpunaista, sähkönsinistä, smaragdinvihreää ym.

Vierailija
78/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomessa myydään kohtuuhintaisia kohtuulaadukkaita vaatteita normaalikokoisille keski-ikäisille naisille? Etsin siis "naisten Dressmannia". Kappahl ja Lindex ovat surkeita! Napapaitatyyliiä ei jaksa näin 40+ v enkä pidä muodottomista kaavuista enkä boheemista hippityylistä. Onneksi on vielä vanhoja hyvä vaatteita kaapissani, esim. suosikki t-paita jonka ostin vuonna 2011 (!!).

Olet jo tehnyt tästä aloituksen, jossa puhut naisten dressmannista https://www.vauva.fi/keskustelu/3549389/miksi-naisille-ei-ole-liiketta-…

Vierailija
79/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheita katukuvassakin ja ne on juuri noita. Tosin monissa kalliimmissalin on todella rumat kuosit tai sitten ne eivät vaan sovi suomalaiseen vartaloon ja ihon sävyyn.

Mikä on suomalainen ihon sävy? Minulla ja isälläni on aivan eri sävyinen iho kuin äidilläni ja veljelläni, minun ihoni kellertää ja ruskettuu kullanruskeaksi, heillä sävy on punaisempi. Kumppanini on vielä keltasävyisempi. Kaikki näytämme aivan normaalilta katukuvassa.

Sävystä en tiedä, mutta yleisesti ottaen suomalaisten ihonväri on huomattavan kalpea.

Ja siksipä en itse pukeudu mustiin vaatteisiin. Mieluummin vaikka kukertavia vaatteita, kunhan niiden sävy ei riitele viileän ihonvärin kanssa.

Tämä on taas ihan kukkua. Toisille sopii musta, toisille ei, tummuuteen tai vaaleuteen katsomatta. Itse olen sen tyypin blondi, että musta ei tee valjun näköiseksi edes talvella.

Suurin osa suomalaisista on värianalyysin mukaan kesiä, toiseksi eniten löytyy talvia. Suomessa vaateliikkeissä valikoiman värisävyt on valittu tuon mukaan.

Itse olen kevät ja Suomesta ei juuri löydy omiin väreihini sointuvia vaatteita tai asusteita. Keväälle musta ja valkoinen eivät käy lainkaan, etenkään musta. Se vanhentaa kevät-tyyppiä 2,5 vuotta.

Onko todella noin paljon talvisävyisiä? Heillä on yleensä terävä väritys. Täysin platinablondi tai musta tukka. Suomalaiset ovat enimmäkseen murretun värisiä, eli kesä, syksy, kevät.

Näin värianalyysin tehnyt tyylikonsultti kertoi. Talvella voi olla myös muu kylmänsävyinen hiustenväri.

Hirveän monilla ei ole mitään käsitystä omasta värityypistä ja se on surullista katsottavaa. Hirveästi palaa rahaa turhaan.

Eikö se riitä, että itse tykkää omien vaatteidensa väreistä.

Jos se riittää itselle. Joillekin on tärkeää tuon lisäksi se että väri tuo omat hyvät piirteet esiin.

Vierailija
80/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen.

Halpakaupoissa on niin hirvittäviä vaatteita etten edes ilmaiseksi veisi kotiin.

Joskus muinoin eräs kenkäkauppias sanoi että ei saa valita esim, kokoja itse vaan on otettava myyntiin kaikkia kokoja tasaisesti vaikka ne ääripäät jää myymättä.

Olisko vaatteilla sama että könttänä ostettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi