Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä saan 3-veen omaan sänkyyn, perhepetimeiniki saa riittää nyt!

Vierailija
11.12.2006 |

Hitto, millä ihmeellä saadaan 3-vee omaan sänkyynsä??? Tehtyjä virheitä ei paljoa kannata miettiä, vaan tämän tekisin toisin...Meillä on poika nukkunut pinnasängystä päästyään suunnilleen joka ikinen yö meidän välissä. Joka ilta lapsen kanssa täytyy mennä sänkyyn, lukea, ja JÄÄDÄ nukkumaan. Ja tästä ahluan nyt eroon, vaan miten???

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko jäädä kunnes lapsi on nukahtanut vai eikö lapsi päästä sinua sängystään pois koko yönä?

Minusta on ihanaa pötkötellä 3,5 vuotiaan poikani kanssa sängyssä, jutella tarhapäivän tapahtumista, lukea kirjaa ja laulella lastenlauluja kunnes uni vie pojasta voiton. Sitten hipsin itse olkkariin iltaa jatkamaan miehen kera. Nuo iltahetket ovat niitä ihanan rauhallisia yhdessäolon ja läheisyyden hetkiä joten omalla kohdallani en haluaisi niistä missään nimessä luopua. Ei kestä enää montaa vuotta kun poika ei enää kelpuuta viereen...

Vierailija
2/6 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrät ap vaan nuo yhteiset iltapötköttelyt pojan omaan sänkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tietty ole pakko jäädä nukkumaan, mutta siksi aikaa on, kun heppu nukahtaa. Meillä on pojalle oma sänky meidän makkarissa, mun sängyn vieressä, mutta on lähinnä leikkipaikka. Ja on sellanen jatkettava lastensänky, johon en kyllä edes mahdu viereen. Meillä nukahdetaan välillä niin kaulakkain, että ei puhettakaan että olisi omassa sängyssään, ja minä vieressä omassani!

Ja mäkin nautin kyllä niistä iltahetkistä, mutta on kieltämättä iltoja, jolloin olis kiva vaikka kattoo joku leffa rauhassa, tai jotain. Nyt välillä tuntuu että 3-vee pyörittää meidän nukkumisjuttuja ihan oman tahtonsa mukaan.

Vierailija
4/6 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes itse kyllästyin totaalisesti olemaan nukuttajana. Ensin keskusteltiin, että nyt tyttö on jo niin iso, että siirtyy omaan sänkyyn. Iltatoimien jälkeen vein tytön huoneeseensa nukkumaan, laulettiin iltalaulut ja sanoin hyvää yötä ja kerroin, että äiti kyllä vahtii sinun nukahtamistasi, vaikka ei vieressä olekaan. Jätin oven kokonaan auki niin, että valoa meni kunnolla huoneeseen, ja aloin puuhata tiskejä tms. Vähän väliä kävin ovella sanomassa jotain tyyliin " nuku vaan, äiti on tässä lähellä." Viikon verran tyttö protestoi ja välillä huusi suoraa huutoa sängyllä, mutta aika nopeasti tyttö oppi uuden kuvion. Enkä usko, että mitään traumoja jäi tästä omaan sänkyyn siirtymisestä. :)

Eli mun neuvo on, että ensin päätät kuvion ja PYSYT siinä, vaikka lapsi panisikin hanttiin.

Vierailija
5/6 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on aina tohon 2,5 vuotiaaseen asti vaan laitettu sänkyyn ja itekseen kiltisti nukahtanut omaan sänkyyn omassa huoneessaan..mutta kun kun poika oli 2,5 vuotias ja muutimme väliaikasesti 2 kuukaudeksi miehen mummolle ja sitten uuteen kotiin niin ei ole omassa huoneessa/sängyssä suostunut nukkumaan. Ja jos on sen saanut nukuttamalla nukkumaan omaan sänkyyn niin sitten on herännyt yöllä ja tullut meidän väliin... millä tän sais loppumaan... :(

Vierailija
6/6 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sai riittää, ja selitin tytölle että hän on kasvanut nyt niin isoksi, ettei mahdu meidän sänkyyn, kun siihen täytyy äidin ja isinkin mahtua. Äidillä ja isillä ei ole mitään muuta paikkaa mihin pääsisi nukkumaan, mutta sinulla on oma hieno sänky omassa huoneessa. Selitys meni läpi, tyttö meni omaan sänkyynsä (sitä ennen olin opettanut nukahtamaan yksikseen meidän sänkyymme, niin että en enää ollut vieressä, sanoin etten voi olla kun mulla on vielä tekemistä ennen nukkumaanmenoa) ja on nukkunut hienosti yönsä siellä siitä lähtien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme