Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla migreenikohtaukset loppu ku seinään yhdestä syystä

Vierailija
13.09.2026 |

Mä laitoin mun elämäntavat kuntoo. Lopetin alkoholin, roskaruoan ja aloin liikkumaan ja treenaamaan ja nukkumaan säännöllisesti ja hyvin. Syömään terveellistä ruokaa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä isällä että äidillä on migreeni, samoin sisaruksellani ja minulla. Kaikki liikkuvat, kaikilla on terveelliset elintavat.

Kannattaa lukea enemmän migreenistä.

Vierailija
2/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui migreeni, kun täytin 53 vuotta ja kuukautiset olivat olleet poissa jo useamman vuoden. Elintavat ovat aina olleet kohtuullisen hyvät ja liikun paljon. Hormonien heilahtelu oli varmasti taustalla, koska nuorena en ole saanut migreenikohtauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meitä on erilaisia. En ole koskaan käyttänyt alkoholia kuin max 1-2 annosta kuukaudessa, en syö roskaruokaa, liikun säännöllisesti, ja panostan uneen.

Pitäisikö aloittaa paheet, jotta ne voisi lopettaa? Loppuisiko silloin migreeni?

Vierailija
4/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että sulla toimii. Migreenitriggerit itselläni on niin monenlaisia että noin helpolla en valitettavasti pääse, mulla aiheuttaa myös kirkkaat valot, jotkut hajut ja tuoksut, stressi yms. Mutta todella välttelen myös niitä asioita mitkä migreeniä yleisimmin aiheuttaa esimerkiksi tupakka, alkoholi jopa sitrushedelmät omalla kohdalla. 

Vierailija
5/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sairauksista johtuu omista valinnoista.

Vierailija
6/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenilääkkeet vanhentui kaappiin kun siirryin puhtaaseen vhh ruokaan ja pätkäpaastoon. Sitä ennen mulla oli migreenin takia useita saikkupäiviä vuodessa.

Vierailija
7/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui vaihdevuosiin. Kuukautisten aikaan oli kamala ja täysikuu toinen mutta sekään ei enää vaikuta. En juo alkoholia, en edes pidä roskaruuasta tai makeisista ja olen aina tykännyt syödä kasviksia. Liikun paljon. 

Vierailija
8/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun kohdalla migreenin triggerinä on ollut alkoholi ja joku E-koodi? 

Mulla triggeröi myös alkoholi ja unenpuute. Alkoa en ole käyttänyt moneen vuoteen ja unenpuute ei olekaan helppo korjata. Nukun mitä pystyn. Joskus on stressiä, koska työ. Se johtaa aina jonkinlaiseen uniongelmaan. Jonka seurauksena on migreeni. 

Liikunta ei vaikuta oikein muuten kun että hartiajumit pysyy pois. Terveellinen ruoka, no olen aina syönyt terveellisesti, niin ei ole ollut mitä muuttaa. 

Vierailija
9/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt typerinkin tajuaa että päihderiippuvainen komeroitunut kärsii migreeneistä jos on sille altis. Suurimmalla osalla syyt eivät ole kuvaamasi järkyt elintavat.

Vierailija
10/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään lopettanut yhtään mitään, sinä vaihdoit. Siis muut addiktiosi tähän palstaan.

Vierailija
11/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne loppuivat kuin seinään? Samana päivänäkö kun lopetit alkoholin ja roskaruoan ja aloit nukkua säännöllisesti ja liikkua ja syödä terveellisesti?

Vierailija
12/12 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa sairauksista johtuu omista valinnoista.

Huomionkipeä typerys taas on huomionkipeä typerys eikä valitse olla tällainen, hän ei vaan voi itselleen mitään :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän