Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Kevättoiveiden odotus vkolla 50!**

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sä Minks pystyt käymään vieläkin sauvakävelyllä? Mä kävelin koululta kotiin viitisen kilometriä ja johan kivisti vatsaa ja supisteli ja vaikka mitä. Jumpassa ei koskaan oo ollu mitään ongelmaa mut kävely ei tunnu yhtään hyvältä. Täytyy varmaan alottaa se uiminen (vielä kun ne uikkarit mahtuu päälle) kun ei kävely tahdo olla mun laji nyt.

Mä huomaan jo nyt et touhuillessa maha tulee just niin henkisesti kun fyysisestikin väliin ja se kyllä laimentaa haluja. Miestä taas ei haittaa yhtään, mutta onneks tajuaa olla varovainen ja kysyy hyvin herkästi ettei tunnu pahalta. Mua mietityttää paljon et kuinka nopeesti halut voi palata synnytyksen jälkeen, tuntuu niin kehnolta miestä kohtaan että aina pihtaa. Eikös limakalvot oo imetyksenkin aikana vielä melko herkät, muistelisin et sen hormonivaikutus on sellanen.

Mä en juo kahvia myöskään joten erikoiskahvit ei ole tarpeen. Hyvä leivospaikka kuulostaa hyvältä tosin mikä olis sellanen ja mikä olis sopiva aika?

(.) Mun maha ei olekaan niin suuri kun mä kuvittelin, onneksi. Näin tänään yhden tutun joka on raskaana vähän yli 20. viikolla ja sillä oli samankokoinen massu kun mulla :) Toivottavasti meille tulis aika pieni kaveri. Mahassa käy kyllä niin julmettu touhu koko ajan että mikään rauhallinen kaveri ei oo tulossa. Lauantaisen Ikea reissun jälkeen supisteli aika kivasti illalla ja sunnuntai aamuna kun heräsin niin supisti vaikka olin makuulla liikkumatta. Taitaa olla vähän sama homma kun sulla Minks. Toivottavasti vaan sais aikaankin jotain, tosin ei ihan vielä tarttis, niin olis sit synnytys nopeempi. Olivat yrittäneet soittaa kelasta kun laitoin sinne postia. Harmi etten kuullut tuolla tuulessa ja tuiskussa. Sähköpostitse tuli viesti et menee 3-4 viikkoa ja se aika on kyllä nyt reippaasti ylitetty. Täytyy yrittää soittaa sinne.

surullinensiili 28+0

Vierailija
22/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kelaan ja sanoivat että eivät voi tehdä päätöstä kun mulla näkyy postitusosoitteena eri osoite kun asumisosoitteena, snaoivat kyllä että kaikki haetut asit myönnetään. Tiedot otetaan maistraatista eivätkä he voi siihen vaikuttaa. Pakkausta taas ei viitsitä lähettää jos ei tiedetä osoitetta varmaksi koska jos se joutuu väärään paikkaan voi sen saaminen olla mahdotonta. Ja maistraatissa oli osoite helsinkiin... Mä olen asunut siellä kaksi kuukautta kesällä 2004! Siirsin sillon vaan postin sinne ja siitä ei kyllä oo ollu kun harmia. Onneks tuli nyt selväks ja soitin sitten maistraattiin et korjaavat asian. Mistä tällasetkin hommat voi tietää? Onneks asia hoitu nyt joten voi sitä pakkaustakin joskus alkaa odottelemaan, mutta varmaan menee joulun yli ennen kuin tulee, blaah...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvittelemaan: Tulisin kyllä mielelläni kahvittelemaan. Pääsen tuleen, jos voidaan tavata aikasintaan viiden maissa. Ymmärrän, jos haluutte mennä jo aikasemmin, mut en taida päästä lähteen täältä töistä tuota ennemmin. On tullu miinustunteja tehtyä raskauden aikana vähän muutenkin¿ Keskiviikko kävis mullekin hyvin, ja kun oon töissä keskustassa, pääsen helposti täällä mihin vaan. Jotain suolasta tai makeeta herkkua ois kiva syödä :) Oisko joku muu kiva paikka tiedossa kuin tavaratalojen kahvilat, vaikka niissäkin on kyl hyvin valikoimaa?

On jo niin konkreettista, että teillä joillain synnytys on jo ovella, kun puhutte jo sairaalakassin pakkaamisesta! Jänskää, kohta teille voi tulla jo lähtö! Vaavinkamojen lisäksi muistakaa myös ittenne: liivinsuojuksia, omat vaatteet, suklaata, suklaata ja vaikka suklaata ;)

Tigger ja Minks: Kiitos kuvista! Minksillähän oli hauskat otokset ja Tiggerin ompelutaidot ihastuttivat. Rupesin miettimään, oiskohan mulla rahkeita tuollaiseen ompelutyöhön itelläkin, mut enpä tiedä onnistunko. Ja ehdinkö. Eli en kai.

Kandi: Et sit kantele mitään painavaa enää ja miehen kuuluu hoitaa kaikki tamppaushommat nyt ihan sovussa vaan ;) Tai sit voi jättää vuodevaatteiden tuuletuksen vähemmälle ¿ meillä ei kyllä ihan noin usein saada sitä hommaa aikaan¿Eikä mattojakaan läheskään usein¿

Surullinensiili: Mulle tuli tosiaan Kelan päätös postissa viikossa, mikä on aika nopeesti, mut mä vein hakemukseni suoraan ite keskustan Kelaan, ja mulla taitaa olla aika selvä työssäkäyvän päätöstapaus muutenkin. Kaks viikkoa luki paperissa, että pakkaus saapuu postiin, joten lähitulevaisuudessa voisin ruveta odotteleen sitä, mutta kyllähän siinä silti kauemminkin voi kestää. Ai, luinkin just sun selostuksen Kelalle soitosta ¿ no onneks soitit, muuten ei ois varmaan tullu ikinä! Kyselit siitä keskiraskauden lääkäristä. Meen sinne nyt keskiviikkona, niin kerron sit kahvittelulla, jos nähdään, mikä oli sf-mitta. Se onkin vasta toka kerta, kun mulla mitataan se. Kerran vaan aikasemmin oon saanu sen kuulla :( Paljon sun sf on?

Autosta: Joo, kyl toi miellyttävä biili on verrattuna vanhaan. Toyotaa on kiva ajaa, kun se on niin kevyt ja hyvin jousitettu. Ja katotte sit autonostajat pääasiassa sen tavaratilan, että on tarpeeks tilava naisillekin nostaa helposti vaunut ;) Mut eiköhän se farkkumalleissa oo aina.

Liikunnasta: Mulla tuli kans inhottava kävelykokemus viikonloppuna, kun pitkästä aikaa lähdin kävelylle, mutta tyhmä menin heti ruokailun jälkeen. En pystyny kauaa oleen, kun ei tuntunu yhtään kivalta, koska mahassa painoi sekä ruoka että vaavi. Auts!

Illat menee täysin joululahjojen valmiiksi laittamisessa ja korttien askartelussa. Ekaks piti vaan muutama kortti askarrella ite, mut nyt taidankin tehdä muutaman kymmenen korttia leikaten ja liimaten. Mies kun innostui tietokoneella editoimaan valokuvan kokoa korttiin sopivaksi ja näki siihen aikaa ja vaivaa, niin väsäänpä nyt saman tien kaikille tutuille itse tehdyt kortit, ettei tule syrjittyä osaa porukkaa valmiskortilla, jossa vaan nimet alla. Juu, ja tungenpa vielä joihinkin kirjekuoriin runolappusen raskaudesta, kun ihan kaikki kauimmaiset tutut ei vielä tiedä¿

Söpösimmu, 27+4

Vierailija
24/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä täällä ollaan aktiivisia jo näin viikon alussa.

neuvola:

rr 130/89 laskenut viime kerrasta, mut vointia seurailtava edelleen

paino 400 g/vko

turvotusta on

pissa ok

hemppaa ei otettu

sf 35

simppiksen syke 150

liikkeet löyty suht kovakouraisella herättelyllä. hän ilmeisesti makaa nyt pää alaspäin selkä tossa keskellä massua, eli ei kummallakaan kyljellä ja siksi liikkeet ei tunnu niin selvästi kun raajat tonne selkään päin.

pää oli jo pikkasen kiinnittynyt.

mut edelleen siis vointia seuraillaan ja jos tuntuu et esim lapsivettä tihkuu aivastellessa tms niin sit poikkeen tayssiin.

kandi: kotosalla kasassa siis ollaan edelleen:) kyllä jää muuten matot meilläkin vähän vähemmälle;) tampataan ne ehkä kaks kertaa vuodessa. tietty jos on lemmikeitä tms niin on varmaan eri asia.

kahvittelusta: eli näillä näkymin olisin tosiaan tulossa. mulle toi viiden maissa voi olla jo vähän liian myöhään. kun mies tosiaan huomenna lähtee hesaan ja tulee ke takasin, niin mielellään oisin illasta hänen kanssaan kotosalla. mut jus susi ja minks on aikasemmin menossa niin jo vain oon mukana. mites muuten, ootteko vohvelikahvilassa käynyt? sehän ois ainakin vähän erilainen, hyvää syötävää:) mä lähden huomenna porukoille " hoitoon" miehen yöreissun ajaks, mut varmaan minks voi ilmoitella tekstarilla mitä sovitte?

minks: mun pitäis alkaa kirjottaan noita kuoria joulukorteille:P mulla on nyt tupsahtanut muutama arpi kylkiin ja tohon navan luo, mut eivät mitään tummia tahi isoja. ja juu, kaffee ei oo kriteerinä mulle tapaamiselle:)

surullinen siili: meilläkin mies kysyy aina et mikä tuntuu hyvältä. tykkäs kyllä kovasti kun kerroin et rinnat ei enää niin arat kun joskus oli;) toivottavasti kela-asia nyt selviää

söpösimmu: mä pakkasin kirjoja, musiikkia, pesuaineita jne. omia vaatteita en taida ottaa muuta kun kengät ja liivit. meille ainakin varoiteltiin et tayssissa on ikävä tapa vaatteillakin " kadota" . mies saa tuoda kotiutumisvaatteet sitten sekä äitille että lapselle. simppiksen kotiutumisvaatteet on nyt kassissa tuossa kaukalossa, äitin vaatteet pitäis vielä kattoo jossain välissä.

mä olen oikeasti ihan käsi noissa ompelujutuissa, eli jos mä jotain oon saanut aikaseks, niin ihan satavarmasti saat säkin;) kaikki on vielä tehty ilman mitään ohjeita, kun en sellasia löytänyt.

siinäpä kai ne olennaisimmat. jos nyt sit lähtis osoitteenkirjoittelu-talkoisiin.

tikru ja simppis 37+3

Vierailija
25/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan viime viikon kiireet takasin täällä heti näin maanantaina :)

Mä en ikinä muista mitä piti kirjoittaa joten pitää laittaa näin useammassa osassa...

Tikru: Sulonen on massu ja hienot oli sängyn pehmusteet. Hauska homma et mä meinasin ostaa tota samaa kangasta juurikin pinnasängyn pehmusteeseen :) Katselin et se oli sopivan unisex väristä :) Ostin kyllä nyt Ideaparkin Eurokankaasta sellaista valkoista kangasta jossa on ihan pieniä eläimiä. Mietin vähän et tekisin siitä pemusteen pinnasänkyyn jos en lakanoita koko palasta tee. Olis kiva jos jaksais ommella siihen jotain värikkäitä kuvioita joita vauveli vois kattella, mutta enpä taida jaksaa... Hyvät oli sunkin neuvola kuulumiset. Lähtöä odotellessa ;)

Minks: Ihana kuva kisun kanssa. Onko toi se rotukissa? Tajuaakohan kisut raskaudesta mitään? Meidän kissi haisteli masua yks päivä :) Paljonkos sulla on sf-mitta nyt?

Söpösimmu: Mulla on sf nyt 23 tai oli viime viikolla neuvolassa. Kyllä sä kuule onnistut sellaset reunukset ompeleen jos haluat, tuskin on niin haastavaa. Vaikka onhan ne valmiit tosi nättejä, maksavat vaan ihan tolkuttomasti.

Vohvelikahvila kuulostais kivalta. Mulle passaa mikä aika tahansa.

Vierailija
26/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun päivät kuluu välillä tosi hitaasti! Ja kun väsyttää sen verran, etten jaksa ihan kympillä puuhailla mitään hyödyllistä koko ajan. Tämä netissä olo on siis juuri sopiva virkeyden muoto :)

Tossa muuten äsken otettuja mahakuvia:

http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/maha374.jpg

ja

http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/masu374.jpg

Mulla on niitä raskausarpia vaikka muille jakaa, varsinkin tuossa edessä! Itsehän en edes näe suurinta osaa, mutta peilistä olin huomaavinani, että niitä on ihan häpyluun korkeudelta navan yläpuolelle asti :( No, kun on tällainen kudostyyppi niin minkäs teet.

Minks ja Tigger, vieläkö tunnette erinäisiä ruumiinosia vatsanahan läpi? Siis niinkuin kantapäitä tai polvia? :) Mä en ole varmaan pariin viikkoon tuntenut mitään selvempää muuta kuin sen pyllyn, mutta tänään Muhku tökkäsi varmaankin kantapäänsä tuohon vähän navan yläpuolelle oikein koholleen. Siitä se anoppikin sitä tunnusteli, tippa linssissä ;) Ja välillä pikkuinen tekee jotain hassua tuolla, ihan kuin se nipistelisi mua varpaillaan tai sormillaan!

Kiva että Tiggerillä oli kaikki hyvin neuvolareissulla! Niinhän se on, että periaatteessa mikä tahansa käynti voi olla viimeinen... Mä kyllä uskon olevani vielä " neuvolakunnossa" tulevana perjantaina, mutta siitä seuraavasta kerrasta en sano mitään. Viime yönä oli jo aika kivuliaita supistuksia vessareissujen jälkeen, mutta pääosin nämä on ihan kivuttomia. Toisaalta välillä kyllä selvästi " rutistaa" enemmän kuin ennen, vatsa vetäytyy todella pinkeäksi! Toisaalta vähemmästäkin harjoittelusta ne kohdun lihakset vahvistuu, kun on jo useamman viikon ajan supistellut...

Pitäisi mennä tekemään sosekeittoa perunoista ja maa-artisokista. Ja sitten jääkaapissa odottaisi valmista perunamuussia, josta voisi tehdä vaikka rieskoja... Jos nyt jaksaisi nousta tästä tuolista ylös :)

Jep, huomiseen.

Kandi & Muhku 37+4 edelleen

Vierailija
27/27 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan olitte kirjoitelleet eilen :) Nyt vasta lueskelin, kun yllättäen pyörittiin taas autokaupoissa :) Nyt on vm -01 VW golf kokeiltavana vissiin koko tänä päivän. Hyvä tarjous saatiin omasta autosta joten vaihtoa on mietittävä nyt tosissaan! Onko teillä jollain kokemusta volkkareista?

Kahvittelu: Mulla on neuvolapsykologi klo 8.30 keskustassa. Oon siis siitä asti siellä eli ilta-aika ei ole paras mahdollinen. Saan kyllä muutaman tunnin kulumaan kaupoissa pyöriessä ja pitää muutama asia hoitaa, mutta iltapäivästä kyllä suunnistaisin jo kotiin. Jos teistä joku haluaa tulla syömään puolen päivän aikaan, vaikka Buffaan, niin tervetuloa! Ei tartte mun yksin syödä. Buffasta (saman tyyline ku Rax) saa monenlaista hintaan 6,90e. Ite tykkäsin, ku ei tarttenu vetää pelkkää pitsaa naamaan vaan sai ottaa vähän superhyvää perunamuusia ja lihapullia, vähän kanaa ja vähän pitsaa :) Mut siis mut löytää sieltä, sanotaan yhdentoista aikaan. Nähdäänkö siellä? Voitas sieltä sit suunnistaa yhes johki kahvilaan? Pääsiskö söpösimmu ruokatauolla käväseen? Muuten sit varmaan nähdään kolmistaan, minä, SuSi ja Tigger.

Nyt uhkaa tulla superpitkä tarina, kun ois ni paljon kommentoitavaa teidän juttuihin ja lisäks omat neuvolakuulumiset.

SuSi: Ei kai sulla nyt liika iso maha ole :) Eiköhän kasva ihan omaa oikeaa tahtiaan. Mulla sf kasvo hitaasti ja vähän jälkijunassa käppyröihin nähden, mutta nyt tän päiväsessä neuvolassa mitta oli huimat 32cm!! Eli vajaassa parissa viikossa tullut +3cm! Nyt on just siinä käyrän keskellä eli ei voi enää puhua pienestä vauvasta. Sulla varmaan kasvaa just tasaseen, kun mulla sun viikoilla (rv 28+2) oli sf 21. Joo harjoitussupistuksia oli mulla koko ajan, sanotaan välillä 25-35. Ei voinut laskea, kun supisteli ihan koko ajan teki mitä tahansa. Nyt jostain syystä hieman rauhoittunut. Ite oon sitä mieltä, että vauvan poikittainen asento aiheutti nuo tiheät supistelut, mutta tää on vaan mun mielipide. Jep, Opsi on se Bengali. Ehkä se jotenki vaistoaa raskauden, kun on vielä enemmän rakkaudenkipeä ku ennen. Aina ku mahollista niin kapuaa tuohon kummun päälle ihan naamaan kiinni :D

Kävelystä: Mulle sit taitaa sopia kävely. Se jumpan alkulämmittely taas ei, kun supisteli niin kovin. Sillä edellisellä ohjaajalla. Nuo kaks vikaa kertaa on ollu sopivatahtisia. Mut enhän mä 5km lenkkejä sauvistele! Mitä nyt 30-40min ehtii kävellä. Neuvolas sanottiin et päivittäin pitäs ulkoilla, mut en o kyl jaksanut sillo, jos päivän aikana muutenki touhunnu.

Siivouksesta: Joo kandi taitaa olla siisti ihminen, ei meilläkään viikkosiivous toimi. Mattoja ei onneks harrasteta. Kissat kun tykkää niitte päällä syödä lihoja -ei kivaa jälkeä.

kandi: En mä kyl ruumiinosia tunne. Siis tunne. Järkeilen vaan että nyt tuo oli jalka, tuo taas peppu. En sen tarkemmin. Kivuliaita supistuksia ei ole kyl tullu. Tuo sun tahti kuulostaa kyl siltä, ettet tartte ens viikon neuvolaa.

(.) Hemppa edelleen sama kuin kk sitten eli 108, vaikka olen joka yö herännyt varta vasten ottamaan raudan tyhjään mahaan! Minä olen siis niitä ihmisiä, joille tavan annos ei tehoa. Tai, mitä lie hemppa oliskaan ilman lisärautaa!! Nyt siis annosta lisättävä ja syötävä erityisen paljon veriruokia ja pinaattia ym. Paineet ok, ihan samat olleet koko raskauden ajan. Ei turvotusta. Omaa painoa tullut omasta mielestä liikaa, mutta sille ei mahda mitään, kun en mä sen enempää syö ku raskautta ennen. Eli nyt sitä vaan tulee. Sf se 32 ja terkka sano et ei ihme, kun kylkiluissa tuntuu, kun se tuskin sai yhtä sormea kohdun ja kylkiluiden väliin!! Ja tossahan ollaan puoli-istuvassa asennossa. Sängyssä maatessa vauva on kirjaimellisesti luissa kiinni. Kuitenkin pääkin jo alkanut kiinnittymään, vaikka liikkui viel vähän. Sit kun on laskeutunut, se tuntuu kuulema siltä ku ois pää jalkovälissä ja kävelykin sen mukasta :) En voi enää sanoa, että menee yliaikaiseksi. Ei sitä kuulema voi tietää ennalta, huikkas lähtiessä että kenties seuraavaks puhutaan puhelimes ku soitan et on syntynyt :)

Minki 37+1