Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTILOT viikkoon 50

11.12.2006 |

huomenta !

huomenna olisi rakenneultra.on vasta illalla. eilen kävin laulamassa kirkossa kauneimpia joululauluja.liikutun aina varpunen jouluaamuna-laulusta. nyt urkusäestys ja raskaushormonit tekivät tuplasti tehtävänsä.....

painoa tullut tasan 4 kiloa,yritän pitää herkuissa taukoa......

pellava 21+2

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellava: Huomasin muuten, että sun tietoja ei ole tuolla esittelypinossa. Piti nimittäin käydä sieltä vaklaamassa minkä ikäisiä tyttöjä sulla on...

LapaLepa

Vierailija
22/47 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on sitten se kauan odotettu ultra ja saa varmuuden onko siellä ketään ja kuinka monta;)

Ei vieläkään pahoinvointia, yhtenä päivänä oli ja siihen se sitten jäikin. Rinnat ovat todella kipeät ja tummat, sekä herranpieksut noita repäisykipuja, ne ovat pahempia kuin edellisistä. Oikeasti joutuu ihan karjasemaan kun penkiltä nousee. Muuten tämä alku ollut hyvin helppoa.

Töissä on kamala joulunalushärdelli ja stressi ei ole vieras ilmiö. Odotan joululomaa kuin kuuta nousevaa. Huomasin, että en ole väsynyt kun painan tukkaputkella kun saa hieman hengähtää iskee väsy. Pelottaa vaan jaksaa masuasukki pysyä näin kovassa vauhdissa.

Ilmoittelen sitten mitä masusta löyty. Kiva kun saan ottaa lapset ja miehen mukaan tuijottamaan satelliittikuvaa.

Mukavaa viikonloppua!

Lumituuli ja Pampula(tyttöjen nimeämä) rv7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA: Kävitkö jo ultrassa vai kuinka pian tuo lääkärin lähete olikaan sinne? Meen ite omalle lääkärille nyt taas tiistaina supistusten takia ja toivottavasti pääsen ennen joulua ultraan, ettei tarvis koko joulua murehtia näitä suppareita.

Tällä hetkellä on kyllä sellainen olo, että mä vaan vikisen ja marisen eikä tästä raskaudesta koskaan tuu muuta ku tätä samaa huolta ja vikinää. Pöh. Mun piti nauttia tästä tosissani, jos onkin vaikka viimeinen raskaus.

Särkee selkää, mut pitäis kohta jaksaa raahata lapset vähäks aikaa uls ees, jos vaikka piristyis. Huomenna matkataan 100km suuntaansa mun äidin synttäreille. :)

Vierailija
24/47 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulda: Lähete ultraan lähtenyt eilen ja tulee kuulemma kutsu 1-7pv:n sisällä. Tiedä sitten, kun 3 viikon päästä kuitenkin ois rakenneultra-aika et yhdistävätkö jotenkin.

Tänään on ollut tosi kurja olo. Kiitos eilisen pupuilun. Mulla halut olleet miinuksen puolella koko alkuraskauden ja eilen suostuin petihommiin, kun mies parka jo viikon kitunut. No lopputuloksena oli alavatsajomotukset, jotka jatkuneet koko tän päivän ja välillä alapäässä (siis niinku emättimessä) tuntunut vihlontaa ja painetta. Ei kait tuo muksukaan vielä noin voimakkaasti pysty alas potkimaan. Et se siitä s-elämästä sitten :(

Meidän neiti taitaa ruveta pikkuhiljaa toipumaan taudista. Tänään ei ole ripuloinut eikä oksentanut. Nesteitä menee, mutta ruokaa ei järin syö vieläkään. Kiukutella kyllä jaksaa niin, että äidillä menee hermot.

Jos vaikka huomenna ois positiivisempi päivä.

AIHA Rv 16+3 tai 17 tasan

Vierailija
25/47 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pitänyt taas tosi kiirettä,kun on pitäny joululahjoja paketoida ja tyttöjen synttärilahjat myös,kun ne pidetää huomenna kummallaki koska esikoinen on syntyny 4.12 ja toinen 28.12 nii ei viitti erikseen pitää ja kun kolmannenki la on jo tammikuun 3.päivä mut on ihan semmone tunne ollu et aikasemmin tulee..esikoinen on nyt 2v ja nuorempi täyttää 1v..pitäs kyllä leipoa pipareita joku päivä..ois kyllä kiva jos ees joulux tulis lunta ettei ois näin synkkää kokoajan,täälläki sataa vaa vettä:(

mansemamma ja masukki rv 37+2

Vierailija
26/47 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa sikäli, että mulla alkoi nyt 3 viikon joululoma ja kaiken kukkuraksi mun äiti haki pojat luokseen koko viikonlopuksi! Tosi mahtavaa =)

LapaLepa: ihan uskomaton juttu toi ennustus, kyllä sen jo täytyy pitää paikkansa jos kahdesta paikasta tulee noin tarkkaan sama vastaus! Mitäs niille ennustajille oikein pitikään kirjoittaa, kai munkin täytyy kokeilla... :) Niin siitä ultrasta. Eli mä en oo vielä aikaa varannut, kun on tarvinnut odotella miehen uusia työvuorolistoja siihen tammikuun alkuun, mut koitan päästä 3.-5.1. kun oon sillon vielä lomalla ja tonne Tampereen Gynekologikeskukseen aion mennä, ihan tavan ultraan vaan. Siellähän olis se 4D:kin, mut maksaa siellä 200e vielä kelakorv. jälkeenkin ja en sitä ihan sen rahan väärtinä pidä kuitenkaan, kun näkee sen sukupuolen sillä tavallisellakin. Mies ei oo vielä varma tuleeko mukaan, kun ei se pidä sitä tarpeellisena, se jo uskoo et poika se on, kun niin on kerran sanottu. Mut mä en usko ennenkun näen omin silmin :) Mä oon kans miettinyt tota samaa, et tuleeko se tyttötunne vaan siitä suuresta toiveesta...

Nyt sitä saa sit aloittaa joulunteon ihan kokopäiväisesti. Huomenna aion leipoa pari kuivakakkua ja lisää pipareita, tällä kertaa ihan rauhassa yksikseni! Sunnuntaina ompelen keittiön jouluverhot ja ens viikoksi oon jo laatinut päiväohjelmat siivouksesta yms, ettei tule liikaa huhkittua kerralla itseään väsyksiin. Kolmelle kummipojalle pitää vielä hankkia lahjat ja sitten alkaakin olla lahjapuoli kunnossa. Luojan kiitos se joulu on jo ensi viikolla, että pääsee sitten siitäkin ja saa vihdoin keskittyä vaan vauvan tuloon ja sille tarvikkeiden hankintaan. Odotan sitä jo ihan intona, mut hoidetaan nyt tää joulu ensin kunniallisesti alta pois :) Ajatella, ens jouluna meillä on sellanen n. 9 kk ikäinen mussukka!

Luna ja " Aarre" rv 25 tasan

Vierailija
27/47 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kumman syke muistuttaa junaa ja kumman hevosen laukkaa? En löytänyt hakemalla vastausta...

AIHA

Vierailija
28/47 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä meidän kummatkin tytöt kuulosti neuvolassa aivan junalta. Mitenköhän tuo tarina oikeasti menee?

Vierailija
29/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivää!

Tännehän ei mitään uutta kummallista kuulu. Neuvolasta tuli kirje kotiin ja siinä oli lista ei-suositeltavista ruoka-aineista sekä tietoa raskausajan seulonnoista (np-ultra ja rakenneultra ym veriseulonnat). Täytyy varmaan kohta varata aika np-ultraan, vaikka sinne onkin vielä kuukausi aikaa.

Minkä ikäisiä teidän lapset ovat? Meillä on 01/04 ja 09/2005 eli vanhempi kohta kolme ja nuorempi 1 v 3 kk.

Raskaus on niin alussa, että meinaan aina unohtaa olevani raskaana.

Tarrasukkia kaikille alkuvaiheessa oleville ja voimia muillekin odottajille näin joulutohinan keskeltä.

T: Ona rv 6+3

Vierailija
30/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen herkistyy joululauluista, niin minä aloin tänään vollotamaan, kun luin lehdestä, että Jani Sievinen lopetti uintiuransa ja kuinka liikuttava hetki tämä oli Sieviselle ollut. Hieman alkoi itseänikin naurattamaan, kun piti itkeä tirauttaa uimarin takia. :-D

Vierailija
31/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ona, kiva nähdä sua tällä puolellla. Oletkin jo noin pitkällä, taidetaan mennä aika samoissa päivissä. Lauantaina on ultra ja epäilen, että n.5 päivää LA menee eteenpäin. Muuten tää lapsonen on saanut alkunsa pyhästä hengestä.

Aivan lievähkö pahoinvointi nostaa päätään ja aina syömisen jälkeen. On se uskomatonta miten jokainen raskaus on niin erilainen. Ekassa yrjösin 24/7 söi tai ei syönyt, toisessa oksentelu pysyi kurissa syömällä koko ajan ja tässä tulee pahaolo kun syö. Olen niin onnellinen pahoinvoinnista kun sen myötä uskon vasta olevani raskaana!!

Ona kysyi lapsosista, meillä on kotosalla uhmainen 3,5 vuotias ja superreipas 5,5 vuotias.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Lumituuli rv7+2

Vierailija
32/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se niin ole, että jos mun menkat alkoi 27.10, niin raskausviikot ovat 6+3?? Tosin ovulaatio on tapahtunut joskus 14-16.11. Ultrassahan se tarkemmin selviää.

T: Ona

Vierailija
33/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveen vähän tullut kirjoiteltu nyt kun on raskaana, lähinnä tuon pahoinvoinnin takia. ei vaan jaksa edes konetta avata. ja kun olen ollut oikein internet narkomaani.

meille tuli just np- ja rakenne ultra ajat. eka oisi 4.1., jotenka sitä nyt kovasti odotellaan. pelko kun on koko ajan vain mielessä vaikka on mulla vuodot loppunut. eka neuvola on käyty mutta eihän siellä mitään tehdäkään. mutta uusi kätilö oli ja toosi mukava ja nimen omaan kätilö oli ammatiltaan. :)

täällä joulua valmistellaan ja ruokia vähitellen uskaltaa syödä vaikka etova olo onkin ja välillä vähän enemmänkin. pyörryttäminen on hankalampaa kun vie yhtäkkiä jalat alta kesken kauppa reissun.

niin ja meillä siis lapset entuudestaan 5,5v tyttö ja pian 3v poitsu.

nyt ruuan laittoon ja autokauppaan :)

liipe ja ötökkä rv 9+6

Vierailija
34/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset jo 7-vuotta ja 4-vuotta eli aika isoja jo.On sitten helpompaakin,kun äidillä pari apuria.Nostan kyllä hattua niille,jotka jaksaa lapset pienillä ikäeroilla.Itse tykkään,kun on vähän isommat erot,saa jokainen olla äidin vauvan pitkään=)Ja ehkä meille vielä se pikku nelonenkin joskus siunaantuu=)Onneksi olen vielä aika nuori,niin ei ikä tule heti vastaan=)Täällä moni näköjään raskauden alussa,toivottavasti kaikilla sujuu ja etenee raskaus ilman ongelmia=)

Huiskutin 22+6

Vierailija
35/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa paineet olla taas kohdallaan kun päätä särki heti aamusta alkaen.

Nyt on kummaltakin ennustajalta tullut viesti ja kumpikin lupaili tyttöä.. toisen mukaan syntyisi 13.6 ja toisen 15.6.... eipä tuo kamalasti mun kohdalla heittäny.. oikee la olis siis se 7.6...

Pitäis neuvolaan soitella minä päivänä haluaa ottaa painekontrollin musta kun ei muistanu viimeks antaa aikaa..

JOKO on joululahjat ostettu? Kävin äitini kanssa eilen hakemassa viimeiset lahjat tampereelta ja totta kai meidän tuurilla ensin oli just tapahtunu se kolari mikä laitto tien poikki moneks tunniks ja sit kun jouduttii kääntyyn takas että haetaan bensaa ja mennään kierto tietä niin jäähytysletku pamahti rikki!! siinä sitä sitten oltiin jumissa kolme tuntia ennen kun päästiin kotio päin... KAMALA REISSU..

Ei vais onneks sain miehelle sen partakoneen mitä oon jo monta vuotta suunnitellu!

Oma napa:

Päätä siis särkee ... en tiiä mikä muhun iski tunti sitten kun sattu niin tonne alaselkään ja enemmän tuonne sivuille.. voiko näillä viikoilla supistella kivuliaasti?

KAks viikkoa jouluun =)

mani ja pähkinä rv 14+4

Vierailija
36/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat on 4 v 1kk ja 1v 11kk. ikä eroa on tullu 2 v 3kk ja sama meilkein tulee nytkin.. n. 2v 5kk. Ite haluan lapset parin vuoden ikäerolla...

Vierailija
37/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viikon lomalta Lanzarotelta palattu hyvin levänneenä ja ruskettuneena, joten yhteenvetona voisi todeta, että todella ihana loma oli.

Ja täällä on ilmeisesti väki lisääntynyt, olin huomaavinani edellisessä pinossa jotain uusia nimiä tulleen mukaan, onnea kaikille uusille odottajille.

En jaksanut lukea koko pinoa läpi, sieltä täältä vähän selailin, mutta antakaa anteeksi laiskuuteni.

Omaan oloon ei paljon mitään muutosta. Masu alkaa pikkuhiljaa kasvamaan ja tänään töissä sitten jo kerroin asiasta, en tiedä oliko joku jo huomannut, mutta ei ainakaan kukaan kommentoinut mitään erityistä.

Edellisistä lapsista oli kysymys, meillä tammikuussa 5-vuotta täyttävä ja lokakuussa 3-vuottanut täyttänyt. Molemmat poikia, seuraavan sukupuolesta ei tietoa, täytyy jännittää tuonne maaliskuulle...

Eipä mulla paljon muuta näin lomaviikon jälkeen, täytyy odotella muiden uusia kuulumisia.

LapaLepa rv 24+4

Vierailija
38/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on ekojen ikäero 1 v 9 kk ja toiselle ja kolmannelle halusin hieman pidemmän, ihan oman mielenterveyden vuoksi. Eli nyt tulossa 3 v 5 kk tokalle ja kolmannelle.

Nostan myös henkilökohtaisesti hattua niille, jotka jaksaa pienillä ikäeroilla kaikki kolme. No eihän meilläkään nyt niin kauheen isot erot oo tällä kertaa, mutta on ainakin enemmän kuin tuo 2 vuotta tai alle.

LapaLepa

Vierailija
39/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenttiä siis kävin tekemässä, vaikka vieläkin kai pitäis niiden suppareiden takia ottaa rauhallisesti. Ahneuksissani juoksin junaan melko vauhtia (mut normaalitilassa melko hidasta) ja olin NIIN lähätyä, että yökin kolmesti, mutta sain kuin sainkin oksun pysymään sisällä! :O Mä en yleensä herkästi ees oksentele. Sen jälkeen teki kyllä kipeetä lantion alueella. Ei tehny varmaan hyvää muutenkaan. :(

Huomenna ois koulussa ollu työpajatunnit. Ois siis luokkaliasten kanssa stixailtu toistemme pissoja ja mitattu verenpainetta. Vähän alko ahdistaa ajatus, kun mä en oo kertonu luokkalaisille mitään jne. Mut opettaja on sairas ja siirtyy ens vuoden puolelle ne tunnit! :D

Ikäeroista, meillä ekan ja tokan ikäero on 1v11kk ja nyt tulee tokan ja kolmannen ikäeroks 3v 8kk. Toiste en tuohon kahden vuoden ikäeroon ryhtyis, mä koin sen jotenkin niin raskaana. Mut meillä lapset sairastelikin melko paljon, ku oli astmaa ja allergioita. Ja muutakin kivaa...

Hulda 13+4

Vierailija
40/47 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuulee niin kovaa, ettei ulos viitsi mennä kun lähtee tukka päästä!

Lapalepalle tervetulotoivotus takaisin arkeen! Toithan meille muutaman auringonsäteen matkalaukussa !? = ) Täällä on niin pimeää, että kyllä tommonen kunnon valohoito tekis terää varmasti kaikille!

Lasten iästä on ollut puhetta;

Meillä esikko 8v. ja toka 6v. Ikäeroa noilla 1v.ja 7kk.

Eli hiukkasen pidemmällä ikäerolla on tämä kolmonen tulossa!

Ihan kiva, kun saa nauttia vauva-ajasta kunnolla, kun nuo isommat lapset on jo niin isoja, ettei niiden perässä tarvitse juosta jatkuvasti!

Toki kyllähän pienellä ikäerolla on omat hyvät puolensa kun sisaruksista on seuraa toisilleen ym. ym.

Meillä on lahjat suurimmaksi osaksi hankittuna, lukuunottamatta muutamaa lahjakorttia ja jotain pientä..

Ajattelin lasten kanssa (yrittää) tehdä jotain kivoja karkkeja suklaasta ja esim. kuivista hedelmistä, mitä vois sit joillekin laittaa lahjaks.. Katsotaan onnistutaanko..

Mulla on tänään ollut aika erikoinen, oikeastaan inhottava olo.

Alapäätä vihloo, mahaan sattuu ja supisteleekin välillä aika kipeästi.

Vauva onneks liikkuu ihan normaalisti, muuten olisinkin jo varmaan lääkärissä!

Jotenkin tuntuu, etten pääse tämän raskauden kanssa ihan sinne helmikuun puoliväliin asti, kun nyt jo tuntuu, että synnytys alkaa!

...ja kun näin puhun, niin tietysti olen kokonainen vielä maaliskuussakin!! = )

Kun nyt kuitenkin tammikuun puolelle päästäis, että olis noita viikkoja kunnolla, niin minun puolesta saisi vaikka tullakin aikaisemmin!

Keskiviikkona taas neuvola.. Niitä taitaa olla mulla jo kahden viikon välein. Ja 20.12 on se sokerirasitustesti..

Perjantaina jään jo äitiyslomalle. Tuntuupa oudolta ajatukselta, kun oon saanu tästä raskaudesta nauttia niin vähän aikaa, ettei osaa kuvitella, että nyt jo alkaa äitiysloma!

~Uusille selvennys taas, että raskauden puoliväliin asti pelätiin, että vauva ei olisi terve, joten nauttiminen jäi silloin vähälle!~~

..tulipas taas omaa ( ¤ ):aa oikein kunnolla...

mammutti ja vilppu rv 30+3