Mikä kieli on ollut vaikein oppia?
Italia on jostain kumman syystä vaikea kieli. Tosin olen vasta aika alussa, mutta Ei vaan jää päähän.
Kommentit (32)
Suomi. Ensimmäiset kolme vuotta meni, että opin puhumaan sitä.
Viro. On liian lähellä suomea, niin sitä puhuu jotain sekakieltä olevinaan virona.
Saksa. Kovin erilainen verrattuna esim. englantiin tai ruotsiin. Toinen kinkkinen kieli on venäjä. Siinä
lisävaikeutena vieraat kirjaimet.
Heprea. Ihan oikeasti, se on ihan hepreaa :)))
Espanja, helppo kieli joka olisi hyödyllinen matkustaessa mutta jotenkin ruman kuuloinen, jolloin motivaatio loppuu alkutekijöihin.
Vierailija kirjoitti:
Saksa. Kovin erilainen verrattuna esim. englantiin tai ruotsiin. Toinen kinkkinen kieli on venäjä. Siinä
lisävaikeutena vieraat kirjaimet.
Epäsäännönmukaisuudet tekee venäjästä vaikean kielen. Eihän ne kirjaimet tarvitse kuin kerran opetella.
Onko sinulla stressiä, ap? Jos on esimerkiksi raha tai perhehuolia niin aivot tiedostaa, että uuden kielen oppiminen ei ole mikään oikea prioriteetti.
Kiina taitaa olla tutkitusti kaikkein hankalin. Kirjotusmerkkejä tuhansia ja lausuessa pienikin ääntämisvirhe muuttaa sanan tarkoitusta.
Turkki ja unkari. Kiinan kirjoitusmerkit ovat työläitä, mutta itse kieli on sinänsä helppo.
Venäjä ja kyrilliset aakkoset.
~ mummo ~
Vierailija kirjoitti:
Helppo se on, kuten kaikki indoeurooppalaiset kielet.
Ranska on indoeurooppalainen kieli, mutta vaikea. Logiikka puuttuu siitä kielestä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoruotsi.
Siis ruotsi. Termi "pakkoruotsi" on poliittinen.
Kieltä näköjään voi oppia, mutta suomalaisena en osaa puhua/lausua ranskaa hyvin.
~ mummo ~
Minulle se on ollut albanian kieli. Unkari on ollut toinen vaikea kieli.
Helppo se on, kuten kaikki indoeurooppalaiset kielet.