*KESISTEN ALKUVIIKKO*
Mitä, kello jo puol 11, eikä vielä pinoa;)
Mukavaa viikonalkua!
Äippä:) Rv 14+5
Kommentit (42)
Siis mä olen ollut nyt vasta todella huonovointinen, maannut vaan koko viikonlopun ihan voimattomana ja veto poissa, vaikka pitäisi joulun valmistelut olla kiihkeimmillään. Kuvitelkaa olen ollut niin loppu, etten ole jaksanut tänne kirjoittaa! Lukemassa olen yrittänyt käydä lähes päivittäin, ettei vaan mikään herkullinen keskustelu menisi ohi, mutta onneksi täälläkin on ollut aikas aneemista...
Enpä tiedä, kun poitsulla oli se kuumeinen mahatauti viime viikolla ja sitten on ollut näitä syntsiä eri kokoonpanoille, että olisiko joku lievä muoto siitä taudista, vai olenko vain niin poikki kaikesta muusta.
Tänään otin sitten ylimääräisen vapaapäivän ja kävin rentoutumassa kasvohoidossa, kun on puhuttu näistä raskauden iloista, hih!
Joo, ei tosiaan riitä älöolo vaan lisäksi olen päässyt nauttimaan uudesta puberteetista (kohta nelkyvee, jee, jee!). Kyllä varmaan tarkkasilmäisimmät siellä työpaikalla jo ovat arvanneet, mistä nyt on kysymys, mutta ihmetelkööt. Enpä aio kertoa ennen kun on pakko!
Olen yrittänyt piristää itseäni laskeskelemalla kahden vuoden kesälomia, mutta kyllä näyttää siltä, ettei riitä millään syksyyn 2008 saakka, vaan hoitovapaata on otettava. Olettekos te muut jo suunnitelleet elämäänne kuinka pitkälle?
kyselee Nikki
@nnikki: Kumpa osaisin/ viitsisin laskea noin pitkälle!!! Toisaalta olen miettinyt sitäkin, että mitä jos kaipaan vaihtelua kotona ololle, niin voisi mennä aluksi töihin vaikka puolipäiväisesti. Toisaalta maailma voi muuttua niinkin päälaelleen uuden perheenjäsenen myötä, että töihin ei halua enää ikinä!
Nyt en muista, onko pinossamme muita esikoisia odottavia? Aika monella on toinen tai kolmas raskaus meneillään. Voisi olla kiva vaihtaa ajatuksia myös toisen esikoista odottavan kanssa. Tällä lauseella en MISSÄÄN NIMESSÄ halua dissata niitä, joilla on jo useampi lapsi. Päin vastoin on niin kiva kysellä teiltä kaikista tuntemuksista jne, koska kokemusta aikaisempien raskauksien vuoksi löytyy!
PS: Saimme yhteistulokset niskapoimusta ja veriseulasta. Mahdollisuus saadan Down-lapsi 1:18 000, joten ei oikeastaan mitään. Helpottava tieto, vaikka minulla on tosi pelottavan varma ja hyvä olo tästä raskaudesta. Vaikea kuvitella minkään menevän pieleen. Mille viikoille teille on annettu rakenneultra aikoja? Me saimme rv 21+1.
Cana & " kirppu" 13+1
Täältä löytyy ainakin yksi esikoistaan odottava!
Onhan tämä kyllä jännää, kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää. Mulla myös on ollut pelottavan varma olo sen jlk kun alkuraskauden pelot jäivät taakse. Olo on ollut jo pahoinvoinnin jälkeen niin normaali, että oikein ihmetyttää.
Onko sulla vatsa jo kasvanut? Kun mä olen yrittänyt päivittäin kyttäillä tuota vatsanseutua ja toistaiseksi ihan pieni kumpu ihan alavatsalla ja muualla sitten mieletön turvotus. Ei siis vauvamahaa vielä. :(
Entäs nuo liikkeet? Mä olen niitäkin yrittänyt tunnustella, mutta enhän mä mitään tunne. Tyhmää. Toisaalta ei myöskään tiedä, miltä niiden pitäisi tuntua.
Taitaa jäädä joulujututkin tekemättä kun olen niin keskittynyt omaan napaani. Hih.
Kyselit siitä rakenne-ultrasta. Mulla se on viikolla 20, eli tuossa tammikuun puolivälissä päivää ennen mun 28-vuotis synttäreitä. Toivottavasti saan silloin maailman parhaan synttärilahjan, eli paljon ihania ultrakuvia. :)
Odessa79 ja Milli 15+3
Kävin äsken neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Vauvelin sydänäänet kuuluivat tumtumtumtumtum! Syke meni jossain 150 molemmin puolin. Ekaks jännitti, kun tätsy ei heti saanut kiinni vauvelia, joka kieppui pois anturin alta. Mutta sitten yhdestä kohtaa kuului vallan jyhkeä ääni! Oli se kyllä aika liikkistä kuulla ne äänet. Kun nyt ei ole juurikaan oireita eikä vatsaa, eikä liikkeitäkään vielä tunne, niin on tosi hauska ajatella, että tuolla sisällä on sellainen salamatkustaja, joka siellä mellastaa aika tavalla! Täti ei tosin uskonut, ett oisin tuntenut vielä liikkeitä, kun epäilin eilisiltan tunteneeni jotain pientä hipsutusta... mutta ehtiihän tuota vielä tunnustelemaan.
Jouduin tulemaan vielä töihin, plääh... siispä jatkan töitä, jotta pääsen joskus poiskin!
Esikoisen aikana se loppui n. 17rv:lla, joten vielä kk pitäis kestää tämän olon kanssa.
Jouduin jäämään töihin koko illaksi, vaikka oon tullu jo yhdeksäksi.
Työkaveri ajoi kolarin töihin tullessaan, joten lupasin hoitaa iltavuoron hänen puolestaan.
Onneksi huomenna on vapaapäivä.
Saiskohan sitä tehtyä jotain jouluvalmisteluja....perunalaatikkoa olis kiva taas kokeilla.
Joululahjojakin pitäis vielä mennä etsimään.
Miehelle ostin Kalevalan hopeiset Ratsumies-kalvosinnapit,
koska häitä on tulossa ens vuonna ja jatkossa useampia. Saa sitten pukeutua komeaksi :)
Lisäksi ostin vatupassin rautakaupasta! Meillä olisi suunnitelmissa talon rakennus ensi vuonna, joten pieni helpotus sen ajan ostoksiin jo jouluna :)
Torstaille luvattiin jopa räntäsadettakin!
...ehkä se talvi vielä ehtii jouluksi!
.........Harvemmin räntäsateesta tulee hyvä mieli ;)
Hemuemu 13+4
En ole tainnut monesti vielä pinoutua...Lueskelen kyllä päivittäin juttujanne.
Mulla oli tänään eka neuvolalääkäri, eipä siellä ihmeitä, pari päivää saikkua kun on taas joku flunssa iskemässä... Sykkeet kuului hyvin, 160 luokkaa olivat. Down-riski tulokset olivat ok, kai? Perinnöllisyysklinikalta soitettiin ja torstaina olis sitten se niskapoimu-ultra, huh, vähän jännittää vaikka ei ne kaikki sydänviat näy vielä tässä ultrassa. Kovasti kiinnostais kumpi siellä on, ei sekään taida vielä näkyä.....
Jouluvalmisteluista.... Vähän ollaan leivottu, muumi piparkakkutalo tehtiin viikonloppuna ja perunalaatikkoa pitäis kokeilla joku päivä, onneksi äitipuoli tekee muut jouluruoat. Lahjat olen ostanut kaikki ja eilen vein kortit ja paketit postiin, nyt vain odottelen että tänne Ouluun saatais lunta!!!
Stressikäyräkin alkaa nousemaan kun pitäis remonttiakin tehdä....mehän ostettiin asunto johon tehdään täys remontti ja muuttaa aion viimeistään helmikuun lopulla ; ) homma ei kyllä ole päässyt alkuunkaan vielä....
Hyviä vointeja kaikille....
Tiina 12+5
Meillä on huomenna toka neuvola ja kuunnellaan ne kuuluisat sydänäänet. On se vaan niin kiva kuulla oman vauvan äänet!!! Meille kans tulossa esikoinen. Miehelläni yksi lapsi (täyttää 6v.), joka säännöllisesti asuu meillä ja äitinsä luona. Hälle olisi tarkoitus pikkusisaresta kertoa viikonlopulla! Luulen, että ottaa uutisen ilolla vastaan, kun on sitä jo meiltä ääneen toivonutkin... ;)
Meille kunta tarjoaa np-ultran ja seerumi seulan, mutta me käytiin vaan ultrassa ja jätettiin verikoe väliin. Ehkä jos niskaturvotus olisi ollut hälyyttävä niin sit ois trisomiakin otettu.
Oon niin huono niceissä... Joku mietti kuitenkin liikkeitä. Ensisynnyttäjä ei yleensä tunne liikkeitä kun vasta rv20 paikkeilla ja toissynnyttäjä rv18 tienoila, että on meillä vielä muutama viikko odotettavissa ennen kun liikkeitä aletaan rekisteröimään...
Neuvolatädeistä: Onko teillä millaset terkkarit? Mulla ihan OK, mutta jo ensimmäisen käynnin perusteella alkoi tuntumaan, että joskus vielä avaudun sille Th:n ammattietiikasta!! Ehkä hieman outoa, että terkka sanoo ensimmäisellä käynnillä vanhemmille, että " tehän olette jo sitten vanha kuppanen pariskunta" ! Mie sulatan tollaiset hyvin, mutta joku toinen ei ehkä kuitenkaan. Eikä hän voinut tuntea meitä vileä niin hyvin, että uskaltaisi tollaista vitsiä/sanontaa ilmoille heittää!!
Ystäväni, jolla sama th, kertoi vielä kaameampia kommentteja mitä hän oli sanonut esim. perhevalmennuksessa!
No joo. Katsotaan mitä huominen käynti tuo tullessaan...
Nyt lukemaan uusint vauva-lehteä ;)
T:Remukka rv 14+3
Nämä on niin yksilöllisiä asioita, että näihin ei päde mitkään tarkat ohjesäännöt. Meille np-ultrassa th sanoi, kun kysyin liikkeiden tuntemisesta näillä viikoilla, että voi olla mahdollista. Toiset tuntee liikkeet herkemmin ja tuntee vartalonsa muutenkin paremmin. Otti esimerkiksi ovulaation tuntemisen. Ei sitten ollut tarkoitus olla mitenkään loukkaava pilkun viilaaja.:)
Eipä mulla muuta uutta kuulumista oikeastaan ole. Hyvin voin ja flunssakin alkaa kai talttua. Ainakin toivon niin.
Palataan taas.:)
Tuulia 14+3
Mitäs muut masut? Uniongelmat näyttävät olevan varsin vaihtelevia mulla. Viime yönä olisin taas posottanut vaikka kuinka tukuisat unet, kun taas edellisenä yönä valvoskelin 2,5 h. Mystistä. no johtuu mulla varmaan osittain työpaiseista, kun joululomallekin pitäis päästä. Jepu jee, olen lomalla 20.12.-1.1.! Pekka Pouta oli ennustanut kuulemma ensi viikolle jo luntakin, toivotaan että pitää paikkans.
Tänä aamuna ei mahtunut enää yhdet rakkaat housut jalkaan. tai siis mahtu, mutta puristi masun päältä. Nyt siis töissä ekaa kertaa mammafarkut ja musta tuntuu, et näissä mammahousuissa se masu vasta näyttääkin pullealta! Huomenna sitten kertoilen pomolle, niin ei tarvitse sen jälkeen enää peitellä. Kun jotenkin tuntuu korrektilta kertoa ensin pomolle, jotta kuulee asian multa eikä muilta. En vaan ole nähnyt miestä pariin viikkoon, kun teen suurimmaksi osaksi etätöitä.
Nyt SYÖMÄÄN! Nälkä!
Kyllä minulla maha on varsinkin iltaisin aivan mahdottoman " suuri" . Siskoni osasi sanoa että se on vain turvotusta, sillä kohtu ei vielä ole niin korkealla ja pullea, mutta voi se kuulemma joillan tulla jo alussa vahvasti eteen. Illalla maha pömpöttää jopa selällään maaten, mutta aamulla se on makuuasennossa litteä. Sitten kun nousee ylös, niin se kyllä pullahtaa taas esille. Kävin viimeviikolla ostamassa ensimmäiset äippä-housut, joita ilman en voisi enää olla. Aamuisin ne ovat vähän löysät, mutta illalla ei enää tarvitse nostella stretsejä. Eilen illalla miskin saunassa oikein säikähti että ompas se maha jo kookas :)
HEMUEMU: Meilläkin on vahva tarkoitus aloittaa rakentamaan ensikeväänä. Tontti on varattu, ja piirrustuksetkin alkaa olla viittä vaille valmiit. Jätän kuitenkin suosiolla tuon " raksa-hössötyksen" miehelleni, alan mies kun on. Katselen ja auttelen sitten siinä sivussa.
Tänään taas aivan upea olo. Kait tämä on nyt sitä keskiraskauden auvoista aikaa... nauttikaamme ennen kuin alkaa närästykset ja ummetukset :D!!!
Toivottavasti saadaan viikonloppuna lunta ja pakkasta! Jos lauantaina ei vielä ole, niin lähden metsään poimimaan suppilovahveroita. Paikallislehdessä oli juttu että tällä seudulla on ruvennut nousemaan oikein urakalla sieniä... kyllä maailman kirjat on sekaisin. Hauska kirjoittaa raskauspäiväkirjaankin näin erikoisesta joulukuusta. Sitten joskus isona " kirpustakin" on varmasti hauska lukea kuinka ihmeellinen talvi silloin oli kun äiti häntä odotti, hmmm!
Cana & " kirppu" 13+2
kalamamille tsemppiä tulosten odotteluun, pidän peukut pystyssä ja luotetaan siihen, että kaikki on ok! Ja pahoinvoinnista tai muista vaivoista kärsiville täältä myös voimia.
Liikkeistä on ollut jonkun verran puhetta ja itsestä kyllä tuntuu, että välillä (ei siis joka päivä, mutta silloin tällöin) tuntisin pieniä muljahduksia. Katsoin esikoisen neuvolakortista ja muista omista muistiinpanoista että silloin olen varmuudella tuntenut liikkeitä viikolla 19.
Tulevisuuden suunnitelmiakin jotkut ovat pohtineet ja itsellä ne ovat kutakuinkin selvät. Olen siis nyt hoitovapaalla edelleen tuona 1v8kk pojan viikarin kanssa ja meinaan olla kotona kunnes uusi vauva on 1v6kk. Sitten meinaankin mennä pysyvästi töihin. Olen ajatellut niin, että option voi sitten vielä jättää kolmannelle lapselle jos myöhemmin tuntuu siltä, mutta koska itsellä ikä antaa myöden niin tarkoitus olisi ainakin 4 vuotta pitää sitten taukoa lasten teosta.
Meillä isä oli mukana ultrassa ja tulee sitten rakenne ultraakin. Neuvolassa oli esikoista odottaessa kerran mukana ja suoraan sanottuna en niin välitäkään että hän tulisi sinne mukaan. Nyt ei ole ollut siis kertaakaan neuvolassa eikä varmaan tule koskaan tulemaankaan.
Mistähän muusta on ollut puhetta? Taidan lukasta pinon uudelleen läpi ja palata sitten asiaan jos tulee jotain asiaa ;-)
Iiran
Hitsit kun mulla on ihania työkavereita =)! Eilen polttotuskissani etsiskelin täällä töissä jotain sohvaa, johon voisin hetkeksi pistää pitkäkseni. Meillä on parikin sohvaa tuolla aulassa, mutta ei siellä oikein kehtaa makoilla kun jos jotain asiakkaita sattuu tulemaan...
Juttelin sitten tästä " ongelmasta" erään sattumalta paikalle sattuneen työkaverin kanssa ja arvatkaas mitä - tänään meidän naisten pukuhuoneeseen oli ilmestynyt sohva! Itku meinas tulla kun sen näin :´)! Mulla on kyllä loistotyöpaikka!
Se näistä poltoissa on ollut hyvää kun nyt ei enää pahoinvointi juurikaan vaivaa kun keskityn polttoihin ;-)...
-satu ja sintti rv 14+4
..tänään puistossa hiekkalaatikon reunalla värjötellessä tuli kieltämättä sellainen olo että jossakin muuallakin voisi aikaansa viettää.. Huh huh! Säätiedotuksissa ei todella ole ollut paljoa vaihtelua viime aikoina, mutta kyllä valkean joulun tuloon pitää vaan vielä luottaa!!! J onhan sitten onneksi myös näitä harmaan ajan ilojakin, esim jouluvalojen tunnelmassa lämpimän juoman kanssa istuskelu ja rentoutuminen, jota aion kohta harrastaa, :)!!
KIINAN-PÖPÖ, hienoa että kaikki kohdunsuun suhteen ja muutenkin hyvin! Jää kuitenkin ihmeessä suosiolla saikulle jos supistelu hankalana jatkuu. Muistan kyllä kuinka vaikeaa se oli omallakin kohdalla, mutta sitten kun sen päätöksne oli uskaltanut tehdä niin tuntui kyllä hyvältä ja kyllä ne siellä töissäkin sitten ilman minua pärjäsivät... :)!
REMUKKA ainakin puheli NEUVOLANTÄDEISTÄ. Mulla on tällähetkellä sellanen osa-aikaeläkkeellä oleva varttunut ja kokenut terkka, joka on aika huolellinen ja pikkutarkka, ja tuntuu kyllä tosi hyvältä! Viime raskaudessa mun terkkari oli puolestaan sellanen tosi nuori ja ihan mukava, mutta ei hänellä paljoa ollut mulle annettavaa, lähinnä ihan ne rutiinit aina tehtiin, mikä tietysti toki on se kaikkein tärkein asia. Nyt on kuitenkin tuntunu tosi kivalta kun on ollu enempi myös keskustelua ja " henkistä tukea" .
IIRAN ja muutkin oli pohtinu jo TULEVAISUUDENSUUNNITELMIA. Mä oon kans tällä hetkellä pääasiassa kotiäitinä 1v4kk tytölle, mutta hieman osa-aikatyötä oon tehny jo yli 6kk ajan (sukulaiset hoitanu työpäivinäni tyttöä). Nyt tulevan vauvan kanssa haluaisin sit olla kotona ainakin vuoden, jonka jälkeen voisin mennä vähäksi aikaa ihan kokoaikatöihin jos mies suostuisi jäämään hoitovapaalle. Hoitopaikkaan mielellään laittaisin lapsen vasta lähenpänä 2v ikää.. Sinänsä kyllä viihdyn tosi hyvin kotona ja unelmoin oikeesti ihan suurpesheestäkin... Työni on kuitenki sellasta että harva kauhean pitkään on lapsen takia poissa ja musta tuntuu että omiakin ratkaisuja (siis suht pitkä poissaolo työelämästä) on yllättävän paljon joutunu selittelemään... OIkeestaan mua itseäni houkuttelis melkeinpä tehdä 4 lasta peräkanaa, mutta mies ei oo ihan samoilla linjoilla joten kaipa tota uraakin pitää yrittää vähän viedä eteenpäin, niin tylsältä kun sellasta tuntuu ajatella... Löytyykö täältä muita suurperheestä haaveilijoita???
Ja vielä lopuks paljon tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja unettomille... Itsellä lähinnä tolkuton väsymys edelleen ongelmana... Mutta toivotaan että alkais pian helpottamaan...
Päivikk11 rv 14+4
Ei paljoa tee mieli ikkunasta ulos katsella. Eikö tää harmaus todellakaan lopu koskaan.
huh, täällä olikin jo iso pino : ) ei sillä, on ihanaa kun on luettavaa mutta tässä on jo ihan mahdotonta muistaa kommentoida toisten juttuja. Pari nikkiä kuitenkin jäi mieleen:
odessa79: Varsinainen päivä sulla ollut maanantaina! Toivottavasti on sujunut paremmin : )
kiinanpöpö: Toivottavasti supparit menee pian ohi. Kurjaa, jos vaivaavat koko loppuraskauden. Mutta aikas hieno idea se sohva työpaikalla : )
Täällä edelleen podetaan huonoa oloa. Hajut tekee pahaa ja kun menin keittiöön niin rupesin heti yökkimään. Inhottavaa.
Kiitos kaikille myötätunnosta ton dna-jutun suhteen. Huomenna mennään Tyksiin perinnöllisyyspoliklinikalle, jossa miehestä otetaan dna-näyte. Musta on sitä näytettä turha ottaa kun todennäköisemmin olen kantaja kuin mies. Jos miehen näyte on puhdas, voidaan unohtaa koko soppa mutta jos hän on positiivinen niin sitten otetaan multa näyte ja jos mäkin olen kantaja niin sitten meille tulee 25 % todennäköisyydellä sairas lapsi ja istukasta pitää ottaa kiireesti näyte. Mä niin toivon, et kaikki on kunnossa. Joulun yli menee ennen kuin saadaan tulokset.
Mulla on tänään kotipäivä ja vein pojan hoitoon et saan luettua tenttiin ja siivottua. En ole aloittanut kumpaakaan ja kello on jo puoli kaksi! On tullu vähän roikuttua netissä...
Mutta jos nyt sinne siivoamaan. ja joulukorttien tekoon....
Kalamami rv 13+1
Kahvin tippumista odotellessa pinoudun minäkin. On tosiaan harmaata ja alakuloisen näköistä ulkona. Ja samaa mietin minäkin, kuten Päivikk11 tänään hiekkalaatikon reunalla istuskellessani, että onko tässä mitään mieltä. Joulukuun 13. päivä ja täydet sadevaate arsenaalit saa olla päällä, kun ulos nenänsä pistää.
Tulevaisuuden suunnitelmista: Minähän mietin tässä joku aika sitten, että menisinkö töihin tässä välillä muutamaksi kuukaudeksi ennen äippäloman alkua, mutta tänään vein sitten kuitenkin postiin hoitovapaan jatkoaika hakemuksen. Eli kai minä jatkan tätä kotona oleskelua sinne hamaan tulevaisuuteen saakka. Ellei joku ihan mielettömän hyvä työpaikka tarjoutuisi. Lapsen hoitokin saataisiin järjestettyä sinne minun kaverini luokse, että siltäkään osalta ei ottaisi kiinni, mutta...enköhän minä kotona tosiaan jatka kotiäitinä. Ja nautin kyllä olostani tosi paljon. Pikku kakkosen kanssa olen kotona varmaankin ainakin sinne 1.5 vuotiaaksi ja sitten katsotaan mitä tehdään. Todennäköisesti menen töihin ja aletaan sitten jonkun ajan päästä taas kuumeilla kolmatta ja kenties neljättäkin lasta...kuka tietää.;) Itselle suurperhe ei olisi mikään kauhistus, mutta en tiedä, mitä tuo minun siippa siihen tuumaisi. Iso talohan meille on rakenteilla ja syliä ja rakkautta kyllä löytyisi, vaikka tusinalle lapsia. Olen miettinyt myös, että olisko meistä joskus tulevaisuudessa, ehkä sijaisperheeksi jollekkin lapselle?
Oma napa: Voin edelleen ihan älyttömän hyvin. Oikein äsken yritin miettiä jotain raskauteen liittyvää vaivaa, mutta en keksinyt mitään. Toivottavasti muillakin alkaisi helpottaa pahoinvoinnit, unettomuudet, kipuilut ja muut vaivat.
Nyt kahvin juontiin ja sohvalle lojumaan uuden kotivinkin kanssa.:)
Tuulia 14+3
Onko teille sanottu neuvolassa, että pitäis syödä D-vitamiiniä? Kun aloin miettimään, että joko sitä pitäs syödä? Kun mulle neuvolan täti sanoi silloin ekalla kerralla että älä syö mitään vitamiineja, mutta sitten myöhemmin D-vitamiinia. Sen koommin ei ole asiasta ollut puhetta ja mä muistelisin että sitä piti syödä näin pimeeseen aikaan?
T.Iiran jos kerrankin muistas panna noi viikot eli 13+3
Minulle määrättiin silloin heti marraskuussa 10 mikrigrammaa päivässä D-vitamiinia. Täytyy kyllä nolostukseksi myöntää että ihan joka päivä en ole muistanut tabletteja syödä.
Aloita siis ihmeessä!
Cana ja " kirppu" 13+2
Mullekaan ei neuvolassa asiasta mainittu. Itse kysyin eilen ja tätsy sanoi, että riippuu, miten paljon juot/syöt maitotuotteita, koska nehän on vitaminoitu. Mulle varmaan riittänee 5 mikrogrammaa, eli 1 Mini-Sun, kun syön maitotuotteita, mutta en ole tarkkaan laskenut.
Jossain joku puhui siitä ennustaja Madamesta, jolle voi laittaa sähköpostia ja kysellä lapsen sukupuolta ja syntymäpäivää. En kyllä muista oliko tässä ketjussa(?!) Mä ihan huvikseni laitoin sille viestiä pari päivää sitten ja jo tänään sain vastauksen. Jännää!
Lapsi on kuulemma poika ja syntyy jo 10.5.2007, eli kolmisen viikkoa etuajassa. Kauhistus. No, hassua sinänsä, että eräs toinen on ennustanut mulle lasta(=vaalea tyttö) ennen kuin edes tiesin olevani raskaana. Samainen ennusti mulle myös että pääsen hakemaani kouluun. Molemmat toteutuivat, paitsi tietty tuosta sukupuolesta ei vielä tiedä. Madame mamma ennusteli mulle lapsia kauhean liudan vielä tuleville vuosille. Ja kun mä en todellakaan ole mitään suurperhetyyppiä. Mut sijaisvanhemmaksi olen ajatellut joskus ryhtyä. Ehkä lapset olivatkin niitä. :)
Oletteko te toiset leikkimielisesti laittaneet viestiä tälle(tai muille) ennustajalle ja millaisia tuloksia olette saaneet?
En kovin tosissaan ota näitä, mutta hauska se on nyt sitten seurata miten käy.
Lomaterveisin
Odessa79 ja Milli 15+4
Kiinan-Pöpölle: Kiva että sait hyviä uutisia! Älä kuitenkaan epäröi ottaa lomaa jos vähänkään sille tuntuu. Se on vain sinun ja pienokaisesi parhaaksi.
Unettomuudesta kärsivät: Voi kun vain voisin teitä auttaa. Itselläni oli samat oireet vielä tuossa 1 kk sitten, mutta nyt saan jo nukuttua hieman paremmin. Edelleen kyllä herään aamulla kun mies lähtee töihin, mutta nyt saan vähän aikaisemmin jo unene päästä kiinni. Aikaisemmin heräsin yöllä 2-3 kertaa vessaan, joten aloin vähentämään radikaalisti iltajuomista. Se oli alussa ihan kauheaa kun olen tottunut juomaan vettä melkein 0,5-1 l illan aikana. Toisaalta silloin harjoittelin kovemmin, ja kovien treenien jälkeen oli varmaan nestevajausta, mutta nyt kun enää vain käveleskelen ja uin, niin ei oikeastaan niin janotakkaan.
Kyselin eilen että onko teillä ollut miehet mukana neuvoloissa. Olimme tänään, ja mieheni tokasi siinä odotellessamme, että eipä hänellä täällä kovin isoa virkaa ole. Niinpä hän itse varovasti kysyi ja ehdotti minulle, että jos kävisi vain ultrat. Minulla rupesi niin hymyilyttämään kun olin tätä asiaa jo etukäteen vähän pohtinut :) Mutta kiitos kaikille jotka vastasivat!!!
Mutta lääkäri-neuvolassa kaikki ok. Nyt saatiin ensimmäisen kerran kuulla " kirpun" sydänäänetkin. Nähtiin kyllä viimeviikolla ultrassa kun sydän ja napanuora sykki, mutta nyt kuultiin ekan kerran. Siellä se puksutti kuin pieni juna. Nyt en kylläkään liikuttunut niin kuin ultrassa, iloinen mieli siitä kuitenkin tuli :)
Cana ja " Kirppu" 13+1