Pettääkö uskovaiset ikinä?
Olis kiva saada lukea tosi tarninoita siitä onko uskovaiset miten pervoja ja irstaita vai ei kertokaa?
Kommentit (34)
Kyllä. Näin ainakin itse tein jatkuvasti kun olin virallisesti kirkonkirjoissa. Jotenkin se yksioikoinen kirjanseuraaminen ja ahdasmielisyys yhteisössä vain ruokki sitä ihmisen luontaista puolta: lisääntyä. En siitä mitään muuta syytä näe.
Pois pääseminen ja siitä turhasta ahdasmielisyydestä sen tuomasta turhasta syyllisyydestä irtipääseminen on on parasta terapiaa: seksuaalisesti ajateltuna.
Koin miten helpottavaa oli pettämisen alituinen harrastaminen silloin. Se toimi kuin hyvä lääke tai lääkitys: ahdistavaan oloon. Enkä koe siitä yhtään mitään syyllisyyttä.tms turhaa: itsensä ruoskimista.
Suosittelen. Kaikille samasta väärän uskonnollisesta kidutuksestä kärsineille ja siitä vapauteen myös haluaville. ("Taivas kyllä näyttää tien kaikille syntinsä tunteville ja armahtaa") Näin uskon.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi on mun tielle sattunut.
Toinen on lessu toinen helluntailainen.
Ei tarvinnut paljoakaan houkutella,kun hame nousi navan yläpuolelle.
Ja jännä sekin kun sai kakkostakin kiusata pienen suostuttelun jälkeen huudettiin herra jumalaa.
On pikkuisen isompi tuo lemmen käpälä niin aukeni kivasti kun pikkuisen vilautti naiselle.
Sen huomasin että ei saanut aluksi olla valot päällä ja peite piti olla päällä. Ikään kun piilossa piti olla.
Näki että pikkuisen ääntä pidätettiin ja piilotettiin tunnetta että tekee hyvää.
Mutta aukesi nautinto kun orkkuja tuli ketjussa ja jatkoi panemista.
Tähän vielä lisäykseksi ,kumpikin puhui yhteisössään miehensä rinnalla kuinka naisen pitää olla aviossa uskollinen.
Pikkuisen punasteli jos olin kuulemassa.
En tietenkään kärähtänyt,oli niin mahtavia panoja.
Koitan vastata kommentiin 22
Ei pelkkä lakiin tuijottaminen anna voimaa
uskovalle. Siinä olet oikeassa. Laki synnyttää
synnin himoa . Tulee uskoa Herraan ja luottaa
Hänen armoonsa ennenkaikkea ja luovuttaa
itsensä Herralle ja etsiä Hänen voimaansa.
Mutta ei syntiä silti pidä tahallaan tehdä.
Esim 1Kor6: 9 eivät väärät saa periä Jumalan
valtakuntaa. Älkää eksykö. Eivät huorintekojä,
ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat,ei
hekumoitsijat eikä miehimykset .... saa periä
Jumalan valtakuntaa
Vaimo petti usean aviovuoden jälkeen. Kaksi vuotta kärvistellyt asian kanssa, että pääsisi yli. Tuntuu pahalta, kun saa itse ruinata ja toiselle sitten antautui noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Lessulla on tapana pitää vaimo kotona ja monta tyttöystävää. Vaimolla ei ole seksissä mitään määräysvaltaa ja mies saa panna kun huvittaa. Synnithän saa anteeksi joka ilta, joten ei haittaa menoa.
Ja anteeks kun pyytää Jumalalta, niin kaikki on sovitettu. Myöskin anteeksi antamattomuus on paha synti. Elikkä on annettava anteeksi, tapahtuipa mitä tahansa.
Uskonto, ja usein sen mukanaan tuoma kulissi on se asian toinen puoli. Toinen puoli on se, että liha on heikko ja pylly vallaton.
Siinä tilanteessa ei silloin piplian opit mieleen juolahda, kun hormonit ottavat puhevallan...
Kai se lähtökohtaisesti menee, niin jos uskovainen pettää tai eroaa puolisostaan, määritellään hänet yhteisössä uskostaan luopuneeksi tai ainakin syntiä tehneeksi, josta täytyy tehdä tunnustus ja syvä katumus, jotta voi jatkaa yhteisön jäsenenä. Uskovaisilla harvoin on myöskään tarvetta pettää, koska uskovaisten perusideologia nousee raamatusta ja se on että avioliitossa naiset ei pihtaa vaan seksiä harrastetaan paljon. Varsinkin lestadiolaisilla kun monet muut elämän ilot ja viihdykkeet alkoholista ja telkkarista lähtien on kiellettyä, lettu on paljon levällään.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo petti usean aviovuoden jälkeen. Kaksi vuotta kärvistellyt asian kanssa, että pääsisi yli. Tuntuu pahalta, kun saa itse ruinata ja toiselle sitten antautui noin vain.[/
///Kyllähänn tuo on kuin syvä haava sielunelämään. Ei näytä naisetkaan ymmärtävän. Tuollaista sitten vielä puolustellaan vapautena toteuttaa seksuaalisuuttaan . Koita jaksaa veli.
Kommeni 28 lle
En ole lestadiolainen, mutta tuo sinun kommenttisi vaikuttaa lähinnä herjaamiselta.
Mitä iloa on sitten alkoholipäissään sekoilussa
ja eipä tuosta telkkaristakaa paljoa sellaista
mitä viitsisi katsella. YLE kin on niin kuin
vanhaa kommari väritteistä montakertaa.,
olevinaan niin tieteellistä . Onko jumalattomien elämä sitten sen kadehdittavampaa.
Ainakin seksiä ennen avioliittoa vaikka muuta väittää.
Ei tietenkään pettämistä, mutta kuitenkin.
Uskonto on ulkoista kontrollia joten mitäpä luulet. Tottakai pettää. Ahdasmielinen uskonnollinen kasvatus on myös merkittävä riskitekijä erilaisille mielenterveys- ja käytösongelmille. Mikä voi sitten heijastua monin tavoin, myös pettämisenä.
Tutustukaa ja tunnustelkaa vaan, ei sitä mikään mahti estä. Edes uskonnolla perustellen lempeä ei voi estää eikä kieltää. Uskonnon kiellot ovat tarkoitettuja seksiä koskien aivan muuhun kuin rakkauden ilojen kieltämiseen.
alun perin on uskonto kieltänyt rakkaushuijaukset ja ansat. lemmen avulla ei ole saanut huijata itselleen rahaa pitääkseen korkeaa elintasoa, eikä ketään ole saanut houkutella surmattavaksi seksin eikä rakkauden avulla.
Vanhat kirjoitukset joissa kammoksutaan ja pahekustaan katalia naisia kertoen siitä miten he houkuttelivat nuoria miehiä perikatoonsa tarkoittavat tilanteita joissa matkustavia nuoria miehiä esimerkiksi houkuteltiin joihinkin loukkuhin ryöstömurhattaviksi. Avioliittoansat joita sukupolvesta toiseen on tehty loivat alunperin kiellettyjä, ihminen, joka vastusti jotain mutta vaikutti silti hyödylliseksi käännettävältä idiootilta houkuteltiin avioliittoon seksin ja lemmenavulla.
Hänen omaisuutensa otettiin tällä tavalla haltuun, jos hänellä sitä oli tai annettiin puolison ja hänen sidosryhmien avulla sitä kartuttaa ja kohdetta pyrittiin käännyttämään koko ajan asialle suotuisaksi. puolisoparka sai raatga ja kärsiä hetken kuluttua, asiat jos hänen mielessään eivät alkaneet muuttua puolisoraukka surmattiin, kunhan hän ensin oli raatanut riittävästi mammonaa kekoon.
Kaikki tällainen oli aikoinaan synniksi julistettua ei vilpittömästi pyyteetön lempi ja intohimo. Jossain Siinain temppelissä aikoinaan oli kai saddukeus, joka teki näitä asioita ja kiinnijäämisen välttääkseen hän julisti lemmenleikit itsessään synniksi näin hän vältti kiinnijäämisen suhmuroinneissaan saadessaan julistaa myös houkutuslintunsa syntiseksi ja murhauttaa hänet sorvaamansa ankaran lain puitteissa.
Temppelin väliverhon takana pappi aikoinaan kaatui kuolleena maahan ja vedettiin nilkkaan sidotun köyden avulla verhon takaa pois haudattavaksi, jolloin tällaista toimintaa oli herra havainnut? Tästä lienee kysymys ennemmin papin kaatuessa kuoileena maahan ei siitä mitä hän oli juonut, syonyt tai kenen kanssa nainut?
Lopulta tällaisia temppeleitä on päätetty suhmuroida tuhottavaksi vaikka provosoimalla Roomalaiset hävittämään temppeli ja näin vaikka väliverhon takainen herran mittari on saatu piiloitettua. Rikollinen toiminta on näin saatu jatkumaan.
Kyllä minä ainakin olen erittäin kiitollinen
saamastani kristillisestä kasvatuksesta ja
sanan opettamisesta, mitä olen lapsuudessani
ja nuoruudessani saanut : kansakoulussa,
lyseossa , rippikoulussa sekä kotona ja
seurakunnissa. En tunne, että olis mitenkään
ahdistettu ulkoapäin.
Kaksi on mun tielle sattunut.
Toinen on lessu toinen helluntailainen.
Ei tarvinnut paljoakaan houkutella,kun hame nousi navan yläpuolelle.
Ja jännä sekin kun sai kakkostakin kiusata pienen suostuttelun jälkeen huudettiin herra jumalaa.
On pikkuisen isompi tuo lemmen käpälä niin aukeni kivasti kun pikkuisen vilautti naiselle.
Sen huomasin että ei saanut aluksi olla valot päällä ja peite piti olla päällä. Ikään kun piilossa piti olla.
Näki että pikkuisen ääntä pidätettiin ja piilotettiin tunnetta että tekee hyvää.
Mutta aukesi nautinto kun orkkuja tuli ketjussa ja jatkoi panemista.