¤¤Lokamaatuskat-05¤¤ uuteen viikkoon alk.11.12
Kommentit (22)
Pääsinpähän minäkin piipahtamaan ;)
Hirmu viiletystä oli taas koko viikonloppu. Perjantaina oli isännän synttärit ja lauantaina vietiin pimu mummilaan ja mentiin pikkujoulujen viettoon ja sunnuntaina oli sitte vauvauintia sun muuta pientä puuhaa...
Ja älyttömän nopeesti tuo joulu lähestyy. just äsken siihen oli vaik kuin monta viikkoo ja vieläkään en oo lahjan lahjaa ostanu... aijai, hyi mua! Pitäs nyt vaan ottaa itseään niskasta kii ja lähtee kaupoille pyörimään! Mekään emme ajatelleet ostaa pimulle mitään. Yks nukke on kaapissa piilossa ollu jo pidemmän aikaa ja sen varmaan saa, mut muuten jätetään nää lahjat isovanhempien ja kummien vastuulle. Kyllä niitä sieltä tulee ihan tarpeeks, ettei itse tarvitse lisätä sitä rojun määrää... Ja sitäpaitsi mä veikkaan, et tänä vuonna nuo lahjapaperit ja -narut on vielä huomattavasti kiinnostavampia kuin ne sisällöt!
Vähän kyllä jännittää miten tuo aatto menee, kun meillä on ollu tapana laittaa lahjat kuusen alle jo heti aamusta vaik illalla ne vast avataan, ni miten tuo typy antaa niiden pakettien olla... tai miten kuusen käy... Muskarissa meidän typy onnistu jo kaatamaan kuusen, onneks se oli sellanen pieni tekokuusi ettei mitään varsinaista vahinkoa sattunut, mut kyllä silti hävetti!
Noh, mut nyt pitää lähtee ryöväämään tuo jääkaappi ennenku pimu herää. Palaillaan! :)
Voi huh mikä yö takana, varmaan levottomin koskaan...
Joululahjat on muutamaa lukuunottamatta hankittu ja täyttävät nyt jokaisen vapaan nurkaan huushollissa, aatonaattona teemme kierroksen ja viemme ne asianomaisille. Joulukuusi oli meillä myös viime vuonna Jädeautolta ja oli todella hieno kuusi. Tänä vuonna vähän askarruttaa tuo kuusi ylipäänsä, sillä kun nyt talossa asuu täystuho niin taatusti saisi kuusi kyytiä.
Muuten ei ihmeellistä tänne, töissä olen viikonloppuisin ja jokunen ilta viikossa ensi viikkoon asti.
Joulu vietetään kotona ja todnäk joulupäivinä käydään sitten mun vanhemmilla sekä miehen siskon luona.
Jeps, nyt tarttee mennä viettämään sitä omaa aikaa...joku puoli tuntia ennen kuin heppu herää.
Joulunodotusta kaikille!
..jos kerran tontut kurkkii.. :)
Miten tää aika taas rientääkin! Kuulosti ihan kauheelta kun Truide sanoi, että kahen viikon päästä Joulu on ohi. Mut niinhän se on!! Kääk!!
Muutaman lahjan oon vasta ostanu, jää varmaan taas viime tippaan suurin osa.. Toi duuni sotkee pahasti mun vapaa-aikaa, enkä saa oikeen mitään järkevää tehtyä. Höh. Mutta Truide, LUPAAN PYHÄSTI olla menemättä aattona kauppaan! Kyllä sen verran täytyy tsempata. :)
Huomenna aion käydä pitkästä aikaa keskustassa, siellä Espalla kun on ne Tuomaan markkinat. Jos vaikka löytäis jotain kivaa pukinkonttiin. Muuten ei toi stadi kiinnosta vaunujen kanssa, siellä on jotenki niin hankala kulkea, et en tykkää yhtään.
Kuusikyselyyn: Mulle kelpais aivan mainiosti tekokuusi, mutta mies on maalaispoika, eikä suostu semmoseen urbaaniin meininkiin. Tosin mäkin kyllä imutan sitä ihanaa tuoksua mielelläni, mutta ne neulaset.. :/ Saas nähdä pysyykö koko hökötys edes pystyssä, kun toi pätkä innostuu, hih!
Ei maar maatuskat, nyt mun on saatava sapuskat uuniin ja sitten päästävä duuniin. Ja tulipas tuohon hyvä riimi, mua inspiroi tää maatuskatiimi!
Jepulis ja moi!
Pähkis :)
Pirskatti sentäs, mähän pidän tätä pinoa tällä viikolla pystyssä vaikka yksin...Ei vainen, kiva kun kävitte ja tulkaas toistekii..
Sitte taas semmonen kutsuhuuto; Eekkis, Mari, Napiaiset, ulkomaansiskot, Harju, Silja, Kervinen, Eetun äiti(Nasu??),Jopotiti, ym.ym... Pinoon mars!
Voi kiesus, kun on ollut vaikeaa saada hankittua Emmaljungan Softy rattaita! (sisältää vali-vali-tusta!)..Oon jo aiemminkin keronut, että haluan ostaa " auto-rattaiksi" ne Softyt, kun tän hetkiset pikkurattaat on 10 v vanhat ja olleet jo ennen Miloa kolmella, joten aikas kämäsessä kunnossa siis..No, Emmaljungaahan myy vain ja ainoastaan Lastentarvike, joten eipä ole paljon valinnanvaraa..Kuvittelin, että kun mulla on rahat, niin saan haluamani rattaat, mutta metsään meni..En siis halunnut iänikuista tummansinistä tai mustaa, vaan jotain kivempaa.Mulle kerrottiin syksyn alulla jo, että löytyis mm.musta/lime-värinen ratas, ja niin aattelin, että ne vois olla mun makuun..Lähdinpä sitten Itikseen viime viikolla, ja kuinkas kävikään; Lastentarvikkeessa oli tasan 2 väriä;musta ja t.sin. Kyselin sitten, koska tulis muita värejä, niin eivät tiedä! Ei osaa sanoa mitä värejä tulee, milloin tulee jne..Kysyinpä sitten kauniisti, mahtaisko muita värejä olla Varistossa tai Espoossa? Ei oo, olin sunnuntaina töissä Varistossa ja samat värit, sanoi typy..Ei vaivautunut ottamaan sen enempää selvää, vaan pyyhki pölyjä syöttötuolista, jota oli hinkannut koko ajan, kun olimme myymälässä... Soitin sitten raivostuneena Varistoon, jossa selitettiin, että myymälästä löytyy t.sin/beessi(ei siis suinkaan sama, kuin Itiksessä)ja varastossa on joitakin värejä, mutta eivät pääse sinne katsomaan???!!!(hei haloo, näin tietokone-aikana en saata uskoa moista!).Lupasivat sitten selvittää asiaa ja soittaa mulle pe.No, pe tuli ja meni, eikä mitään kuulunut:O(. Siinä välissä koitin jo soitella Espoon myymäläänkin, mutta sieltä en saanut ketään langan päähän, vaan oli varattua tai meni puhelu automaattiin, joka kertoi aukioloajat! Tänään taas soitin Varistoon, jotta mikä mättää, kun ei mitään kuulu ja taas lähti yksi täti varastoon tarkistamaan tilannetta..No, nyt meni ainoastaan kolmisen tuntia ja sitten mulle soitettiin, ettei löydy muuta kuin beessiä/tummansinistä..ARGH!!! Sitten ihmeekseni immeinen lupasi soitella puolestani Espooseen ja varmistaa heidän väritilanteen ko.rattaiden kohdalta ja JIPPII!!!! Sieltä soitettiin ja oli vaikka mitä värejä valikoimissa ja huomenna lähden ajelemaan omani pois! Oikeesti hei, en oo saanut näin kämäsiä kokemuksia palvelusta aikoihin, kun tästä episodista sain...kumma juttu, että mun pitäs vaan ostaa ne rattaat, mitkä myymälässä on, kun eivät voi tilata tiettyä väriä, vaan tulevat Ruotsista lajitelmana milloin tulevat, ja sitten vasta tiedetään mitä löytyy, kun lähetys on tullut..Oisin jo ollut valmis vaihtamaan myymälää, mutten hitsi soikoon halunnut kuiteskaan muita menopelejä..Skitso, mikä skitso...
Laitetaas lisää galluppeja; Kaunein joululaulu? Mä tykkään ihan hirveesti siitä " Varpunen jouluaamuna" -kappaleesta.
Ja vähän hankalampi, hih..Aattelitko ennen lapsia/lasta, että oisit jotenkin enempi tytön-tai pojan äiti?Mä hoisin nurena likkana naapureiden lapsia, ja aina melkein poikia, niin tuntui joteskin luontevalta, että mulle tulis poikia..Haaveeni oli pitkään 2 poikaa ja tyttö, mutta oonpa saanut enempi kuin mistä ees haaveilin...
Mutta tulihan tästä jo taas pitkä virsi, että nyt jään innokkaasti oottelemaan josko ahkeria pinoutujia löytyisi lisää..
Työn iloa Pähkikselle(kiitos tukijoukoille, hehheh), Romille, Marille ja muillekin työn rankan raatajille...
Hyvää yötä ja kattokaahan BB:n parhaat tänään!!!
Trutti
En ehdi enempää, kuin ilmoittautua hengissä olevaksi (oli pakko, kun truide niin hanakasti käski =)))
Meillä on niin paljon hommia tässä uudessa talossa et en kertakaikkiaan tällä hetkellä ehdi, kun lukaista nopeesti teidän muiden kirjoitukset. Mut yritän täs lähipäivinä tulla kertomaan tarkempia kuulumisia ja vastailla galluppeihin. Nyt pehkuihin, joten hyvää yötä kaikille.
T. Nasu
Tämmöstä tämä meillä nykyään on,koneelle päässään EHKÄ illalla myöhään ku niko nukkuu..
Laulelin tässä päivällä sitä..ooiii valkeaataa jooouuuluaaa!!! Ja mistähän kummasta se kuiten tuli päähän???vaikia arvata..kyllä oli ukon ilme näkemisen arvonen=)
Käytiin tänään kattomassa omakotitaloa.kaveri on asunu siinä ja muutti nyt pois,ois vuokrattavana.Oon aina haaveillu että saisin asua omakotitalossa ja nyt oon kyllä sitä mieltä että sinne ja HETI!Ei ole mikään maailman hienoin,mutta laittamalla siitä saa tosi kodikkaan ja on paljo halvempi vuokra ku tässä meijän kerrostalo-asunnossa..ja siellä oli kaiken kukkuraksi takka olohuoneessa..voi toiveiden täyttymystä=) Ku pääsis muuttamaan jo huomenna...
Gallupeihin: Minä oon aina ollu sitä mieltä että kuusen täytyy olla oikia,siitähän se joulun tuoksu tulee..mutta löysinpäs sitte astmaatikko miehen joka ei kuusen tuoksua kestä,joten tekokuusella mennään nykyään.Mutta sitte ens jouluna KUN ollaan omakotitalossa niin hommaan pihalle heti iiison karahkan ja laitan täyteen valoja jakoristeita,ei voi ukko sanoa mitään..hih..
Joululauluista en osaa oikeen valita...kulkuset...kai...
No mutta nyt sitte on pakko päässä pehkuihin,silimät luppasee siihen malliin..IIISOT halit kaikille maatuskoille,pienille ja isoille=)
Johanna ja Niko
Tosi nopeesti vastaan joululaulugallupiin:
Sydämeeni Joulun teen! Se on mun mielestä aivan käsittämättömän kaunis laulu, niin sanoiltaan kuin melodialtaan. Eikä myöskään ole kärsinyt inflaatiota kuten moni muu kappale, koska sitä soitetaan (liian) harvoin missään. (Paitsi että A.Tuisku taitaa laulella sitä..) Kuulin sen jokunen vuosi sitten koulun joulujuhlassa kirkasäänisen, noin kymmenvuotiaan tytön esittämänä, ja vieläkin nousee pala kurkkuun.. niisk, kaunista.
Toinen suosikkini, hieman erilainen kylläkin on Talven ihmemaa. Tiedättehän; Lumiukko luona portinpielen mustin hiilihampain hymyää, lämpö täyttää matkamiehen mielen, säihkyvänä hanki kimmeltää..jne. Hauska kipale!
Nyt mun täytyy lentää, mukavaa tiistaita!
Pähkis :)
Nyt ehdin hetken aikaa olla koneella, joten ihan ekaks vastaan galluppeihin. Bongasin niitä tuolta viime viikon pinosta.
KUUSIG meille ostettiin tekokuusi. Ollaan molemmat miehen kans sitä mieltä et se on ihan jees.
JOULULAULUG mä tykkään Katri Helenan joulumaasta. Se on jotenkin vaan niin ihana.
ISIG Eetu on ihan sairas isifani. Ainakun mies tulee töistä ni äiti ei oo enää mitään. Isin kanssa pitää sylitellä ja kertoa miten päivä on mennyt =)
KÄVELYG Eetuhan on kävellyt jo 2kk. Tosi hienosti menee ja juokseekin jo. Rappusia ei uskalla kiivetä.
LEIKKIG leikkii tosi paljon kaikilla palikoilla. Myös pehmolelut on in. Välillä leikkii pitkiäkin aikoja yksinään.
POTTAILU on vähän jäissä. Ei suostu istumaan siinä hetkeäkään paljaalla pyllyllä. En viitsi painostaa, ehkä se joskus sen oppii.
PÄIKYT yksillä mennään kestoltaan 1h-2h.
JOLULUG me mennään porukalla mummolaan. Eli mun vanhempien luokse. Mun miehen äitikin tulee sinne ja mun sisko ja hänen perheensä.
Eetu on nyt oppinut kiipeemään sohvalle ja tulemaan oikeaoppisesti pylly edellä alas. Pakko vaan vahtia, kun ukkeli tuppaa kävellä ja pomppia sohvalla. On tullutkin pari kertaa niskalleen alas. Mut onnex ollaan selvitty pelkällä säikähdyksellä.
Mun ois tarkoitus nyt sit palata työelämään 2.1.2007. Eetun menee pph:lle. Tosi mukava nainen. Ollut pph:na 25v. Vähän kyllä haikeet fiilikset mut eiköhän se siitä.
Eetulla oli elämänsä eka korvatulehdus pari viikkoa sitten. Pari yötä meni kauheella huudolla ja sit mentiin päivystykseen. Saatiin antibiootti ja se onneks puri. Mä kysyin sillon päivystys aamuna Eetulta, että onko korva kipeä. Ni heti se näytti kädellä korvaa. Sit soitin ajan. Aika fiksu jannu ikäisekseen. =)
No nyt lähden leikkimään vähäks aikaa ja sit pikkumies unille. Tulkaahan muutkin linjoille!!! =))))
T. Nasu ja Eetu
KÄVELY meillä poju lähti kävelemään tuossa puolistoista viikkoa sitten.
LEIKKI levittelee tavaroitaan ympäri asuntoa.
POTTA ei edelleenkään käytössä.
PÄIKKÄRIT yhdet 1-2 h.
ISÄ meillä nimellä pappa, on myös pop.
KIIPEILY tuo heppu kiipee siis ihan joka paikkaan; sohvalle, patterille, tuolille, senkille, keittiön kattilalaatikkoon, keittiöjakkaralle, Nan-pinolle...mitä vain keksitte.
JOULU ollaan kolmistaan aatto, sitten käydään mun vanhempien luona kenties Tapaninpäivänä.
KUUSI se on vielä mietinnän alla että hankitaanko, nurin se menee tuon kaverin kanssa.
JOULULAULU ei ole mitään tiettyä, I' m dreaming of a white Christmas on kaunis, ja tosiaan I' m dreaming...
Viime yö menikin mukavammin kuin monet edelliset. Nyt on heppu päikkäreillä. Joten tarvii mennä vielä kirjoittamaan vikat joulukortit.
Palaillaan!
Noniin.. Täälä paistaa aurinko, harvinainen valoilmiö, harmi vaan ku ulos ei ehditty. aamupäivällä oli vieraita ja nyt tuola poitsu kuorsaa ja heti ku herää lähen viemään sen mummulle hoitoon että pääsen shoppaileen YKSIN..
On kyllä ollu semmonen aamupäivä että huhheijaa.. kaveri tuli pojan ja niiden koiran kans kylään.. ensin niiden koira kakki matolle ja kohta meijän koira kusi SOHVALLE!!! Aivan sekos molemmat elukat..voi helevetti.. siihen vielä yks räkänokka lisäksi eritteitään pyhkimäään sohviin, verhoihin jne.. just niin tätä.. ois vaan kannattanu hommata vielä 10 vuodeksi vanhat romu huonekalut..hiukka kirpasee ku yli 2000 sohva kärsii virtsavaurioita!!! ONNEKSI hinta laatu suhde on kohdillaan eli kestää pesun..
galluppeihin: En oo oikein joululaulu ihmisiä, mutta jos valita täytyy niin varpunen jouluaamuna on aika kiva..ja mikäs se oli se sylvian joululaulu, tais olla ok kans.. Kuusen haluaisin oikean aidon, mutta tänä jouluna tyydytään vielä tuohon vanhaan muoviseen minikuuseen..johtuen tuosta pienestä termiitistä, jolle ei sana on vaan kannustus tekemään lisää sitä ei-hommaa..
Räkätauti on kestäny jo 4 viikkoa, ois ihan mukava ku menis jo ohi. en tiiä alkaako se tehdä nuita poskihampaita..eilen syynäsin ja on tosi pulloset ikenet ja kun paino niin tuntu jo hammas siellä.. Eikä kävele vieläkään.
Terveisin Helli
Nyt on rattaat hankittu, ja ai kun ovatkii ihanat:O). Päädyin sittenkin vaal.sin/tummansin. ja hyviltä tuntuvat..
Päikkyrytmit on tänään ihan sekasin, kun aattelin, että jannu nukkuu automatkalla aamupäivän unia, mutta katinkontit..Äsken sain sen petiin, ja saa nähdä kuinka yksillä unilla pärjää, kun normaalisti nukkuu kahdet, ja aamukypältä vieläpä ne aina pitkät unet...Pitäs sitten puoli neljän mailla lähteä vitosen eskarille askartelemaan joulukortteja-ja koristeita ja syömään riisipuuroa, nam! En osaa itse nääs tehdä riisaria, paitsi uunissa ja se ei oo ihan yhtä herkullista kuin hauduttamalla tehty...
Hauska hokata, kuinka paljon asioita nuo mukelot ymmärtävät, vaikkei vielä puhukaan..Heti kun puhun, että lähdetääs autolle, niin poitsu lähtee eteiseen etsimään kenkiä ja väsyneenä käy aina hakemassa rättinsä pinnasängystä..Ei vaan totisesti sanoja puhu edelleenkään, ei ees yritä paitsi sitä " lamppua" . Kaipa se on aatellu, että tulee ymmärretyksi muuteski, turha puhua asiaa:O).
Autot on alkaneet kiinnostaa ihan kamalasti, ja leikkii koko ajan autoilla..Tätä jaksaa kyllä ihmetellä, että ovat kyllä pojat poikia heti pienestä, kun tekniikka ja autot yms.kiinnostaa automaattisesti.
Meinaa puskea siivousinto päälle, vaan kun toisaalta sitten taas ei..En jaksais alkaa hääräämään, vaikka kukapa muukaan sen touhun aloittaa, kuin meikäläinen..Tekis mieli vaihdella pariinkiin huoneeseen verhot keittiön lisäksi, mutta kun tarttis ensin kaupasta saada uudet ja tää joulu muuteskin pistää talouden pyllylleen, niin en viitsis tommosilla ostoilla tilannetta enää tukalammaksi laittaa.. Ulkovalot jo ostin, että saa pihalle vähän väriä, kun kietasee nu kuusen ympärille..Ja tuikut on jo palaneet omenapuiden lyhdyissä, ja kyllä niillä saakin ihanaa tunnelmaa tänne pimeyteen..
Ny on taas lähettävä kaasujalka suorana koululle kolmosta noutamaan, joten se on moro taas joksikin aikaa!
Truutti ja Milo
Pika pikaa toiden lomassa kirjoitan muutaman rivin.
KUUSI: hankittiin pari paivaa sitten ihan oieka kuusi. En tieda, miten geenimanipoloituja ne taalla ovat kun pysyvat kauniina useamman viikon. Tytto oli aivan haltioissaan kuusesta. Sanoo koko ajan " kukka, kukka" , en tohdi korjata. Sanon, etta " hyva, kuusikukka" . Hyvaa kasvatusta... Yleensa neiti vetaa kaiken alas, mutta kuusen se on jattany rauhaan. Uskoo, kun sanotaan ei.
JOULULAULUISTA: apua! ei kai Varpunen jouluaattona. Se on takuu varma itkulaulu. Meikalaisen hanat aukee heti ja viimeistaan kohdassa " olen pieni veljesi, tulen taivahasta..." Ei, ei, ei. Tulee mieleen kaikki perheet, joissa on menetetty lapsi :( Sen sijaan " Oh holy night! The stars are brightly shining..." En muista mika toi on suomeks, mutta todella kaunis (en puhu nyt jouluyo, juhlayosta)
Eipa muuta talla kertaa.
BT
Sataa, sataa ropisee...eikä suinkaan lunta..Eilen oli kuulemma kympin uutisissa sanottu, että ens viikolla tulisi lunta!!! Taisi vaan olla joku kieroutunut uutistoimituksen loppukevennys:O).
Ois taas työilta, ainoa tällä viikolla, joskin sitten viikonloppuna oon molemmat päivät siellä..Eipäs tuu tuhlailtua noita olemattomia pennosiaan, kun on kiltisti töissä. Siivous ei etene mihinkään, hohhoijaa, tietty sitten aatonaattona raivon vallassa täällä huhkin ja huudan..Onneksi menkatkin alkaa sopivasti ens viikolla, niin saan siitä lisäpuhtia puunaukseen, heh.
Pitääpäs taas pitkästä aikaa udella, onkos joku maatuskoista plussaillut lähiaikoina? Jotain jouluylläriä tiedossa? Kuinkas K@tju on jaksellut vauhtiveljesten ja masuvaavin kanssa?
Mihinkä se Eekkiskin on kadonnut, kun ei yhtään käy jutustelemassa ja Mari?
Minkäslaisia lahjoja ootte aatelleet miehellenne antaa? Mä aattelin, josko ostaisin sen Tahdon asia-sarjan dvd:nä, mikäli se on ilmestynyt..Emme koskaan sitä sarjaa älynneet katsoa, mutta olen ymmärtänyt, että oli hyvä sarja noin kotimaiseksi? Kertokaapa mielipiteitänne, jotka sitä katselitte..Mies tykkää katella suomalaisia sarjoja, ja aattelin kyllä silleen omaa napaanikin, että jos mäkin siitä tykkäisin..Kait sitä pakollista kalsaria, ja paitaa on taas pukilla pussissaan:O). Ei kyllä oikeestaan tarttis aikuisile lahjoja pahemmin haalia, mutta jos nyt ees jotakin.
Eilen taas toi riiviö yllätti vähemmän mukavasti, kun meni vaappuen Ahtisaarena pitkin kämppää, ja sillä oli pihviveitsi kädessä!!! Tuli vähän kiirus saada ukko kiinni, ja veitsi pois..En tajua, kuinka se huomaakin kaiken kielletyn, ja miten olikaan päässyt veitsi jäämään niin reunalle pöydälle, että ylsi siihen..huhhuh.
Haiskahtaa hieman tuhdisti velikullan pöksyissä, joten mentävä on taasen...
Tulkaahan pinoon, hopihopi!!
Truutta
Onpa tosiaan pimeää ja synkkäää....aikas masentavaa tää ilma.
Vitsi kun sama pää kesät talvet niin aina unohtuu mitä täällä kyselty...
POIKA VAI TYTTÖ-ÄITI hmm, kait sitä joskus näki itsensä tytön äitinä. Mutta nyt kun tuo poikaviikari tuossa temmeltää niin en panisi pahitteeksi jos joskus kakkonenkin olisi poika.
MIEHELLE JOULULAHJA ihan käytännön lahjoja; yöboxereita, t-paitoja, hanskat, joku dvd. Tiedän että hän haluaa Pianon aterinsetin mutta sen verran dyyris on nyt tähän hätään että saakoon joskus toiste.
Siis enempää en muista, sorry. Mä olen menossa myös töihin illaksi ja myös la-su. Mä olen kyllä onnistunut tuhlaamaan tulevan palkkani aina safkiksilla, tavaratalossa kun olen. Joululahjat tullut hoidettua siinä samassa kun menee töihin. Tänään lähtee vika lahja pakettiin, ihanaa. Sit kun ne sais vaan pois omista nurkista.
Juu nyt tarvii mennä hedelmäsoseelle...poika siis. Hänestä on tullut oikea kakkamaskin...tänäänkin jo kolmet hajutkasat korjattu.
Kivaa iltaa kaikille!
Pitkästä aikaa, kone junttas ja oli huollossa, siinä syy miksen ollu kirjottelemas..
Käytii tänää tarkastaa yks pph:ja, voi vitti, melkee kyyneleet silmis lähin pois. Mitään kontaktia ei ottanu tyttöön vain minun kanssa jutteli miten hänen polttarit meni, ja sun muuta läppää.. huoh.. Koti hänellä ei ollu mitenkään kamalan siisti (niiku mulla olis), mut tapetit repsotti seinältä (kaks reikää seinällä), koiran karvoja joka puolella sekä luita, pissa hais.. jne. jatkanko listaa.. juu no sen verra et lelut oli rikkinäisii ja vuorohoidosta ei oo takuita.. KAMALAAAAA.... Mutta huomen soitan kunnalle, et tää paikka ei oo meitä varte. Ite oon tosi allergine kissoile, ja nehän kantautus tytyn mukana meille, ny jo rupes kamalasti ihoa kutittaa.. Tää hoitaja on synt.79 ja valmistunu leipuriks muutamaan otteeseen ja lähihoitajaks tänä keväänä (vai oliko se syksynä).. Kamalasti puhuu..
Ja laitoin vielä tytyn lempi tossut jalkaa ku sinne menitii, ni ny ne haisee ihan pissalle ja on koiran/kissan karvan peitos.. KÄÄÄÄK...
No ny kuitekii pitää mennä syömään jottei kilot karise, huomen tuun lijoille kertoo, mitä kunta ny sit suunnittelee..
-e&pikkurinsessa-
Ilmoitusluontoinen asia tällä kertaa...siirrymme jälleen takavasemmalle sillä saatiin tänään uusi aika pojan leikkaukselle. Nyt keskitytään siihen ja valmistellaan itsemme siihen ja sitten uusi vuosi uusin kujein!
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta kaikille!
ROMILLE perheineen oikein hyvää joulua ja tulevaa vuotta ja ennenkaikkea jaksuja!
Eipä tässä meinaa enää koneelle ehtiä. On niin rasittavaa muutenkin tämä kotona oleilu, kun meno on melko hurjaa... Viimeisimpänä villityksenä kiipeily. Eilen taas mätkähdettiin sohvalta tantereeseen takaraivolleen, herää kysymys kuinka paljon pienten päät kestää?
Joulu se tulla jollottaa, meillä on pahasti keittiöremppa kesken. Tuskin valmistuu jouluksi täysin, mutta pääasia että uuni pelittää :). Meille on tulossa molemmat isovanhemmat ja mun sisko joulun viettoon.
Meillekin sitten tänä vuonna hommataan välivuosien jälkeen kuusi ja ehtaa tavaraa ehdottomasti sen olla pittää. Ja joululauluista kaunein on kyllä Varpunen jouluaamuna, aina herkistää...
Kauhealta kuulostaa eekkiksen pph kandidaatti. Mullekin tarjottiin töitä, mutta kunnalla oli tarjota hoitopaikat vain eri hoitajille, joten jäin suosiolla kotiin. En ala tässä vaiheessa riiviöitä erottamaan. Toisaalta vähän kaivelee sen työpaikan meneminen sivu suun, mutta... lapset on tärkeintä.
Voikaa hyvin maatuskat ja taaperoiset :)!
Täällä ollaan, vielä elävien kirjoissa... mutta liekkö kauan tällä innolla ja puhdilla mitä tää tila on saanut aikaan ;)
Miehellä oli viikko vapaata... tai, no 5pv ja enkös minä oikein kunnolla ottanut siitä ilon irti! Oon pessy pyykkiä todenteolla, siivoillut, lattiat vahattiin alakerrasta eilen, kaikki joululahjat hankittiin tuossa pari päivää sitten, vähän käytiin muutenkin ostoksilla ja kuusi hakemassa. Joka päivälle on ollut homaa suunnilleen aamusta iltaan ja sitten tietty nuo pakolliset ulkoilut sun muut kotihommat. Mies varmaan tosi levännyt tän viidenpäivän työleirin jäliltä, menee varmaan suu hymyssä töihin lepäämään :) Jos joillain raskausaikana on mielihaluja jos jonkinmoisia, on se miulla ihan varmasti siivousvimma!!! No, mikäs tässä touhutessa, kun olot olleet hyvät ja sitä vielä jaksaa puunata ja laitella. Ihanaa se on saada tää koti kerran vuodessa oikeen puhtaaks ja kaikki tiptop :) ... lie kauan vaan pysyy siinä kunnossa noiden vauhtiveljesten kanssa :/
Sitten noita galluppeja:
KÄVELY: Meillä kävelty nyt se 4.5kk ja voi miten tuota vauhtia ja JUOKSEMISTA nyt riittääkään!!! Kun ei malttais kävellä ollenkaan...
LEIKIT : Isoveikan kanssa leikkiivät tosi paljon. Pikkuautoilla ja sensemmoisilla. Pallot on in ja KIIPEÄMINEN! Lelukori tyhjäksi ja tää mein pienempi herra kyytiin ja veikka ravittaa ympäri huushollia työntäen... lapsista tosi hauskaa, äidistä ei!!! Semmonen " autolelukori" missä pyörät... en suosittele ;)
POTTA: Pottaillaan vaihtelevalla menestyksellä. Harvemmin sinne kakkaa tai pissaa sattuu tulemaan, mutta nyt jo jonkinaikaa suostuu siinä istumaan.
JOULU: Aloitellaan aamu kotosalla riisipuurolla, sitte anopille kahville ja sieltä haudoille. Illaksi miun vanhemmille syömään ja sinne tulee sitten pukki. Vielä jos kotona sitten joulusaunassa illasta kävisi ja vähän kerkeis " omaa" joulua oman perheen kanssa vietellä. Asutaan siis ihan tässä miun vanhempien " naapurissa" .
KUUSI: Meillä nyt kolmatta vuotta sitten kasvatuskuusi tanskasta. Ollaan tykästty kovasti aikaisempina vuosina! Tuuhea ja jämäkkä, todella kaunis!! Ja edullinenkin... Eikä tiputa neulasia samalla lailla kuin tavallinen kuusi ja siinä pikkasen pehmeemmät neulaset noin jalan alla ja lasten suussa.
JOULULAULU: Sylvian joululaulu ja Sydämeeni joulun teen IHAN EHDOTTOMASTI :)
POIKA VAI TYTTÖ ÄITI : Osaiskohan sitä tyttöä edes enää kasvattaa :)
Ihanaa se olis tietenkin sellainen pikkuinen tytön tyllerökin! Mutta jotenkin kahden pojan jälkeen ei osaa edes sellaista ajatella...
ROMILLE ja koko heidän perheelle hyviä jouluja ja tsemppiä. Hyvin se leikkaus menee varmasti!
Mutta nyt pitää päästää vielä mies koneelle... Viikonloppuja kaikille!!!
t. K@tju kera vauhtiveljesten ja ison mahan.
Meillä ukot ulkona kopsuttelee jotain sähköhommeleita.. pikkumies nukkuu, aivan hipihiljaista ja rauhaisaa joten täällä taas notkutaan. Viimeyönä nukku poika 21-9 eikä mitään ääntä päästäny koko yönä, enkä itekkään heränny ennen ku isukki heräs puol9..ehin jo aatella onko se poika enää hengisäkään..aina sitä vaan nuoki ajatukset kummittelee välillä mielessä, vaikka nyt jo aika epätodennäköistä että tuonne kuukahtas..hyi kammottavia ajatuksia! Nukuin siis itekki ku porsas pitkästä aikaa, mahtava tunne taas välillä.
Tekee nyt tosiaan nuita poskihampaita..on aivan ylipullottavat ikenet ku oon niitä syynäilly, mutta ei onneksi oo ainakaan vielä aiheuttanu mitään kärtyilyä tms. Nyt seisoskelee ilman tukea jonkin aikaa kerrallaan, muttei uskalla lähtä liikkeelle;) Sanoja yrittää kovasti toistella perässä..
pojan/tytönäiti galluppiin: Oon jotenki aina ollu sitä mieltä että oon pojan äiti... Teinityttönä hoitelin veljen poikaa paljon ja kaikki muutkin hoidettavat on aina ollu poikia, joten oli hyvin luonnollista että itellekki tuli poika.. ja pikkuisen kun on vauvakuumetta ollu niin oon jo ihan varma että jos toinen pieni joskus meille suodaan niin sekin on poika.. kolmantena vois sitte olla tyttö..joopajoo saas nähdä.. samoin ku joku muukin sanoi, en tiiä osaisinko tyttöä edes hoitaa..miten niitä pimpsavehkeitä putsataan jne;) Ne ihanat tyttöjen prinsessavaatteet on vaan niin söpöjä kaupoissa, että hukuttaisin tieten tytön kaikkiin ihaniin vaatteisiin..
Noniin nyt sohvalle hetkeksi lojumaan tästä
Heippahei
Missä te kaikki ootte? Kuulkaahan nyt, kun tontutkin jo kurkkii ikkunoiden takana, niin pitäs olla kiltisti ja käydä välillä pinoutumassakin!
Aatella, että kahden viikon päästä on joulu jo ohitse:O(.. Lunta oottavat niin kamalasti meillä lapset, että niiden puolesta kyllä surettaa, vaikka muuten mulle passaa tämmönen kesäkeli ihan mainiosti..Joulufiilis on kyllä vielä jossain komeron nurkassa, mutta eiköhän se löydy kuiteskii, tuli lunta tai ei. Itse oon kyllä huomannut, että väsymys on aika valtavaa varmaankin just pimeyden takia..krooh ja pyyh.
Vielä ois muutama lahja ostettava, mutta aika hyvin oon saanut hommat hoidettua ja kerrankin aikas ajallaan.
Kuusi-gallup: Aito kuusi, tekokuusi vaiko ei kuusta ollenkaan? Meillä on ollut varmaan ainaskin 10 vuotta tekokuusi, mutta heitettiin se joku vuosi sitten pois ja siirryttiin ihan aitoon..(perskutarallaa sitä havunneulasten määrää, mutta se tuoksu on niiiiiiiiin ihana!).Viime jouluna ostettiin kuusi Jäätelöautolta ja ikinä ei aiemmin meillä oo ollu yhtä komeeta kuusta! Se tuotiin kotiin asti ja oli uhkea ja pitkä ja hieno, sitten oli aivan hirviästi jäätelöitä ja koko lysti maksoi alle 50 egee..Edellisjouluna oltiin maksettu kaameesta käppyräisestä risusta tinkimisen jälkeen 30 egee jossain kaupan parkkipaikalla..Nyt taas ootellaan, josko tänä vuonnakin jädeautolta saisi, mutta ei oo ainakaan vielä tullut mainosta.
Joulupäivänä lähden sitten lasten kanssa Tukholman-risteilylle, ja isäntä jää pikkumiehen kanssa kotiin..Hui, nyt kyllä vähän ahdistaa, kuinka ikävä ehtiikään tulla reissulla.
Milosta on tullut niin ehtiväinen ja " pitkäsorminen" , että oksat pois..Pöydät pitää muistaa aina tarkistaa, ettei mitään jää siihen reunalle, vaan kaikki mahdollisimman keskelle pöytää, jos poistun itse huoneesta edes toviksi..Sitten se piilottaa tavaroita esim.jätepapereiden sekaan, kenkiin, kasseihin jne.jne.
Tää yksinpuhelu riittäköön nyt tältä osin, mutta olis kyllä kiva kuulla muiden kuulumisia....
Iloista alkavaa viikkoa!
Truide ja Milo