%% Joulutontut -06%% vko 50
Kommentit (53)
ONNEA CALLE77!!!
Olen niiiiin onnellinen sinun puolestasi. Tarkoitus oli tulla ihan vain nopeasti vilkaisemaan kuulumiset ja pino olikin kasvanut mukavasti - ja minkälaisella uutisella varustettuna! :) Onnea ja varjelusta ja tarrasukkia ja kaikkea hyvää ja lämpöistä ja pehmeää ja ihanaa... En voi sanoin kuvata onneani puolestasi. Hymy venyy tällä hetkellä toisesta korvasta toiseen.
Kiitos teille kaikille kannustuksesta " purkautumis" viestini jälkeen! Olette ihania. Olen oikeasti mutustellut kokemuksianne ja sanomaanne ja niistä on saanut voimia. Ihana tietää, että on muitakin, joiden miehet ovat olleet aluksi enemmän tai vähemmän nihkeitä vauva-ajatukselle, mutta lämmenneet sitten pikkuhiljaa.
Parasta on kuitenkin ollut se, kun olemme mieheni kanssa jutelleet asiasta. Nyt tuntuu, että on taas henkisesti lähempänä toista kuin aikoihin. Tämmöisessä olotilassa pieni " viivytys" ei tunnu niin pahalta. Sovittiin, että katellaan vuodenvaihteessa uudestaan. Siihen asti sanoin olevani puhumatta asiasta (vaikka ei mies sitä edes pyytänyt, mutta teidän vinkeistä otin vaaria ja ajattelin, että on parempi olla painostamatta ja muistuttamatta asiasta jatkuvasti).
Äsken kyllä oli pakko kertoa, että mille niin syvästi huokaisin tässä netin ääressä. Ja kun kerroin Callen plussasta, niin onnenkyyneleet sitä tuli - ja mukana pieni kaiho siitä, että joskus meilläkin. Eli asia on minulla tosi lähellä pinnan alla.
Tsemppiä teille piinailijoille. Ainakin Äippä05n ja Nonulin oireet sopisivat kyllä kovin hyvin raskauteen, mutta kai niihin testeihin vain on luotettava? Mutta tosiaan, jos tätiä ei kuulu, niin uutta testiä sitten jonkun ajan kuluttua kehiin, niin ehkä arvot on nousseet :) Tsemppiä myös ovisvaiheissa oleville. Toivotaan, että mies flunssasta huolimatta innostuu pupuilemaan :) Ja kiva, että Manteli ehti käydä kertomassa kuulumisia!
Kuulumisianne luetaan innolla. Calle77' lle semmoinen toive, että kertaat vielä, miten tämä kaikki tapahtui :) Sinua voi nyt pitää esikuvana - kyllä me muut seurataan esimerkkiäsi ennemmin tai myöhemmin ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
t. fudgis
Ihanaa aurinko paistaa, nyt vähän haiskahtaa talvelta, ja joululta...mmm:)
Fudgis: hienoa, että olette saaneet asiat puhuttua, ja tosiaan, ei kannata painostaa, se ei auta hyvässä, ainoastaan pahassa! Otat asian kyllä tosi " aikuismaisesti" , minä olin tuossa tilanteessa aikoinani aivan mahdoton:( Vuodenvaihteeseen on enää pieni aika:)
Äitsy05 Onnea pikkumiehellesi 1v!! pitäkäähän oikein kivat synttärijuhlat! Ja seuraavaksi sitten taidat sinä kertoa meille iloisia uutisia:) Plussatuulia sinulle!!
).(meillä eilisilta meni oikein kivasti, ja huonotuulisuutenikin on taas tällähetkellä tipotiessään:) Nyt en aio antaakaan sille enää lupaa tulla, kun on loma ja joulukin ovella!
Ja pikkuneiti on niin haltioissaan taas, kun iskäkin on taas kotona, eikä iltavuorossa!! kp7
Nyt menemme koko perhe syömään, ja sitten neiti päiväunille, ja isä ja äiti saavat olla ihan vain toisiensa seurassa;)
Kirjoittelemisiin!!
Eli hei kaikille! Luulen, että tämä mukava porukka olisi minulle oikeaa seuraa, jos mukaanne hyväksytte tällaisen aivan uuden pinoutujan pk-seudulta. Ensimmäisen lapsukaisen yrittäminen on eilen virallisesti aloitettu (kuulostaapa hölmöltä), tänään on menossa kp 10. En oikein tiedä, mitä voisin itsestäni kertoa. Joka tapauksessa kauan olemme soutaneet ja huovanneet tämän yrittämisen aloittamisajankohdan kanssa.
Olemme jo vuosia kuitenkin olleet kamalassa kuumeessa, ja nyt tämä aloituksen toteutuminen tuntuu hyvin epätodelliselta.
Oviksista sun muista ei minulla juurikaan ole käsitystä, kierronpituuskin tuntuu vaihtelevan melkoisesti. Tähän asti olen ajatellut, että ovis olisi suunnilleen kierron puolivälissä, kun naamatauluuni ilmestyy ainakin yksi suuri ja kipeä paukama (oi miksi??).
Ai niin, ehkä pitää tunnustaa, että olen seurannut pinoiluanne jo jonkin aikaa ja miettinyt, että tuohon joukkoon ehkä minäkin vielä pääsen :)
Hyvin mahtuu joukkoon. Tervetuloa pinoilemaan ja kuumeilemaan!
Itselläkin on eka vaavi haaveissa, joten ovis ym. jutut on aika selvittämätöntä maaperää. Sen verran tiedän, mitä tässä palstalla on kirjoiteltu. Mutta eiköhän me tässä opita. Ja kysellään viisaammilta :)
Itsellä kp 12, mutta ei mitään kummempia tuntemuksia tai muuta. Ihan mielenkiinnolla seuraan, huomaanko, milloin ovis on. Vähän jännittää, millaiseksi kierto muodostuu pillereiden lopettamisen jälkeen. Ennen pillereiden aloittamista kiertoni oli todella epäsäännöllinen ja piiitttkkäää.
Kiitos NONULI rohkaisusta! Kiva, että sinullakin nyt fiilis hyvä ja yhteiselämä taas kukoistaa. Tosiaan ihan hyvä olo nyt itsellä tästä " viivästyksestä" . Koetan ottaa asian aikuismaisesti ;) Ja nauttia siitä, että voidaan nyt vielä olla ja kulkea miten tykätään. Kaksin on helppoa olla. Mutta vauvakuume on edelleen kova ja toivon, että mahdollisimman pian vuodenvaihteen jälkeen aloitetaan kumpikin kuumeilu ja totinen yritys - nyt vaan kovaa treeniä sitä odotellessa ;)
Toivottavasti ÄIPPÄ05n lapsen yksivuotissynttärit meni mukavasti! Ja jännityksellä odotan, miten oireilusi kanssa käy :)
Mukavaa illanjatkoa!
Tervetuloa joukkoomme Bärchen, aina mahtuu yksi tonttu-tyttönen mukaan! Minäkin olen suht uusi pinoutuja, ja nyt olen jo aivan koukussa... täällä on aivan mahtava vertaistuki, on tosi hienoa kuulua joukkoon samanhenkisten ihmisten kanssa, tai ainakin painimme samojen " ongelmien" kanssa. Yhden neuvon annan, ei niitä kiertopäiviä ja ovulaatioita edes kannata alkaa laskea. paljon lemmiskelyä ja ajatukset pois " tekemisestä" , niin useimmiten tulosta alkaa syntyä!! ei tietenkään aina, mutta ei ensimmäisenä kannata ovulaatiotikkuihin hurahtaa!! Täällä alkaa kyllä mielessä pyöriä tikuttelut ja raskautumis-oireet aivan mahdottomasti päässä...nyt syyhyää jo minullakin nuo ovulaatiotikut sormissa, vaikken sellaisista oikestaan edes kunnolla tiennyt esikoista " tehdessä" ja ihan luomusti sai alkunsa, ilman kiertopäiviä laskien! nyt kyllä tiedän tasantarkasti missä mennään ja kroppaa tarkkaillaan kovasti, vaikka kai järkevintä olisi, ettei edes yrittäisi, vaan menisi aivan tjot- menetelmällä!! juu, niinhän me kaikki, eikä meistä oikeasti siihen kukaan pysty:)) On se vauvakuume kova tauti:) Itseasiassa tänään naapurikunnan s-marketissa käydessä olisin ostanut niitä ovistikkuja, siis aivan vain mielenkiinnosta (juupa juu)! olivat jo melkein kärryissäni, kunnes huomasin, että olivat kaikki vanhentuneet 2006/02!!! en sitten tohtinut mennä nupisemaan siitä kenellekään, vaan laitoin ne kiltisti takaisin, ja päätin, etten niihin enää koske, en missään kaupassa:)
Fudgis:harjoitus tosiaan tekee mestarin:)
nyt pitää mennä pienokaista laittamaan sänkyyn!!
illanjatkoa kaikille!!
nonulikp7
Heti alkuun totean että onpas ollut mukavaa lukea palstaa. Oikein liikutuin näistä teidän toivotuksista, kiitos!! On se aika jännää kuinka lyhyessä ajassa voi tuntea kuuluvansa tällaiseen porukkaan edes tuntematta (?) ketään.
Manteli: koitahan sinnitellä niiden kipujen kanssa, toivottavasti menee nopeasti ohi niin pääsette asiaan ;)
Äitsy:Aika jännä tuo pahoinvointi, voisiko se olla sitten verensokerin takia? Tai sitten se on jotain ihan muuta.....Ainakin tuossa Crealbluessa todetaan testin tekemisen mahdollisuus jo kolmea päivää ennen. Luulisi että jos hormoni aiheuttaa pahaa oloa niin näkyisi testissä?
Frankie: Pidän peukkuja ettei kokeista löydy mitään vakavaa vaan kyseessä jonkun mainitsema pikkuseuranta -- db
Fudgis: Voi kun mukava lukea että saitte miehen kanssa asiat tolalleen. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin, jollei vielä vuoden vaihteessa niin sitten myöhemmin. Vaikka vaikeaa voi olla tuo aloittamisen yrittämisen odottaminen, jo pelkästä lauseesta tulee karmea :/ Mutta tsemppiä!
Bärchen : Tervetuloa joukkoon. Itsekin olen pk-suunnalta ja minut voi tunnistaa ihmisvilinästä miljoonasta naamaa koristavasta finnistä.... Olen aina reagoinut todella herkästi ihollani ja nyt on naama kuin 15 kesäsellä...
Nonuli heitti tuossa hyvän vinkin uudelle kuumeilijalle, ettet turhaan testaile ja laske ovispäiviä: Olen asiasta samaa mieltä vaikka itse teinkin juuri päinvastoin...
Joku kyselikin omaa historiaani:yritän olla mahdollisimma lyhyt. Söin pillereitä melkein 10 vuotta ja lopetin ne kaksi vuotta sitten. Kierto tasaantui noin puolessa vuodessa ja viimeiset puoli vuotta olen seuraillut ovulaatiota, vaihtelu on ollut 23-30 vrk. Ovisoireet olivat massiiviset ovislimat ja hillitön halu ;) (isäntää kävi sääliksi...) Ihmettelin tuota oviksen ajankohtaa koska oireet tuntuivat tulevan melkein heti kuukautisten jälkeen. Sorruin heti ekana yrityskuukautena ostamaan ovistikut. Aloitin ohjeiden mukaan ja vasta viimeisenä viidestä tikutuspäivästä tuli haalea positiivinen. Isännän kanssa oltiin kuitenkin puuhailtu ahkerasti ja jatkettiin vielä tuon ovisplussan jälkeen kolme päivää. No lopputulos on että testasin plussan edellispäivänä.
Olin sanonut miehelle jo viikkoa ennen plussaa että jotain tapahtuu, mutta ei uskonut. Vähän oli sellainen viluolo ja lämpö kohollaan sekä tiistaista lähtien alavatsakipua.
Jännään vaan että olo ei ole mikään superleijuva. Olo on flunssainen ja lämpöä 37,5 (normaali 36.6), pientä kuvotusta tulee ajoittain ja alavatsaa kipuilee välillä. Olen silti nauttinut (?) näistä kivuista koska tiedän niiden johtuvan yhdestä syystä :D
Huomenna soitan neuvolaan ja aion kyllä ehdottomasti roikkua täällä, saan sitten vedettyä koko porukan mukaani. Kävin odotuspuolella kurkkimassa, mutta en oikein haluaisi muuttaa.... Ei jos sopii hengaan täällä vielä hetken ... :)
Pitkästä tarinasta huolimatta, oikein mukavaa sunnuntaita, täällä päin taivas on ihanan sininen ja talvi on vihdoin tulossa!!!
Calle77 toivon totisesti, että roikut vielä meidän seurassa raskautesi loppuun asti, tai käyt ainakin välillä kertomassa kuulumisia, ensimmäisista potkuista, ultrakuvista jne...:) Sinulla alkaa nyt miehesi kanssa ihanat ajat:) nauti kaikesta mahdollisesta!!
).( kp8, eli nyt alan ekaa kertaa seurata niitä lima-asioita...Muistelisin kyllä, että minulla ne ns. limat ovat erilaisia kierron aikana, tai isäntä itseasiassa niistä on joskus jo aikaisemmin sanonut:) tarkka mies minulla!! Minä torkahdin pikkuneidin kanssa päiväunille, ja nyt on tosi, virkistynyt olo! Tuli illalla isännän kanssa valvottua pidemään;) ja tyllerö ilmoitti heräävänsä jo kahdeksalta, tai eihän se mikään jo, ole, ihan pitkät yöunet hän nukkui, yhdeksästä kahdeksaan!!
Ajattelin lähteä tänään laulamaan kauneimpia joululauluja kirkkoon, isi jää neidon kanssa kotiin, niin minä pääsen nauttimaan joulutunnelmasta ihan rauhassa!!
Kirjoittelemisiin!
Bärchen: Tervetuloa mukaan, kyllä tänne hyvin mahtuu! Hauska kuulla että olet myös vähän " pihalla" oviksista ja muista raskautumisasioista, olen itse samassa tilanteessa. Meillä myös ensimmäinen lapsi yrityksessä ja myös ensimmäinen yrityskierto.
calle77: Mukavaa että pysyt vielä porukassa mukana! Tosi mielenkiintoista kuulla miten sinun raskautesi edistyy, neuvolakäynneistä ja muista, kun itsellä on nekin kuviot epäselviä :)
Fudgis: Kiva että saitte asiat sovittua ja onhan se kieltämättä totta, että kahdestaan on paljon helpompaa elellä nyt ainakin toistaiseksi. Jos nyt ajatellaan harrastuksia, matkustelua, romantiikkaa jne. Kaikella on aikansa.
ON: Nyt on kp 26, ei ainakaan toistaiseksi kummempia merkkejä tädin tulosta. Sama vessassa juokseminen, turvotus ja satunnainen lievä kipuilu jatkunut viimeiset kaksi viikkoa, jotka mun tapauksessa tyypillisiä menkkavaivoja..ehkä tulossa todelliset mega menkat! Who knows ;)
Ensi viikolla uudet kujeet..
Bärchen, tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Ainahan tänne mahtuu.
Calle77, kiva, että aiot roikkua edelleen täällä. Tosi hauska kuulla sitten kaikkia sun oirejuttuja ja muita ja vedäthän meidät kaikki perässäs.
Synttäreistä on toivuttu, juhlakalu oli illalla aika uupunut. Tuli kivoja leluja ja vaatteita lahjaksi. Äiti sitä vastoin on taas kerran ihan pihalla. Nyt saa ihan vapaasti nauraa mulle, tää mun " kierto" alkaa olla kuin parhaastakin sketsistä. Ensinnäkin testasin tänä aamuna negan. (Se siitä maanantaiaamusta.) Tässä iltapäivällä sitten rupes tuntumaan vähän kosteelta ja totesin, että tätihän se siellä varmaan tulossa. Olin vielä ihan tyytyväinen, että täsmälleen ajallaan ja uutta yritystä vaan putkeen ja niin edes päin. Vessassa sitten bongasin aivan selvät OVISLIMAT!!?? Siis mitä??? Tosin, jos kukaan muistaa niin selostin jossain vaiheessa, etten mitään limoja oikeen saanut metsästettyä tossa aikasemmin. Onkohan mulla siis nyt vasta tulossa ovis. Jos on, niin ne mahakipristelyt, mitä mä olen isoon ääneen toitottanut oli just silloin, kun olis pitänyt olla menkat. Miks ei ollut mitään vuotoa? Vissiinkin kroppa vähän hakee ton kierukan jäljiltä. No, katotaan nyt kuitenkin, jos toi olikin joku ihan muu homma ja jää tohon yhteen vessakertaan, mutta sen kaiketi sitten huomaa. On tää varsinaista...
Nyt käy kutsu, täytyy mennä. Sorry tosi omanapainen viesti.
Äitsy (onkohan se nyt sitten kp12)
Ajattelin sitten kauppareissulla ostaa ovistikkuja, jospa niillä vaikka asia selviäis. No, meidän kaupassa oli semmosia, missä oli päiväys mennyt 12/05. Tää tuntuu nyt olevan trendi. Ei ihme, että olivat alennuksessa. Enkä sitten ottanut.
Ihan pikapäivitys (tervetuloa uudelle tontulle!!)
Äitsy: Mulla on vähän samantapaista outoa kierrossa. Eli nyt kp 37 menossa ja olin bongaavinani ovislimaa toissapäivänä. Lisäksi kipuilee välillä alavatsa tavallaan nippailee toiselta puolelta tai niinku vihloo en tiä. Tuntuu että sekasin on koko muija. Kierukkahan lähti jo syyskuussa ja yksi ainoa täti on käynyt meillä (11.11). Testasin nyt vkl miinusta oli.
Olen ihan kysymysmerkkinä missä mennään: teini-ikäkin taas alkoi. 2 kauheeta paukamaa leuassa ja kiukuttaa kaikki.
Voisiko olla mitenkään mahdollista (onko kukaan kuullut) että vois ovuloida KAHDESTI samassa kierrossa?? Siltä tää siskot nyt tuntuu.
Suuret kiitokset tervetulokommenteista ja viisaista neuvoista fudgisille, calle77:lle, nonulille, Sophie77:lle, -äitsy05-:lle ja mannariille (eihän kukaan unohtunut joukosta??)! Olen entistä vakuuttuneempi tämän sakin loistavuudesta. Toisaalta on ihanaa, että joukossa on niitä, joiden tilanne muistuttaa omaa tosi paljon, mutta toisaalta on loistavaa, että osa ei ole yhtä " avuttomassa" ja uudessa tilanteessa kuin minä. Äh, ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.
Mäkin kyllä katselin himoiten ovistestejä kaupassa viime viikolla, mutta jätin sitten vielä ostamatta. Voi olla, että seuraavassa kierrossa en maltakaan enää niistä pysyä erossa. Toisaalta niistä voisi tietty olla apua varsinkin kun ottaa huomioon sen, että ne minun kiertoni saattavat vaihdella (ilmeisesti stressistä riippuen, luulisin) niin paljon. Jotenkin näissä vauva-asioissa on tuskallisen hankalaa yrittää ajatella ja toimia järkevästi, olette varmaankin huomanneet sen myös... Yritän muuten oppia mahdollisimman paljon asiaa kaikista nikeistä, jotta pääsen kommentointeihin osallistumaan. Mulla tosin taitaa tulla valitettavasti aika pitkä väli joululoman ajaksi tähän vasta alkaneeseen palstailuuni.
Meistä aika monella taitaa muuten ensi viikkoon ajoittua kiireellisimmät sänkyhommat, joten lykkyä kaikille ja toivottavasti onnistutaan mahdollisimman pian plussailuissa!
Täältä leipomusten keskeltä. On väännetty torttuja ja kakkua sun muuta pojan synttäreille. Jännittää ihan kuin omat synttärit joskus lapsena. Hih! Nyt väsyttää niin törkeenä. Ja oksettaa koko ajan. (Häh??) Taitaa olla kyllä toiveajattelua, mutta pakko oli käydä tiedottamassa. Nyt yritän kyllä jättää testaamisen ainakin maanantaiaamuun, jos silloin vielä aihetta on.
Vielä Calle77:lle onnittelut! Miten on mennyt asiaa sulatellessa?
Kyselee Äitsy, joka tasan vuosi sitten näillä main siirtyi osastolle odottelemaan josko käynnistys tehoais. (Eipä montaa tuntia tarvinnut odotella.)