Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sellainen ihminen, joka on kokenut kovia, on yleensä se empaattisin ihminen

Vierailija
01.07.2023 |

Harvassa tosin on ne, jotka pystyy kääntämään kovat koettelemukset hyväksi, katkeruuden sijaan....

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, sen takia se ihminen onkin vahva ja se empaattisin kuka siihen kykenee, harva tulee voittajana ulos tuskan liekeistä. Se vaatii paljon ihmiseltä, henkistä lujuutta ja ymmärrystä. 

Vierailija
2/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole. Kovia kokeneista kasvaa jo lapsesta pitäen pahoja, sosiopaatteja, kissan potkijoita ja nuorisorikollisia ilman mitään tunteita tai emptiaa. Ne on niitä ketkä isoimmalla todennäköisyydellä istuu vankilassa jo ennen parikymppisiä.

-erityisope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään välttämättä. Esim. Aatu oli kovia kokenut...

Vierailija
4/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. 

Vierailija
5/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään välttämättä. Esim. Aatu oli kovia kokenut...

Se, että ei pääse kouluun ei vielä ole kovaa elämää.

Vierailija
6/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttäjä päätyy usein narsistimagneetiksi narsistin hoviin oksennusämpäriksi.

Vierailija
7/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysehän on siitä että on 50/50 tuleeko kovia kokeneesta ihmisestä se hiottu timantti eli empaattinen vaiko katkera vihaaja.

Vierailija
8/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Tutustuhan Aatun henkilöhistoriaan vähän tarkemmin.

Vierailija
9/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole. Kovia kokeneista kasvaa jo lapsesta pitäen pahoja, sosiopaatteja, kissan potkijoita ja nuorisorikollisia ilman mitään tunteita tai emptiaa. Ne on niitä ketkä isoimmalla todennäköisyydellä istuu vankilassa jo ennen parikymppisiä.

-erityisope

Osa on osa ei. Maailma eikä ihmiset ole mustavalkoisia.

Vierailija
10/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten päinvastoin, vähättelee kaikkia koska on itse kokenut pahemmin. Ei tarvitse mennä kuin masennuspiireihin niin siellä kilpaillaan kellä on kurjinta. Jos pääsee ylös sängystä niin ei ole Oikeaa Masennusta.

Vierailija
11/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Osa on jatkuvasti valmiina puolustautumaan. Oli aihetta tai ei. Ja muut ihmiset saavat siitä osansa. 

T: traumaterapian käynyt. 

Vierailija
12/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on elämässä se, kuinka kävelee kiirastulen läpi. Pitää siis omata resilienssiä. Muutoin on pahasti lirissä. Henkinen kasvu on mahdollista, jos sisua riittää.

Vierailija
13/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keanu Reeves

Vierailija
14/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia kokenut valikoi entistä tarkemmin onko empaattisuudelle aihetta vai ei. Pikkujutuista ei enää hätkähdetä.

Vierailija
15/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-erityisope

Niin, mutta ap ja muut jotka ylistävät sitä kuinka ovat "selviytyneet voittajina kovista kokemuksista" ja julistavat kuinka "se mikä ei tapa vahvistaa"... he eivät tiedä mitä kovat kokemukset ovat. Heidän mielestään "kova kokemus" on esim sitä että "kun mä olin teini niin mulla oli elämäni ensimmäinen seurustelukumppani - ja se petti mua!"

Ja sitten he vieläpä luulevat että tuon kokemuksen vuoksi he ovat "oppineet empatiaa" eli jos joku muukin joutuu petetyksi niin he ovat sitä petettyä kohtaan hurjan myötätuntoisia ja haluavat mennä antamaan turpiin sille pettäjälle.

Vierailija
16/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kysehän on siitä että on 50/50 tuleeko kovia kokeneesta ihmisestä se hiottu timantti eli empaattinen vaiko katkera vihaaja.

Ei ole noinkaan todennäköistä, että muuttuisi empaattiseksi.

Vierailija
17/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-erityisope

Niin, mutta ap ja muut jotka ylistävät sitä kuinka ovat "selviytyneet voittajina kovista kokemuksista" ja julistavat kuinka "se mikä ei tapa vahvistaa"... he eivät tiedä mitä kovat kokemukset ovat. Heidän mielestään "kova kokemus" on esim sitä että "kun mä olin teini niin mulla oli elämäni ensimmäinen seurustelukumppani - ja se petti mua!"

Ja sitten he vieläpä luulevat että tuon kokemuksen vuoksi he ovat "oppineet empatiaa" eli jos joku muukin joutuu petetyksi niin he ovat sitä petettyä kohtaan hurjan myötätuntoisia ja haluavat mennä antamaan turpiin sille pettäjälle.

Ei kovat kokemukset ole mikään kilpailu. Aidosti empaattinen ei kilpaile kokemuksillaan.

Vierailija
18/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten päinvastoin, vähättelee kaikkia koska on itse kokenut pahemmin. Ei tarvitse mennä kuin masennuspiireihin niin siellä kilpaillaan kellä on kurjinta. Jos pääsee ylös sängystä niin ei ole Oikeaa Masennusta.

Vierailija
19/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus taisi olla se kaikkein empaattisin ihminen. Eikä hän tainnut elämänsä ensimmäisten 30 vuoden aikana kovia kokea vaan hän vietti ihan tavallista puusepän elämää.

Hänen opetuslapsensakin taisivat olla empaattisia. Eikä heilläkään välttämättä ollut kovia kokemuksia takana, vaan olivat olleet esim ihan tavallisia kalastajia.

Vierailija
20/88 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneet? Turha tässä keskustelussa on mt-ongelmaisista puhua. Ei mt-ongelmaiset ole oikeesti sairaita. Ne on niitä heikkoja lellittyjä joille ei ole koskaan tapahtunut mitään pahaa. Se on sitä henkisen ryhdin puutetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi