Miksi vanhemmat hankkivat lapsille äänekkäitä melusaaste-leluja ja sitten valittavat melusta?
Olen nähnyt kun lapsille on ostettu poliisipillejä, laserpyssyjä, torvia, rumpuja, musiikkinappi-leluja, kolisevia kärryjä joita vedetään lattialla ja pomppupalloja. Näillä sitten lapset meluavat ja paukuttelevat kovalla lattialla niin että vanhemmat eivät saa nukuttua kuukausiin ja valittavat siitä kuinka rankkaa heillä on.
Miksi jotkut vanhemmat tekevät tuon perheelleen? Onko se vain silkkaa tyhmyyttä? Itse kun saan lapsia niin hankin ensimmäisten 7 vuoden ajan vain pehmo-palikoita, pehmoleluja, silikoni-leluja ja muita leluja jotka ovat hiljaisia materiaaleja. Lasten huoneessa kuuluu myös olla ääntä hiljentävä matto, sitäkään ei näytä kaikki vanhemmat tajuavan.
Kommentit (4)
Meille anoppi lähetti hirveän kovaäänisen lelun, joka piti kerta kaikkiaan lopulta rikkoa että sen äänen sai hiljennettyä. En tiedä miten ikinä se lelu oli voinut läpäistä mitään testejä, mitä niille kaiketi tehdään. Ei kai kukaan vanhempi itse osta möliseviä leluja lapsilleen?
Vierailija kirjoitti:
Meille kaikki mekkalalelut on tulleet lahjoina.
Kai myit ne pois kun lahjan antajat lähtivät? Ei sinun tarvitse alistua sukulaisten piittaamattomuuteen siitä saatko nukuttua vai ei.
Meillekkin melumoottorit on tulleet lahjana. Todella ne on vaihtaneet osoitetta hyvin pian.
Meille kaikki mekkalalelut on tulleet lahjoina.