*Eloisien maanantai*
Huomenta, maanantaiaamu koittaa meille jokaiselle. Tästä kohta puolin suuntaan harjoittelupaikkaani. Opiskelen, kaukana ei ole valmistuminen, keväällä olen valmis. Oireita ei hirveästi ole ollut, väsyttää ja illalla on ollut kuumeinen olo.
Nyt täytyy kiirehtiä.
Hyvää alkavaa viikkoa eloisille!
emmaomena 5+1
Kommentit (19)
Eipä ollut kovin häävi herätä tänä aamuna. Silmät kun auki sain, niin heti oli todella etova olo... Toisaalta närästääkin, mutta ei kuitenkaan. On vaan huono olo.
Tänään viikkoja 5+4 ja LA olisi 7.8. (kai..)
Vatsassa aika-ajoin kuukautismaista kipua ja samoin selässä. Rinnat on tosi hellinä =)
Muuten olo ihan ookoo, mutta tämä etominen ei ole kyllä kivaa ja varsinkin kun alkoi jo näin aikaisessa vaiheessa. Viime raskaudessa etominen tuli kuvioon vasta joskus rv8 kieppeillä.
Ekaa ultraa täällä odotellaan jo innolla, aika on jouluviikolla samoin kuin ensimmäinen neuvolakin.
Nyt vielä hetki lepoa ja kohta esikoisen aamutoimien pariin.
Hyviä vointeja kaikille !
Aamu alkoi pommiin nukumisella ja kamala kiire tuli töihin...ja olo sitten sen mukainen. Ei kannattaisi vissiin viuhtoa sängystä ylös kovin nopeasti, kroppa reagoi aika moisella pahoinvoinnilla. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mutta ei paljon toisinkaan. Esikoisen aikana en oksentanut kertaakaan, samanlaista ryökimistä ja kuvotusta oli kyllä kymppi viikolle asti kuin nytkin. Nyt oireet tuntuvat jotenkin kovemmilta, mutta saattaa johtua siitäkin että tuon kaksivuotiaan kanssa ei niin paljon pysty lepäilemään kuin silloin ekassa raskaudessa.
Koko ajan pitää jotain napsia, että pysyy kyökkäys kurkussa. Kolme tuntia on ehdoton maksimi olla syömättä ja sitten kuvotus taas kovenee. Niin kuin olis krapula koko ajan. Mutta koen tämän kuvotuksen hyvänä. Se todistaa mulle että jotain kropassa tapahtuu ja nostattaa toivoa, että kaikki on kunnossa. Alkuraskauden ultra viikoilla 6+2 yksityisellä. Halusin varata ajan, koska mulla ei oo enää kuin toinen munasarja jäljellä ja haluan varmistaa ettei kyse olisi vaan mistää kohdunulkoisesta raskaudesta tms. Ja onhan se kiva nähdä että josko siellä kohdussa jotain on...tuntuu koko odotus taas todemmalta. ;)
Ongelmaksi alkaa jo tässä vaiheessa muodostua mahan kasvu. Mulla oli ihan mieletön vatsanturvotus ekassakin raskaudessa ja sama näyttää nyt toistuvan. Vaatteet kinnaa vyötäröltä ja pelkään ihan hulluna että kaikki huomaa odotukseni. Varsinkin töissä on kurjaa, koska päällepantavaa on vaikea löytää. Olen aiemmin pitänyt aika tyköistuvia vaatteita ja nyt sellaista ei voi enää harkitakaan. Esikoisen kanssakin alettiin jo 10 viikolla kysellä laskettua aikaa... ihanaahan se on että raskaus näkyy, mutta ei vielä!!!!! Ja ku tietää että se on pelkkää turvotusta eikä mikään " vauvavatsa" niin ei sitä haluaisi vielä kellekkään selitellä. Onko muilla tällaisia ongelmia?
nyt töiden pariin.
mötiäinen rv 4+6
Ihana maanantai:)
Yritän kahvia vähän juoda jotta pysyisi hereillä, jospa se tästä.
Illalla tuli vielä valvottua yli puolen yön, tuli odotettua miestä pelimatkalta kotiin, piti vielä päivän kuulumiset turista läpi.
Mies meinasi että jättää nuo valmennushommat välillä, menee niiiin väsyksiin kun on treeniä ja töitä jne. Ja nyt kun tulee toinen lapsi, ni ihan kiva välillä näin.
Poikakin rupee kaipaamaan enemmän isin seuraa kun isommaks tulee.
Mutta oma napa voi hyvin, tisut kipeät ja väsymystä ja turvotusta vähän. Ihana lukea kun kaikilla suht samoja oireita ku itselläni, ku samas tilanteessa ollaan, joku jaksaa " kuunnella" . Kaikille kun ei voi kertoa ja kaikki ei välttämättä jaksa kuunnella tai kiinnosta kuunnella toisten raskausoireita.
Itse olen kertonut vanhemmille ja sisaruksille, että vauva tulee, koska meidän piti mennä naimisiin elokuun alussa, mutta ei nyt sit mennäkkään ku vauva tulee elokuun alussa. Meinattiin että käydään salaa aiemmin maistraatissa, eikä kerrota muille.
Kyllähän siitä saadaan kuulla, mutta meidän tahto.
Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa alkuviikkoa!
Iivokki 6+3
Masua jomottelee, ja pahoinvointikin nostaa taas päätään, vähän huonosti nukuttu yö takana. Tisut kipeinä, siinäpä ne tärkeimmät oireet. Pikkujouluissa lauantaina selvisi sitte työkavereillekin tämä " tilani" , mutta eipä tuo haittaa, ollaan pieni ja tiivis työporukka, joten ihan hyvä, meni kaikki hyvin tai ei.
Soittelin tuossa neuvolaan, vaikka ensin ajattelin vasta ens viikon ultran jälkeen soittaa, ja hyvä kun soitin. Sanoi laittavansa papereita postissa ja suositteli soittamaan ultra-aikoja jo, että saa varmasti oikeille viikoille! Hui! Ruuhkaista taitaa olla ;)
Olo on levollinen, vaikka se km-peikko aina välillä pelottelee.
Luottavaisin mielin
Emma rv 5+3
nyt esikoinen nukkuu ja voi kirjoitella pienet kuulumiset. Vointi on loistava ei siis minkäänlaisia oireita,tosin ne ehtii vielä.... ainut ni turvotusta löytyy hiukan ja nälkä koko ajan. huomaan itsestäni että on ruoka valio kyllä muuttunut kummasti kun plussa pärähti testiin viikko sit. nyt teen maittavia salaatti leipiä ku ennen taisin musutella vaikka namia joka väliin. ;)
kurjat ilmat on joka päivä tulisi jo LUNTA,kyllä olis ihan ulkoilla tytön kanssa raikkaassa pakkas säässä.
eipä mulla oikeen tuu muuta mieleen,joten päivän jatkoja elokuisille ja miksei muillekkin ;)
ankka rv4+6
Täällä vaan masun nippailut jatkuvat :o/ Soitin neuvolaan ja kuulemma kuulostaa ihan normaalille ! Tämä on kuitenkin jo kuudes lapsi, joten kohtu toimii sen mukaan ;o) Ja täti laski samalla la:n ja sai sen 7.8.2006 eli päivää aiemmaksi kuin itse, joten käytän tuota sitten tästä eteenpäin ihan siksi että ollaan neuvolan kans samoilla viikoilla.
Väsymystäkin löytyy kiitettävästi. Voisin nukkua koko päivän. Ja vettä en voi juoda lainkaan : alkaa heti yököttää jos laitan vettä suuhuni. Illalla pitää varata mehua yöpöydälle kun jano on melkoinen. Sitten taas pissattaa jne. Kivaa.
Tänään yksi lapsista jäi pois koulusta kun ressulla on ollut kuumetta jo 3-4 päivää :o( Kaikilla muillakin neljällä tytöllä on ollut samaa tautia : yskittää, kova kuume ja sitten nuha. Säästyis itte. Muutenkin kun raskaus alkuvaiheessaan nostaa lämpöä (äsken 37.4) niin ei enää tartteta tähän mitään tauteja.
Nyt lämmittää teetä ja hakemaan päivänpostia :o)
Rapuäiti ja lahja rv 5+6
Täällä ei kummempia uutisia!
Olo on samanlainen kuin ennenkin... Noo eilen meinasin yökkäillä pariin otteeseen, eka kerta suklaan hajusta ja toinen oli kiinalaisen ruuan haju...Se kiinalainen haisi autossa oikeesti niin paljon, et teki mieli heittää koko take a way kippo lennosta ulos.
Samoin saan miettiä hyvinkin tarkkaan, et " sokeripommit" , muistaa jättää suosiolla väliin, niistä kun ei seuraa muuta kun huono olo.
Mikä on varsin kamalaa, kun tykkään karkeista yms. ihan alynä.
Jeps, noista listoista sen verran, et ite en välitä yahoosta...Mulle on varmaan jäänyt traumoja muinaisista kokeiluista. Ja ihan sama vaikka joku/minä tekiskin omat sivut, niin siltikin kävisin myös täällä lukemassa muitten kuulumisia.
Ja ite en ainakaan pysty olemaan sellanen jipii, jipii mä oon raskaana, et nyt teen sitä tätä ja tuota ja kaikki valmiiks heti... Pelko uudesta km on kuitenkin vielä niin voimakkaana kurkkimassa tuossa olan takana.
Sinällään sääli...Muistan kyllä miten ihanaa oli hehkuttaa _kaikille_ olevansa raskaana ja suunnitella seuraavat 9kk jo valmiiks, ja äippäloma päälle, sekä kummit jne... *Oi aikoja*.
Terkuin Helga, uusiks lasketuilla viikoilla..Eli rv5
Et tervetuloa mun elämääni...
Mullahan iski kans kuume ihan puskista ja eikä myöskään ikuisuuksiin oo noussu lämmöt noin korkeelle! Mulla kävi pahimmillaan 38,7 astees.
Ja ihan samat mietteet kävi mielessä, et nyt tää on tässä ja ei elimistö jaksa pitää raskautta yllä ja...ja...ja...
Varsinkin kun oireet katos kuumeen seuraksena jonnekkin!
Tissioireet on palanneet, mut erilaisina ja yökköily fiilis tuli ihan uutena.
Tsemppiä! muista juoda nyt oikeesti ihan älyttömästi ja syö hedelmiä, mistä saa c-vitamiinia. ( Ite luotan suoraan saantiin ennemmin kuin pillereihin purkista!)
RV6+5 Pientä kuvotusta, mahanturvotusta ja vilunväreitä lukuunottamatta vointi ollut mitä parhain ja ruoka maistuu vähän liiankin hyvin!
Esikoispoika on 1v.3kk:tta eli ikäeroa tulee lapsukaisille vajaa 2vuotta. Toinen raskaus on haaveiden täyttymys sillä kaksi lasta oli toiveissa ja kun ikääkin alkaa jo olla(vm-72) niin kyllä tämä ihan oikeaan aikaan tuli vaikkakin yllättäin.
Mulla on töiden suhteen vähän kinkkinen tilanne kun odottelen parhaillaan työsopimukselle jatkoa, enkä siis näin ollen aio vielä vähään aikaan paljastaa tietoa raskaudesta töissä!
Täällä pienellä paikkakunnalla vaan on se pulma että juorut kulkee vähän liiankin hyvin.. enkä siis ole vielä ollut yhteydessä neuvolaan vaan kotona tein testin viime viikolla..;)
Pikaista paranemista kaikille flunssan kourissa painiville!!!!
Täällä olo on etova, tissit kipeänä, tai nännit, tissit ei ollenkaan, lisäksi ihmetyttää, ettei tissit ole kasvaneet ensinkään, muissa raskauksissa on turvonneet heti plussatestin myötä....
vatsakipu on poissa, ainakin toistaiseksi, eli en vielä soitellut lekurille, koitan malttaa sinne 22.12 lääkäriin ja ultraan!
Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!
Duracel rv 6+4 tai 7+4
täällä nimittäin toinen jonka vatsa paljastaa jo kaikille.... ja itsekin haluaisin ensin odottaa hiukan aikaa enkä ihan vielä kertoa kun on niin epävarma olo. Toisessa raskaudessani vatsa pömpötti jo aika ajoissa, mutta ei näin suurena ja jo näillä viikoilla!
Mulla alkoi kanssa aamu pahoinvoinnilla...meni kuitenkin onneksi ohi kun sain jotain suuhun pantavaa..Mulla on ollut nyt neljättä päivää pahoinvointia niin että se alkaa aina siinä yhden aikaa päivällä ja kestää pari tuntii...yökkäilen,mutta onneksi ei kunnon oksennusta tule..Töissä on vähän vaikeaa piilotella, mutta en sitä vielä siellä halua kertoakaan. Mulla on kanssa maha aikalailla turvonnut. Saas nähä koska muut tajuaa.
rv 6+3
Täällä olo on ihan hyvä, mitä etomista lähes koko ajan ja saa miettiä, mitä saattais syödä ja mitä ei. Päikkäreille pitäis lähteä nyt, kun esikko nukkuu. :)
Varasin alkuraskauden ultran. Sain vasta joulun jälkeen... Olis ollu kiva viettää rauhassa joulu, mutta kun ei ollut aikoja.
Taidan kömpiä sohvalle, niin paljon väsyttää... :)
Stefy 5+1
Vuoto jatkuu, mutta kipuja ei ole ollut. Nyt vihdoin koitti tämä maanantaikin että pääsin soittelemaan asiantuntijoille. Eli soitin ekaks yksityiselle jos olis päässyt ultraa. 8 gynekologia ja seuraava UÄ aika olis ens maanantaina. Joo en taida sinne asti odottaa. Sitten soitin neuvolaan ja kerroin oireet. Ehkä perjantaina tai maanantaina pääsisin ultraan koska täällä päin ei ultrata ennen rv 6 kun sitä ennen ei kuulemma kannata ultrata. Ei nähdä vielä sydänääniä eikä voi tietää miten lapsi voi. Vuodosta sanoi että kuukautismaiset vuodot ei kuulosta normaalilta, mutta yleensä keskenmenoon liitetään myös kuukautiskivut joten tiedähäntä. Jos tulee kipua ja runsasta vuotoa niin suoraan keskussairaalan naistenpkl:lle. Odottelu jatkuu.
Omaa vointia tietysti tarkkaillaan että onko niitä raskausoireta vai ei, mutta vaikeaa sanoa. Mulla ei ikään ole hirveesti oireillut.
On muuten jännää lukea teidän toisten vaivoista. Olisin niiin onnellinen kun edes vähän oksettas/kuvottas jos vaan tietäis olevansa raskaana.
Voi Mimm.u :/ Toivottavastin nyt selviäisit ilman kipuja tuosta painajaisesta:(
Täällä alkoi aamu liian aikasin. Tyttö päätti herätä jo puol kasin aikaan, mikä on uutta. Yleensä herää siinä 9-10 väliin. Yölläkin pääsin nukkumaan vasta 02 aikaan, kun mies laittoi konettaan kuntoo, ja itse en sitten saanut millään unta:( No olin sitten aamusta asti niin pöhnässä ettei rajaa. Laitoin tytön 11.30 päiväunille ja menin itsekkiin nukkumaan. Nukuttiin n.1,5h ja sen jälkeen olo olikin paljon parempi.
Aamusta asti ollut edotusta, nyt vähän helpotti kun söi. En kyllä viitsi paljoa vaivoistani valittaa, sillä nyt niitä sentään on, ja sehän on vaan hyvä merkki. Tuulimunassahan niitä ei paljoa ollutkaan, joten nyt aika positiivinen mieli, vaikka väsyttää ja oksettaa, parempi näin päin:)
Täällä myös mietitään josko menisi alkuraskauden ultraan. Pitäis varmaan varata aika tällä viikolla, että pääsee nopeesti. Ennen joulua tuskin kannattaa mennä, mutta ennen vuoden vaihtumista kyllä haluan ultraan päästä.
T. Falz
Voi kun pääsisit pian tarkistamaan tilanteen, epätietoisuus on aina kaikista pahinta. Olisi kyllä ihana yllätys jos kaikki olisivatkin kunnossa ja olisivatkin jostkut kummalliset valemenkat.....
Nyt vasta pääsin koneelle. Töistä palattuani hain esikoisen päiväkodista ja aika onkin mennyt hänen kanssaan touhutessa ja joulupullia leipoessa. Ihan hyvä niin pysyy ajatukset kurissa ei koko ajan mieti ja murehdi.
Varasin ajan alkuraskauden ultraan ja aika on ensi viikon tiistaina. Hieman jännittää koko juttu näkyykö vielä mitään kun on vain arvailuja millä viikoilla nyt mennään. Oireita on ollut tänään rintojen kivistäminen ja taisin syödä aamupalaa hieman liikaa kun viimeinen leipä ei enää laskenutkaan, tuli täysi stoppi ja kamala olo.
Paljon on uusia elokuisia liittynyt mukaan joten tervetuloa kaikille mukaan. Itse en ole niin innokas, että liittyisin Yahoo palstalle tämä riittää minulle.
-MV- +rv?
Äsken tulin just suihkusta ja nyt palelen. Outoa koska yleensä mulla on tosi kuuma suihkun jälkeen.
Olin tänään lahjaostoksilla ja sainkin taas niiden osalta stressiä vähemmälle. Siellä ei onneksi kuvottanut yhtään, mutta nyt kun tulin kotiin, niin voi kamala mikä olo. Jotain kaiketi olisi hyvä syödä, mutta kun kerrassaan MITÄÄN ei tee mieli. Just aattelin et josko yrittäisin syödä vaikka jugurtin, mitään lämmintä ei ainakaan tee mieli. Yäks.
Kuopukseltakin juuri mittasin lämmön kun oli niin kuuman tuntuinen ja olihan siellä 38.4`C, lähinnä vain huuti iltapalan ajan. Voi reppanaa.
Mimm.ulle nyt kovasti voimia epätietoisuuteen!
Sonna 6+4
Minulla mennyt nyt pari vuorokautta ankaran flunssan kanssa painiessa. Nousi jopa kuume melkein 39 asteeseen, mikä on todella harvinaista minulle. Melkoisessa horroksessa meni eilinen, vähän sellainen epätodellinen olo ja välillä tuntui, että tämä raskaus on varmaan ihan kuvittelua vaan, tai vähintäänkin menee kesken. Itkin ja tärisin vain vuoteessa. Enkä kyllä ikinä itke sairaana ollessa, nyt vain vetää niin matalaksi.
Kävin illalla vähän lukemassa teidän kuulumisia. Paljon oli uusia kirjoittelijoita tervetuloa =)
Minulle käy kirjoittaa minne vaan; tänne tai suljettuun yhteisöön.
Gaia rv 6+6