Meillä on yksi auto ja mies otti sen ja lähti yksin mökille vaikka meidän piti lähteä perheenä sinne.
Aina kun tulee jotain kinaa jostain, niin hän vain katoaa ja jättää lapset hoidettavakseni. Yhteinen mökkiviikonloppu vaihtui miehen omaan mökkiviikonloppuun ja minä jäin hoitamaan arkea kotiin. On taas niin hankalaa yrittää olla normaali ja tehdä lasten kanssa mukavia asioita yksin.
Kommentit (170)
Voisiko olla niin, että miehesi ihan varta vasten kehittää riitaa tai "lavastaa" jonkun sanomisesi riidaksi ja näin ikään kuin hankkii syyn lähteä yksin. Hän menee mökille mieluummin yksin kuin perheen kanssa? Maistuuko miehellesi alko? Onko mökillä kivampi tissutella (ryypätä?), kun ei ole tuomitsevia silmäpareja läsnä?
Koska teillä on jo teini-ikäisiä lapsia, he ovat tietoisia viikonlopun suunnitelmista, eikös? He ovat siis "asennoituneet" lähtemään mökille, mutta suunnitelmat menevätkin uusiksi, kun isä ottaa hatkat? Todella epäreilua lapsia kohtaan :(
Teeppä ite samat, kun hän tulee niin sinä lähdet
Hieman epäilen onko miehesi mökillä yksin, todennäköisesti jo toinen nainen mukana
Vahva veikkaus, että juuri näin on, että hn etsimällä etsii aina syyn lähteä viettämään viikonloppua itsekseen ja olemaan erossa perheestään.
ap
Voisiko olla niin, että miehesi ihan varta vasten kehittää riitaa tai "lavastaa" jonkun sanomisesi riidaksi ja näin ikään kuin hankkii syyn lähteä yksin. Hän menee mökille mieluummin yksin kuin perheen kanssa? Maistuuko miehellesi alko? Onko mökillä kivampi tissutella (ryypätä?), kun ei ole tuomitsevia silmäpareja läsnä?
Koska teillä on jo teini-ikäisiä lapsia, he ovat tietoisia viikonlopun suunnitelmista, eikös? He ovat siis "asennoituneet" lähtemään mökille, mutta suunnitelmat menevätkin uusiksi, kun isä ottaa hatkat? Todella epäreilua lapsia kohtaan :([/quote]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koko ketjua, mutta kuulostaa todella tutulta, siitä näkökulmasta, että omalla isällä oli tapana vanhempien riitojen aikaan vain lähteä. Ei sanonut minne eikä kuinka pitkäksi aikaa. Omat autot oli kuitenkin kummallakin.
Äidin piti vastata mun viattomiin kysymyksiin, että missä isä on ja millon tulee. Varmaan ollut kiva vastata että ei tiedä ja yrittää peittää sitä omaa tunnemyrskyä ettei lapsi hätäänny. Luulin joskus isän olleen vihainen minulle, kun ei kertonut minne meni.
Toisaalta hyvä, että rauhoittui itsekseen. Mutta veikkaan, että tämäkään mies ei joudu koskaan itse selittelemään LAPSILLEEN, miksi lähti ja minne. Ei ikinä tajua, että se saattaa tuntua niistäkin pahalta.
Veikkaan, että jos ap lähtisi, se olisi miehen mielestä täysin eri asia. En usko, että mies on koskaan joutunut olemaan yksin vastuussa yhteisistä lapsista.
Tilanne vaikuttaa ihan hirveältä ja olen ap pahoillani puolestasi. Pelkästään aloitusviestin perusteella ja tämän oman kokemuksen kautta sanoisin, että eroa. Helppohan se on ventovieraan sanoa, mutta tilanne on miehen käytöksen puolesta epäkunnioittava ja epäreilu.
Tämä! Myös lapset joutuvat kävelemään munankuorilla miehesi ympärillä, ihan kuin alkoholistiperheessä juuri ennen seuraavaa ryyppyreissua. Kaikki tietävät mitä on tulossa kun juopon pinna alkaa kiristyä ja se musta pilvi leijuu ilmassa. Usein myös kaikki ovat helpottuneita kun se ratkeaa juomaan eikä tarvitse enää pelätä sen räjähtelyä turhista asioista. Hirveä lapsuus kun ei kukaan voi olla oma itsensä.
Ja tämän kaiken sä revit siitä että mies lähtee eikä jää riitelemään? Ok. Riitelyhän se lasten etu on kertakaikkiaan.
Näen jo silmissäni miten tuo homma on mennyt. Tuttavapiirissäni on apn kaltainen motkottaja ja hänen miehensä on niin lehmän hermoinen että hän ei koskaan lähde vaan alistuu ja alistuu. Sitä on kyllä kauheata katsoa. Lapset pieninä olivat tottakai äidin puolella, mutta isompina nyt jo sanovat äidille että pidä joskus suusi kiinni. Siitä saa sit martyyriäiti uuden syyn moittia miestä. *Kato nyt kun lapsetkin jo olet saanut käännettyä mua vastaan* Tällaisten ihmisten ei pitäisi lisääntyä koskaan.
Osta oma auto ja laita mökille väliseinä puoliksi lapset voi käyttää molempia mutta nukutte erillään.Samoin myös asunnossa eri huoneet tapaatte joskus jos tuntuu hyvältä muuten hoidatte lapset työn itsenäisesti ja teette omat ruokanne persettä omat pyykkinne.Ei riitaa.
Palstalle on näköjään eksyneet kaikki lapsimiehet, jotka ei laita kotona tikkua ristiin vaan kohtelee vaimoaan kuin äitiään. Muulla ei ole väliä kunhan palvelu pelaa.
Varmasti on parasta lähteä, kun ärsyttää toinen kovasti. Niinhän puolisoni tekee. Ongelma on se, että hän lähtee usein ja nytkin olimme sopineet yhteisestä viikonlopusta mökillä. Nyt minä taas yritän keksiä lapsille tekemistä julkisten kulkuvälineiden varassa ja hän viettää mukavan rentouttavan viikonlopun puuhaten omiaan. Se ei ole minusta oikein.
ap
Tollasta on toisinkin päin että akka lähtee ja viettää aikaa mökillä irtosuhteissa ukko sikailee muiden kanssa kotona tai akka asuu mökillä oikein ukko on niin sika juoppo muiden naisten kanssa.Silti ne on yhdessä vaikka erikseen elää.On ukkoja että veneellä mukana muut naiset mökillä oma akka.Tai työmatkoilla mukana muita naisia oma akka hoitaa kotona asioita tai kun akka menee mökille muut naiset tulee talolle.
Aika usein miehet kuskaa muita naisia mukana kuin vakituisempi ei muka tiedä mitään.Työmatkoilla hotelleissa ja naisten luona tai ihan prostituoitujen ei väliä miehillä on tämä tyyli.Millainen vehje sun miehellä olikaan tietääkö puoli kaupunkia sen.
Hei, kertomasi tilanne perheessäsi on kuormittava - tapahtuu muuten monissa muissakin perheissä. Mietit, kuinka nyt tehdä mukavia asioita lastesi kanssa. Jutteleminen tapahtuneesta ja yhteinen suunnittelu teinien ja nuorempien lasten kanssa voisi helpottaa. Kannattaa myös jakaa sitä, miten sinä koet tapahtuneen ja miten lapset. Miettikää yhdessä miten haluaisitte viettää yhteistä aikaa, vaikka toinen vanhempi häipyi ja vei sen autonkin.
Tosi törkeä temppu. Olen puolestasi pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sairaalta. Ottakaa keskusteluapua, ja sano suoraan, että avioliitto ei voi jatkua, ellei käytös muutu.
Ja niin nainen menettää kodin, mökin ja autonkäyttöoikeuden!
Ehkä myös lapsetkin.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on parasta lähteä, kun ärsyttää toinen kovasti. Niinhän puolisoni tekee. Ongelma on se, että hän lähtee usein ja nytkin olimme sopineet yhteisestä viikonlopusta mökillä. Nyt minä taas yritän keksiä lapsille tekemistä julkisten kulkuvälineiden varassa ja hän viettää mukavan rentouttavan viikonlopun puuhaten omiaan. Se ei ole minusta oikein.
ap
Se on täsmälleen oikein. Miksi hänen pitäisi jäädä kuuntelemaan sinua?
En ole ap, mutta 156 onko asia oikeasti sinusta niin, että jos yritetään jakaa kotitöitä enemmän tasan niin silloin on oikeus suuttua ja lähteä viettämään omaa viikonloppua ja jättää vaimolle taas kerran arki hoidettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta 156 onko asia oikeasti sinusta niin, että jos yritetään jakaa kotitöitä enemmän tasan niin silloin on oikeus suuttua ja lähteä viettämään omaa viikonloppua ja jättää vaimolle taas kerran arki hoidettavaksi?
Olen eri, mutta mistä sä nyt ton *jättää vaimolle arki hoidettavaksi*-asian keksit?
Perhe on lähdössä viikonlopun viettoon ja tulee riitaa. Toinen poistuu paikalta. Siinä se. Jos ap on väsynyt arkeen ja lapsiin, ei se sillä muutu että mies jää paikalle riitelemään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sairaalta. Ottakaa keskusteluapua, ja sano suoraan, että avioliitto ei voi jatkua, ellei käytös muutu.
Jaahas, mies sitä ja mies tätä - vakiotrollaaja hakee välillä uutta tyyliä lyhyellä sepustuksella. Ja taas uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Mieti yläpeukuttaja mitä halusi ja valmiutesi uskoa näitä satuja kertoo suhteestasi toiseen sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Sattuu ympäri vuotta. Mökki on talviasuttava. Jos jostakin olen sanonut tai olen tyytymätön, niin hän lähtee ja jättää lapset ja lasten harrastukset minulle. Hänellä on etätyö niin minä hoidan sitten arjen ja vien pienimmän päiväkotiin.
Vika on aina minussa koska sanon jonkun palautteen hänen toiminnastaan.
ap
Kiitätkö koskaan? Onko hän joskus toiminut jollain tavalla hyvin jossakin asiassa?
Tuommoiselle luonnehäiriöiselle ei kannata antaa mitään aseita oikeustaistoihin. Ei siis mitään todisteita siitä, ettei olisi 110 % paras äiti lapsilleen. Ei mitään tuommoisia hylkäysjuttuja siis. Sen sijaan voitte lähteä reissuun viettämään äiti-lapset laadukasta aikaa ilman luonnehäiriöistä isää, jota oikeasti kukaan ei edes paikalle kaipaa ankeuttamaan ja pitämään muita varpaillaan.