Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on yksi auto ja mies otti sen ja lähti yksin mökille vaikka meidän piti lähteä perheenä sinne.

Vierailija
30.06.2023 |

Aina kun tulee jotain kinaa jostain, niin hän vain katoaa ja jättää lapset hoidettavakseni. Yhteinen mökkiviikonloppu vaihtui miehen omaan mökkiviikonloppuun ja minä jäin hoitamaan arkea kotiin. On taas niin hankalaa yrittää olla normaali ja tehdä lasten kanssa mukavia asioita yksin.

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni näkökulmaa ette nyt valitettavasti saa, koska en uskalla kertoa asiasta edes ystävilleni niin en kyllä kerro miehelleni kirjoittaneeni tänne hänen käytöksestään.

ap

Ap pliis, kiltti, kuuntele meitä. Ei ole normaalia, eikä todellakaan oikein, että joutuu pelkäämään omassa parisuhteessaan. Ole kiltti ja hoida itsesi ja lapsesi turvakotiin, miehesi kuulostaa pelottavalta ja tilanne on vakava. Me ei haluta lukea lehdistä maanantaina taas uudesta perhesurmasta tai vastaavasta...

Vierailija
122/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies harjoittaa siis henkistä väkivaltaa.

Eroa.

Jospa lähtö oli seurausta naisen harjoittamasta henkisestä väkivallasta?

Miksi sinusta siinä tapauksessa ei kannattaisi erota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa.

Juuri näin. Nalkuttajanaiset jauhaa ja jauhaa ja luttää ja lyttää ja sit ihmettelee kun toinen poistuu paikalta. Sit on ihan kauheeta kun lasten kanssa pitää olla. Lapset perheeseen, jossa he eivät ole taakka ja yksin elelemään.

Vierailija
124/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa hoitaa parisuhdetta. 

Kerropa miten sitä voi hoitaa jos toinen käyttäytyy kuin teini ja häipyy heti kun tulee erimielisyyttä? Ei parisuhde toimi niin että mies tekee mitä haluaa ja vaimo alistuu ja kyttää jokaista tuulenpuuskaa uskaltaako mitään sanoa tänään.

Eri.

Lapsellinen käytös on naisen etuoikeus ja silloinkin miehen pitää pyytää anteeksi.

Vierailija
125/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa.

Miksi sinusta siinä tapauksessa ei kannattaisi erota?

Tottakai kannattaisi.

-eri

Vierailija
126/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutitkin läskevät poistumaan ja ottamaan aikalisän. Miehesi toimi siis täysin oikein.

Vierailija
127/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa.

Nyyh nyyh, ilkeä nainen pyysi SIIVOAMAAN. Minä en siivoa! Enenenenenenenenenenenenenenenen ikinä!!! Minä vainnn sotkennn!!! Wääh wääh. Pappa sanoi, ettei miehet siivoa. Se on silloin totta. Pappa sanoi joululahjojen tulevan joulupukilta. Se on silloin totta.

Tosin teidän papat siivosivat ihan mielellään, se on tätä boomerien jälkeistä ikäluokkaa, joille tuli imuri- ja rättiallergia.

Vierailija
128/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, mutta kuulostaa todella tutulta, siitä näkökulmasta, että omalla isällä oli tapana vanhempien riitojen aikaan vain lähteä. Ei sanonut minne eikä kuinka pitkäksi aikaa. Omat autot oli kuitenkin kummallakin.

Äidin piti vastata mun viattomiin kysymyksiin, että missä isä on ja millon tulee. Varmaan ollut kiva vastata että ei tiedä ja yrittää peittää sitä omaa tunnemyrskyä ettei lapsi hätäänny. Luulin joskus isän olleen vihainen minulle, kun ei kertonut minne meni.

Toisaalta hyvä, että rauhoittui itsekseen. Mutta veikkaan, että tämäkään mies ei joudu koskaan itse selittelemään LAPSILLEEN, miksi lähti ja minne. Ei ikinä tajua, että se saattaa tuntua niistäkin pahalta.

Veikkaan, että jos ap lähtisi, se olisi miehen mielestä täysin eri asia. En usko, että mies on koskaan joutunut olemaan yksin vastuussa yhteisistä lapsista.

Tilanne vaikuttaa ihan hirveältä ja olen ap pahoillani puolestasi. Pelkästään aloitusviestin perusteella ja tämän oman kokemuksen kautta sanoisin, että eroa. Helppohan se on ventovieraan sanoa, mutta tilanne on miehen käytöksen puolesta epäkunnioittava ja epäreilu.

Vierailija
129/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kehtaa paneskella kun appivanhemmilla naapuritontilla mökki. En tiedä, mitä selittää vanhemmilleen taas, kun perhe ei olekaan mukana. Teinit eivät taas varmaan jaksaneet lähteä mukaan tai muuta valetta.

Meillä on yhteistä omaisuutta jonkin verran ja menisi elämä todella hankalaksi alkaa jakaa sitä. Siksi varmaan yhtenä syynä en kerää tavaroita ja muuta pois.

ap

Aina löytyy tekosyitä. Sinun ei tosiaankaan tarvitse sietää tuollaista käytöstä, mutta vastauksistasi päätellen olet siihen halukas ja valitset itse tuon elämän. Mieti sitä. Sinä tuon mahdollistat ja heittäydyt ovimatoksi. 

Vierailija
130/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa.

Juuri näin. Nalkuttajanaiset jauhaa ja jauhaa ja luttää ja lyttää ja sit ihmettelee kun toinen poistuu paikalta. Sit on ihan kauheeta kun lasten kanssa pitää olla. Lapset perheeseen, jossa he eivät ole taakka ja yksin elelemään.

MINÄ EN SIIVOA!!! MINÄ EN HUOLEHDI LAPSISTA!! OLEN KÄDETÖN MIES!! MINÄ LÄHDEN TAMPEREELLE!! MÖKILLE!! ÄLYKAPASITEETTINI RIITTÄÄ VAIN ITSESTÄNI HUOLEHTIMISEEN!! - joku mies varmaan parasta aikaa 🙄

Vierailija
131/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä käytös on toistuvaa, niin tekisin niin että suunnittelisin aina jonkun vaihtoehtoisen ohjelman perhelle kun ukko häipyy. Et ole milläsikään ja teette jotain kivaa yhdessä. Etkä itke sen miehen perään.

Itse ehkä soittelisin "viattomasti" anopille että voitko mennä kysymään miksi se "Pekka" taas häipyi ja jätti teidät kaupunkiin vaikka oli sovittu mökkiviikonloppu. Saisi mies edes vähän hävetä kun äitinsä kyseenalaistaisi sen toimintaa.

Ja toisaalta saisit tietää onko se ukko siellä mökillä oikeasti, vai onko se jonkun mirkun kanssa jossain hotellissa. Sekin on täysin mahdollista.

Tuo henkinen väkivalta on ihan hirveää, kun sitä on tapahtunut monta kertaa alkaa olla tilanne että et uskalla enää olla oma itsesi, joudut varomaan sanojasi ja pidättelemään tunteitasi sisälläsi. Se ei ole oikea parisuhde, eikä varsinkaan tasa-arvoinen sellainen. Myös minulla on kokemusta vastaavasta.

Vierailija
132/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eroa tarvitse ehdottaa. Nro 87.

Vaan erota.

Mitä menettäisit jos tuota sikapukki isääsi et näkisikään? Oksetus.

Helvetilliset kulissit! Ja mikä Pas+ka esimerkki lapsillesi. Tajuavat tuon kuvion joskus. Mitkään asiat eivät jää salaisuuksiksi. Totuus tulee ilmi tavalla tai toisella aina

Jos äiti ei eroa niin oma päätöksensä. Kaikesta huolimatta isä on ihan hyvä isä ja isoisä, joten kyllä harmittaisi jos en näkisi tai lapseni eivät häntä näkisi koskaan. Anteeksi en tule koskaan silti antamaan kaikkea sitä, mitä hän on tehnyt äidilleni. En silti enää syyllistä häntä mielessäni vaan pyrin ymmärtämään miksi hän tekee niinkuin tekee.

Hän joutui itse olosuhteiden pakosta varttumaan erossa omista vanhemmistaan ja sen vuoksi hänen käsityksensä perheestä lienee vammautunut. Hän varttui tätiensä kasvattamana. Nämä tädit eivät olleet naimisissa ja ymmärtääkseni heillä oli aika ajoin vaihtuvia miesystäviä, ilman mitään pysyvää sitoutumista.

Veikkaan, että isä haluaa epätoivoisesti pitää ydinperheen jota hänellä itsellään ei lapsena ollut, mutta samalla käyttäytyy kuin sinkut tätinsä, jotka toimivat hänelle sijaisperheenä ja roolimallina oikeiden vanhempien sijaan.

t. 87

Vierailija
133/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä katsoisi tuommoista lapsellista tuittupäätä. Miehesi käytös ei ole tervettä.

Soita nyt ensimmäiseksi niille appivanhemmille ja "varmista että mies on päässyt turvallisesti perille". Siinä samalla kerrot, että tekee näitä katoamistemppuja kerran kuussa ja jättää sinut yksin hoitamaan lapset ja kodin.

Siirrä puolet rahoista omalle tilille. Osta nimiisi auto. Lähde lasten kanssa reissuun/omille sukulaisillesi ja ystävillesi. Kerro asioista heille. Ala elää omaa elämääsi. Lopeta miehen passaus ja kulissien ylläpito.

Laita avioero vireille ainakin, jos mies ei suostu hakemaan kanssasi apua. Lapset tuosta kärsii ja on parempi erota, kuin elää noin myrkyllisessä perheessä.

Vierailija
134/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa.

MINÄ EN SIIVOA!!! MINÄ EN HUOLEHDI LAPSISTA!! OLEN KÄDETÖN MIES!! MINÄ LÄHDEN TAMPEREELLE!! MÖKILLE!! ÄLYKAPASITEETTINI RIITTÄÄ VAIN ITSESTÄNI HUOLEHTIMISEEN!! - joku mies varmaan parasta aikaa 🙄

No en minäkään naisena siivoaisi tai hoitaisi lapsia jos mieheni valittaisi joka asiasta ja nalkuttaisi jatkuvasti.

Vierailija
135/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut koko ketjua, mutta kuulostaa todella tutulta, siitä näkökulmasta, että omalla isällä oli tapana vanhempien riitojen aikaan vain lähteä. Ei sanonut minne eikä kuinka pitkäksi aikaa. Omat autot oli kuitenkin kummallakin.

Äidin piti vastata mun viattomiin kysymyksiin, että missä isä on ja millon tulee. Varmaan ollut kiva vastata että ei tiedä ja yrittää peittää sitä omaa tunnemyrskyä ettei lapsi hätäänny. Luulin joskus isän olleen vihainen minulle, kun ei kertonut minne meni.

Toisaalta hyvä, että rauhoittui itsekseen. Mutta veikkaan, että tämäkään mies ei joudu koskaan itse selittelemään LAPSILLEEN, miksi lähti ja minne. Ei ikinä tajua, että se saattaa tuntua niistäkin pahalta.

Veikkaan, että jos ap lähtisi, se olisi miehen mielestä täysin eri asia. En usko, että mies on koskaan joutunut olemaan yksin vastuussa yhteisistä lapsista.

Tilanne vaikuttaa ihan hirveältä ja olen ap pahoillani puolestasi. Pelkästään aloitusviestin perusteella ja tämän oman kokemuksen kautta sanoisin, että eroa. Helppohan se on ventovieraan sanoa, mutta tilanne on miehen käytöksen puolesta epäkunnioittava ja epäreilu.

Tämä! Myös lapset joutuvat kävelemään munankuorilla miehesi ympärillä, ihan kuin alkoholistiperheessä juuri ennen seuraavaa ryyppyreissua. Kaikki tietävät mitä on tulossa kun juopon pinna alkaa kiristyä ja se musta pilvi leijuu ilmassa. Usein myös kaikki ovat helpottuneita kun se ratkeaa juomaan eikä tarvitse enää pelätä sen räjähtelyä turhista asioista. Hirveä lapsuus kun ei kukaan voi olla oma itsensä.

Vierailija
136/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä kehitti jotain riidan tynkää että pääsi sanomaan ettei jaksa katsella tuota ja lähti baariin. Teki tätä vuosia. On nyt exä. Ero tuli yllätyksenä.

Vierailija
137/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa.

No en minäkään naisena siivoaisi tai hoitaisi lapsia jos mieheni valittaisi joka asiasta ja nalkuttaisi jatkuvasti.

No minä kyllä hoitaisin lapseni, oli toinen vanhempi sitten miten hirveä tahansa. Aika psykopaatti saa olla, että kostaa lapsilleen puolison käytöksen. Samassa osoitteessa ei välttämättä kannata asua.

Vierailija
138/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista, että olet omavarainen: hanki oma auto. Vähentää ainakin tältä osin miehen harjoittamaa henkistä väkivaltaa.

Vierailija
139/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin tuollaisen miehen kanssa niin että eroaisin. Jos mies haluaisi nähdä lapsiaan, niin joutuu oikeasti olemaan vastuussa lapsistaan yksin sen ajan. Minä saisin oman kodin ja oman rauhan. En joutuisi siivoamaan enää ukon sotkuja enkä katselemaan vapaamatkustajaa. Ja lapset eivät joutuisi katsomaan sellaista parisuhteen mallia, missä toinen voi vain ottaa ja lähteä ja ja jättää muita oman onnensa nojaan. Mies jättäisi minut yksin lasten kanssa tuolla tavalla tasan yhden kerran: ensimmäisen ja viimeisen.

Vierailija
140/170 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on käyttäytynyt näin viimeiset 12 vuotta. Emme tarvitse suuria kriisejä, jotta näin tapahtuu. Kuten kirjoitin niin ne ovat aika arkisia asioita, mistä hän suuttuu. Omassa lapsuudenperheessäni oli aika tervettää riitelyä vanhemmillani eikä kukaan lähtenyt 3-6 päiväksi pois ja ollut vastaamatta puhelimeen tai viesteihin.

ap

Ap kiltti soita naistenlinjalle. Tuo on aivan kestämättömän pitkä aika! Mies siis vie perheen yhteisen auton ja tekee sinusta ja lapsista kodin vankeja melkein viikoksi... Lapsi parat... Oikeasti pliis eroa miehestä. Sinua autetaan kyllä! Voitko kuvitella omaa lastasi tuollaiseen parisuhteeseen? Ehkä vielä pahempaan parisuhteeseen, koska normaalin raja on niin vääristynyt tuollaisen keskellä kasvaessaan... Ap, sinä olet ansainnut parempaa ja niin on lapsesikin! Mikä estää miestä hylkäämästä lapsia? Ottaisiko oikeasti joku riskin ja dumppaisi lapset tällaiselle miehelle? Mitähän mies mahtaisi keksiä vasta-opetukseksi?? Luettaisiinko taas lehdistä suru-uutisia? Ei tällaisella miehellä tulisi olla muuta velvollisuutta, kuin maksaa euroilla ejakulaationsa hedelmät... Ei tuota miestä voi edes sanoa isäksi. Ei tuollainen ole mikään isä, mikä kohtelee perheen äitiä kuin orjaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme