Nyt päästiin nimestä päätökseen miehen kanssa!ov
Kommentit (35)
Ja en usko että Eedit ja Juliet menevät kovin helposti sekaisin.
ap
Eedit pitäisi olla Edith ja Juliet Juliette.
se on. Varsinkin Aleksiina on minun makuuni, hauska vähän erilainen nimi. Jotenkin reipas. Yleensä en tykkää " keksityistä" nimistä, mutta tämä Aleksiina on mielestäni onnistunut. Älä välitä näistä mollaajista, aina löytyy mollaajia, olipa nimi erikoinen tai tavallinen, suomalainen tai ulkomainen.
Te olette päätyneet tähän nimeen, ja se on tyttärellenne juuri se oikea nimi. Onnea!
ap:llä kirjoitusasu Eedit ja Juliet kuin Edith ja Juliette.
Suomessa suositellaan, että nimet kirjoitetaan kuten lausutaankin, joten ap:n valinnat ovat onnistuneita.
Samoin kuin Julietin Juliet, ei Juliette. Mistä muuten Juliette on teille tutumpi kuin Juliet?
ap
Kumma millaisia kommentteja on tullut.
Itse olisin ehkä kuitenkin pistänyt järjestyksen uusiksi Ella Juliet Aleksiina.
Voihan sitä toistakin nimeä pitää kutsumanimenä.
Ella=ihan ok, paitsi kovin yleinen. Silti nätti nimi.
Aleksiina=toivoimme Aleksia mutta saimmekin tytön?
Ei oo lainkaan mun makuuni tämä nimi. Mutta jos ja kun itse tykkäätte, niin ei kannata muiden mielipiteistä välittää :o)
Vrt. Marjut, Maarit jne jne.
Samoin Aleksiina ei myöskään ole mun mielestä sen väännetympi kuin Aleksandrakaan. Tai vaikka Marjukka.
Marjut, Maarit, Ruut, Eedit, yms ovat myös mielestäni rumia nimiä.
Vierailija:
Vrt. Marjut, Maarit jne jne.Samoin Aleksiina ei myöskään ole mun mielestä sen väännetympi kuin Aleksandrakaan. Tai vaikka Marjukka.
Vierailija:
Miten sait siitä väännettyä muodon " Julietti"
satavarmasti muotoon Julietti, kuten Tahvetti.
Esikoinen sanoo itse ainakin nimensä Eedit. Samoin isovanhemmat. Mieheni täti yritti tuota eedittiä, mutta korjasimme aina että se on Eedit, ei eeditti. Meni lopulta jakeluun.
ap
Minä ajattelen juuri päinvastoin, lapsilla liian samantyyppiset nimet menevät sitä paitsi helposti sekaisin.
Sanna eiku Anna ei kun Hanna
Sari ja Jari