Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen viisaiden ihmisten näkökulmia eropohdintaan

Vierailija
30.06.2023 |

Ajatukseni suhdettani kohtaan tekee oloni todella tukalaksi. Olen reilun vuoden asunut yhdessä hieman minua vanhemman naisen kanssa. Hän on ollut minulle suunnattoman hieno keskustelukumppani ja ihminen joka tuo lämmön kotiimme. Hän todella ymmärtää minua ja saan olla oma itseni. Meillä on kaunis koti ja täällä on turvallista olla riitelyistä huolimatta.

Mutta naamastani näkyy kilometrin päähän että olen onneton. Hänen tyttärensä asuu meillä vuoroviikoin, mutta emme vietä edes kymmentä minuuttia päivässä yhdessä jotta tästä saisi jotain yhteisöllisyyden kokemusta.

Intiimisti oli aluksi kiihkeää ja nyt ei enää viimeksi ollut kivaa tehdä sitä. Halujani vähentää se että hän on lopettanut varsinaisen kuntoilun ja nojaa enää muodolliseen hyötyliikuntaan ja mulla on sellainen olo että tämä erottaa meitä turhan paljon. Nyt vielä sekin että tyttären liikkuminen myös olematonta, niin mahtaako se olla tärkeä arvo tässä kodissa ollenkaan. Sitten kun liikunnasta ja mahdollisen joukkueurheilun sosiaalisista ja terveydellisistä hyödyistä ei pääse osalliseksi, hakee ihminen sen mielihyvän päihteistä tai herkuista enkä haluaisi tätä kehityskulkua olla todistamassa.

Sitten toisaalta olen useamman kerran vkossa iloinen siitä että minulla on hänet. Hän on todella kaunis, eikä sellaisesta ihmisestä ole helppo erota. Taloushuolet myös painavat ja se ettei hänellä ole mahdollisuuksia parantaa tilannettamme. Minä olen se paha ihminen jonka syytä on korkeat korot ja hintojen nousu.

Täällä turhan harvoin nauretaan ja jos olemme kahdestaan lähteneet kylille, se on ollut niin ankeaa että mieluummin koti-ilta sitten. Hänen ystävyyssuhteensa ovat vuosien varrella kuihtuneet kasaan ja näin joudun toimimaan usean kaverin korvikkeena. Ajatuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmana löydä toista yhtä kaunista. Muista se.

Vierailija
2/8 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sanon vain kokemuksella että jos makuuhuoneessa sakkaa, alkaa se heijastua muunkinlaisena tyytymättömyytenä. Kodin ilmapiiri on myös herkästi huonompi paikassa missä ei haluja ole.

Tiedän kyllä kuinka raastavaa mielelle voi olla sellainen tyytymättömyyden tunne. Tyytyväisyys on kuitenkin polttoainetta ideoille ja hyvän fiiliksen jutuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on ristiriitaista tekstiä. Hän ymmärtää sinua, mutta riitelette ja olet hyvin tyytymätön, kun hän ei kuntoile? En kyllä saanut selvää mihin oikeastaan olet tyytymätön. 

Vuodessa selviää onko suhteessa alkuhuuman jälkeen tulevaisuutta. Ehkä nainenkin miettii tahollaan eroa. Me täällä emme voi sinua auttaa, vaan sinun tulisi jutella avovaimosi kanssa tilanteesta. Jos hänkin kokee suhteenne epätyydyttäväksi, niin ero lienee paras ratkaisu.

Vierailija
4/8 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyytymätön kuntoilun puutteeseen? Eli paino haittaa sinua, mutta muuten olisitte onnellisia?

Anna toisen mennä, jos olet niin pinnallinen. Löytänee jonkun joka arvostaa sellaisena kuin on.

Kaikki vanhenee, ikääntyy ja muuttuu. Sinäkin.

Vierailija
5/8 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tyytymätön kuntoilun puutteeseen? Eli paino haittaa sinua, mutta muuten olisitte onnellisia?

Anna toisen mennä, jos olet niin pinnallinen. Löytänee jonkun joka arvostaa sellaisena kuin on.

Kaikki vanhenee, ikääntyy ja muuttuu. Sinäkin.

Paino ei ole noussut mitenkään huomattavasti, mutta tietty ilo ja pilke on hävinnyt liikkumattomuuden myötä. Hänellä oli aluksi mitä iloisimmat silmät mitä olen nähnyt ja muut miehet menivät niistä ihan solmuun, koska sellainen on erityisen puoleensavetävää.

Kaikki ikääntyy kyllä, mutta on aika aikaista lakata vuoden jälkeen panostamasta itseensä kuin oltaisiin oltu 10v yhdessä. Tällöin katoaa kipinä ja ihan yhtälailla moni pystyy siihen samaistumaan oli taustalla minkälainen välinpitämättömyys tahansa. Ap

Vierailija
6/8 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä turhan flegmaattinen sinulle. Mielestäni ihmisen tulee harrastaa liikuntaa ja hänellä tulee olla ystäviä. Muitakin kuin avopuoliso.

Vierailija
7/8 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika vaativalta. Ettet vaan projisoisi omia vaikeita tunteitasi kumppaniin. Kerroit myös, että kumppanilta kadonnut pilke silmistä. Jokin häntäkin siis taitaa painaa.

Vierailija
8/8 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aika vaativalta. Ettet vaan projisoisi omia vaikeita tunteitasi kumppaniin. Kerroit myös, että kumppanilta kadonnut pilke silmistä. Jokin häntäkin siis taitaa painaa.

Suomalaisessa kontekstissa en samaistu tähän väitteeseen. Oikeasti vaativille ihmisille ei riitä mikään. Koulutus pitää olla vimpan päälle. Ja mielellään jatkokoulutuskin. Tittelin pitää yksinkertaisesti edustaa paremmuutta. Ja koti on yksi työmaa jossa vain suoritetaan ja anotaan hyväksyntää. Meillä ei mitään tällaista. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi