Lasten ikä ja mitä olet ostanut heille joululahjaksi?
Kommentit (84)
Isoveljelle on helpompi ostaa kaikkea, koska on isompi:) Mutta pitäähän pienelläkin olla paketteja! 28 on tietty henkilö, joka ei itse osta lapsilleen mitään, koska se on häneltä ITSELTÄÄN pois!!! Syö pääs!!!
-27
10 veelle
Leatherman-linkkari
Maapallopalapeli
Sähkörakennussarja
Elektroniset rumpupalikat tietsikkaan
7 veelle
Spriderman legorata
Prakan linnoitus
Liidokki
geomag-magneettisarjaa
4 vee
Baby Born
Meikkipää
Lumikin kääpiöiden mökki
Aguadoodle piirustusmatto
Lisäksi isovanhemmilta muutama paketti ja kummeilta yhdet.
ne on niitä kuuluisia pehmeitä paketteja ja alusvaatteita ja villasukkia. Joitain toivottauja leluja myös, mutta myös tota hyötykamaa.
Tyttö kohta 6v.
-Ääntelevä valkoinen kissa
-Witch-nukke
-Lautapeli
-Merenneito -dvd
-Barbien hevonen
-Barbien hevostalli
-Kiharrin
-Virtuaalilemmikki
-Helmiä
Lisäksi pitäisi vielä hankkia Bratzi, Baby Bornin juttuja yms.
Sukulaisilta tulossa yöpuku, pehmolelu, toinen lautapeli yms.
Poika 3v.
-Turtles hahmo ja moottoripyörä
-Turtles-kypärä
-Autot -elokuvan pikkuautoja
-Autot elokuvan kaksi kaupunki osaa
-Duplon iso merirosvolaiva
-Autot-dvd
-Elias-laiva
Lisäksi ostetaan vielä spiderman auto ja ehkä batmanin viitta ja naamio.
Sukulaisilta tulossa ainakin lakanat, Brion junaradan osia yms.
Meillä lapset saavat " järkeviä" (lakanat, vaatteet ym.) lahjoja lähinnä sukulaisilta joten lelujen ostaminen jää meille vanhemmille.
Olen pahoillani, jos loukkasin. Tai kun. T:se, joka epäili provoa ja joka paketoi molemmille lapsilleen kaksi lahjaa.
Emme anna joululahjaksi vain leluja ja pelejä, vaan myös kaikkea tarpeellista. Näin oli meillä myös silloin kun olin itse lapsi, samaa perinnettä jatkan myös omieni kanssa. Paketeista löytyy niin pleikkapelejä, kirjoja kuin sukkia ja kalsareitakin.
Ja vauvoille todellakin on aivan sama mitä paketissa on, niitä on vain niin kiva rapistella ja maistella =)
numero 29
Poika 16v:
-David Beckham- tuoksupakkaus
-Jussipaita
-boksereita
-neulehanskat
- Need for speed-pleikkapeli ( ei vielä hankittu, ostan jos jää rahaa)
Tytär 6v:
-12 tanssivaa prinsessaa leffan hevosvaunut
-Polly Pocket (joku luisteluaiheinen pakkaus, iso mutta halvalla sain)
-kahdet toppakintaat
-nukkekodin kalusteita Indiskasta, kahdeksan eri mööpeliä
2v6kk:
Baby Born+tarvikkeita,
Pipsa Possun talo,
meikkilaukku (leikkimeikkejä sisällä),
Liput Prinsessa show:n,
aamutakki+aamutossut+koruja,
Fisher Pricen lentokone,
Fisher Pricen eläintarha,
kirjoja+palapeli
6kk:
ruokailusetti (nokkamuki,pehmolelu ja ruokalappu),
vaatteita,
Fisher Pricen eläinjuna,
kylpylelu,
kirja,
palikkalaatikko,
" Activity ball"
Isovanhemmilta ja kummeilta tulee vanhemmalle lahjaksi ainakin vaatteita, Duploja, leikkiastioita, askarteluvälineitä ja Muumitalo. Nuorempi saa vaatteita ja kävelytuen.
Anopilla on tapana kääriä jokikinen lelun osakin suunnilleen omaan pakettiinsa. Muistan yhtenä jouluna (itselläni ei vielä silloin ollut lapsia), kun lapsenlapsi sai niin paljon lahjoja, ettei lopulta jaksanut niitä edes avata vaan kyllästyi koko touhuun. Avasi paketin ja heitti lahjan sivuun, avasi toisen... Harvoista lahjoista jaksoi innostua.
Sen vuoksi pitäydyn itse vain harvoissa ja tarkoin valituissa lahjoissa, joista tiedän että lapsi riemastuu. Olen todella iloinen, jos lapsi saa esim. kummeiltaan vaatelahjoja ym tarpeellista.
T:27 ja 35 taisin olla
Tyttö 1 v 3 kk saa meiltä ensivauvanuken ja sen nuken syöttötuolin ja muoviastioita leikkeihinsä. Mummoilta ja kummeilta ym. tulee paketteja, mutten tarkkaan tiedä mitä niissä on. Kun kysyttiin, niin mainitsin joillekin joitain sopivia ja kiinnostavia juttuja kuten että tyttö tarvisi oman auton, kun isoveli ei oikein anna leikkiä omillaan. Mummon on toivottavasti ja luultavasti villahaalari, jota toivoin. Toivoin myös sukkiksia, villasukkia jne. hyödyllistä.
Poika 3 v 8 kk saa meiltä autoradan. Tiedän vähän paremmin mitä saa muilta, mm. leikkityökaluja ja pehmeitäkin paketteja.
Tyttö 11 v 2 kk saa korvikset ja luvan pistää reiät. Muilta saa vaatetta, dvd:n, uuden lautapelin, kirjoja...
Tyttö 16 v saa lempibändinsä t-paidan. Muilta saa leffalippuja, cd-lahjakortteja ja vaatetta (sellaisilta, jotka tajuaa, mitä goottityttö haluaa pitää päällään).
3v8kk:
- ääntelevän nuken
- (disney)prinsessa satukirjan
- aapisen
- muumipeli (" kimblen tyylisen" )
- mekko, paita, sukkahousut
- housut, neuletakki
- prinsessapyyhkeen ja pikkareita
- Kummilta saa prinsessamekon, keijun siivet ja satiiniyöpuvun
1v10kk:
- ääntelevän nuken
- nallepuh- äänikirja
- nalle puh kirja
- puisen palapelin
- hame ja paita
- minni-pyyhe, yöpuku ja pikkareita
- enkelin siivet ja sifonkihame
Yhteiseksi tytöt saavat
- nuken yhdistelmävaunut,
- leikkiastioita,
- muovisia ruokia
- jouludvd:n
Meiltä hän saa
- lisää magneetteja jo olemassa olevaan sarjaan
- pari kirjaa
- rannekellon
Lisäksi mies ja poika saavat yhteisen paketin eli yhden pleikkapelin.
Tyttö 6kk:
-FP:n lelu (värisee ja liikkuu eteenpäin)
-kävelevä ja haukkuva pieni koira
-Nalle Puh-body
-kirja
Poika 3v:
-Autot-dvd-elokuva
-Autot-oloasu
-mönkijä (siis semmoinen pikkuauton kokoinen :))
-Pirates oh the Carribean-miekka (oli pakko tinkiä periaatteesta, ettei osteta ikinä yhtäkään asetta tähän taloon...)
-maatila-setti
-kirja
Tyttö 5v (kohta 6v)
-Maija Poppanen-dvd
-Prinsessa Ruusunen roolipuku
-My little Pony ja rattaat
-veluurinen oloasu
-Mauri Kunnaksen kirja (Herra Hakkaraisen aakkoset - tyttö menee eskariin ensi syksynä)
Tämän lisäksi saavat meiltä yhteiseksi 2 muumikirjaa, Kunnaksen Joulukirkko-kirjan, lego-palikoita. Voi olla että jotain tulee vielä ostettua.
Meillä lapset saavat lisäksi aika kasan lahjoja mummeilta ja kummeilta. Mutta mun mielestä se lahjapaljous kuuluu jouluun. :)
Mä ainakin tykkään paketoida kalsarit ja sukat pakettiin. Jopa vauvan, vaikka minähän ne paketit sitten taidan itse avata. Moni voi pitää mua typeränä, mutta mä vaan yksinkertaisesti rakastan lahjojen paketoimista! Ja antamista! Ja onhan niitä kiva itsekin saada...:)
puuha-Pete- pehmolelun, 4 kirjaa, poliisi auton, puujunaradan, spiderman-kylpytakin, alushousuja, poliisi-simulaattorin, ja vielä olisi tarkotus ostaa ainakin työkaluja ja puuha-pete-lotto.
Poika 3v.
-kassakone (itse haluaa, leikkii aina kaupaa, viivakoodinlukija on must-vehje)
-Myyrä dvd
Tyttö 1v.
-Tau-nalle
-joku kirja tai " kova" -lelu, ei olla vielä hankittu
Tosi masentavaa, kun kaikki menee viime tinkaan. Ensi viikolla tulee kai jonkun verran rahaa, sitten pitää keksiä johonkin mihin rahat riittää. Sitten niistäkin menee osa sukulaisten ja kummilapsien lahjoihin.
4.v tyttö saa
aristokatti paidan
my little pony se kävelytuolissa tai se isompi. TAI vaihtoehtoisesti koira joka tottelee käskyjä ja haukkuu jne.
1v8kk tyttö
aristokatti paidan
fisher pricen learnin puppy
Yhteiseksi ollaan harkittu juna- tai autorataa.
kun suurimmassa osassa näistä listoista on kai vain vanhemmilta itseltään tulevat lahjat.
Taitaa käärepaperit ja nauhat kiinnostaa eniten.