Panacod ja Tramal -> Kipu lähtee, olo normaali.
Olen syönyt kipuun Panacodia ja Tramalia. Panacod auttaa minun mittapuullani lievään kipuun, Tramal kovempaan. Molemmilla lääkkeillä saa kivun pois, mutta olo on ihan normaali. Ei väsytä, ei ole euforinen olo, vitutuksen määrä normaali jne. :D Onko tuo jotenkin outoa, kun molempien lääkkeiden kohdalla varoitellaan riippuvuuden syntymisestä ja kaikenlaisista sivuoireista, eikä minulla ole kuin normaali olo ja lääkkeen pois jättäminen on helppoa. Siis sama kuin söisi jotain perus-Buranaa, ei sen kummempaa.
Kommentit (32)
Synnytyksen jälkeen osastolla pyysin vahvinta lääkettä mitä voivat antaa, ja sain Tramalia. Huhhuh, kyllä olin niiiiiin sekaisin ja huonovointinen sen jälkeen että päätin syödä pelkkää buranaa :)
Aika rankka sekoitus. Mä napsin Primperania pahoinvointiin jo yhdenkin Tramalin jälkeen, Panacodia en voi edes ajatella.
(Monen epäinhimillisen kokemuksen siivittämänä kehtaan vielä väittää, että mulla on korkea kipukynnys ja monien kauhistelemat "rauhoittavat" lääkkeet tai anestesiaan tarvittavat lääkeaineet eivät hetkauta mihinkään suuntaan.)
Synnytyksen jälkeen osastolla pyysin vahvinta lääkettä mitä voivat antaa, ja sain Tramalia. Huhhuh, kyllä olin niiiiiin sekaisin ja huonovointinen sen jälkeen että päätin syödä pelkkää buranaa :)
Minäkin sain sitä synnytyksen jälkeen ja vaikutus oli tasan se, että kykenin kävelemään ja kantamaan vauvaa. :D Ilman lääkettä en olisi päässyt vessaankaan ilman apua ja kipujen vuoksi yöuni olisi jäänyt niin vähiin, että olisin ollut sekaisin sen takia. :) ap
jos kipu on sitä luokkaa, että ei nyt ihan välttis sitä särkylääkettä tarttis tai huomattavasti miedompikin piisaisi, menee nuppi ihan sekasin. Mutta, jos kipu on tosiaan sitä luokkaa, ettei tavalliset tropit tee hullua hurskaammaksi, ei Tramal vaikuta päänuppiin mitenkään kummoisesti. Kolme Tramalia alkaa jo vähän tuntua ja kipupiikki siihen päälle, ni sit on vähän sekasin ;D
otin kerran yhden kun olin tosi kipee = sain keskenmenon, tuli niin huono olo että tilasin ambulanssin ja menin sairaalaan.
Niin huonoa oloa mulle ei tule enää ikinä että toisen ottaisin.
Panacodin otan mieluusti jos flunssassa ja kova kuume eli ei kummempia oloja kuin buranasta.
mutta enpä ole siitä maailmalla huudellut. Triptylejä söin ennen kipukynnyksen nostamiseksi ja yöunen parantamiseksi, mutten ole syönyt vuosiin. Noita yllä mainittuja troppeja olen syönyt erilaisiin selkä- ja lantiosärkyihin. Oisin onnellinen jos joskus kivut lakkaisivat kokonaan. :/ ap
samaa coctailia saatu selkäkipuun. Panacod ei auta mitään, minulla ei oikeastaan mihinkään särkyyn. Sain sitä myös aikanaan niskakipuun ja joskun viisadenhampaiden poiston jälkeen, mutta ei auta ei. Tramadolista tulee erittäin huonovointiseksi, en osaa eritellä mutta todella paha olo. Lääkkeet menevätkin kohta vanhaksi ja kannan ne apteekkiin.
Olotila ei mennyt kummoisesksikaan. Ihan kuin olis tavallisen perus käsikauppa särkylääkkeen popsassut. Särky tosin hävis.
lääkkeisiin, ettei tunnu enää missään.
Tramalia. Kyllä siitä tulee ihan ihme olo.
Söin useamman viikon putkeen,enkä minä ainakaan jäänyt koukkuun.
Satutin tässä käteni ja otin Panacodin,kun ei auttanut,otin vielä Tramalin.
OMG mikä sekopää olo tuli, nukuin kyllä hyvin,mutta vielä aamullakin kävelin pitkin seiniä.
Siis ei herranen aika XDD Jos haluutte pameista tai tramaaleist oloi, ni ottakaa vaik 300mg tramaalei ja useasti ni koukku siit tulee. Ja panacodeis on aivan naurattavan vähä sitä huumaavaa kodeiinia et joku 12 kpl on hyvä ja kannattaa erotella niist se kodeiini.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt kipuun Panacodia ja Tramalia. Panacod auttaa minun mittapuullani lievään kipuun, Tramal kovempaan. Molemmilla lääkkeillä saa kivun pois, mutta olo on ihan normaali. Ei väsytä, ei ole euforinen olo, vitutuksen määrä normaali jne. :D Onko tuo jotenkin outoa, kun molempien lääkkeiden kohdalla varoitellaan riippuvuuden syntymisestä ja kaikenlaisista sivuoireista, eikä minulla ole kuin normaali olo ja lääkkeen pois jättäminen on helppoa. Siis sama kuin söisi jotain perus-Buranaa, ei sen kummempaa.
Panacod nyt on erittäin lievä lääke.
Tramadoli nyt on sitten vähän kovempaa tavaraa.
Niinhän siinä käy kun käyttää alkaa että aina vaan tarvitsee enemmän ja kovempia aineita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla aikalailla sama toi, ettei tuu edes pöhnää. Olen vetänyt selkäsäryssä kerran pari viikkoa päivittän Tramalia, Panacodia ja Sirdaludia ja vannon, että oisin voinut ajaa. Toki en mennyt rattiin, mutta siis... Ja kaikki ne on siis kolmiolääkkeitä. Mä en edes osaa sanoa auttoiko se Panacod kipuun edes, mutta sitä vetää mitä vaan kun pelkäsin sitä kipua, se oli niin hirveä ensipäivinä. Tramal mullakin se paras oli. 100mg Tramal Retardin vaikutus oli noin 7h sitten piti sinnitellä se 5h että sai ottaa päivän toisen annoksen :)
Keksin tehdä niin lopulta, että otin päivisin noin 8h välein ja yöllä 16h tauoan kera. Nukkuessa särki vähemmän.
Aika erikoista että Tramal on noin kova lääke, jos on. Lapseni sai sitä kita-/nielurisaleikkauksen jälkeisiin kipuihin (reseptillä kotiin).
No laimeimpia opiaatteja/opioideja nuo ovatkin. Kodeiini heikko ja tramadoli ns. epätyypillillinen opioidi jonka teho perustuu yhtä paljon SNRI-vaikutukseen kuin heikkoon opioidivaikutukseen. Asiaan vaikuttaa ihan yksilölliset asiat entsyymitasolta lähtien esim. pilkkooko henkilön entsyymit kodeiinia, muuntuuko ensikierron metaboliassa tramadolia morfiiniksi yms. Noista pkv-lääkkeistä nyt aina pelotellaan varmuuden vuoksi. Ei voi puhua edes samana päivänä morfiinin, oksikodonin, fentanyylin, heroiinin yms. kanssa. Vähän kuin vertaisi ykkösolutta pirtuun.
En saa Tramalia muiden lääkkeiden takia. Panacodia voin lääkärin mukaan tarvittaessa ottaa vaikka 4 kertaa 2 vuorokaudessa. Huh, en juuri ota kuin yhden. Eikä se kyllä tähän selkävaivaan autakaan. Olisi vaan kiva kokeilla, auttaako se Tramalkaan. Kulumia ja muuta hässäkkää nikamissa. Ei pysty kävelemään kuin pienen matkaa. No ei sitten kävellä, ajan fillarilla. Sirdaludista sain niin karmean olon, etten syö sitä enää koskaan.
Onneksi ainakaan vielä ei ole kipuja muulloin kuin kävellessä. Kamala jos yölläkään ei saisi nukuttua. Voihan se olla tulevaisuutta sekin :(
Selkävammainen kirjoitti:
En saa Tramalia muiden lääkkeiden takia. Panacodia voin lääkärin mukaan tarvittaessa ottaa vaikka 4 kertaa 2 vuorokaudessa. Huh, en juuri ota kuin yhden. Eikä se kyllä tähän selkävaivaan autakaan. Olisi vaan kiva kokeilla, auttaako se Tramalkaan. Kulumia ja muuta hässäkkää nikamissa. Ei pysty kävelemään kuin pienen matkaa. No ei sitten kävellä, ajan fillarilla. Sirdaludista sain niin karmean olon, etten syö sitä enää koskaan.
Onneksi ainakaan vielä ei ole kipuja muulloin kuin kävellessä. Kamala jos yölläkään ei saisi nukuttua. Voihan se olla tulevaisuutta sekin :(
Kiva kokeilla? Kai olet tietoinen, että tramadoli voi aiheuttaa esim. tiettyjen masennuslääkkeiden kanssa epileptisiä kohtauksia yms. Selkävaivoihin kokeile mieluummin vaikka buprenorfiinia tms.
kipuun oikein noita otat? Aikamoinen coctail.