Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Panacod ja Tramal -> Kipu lähtee, olo normaali.

Vierailija
16.09.2010 |

Olen syönyt kipuun Panacodia ja Tramalia. Panacod auttaa minun mittapuullani lievään kipuun, Tramal kovempaan. Molemmilla lääkkeillä saa kivun pois, mutta olo on ihan normaali. Ei väsytä, ei ole euforinen olo, vitutuksen määrä normaali jne. :D Onko tuo jotenkin outoa, kun molempien lääkkeiden kohdalla varoitellaan riippuvuuden syntymisestä ja kaikenlaisista sivuoireista, eikä minulla ole kuin normaali olo ja lääkkeen pois jättäminen on helppoa. Siis sama kuin söisi jotain perus-Buranaa, ei sen kummempaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän siinä käy kun käyttää alkaa että aina vaan tarvitsee enemmän ja kovempia aineita.

Etenkin jos on alkoholisti.

Vierailija
22/32 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptylejä nyt voi saada migreenin estoon samoin, kuin primperania. Sain 50mg tramalia lantiokipuun eikä mielestäni auta mitään. Panacodista tulee päänsärkyä, johon pitää ottaa panadolia/sumatriptania eikä sekään auta mitään. Mukava kierre eivätkä lääkäritkään osaa tehdä mitään. Ikää vasta 54v ja haluis sitä ny elää viel vähä vauhdikkaampaaki elämää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla krooninen hermovaurio jalassa. Lääkäri määrännyt tarvittaessa 6kpl Panacodia päivässä. Ja tietty Lyricat päälle. En ole kyllä ikinä uskaltanut ottaa 6kpl vuorokaudessa niitä kovaankaan hermosärkyyn, tuntuu hurjalta määrältä. Tramal ei jostain syystä auta ollenkaan minulla kipuun, en ymmärrä miksi, mut laittaa vaan pään sekaisin. Osaako kukaan sanoa, mikä aiheuttaa tuon, ettei Tramalilla ole mitään vaikutusta kipuun?

Vierailija
24/32 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laimeimpia opiaatteja/opioideja nuo ovatkin. Kodeiini heikko ja tramadoli ns. epätyypillillinen opioidi jonka teho perustuu yhtä paljon SNRI-vaikutukseen kuin heikkoon opioidivaikutukseen. Asiaan vaikuttaa ihan yksilölliset asiat entsyymitasolta lähtien esim. pilkkooko henkilön entsyymit kodeiinia, muuntuuko ensikierron metaboliassa tramadolia morfiiniksi yms. Noista pkv-lääkkeistä nyt aina pelotellaan varmuuden vuoksi. Ei voi puhua edes samana päivänä morfiinin, oksikodonin, fentanyylin, heroiinin yms. kanssa. Vähän kuin vertaisi ykkösolutta pirtuun.

Just meinasin sanoa. On tosi yksilöllistä, miten aine muuttuu morfiiniksi kelläkin. Itse en saa mitään kicksejä panacodista, suorastaan huvittaa, että siihen voi kehittyä riippuvuus. Mutta on siis ihan ihmisestä riippuvaa, miten lääkkeet vaikuttaa, samoin pahoinvoinnin kanssa. Olen anestesiahoitaja, kipulääkkeissä on tiedostettu suuri yksilöllinen variantti, toki toleranssinkin huomaa.

Vierailija
25/32 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas rauhoittavat eivät tunnu koukuttavan ollenkaan, tosi outoa. 153

Vierailija
26/32 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

panacod ei minulle aiheuta yhtään mitään sivuvaikutuksia. 150 mg tramadol nukuttaa parina ensimmäisenä päivänä hieman ja sen jälkeen ei vaikuta toimintakykyyn millään lailla

Vierailija
27/32 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain tramalia. Myös panacodia jäljellä. Arveluttaa ottaa uutta lääkettä, mut kai se on kipujen takia siihen siirtyä vähitellen. Diabetes/verenpaine/kipulääkkeet meni uusiksi. Taustalla siis vaikea kävellä, jalat niin kipeenä. Ja unohtamatta amlodipin verenpaine lääke... sai mun nilkat turpoomaan tuplaksi.

Vierailija
28/32 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramalia myydään 50, 100, 150 ja 200 mg vahvuisena. Mitä eri vahvuuksia syötte?

Vierailija
29/32 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kuus panacod poretta ja neljä tramalia 100mg. Alan alasajaa pancodin eli huomenna ja ylihuomenna 5kpl ja paripäivää tästä 4kpl jne. Olen juonut poretta monta vuotta, enää ei ole tehoa. Siksi ja ainoastaan tramalia.

Vierailija
30/32 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Panacodia ja Tramalia käyttää samanaikaisesti? Kärsin leikkauksen jälkeisistä kivuista. Ensin käytin Panacod 6 tabl päivässä, mutta se ei oikein auttanut, niin sain reseptin Tramal 50 mg, jota voin ottaa max 300 mg päivässä. Ensimmäinen Tramal veti pään ihan sekaisin, mutta seuraavat kestin jo paremmin. Auttaa kipuun paremmin kuin Panacod, mutta ei vie kipua kokonaan pois. En käytä näitä lääkkeitä samanaikaisesti, mutta otan Burana 600 mg kolme krt päivässä jomman kumman kanssa.

Vierailija
31/32 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti autolla ajelet kun ei tunnu missään.

Parin viikon ryyppyputken jälkeenkään ei edes huomaa kun puhaltaa pari promillea.

Vierailija
32/32 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Panacodia ja Tramalia käyttää samanaikaisesti? Kärsin leikkauksen jälkeisistä kivuista. Ensin käytin Panacod 6 tabl päivässä, mutta se ei oikein auttanut, niin sain reseptin Tramal 50 mg, jota voin ottaa max 300 mg päivässä. Ensimmäinen Tramal veti pään ihan sekaisin, mutta seuraavat kestin jo paremmin. Auttaa kipuun paremmin kuin Panacod, mutta ei vie kipua kokonaan pois. En käytä näitä lääkkeitä samanaikaisesti, mutta otan Burana 600 mg kolme krt päivässä jomman kumman kanssa.

Tramadoli ja Panacodin sisältämä kodeiini (opioidi) voivat vahvistaa toistensa vaikutuksia mikä lisää mm. hengityslaman riskiä. Lisäksi, kahden opioidin yhdistäminen ei useinkaan tehosta kipulääkitystä merkittävästi, joten ihan turhaa ottaa noilla kahdella riskiä. Hyöty-haitta-suhde on erittäin huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan