Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei tulevien ahdh-lasten mammat! Te jotka ette jaksa ulkoilla

Vierailija
10.12.2006 |

ja jotka suositte eines-ruokia, ettekä pelaa/leiki/askartele lastenne kanssa, mitä toivoisitte 5-vuotiaalle pojallenne joululahjaksi? Hinta sais olla noin 20 €.

Kun ei millään meinata keksiä. Joku Kimble olis kiva, mutta kun ei kukaan pelaa sen lapsen kanssa. Kirjaakaan ei viitsi, kun ei osaa lukea. Olisko joku äänikirja hyvä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi vaivaudut ostamaan? Lahjan on tarkoitus tuoda hyvää mieltä. Kertoa, että antaja on ajatellut lahjan saajaa lämmöllä.

Vierailija
2/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran olet oikeasti niin huolissasi lapsesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa lukee " lahjaksi aikaa"

Vierailija
4/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me niille vanhemmille mitään ollakaan ostamassa. Hyvää mieltä nimenomaan haluttaisiin ja sen takia halutaan oikein paneutua lahjavalintaan. Käsitäksää yleensä mitään?

Vierailija:

niin miksi vaivaudut ostamaan? Lahjan on tarkoitus tuoda hyvää mieltä. Kertoa, että antaja on ajatellut lahjan saajaa lämmöllä.

Vierailija
5/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis sitä mieltä, että adhd-lasten vanhemmat ovat sairastumisen lapselle aiheuttaneet?

Minä en tuollaiselta toivoisi lapselleni yhtään mitään.

Vierailija
6/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en tuollaiselta toivoisi lapselleni yhtään mitään.

Vierailija
7/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä kuulosta siltä että ap ajattelee lämmöllä lapsen vanhempia?

Vierailija
8/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa ap olla itse sairas tai jonkunsortin jälkeenjäänyt.

Hassua kuinka tyhmyys toisilla paistaa jopa kirjoituksista läpi:O

Minun 5v luomuruualla " ruokittu" adhd-lapseni luki 5vuotiaana esim tieteen kuvalehteä, miltä se kuullostaisi?

Vierailija
9/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta et itse käsitä lapsen parasta, jos etsit ratkaisua lelukaupasta. Anna aikaa lapselle, vie vaikka jonnekin. Jos siis todella olet niin huolissasi.

Btw, Adhd:ta ei vanhempi pysty itse aiheuttamaan einesruuilla, vähällä ulkoilulla ja silllä, ettei askarrella. Käsitäksää sitä?

Vierailija
10/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Btw, Adhd:ta ei vanhempi pysty itse aiheuttamaan einesruuilla, vähällä ulkoilulla ja silllä, ettei askarrella. Käsitäksää sitä?

Vierailija
12/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa menisit takaisin peruskouluun?

Vierailija
13/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka kirja.

Vierailija
14/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaa eka lause huolellisesti...

Sinkkonen ei kiistä ADHD:n olemassaoloa, mutta ihan ensimmäiseksi hän kysyisi ylivilkkaan pojan vanhemmilta, miten lapsi liikkuu ja nukkuu. Liian vähäinen yöuni saa lapset levottomiksi eikä videopelejä pelatessa saa punaisia poskia samalla tavalla kuin puissa kiipeilemällä ja risumajoja rakentamalla. On paljon lapsia, jotka ovat nähneet aivan pöyristyttäviä asioita internetistä.

Vierailija
15/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisen kasvatuksen ja hoidon puute.

Lastensuojelussa muuten suurinpiirtein joka toisella lapsella on adhd joka useimmilta kummasti yhtäkkiä paranee lapsen muuttaessa sijaiskotiin... Kertonee jotain siitä kuinka lähes mistä syystä tahansa johtuva häiriökayttäytyminen ja levottomuus diagnosoidaan adhd:ksi vaikka kyse ei siitä olisi.

Vierailija
16/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkonen esittää ratkaisunsa omasta näkökulmastaan. Ihan oikeasti ADHD tarkoittaa sitä, että lapsella menee miljoona asiaa päässä yhtä aikaa eikä pysty keskittymään yhteenkään asiaan kunnolla. Ei liikunta adhd:ta paranna, kuten ei myöskään ravinto... Ok, niillä voidaan lieventää oireita, mutta päässä surraa silti hurja määrä asioita yhtä aikaa. ADHD on neurologinen sairaus.

ADHD-lapset ovat yleensä hyvässä kurissa kasvaneita, eivät kuritta, kuten moni näyttää luulevan. On kaikille helpompaa, kun lapsella on kunnolliset rajat ja rakkautta.

Kaikilla ei tietenkään ole rajoja tai rakkautta, mutta ei se silti niistä lapsista ADHD-lapsia tee.

Vierailija
17/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten vilkkaus halutaan muotoilla diagnooseiksi. T. Alalla

Vierailija
18/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin! Pointtini olikin, että Sinkkonen EI kiistä adhd:ta, niinkuin joku täällä yritti väittää.

Vierailija
19/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. kuukausi sitten todettu ADD, eli ADHD ilman ylivilkkautta.

En kyllä tunnusta ap:n sanomilla asioilla aiheuttaneeni sitä pojalleni. Ero terveisiin samoissa oloissa kasvaneisiin sisaruksiin on selkeä ja tuntuu että olemme tehneet kaikkemme poikamme eteen.

ADHD-liiton esitteestä:

" ADHD johtuu aivojen välittäjäaineiden, lähinnä dopamiinin, noradrenaliinin ja serotoniinin toimintahäiriöstä. Oireyhtymä aiheutuu 80%:sesti perinnöllisistä tekijöistä ja ja n. 20%:sesti raskauteen ja synnytykseen liittyvistä tekijöistä, kuten keskoksuudesta, yliaikaisuudesta tai hapenpuutteesta."

Meillä on varmaan ainakin osaksi perinnöllistä - ei kovin kaukaa tarvitse etsiä keneltä lapsi on perinyt tarkkaavaisuuden vaikeutensa.

Vierailija
20/30 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten mulla on taas vähän samankaltanen ongelma. 6-vuotiaan kummipoikani perheessä ei lueta, askarrella tai pelata...ja kun en haluaisi leluja ostaa kun nitä on kaikki paikat täynnä ja kun olen heillä ollut niin eivät edes leiki millään. ainut käyttökelpoinen lahja ois varmaan joku video tai dvd, mutta sellasta en aio ostaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi