Olethan jo tottunut helteisiin, kun ne ovat jatkuneet jo sen verran pitkään?
Ihan asiantuntijatkin ovat sanoneet, että helteisiin tottuu muutamassa päivässä.
Eikös olekin hellesäät ihania?
Kommentit (37)
+28 kotona. Ei voida ottaa enää talvea takas, kiellä se.
Itkin kun kuulin että helteet loppuu.
Vierailija kirjoitti:
En pidä kysymyksenasettelusta jossa vastataan jo itse itselleen mieluisasti ja annetaan vastaajalle vain yksi oikea vaihtoehto. Eiköookkinihania? No ei ole minusta, tukalan kuuma ja kämppä kuin pätsi.
Ymmärsin aloituksen sarkasmina. 🤔
"Mä alan vasta toimimaan kun lämpöä on 30 astetta ja ihmettelen miten naapurilla voi olla kamala hiki kun vaan ruohoa leikkaa, onko niin huonossa kunnossa" jne jne jne nönnönnöö. Itsensä kehuminen 100% turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Kahden peiton alla olen nukkunut koko ajan, villasukat on jalassa, ei edes tule hiki. Kun laskee alle 25 niin alkaa jo viluttaa sen verran ettei ole mukava olla
Et ole ihan kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä kysymyksenasettelusta jossa vastataan jo itse itselleen mieluisasti ja annetaan vastaajalle vain yksi oikea vaihtoehto. Eiköookkinihania? No ei ole minusta, tukalan kuuma ja kämppä kuin pätsi.
Ymmärsin aloituksen sarkasmina. 🤔
Ei ole sarkasmia, vaan provoilua. Sama aloitus täällä päivästä toiseen.
Ah, ihanat helteet. Nyt tuntuu entistä nautinnollisemmalta pieraista kun kävelet perässäni matkalla kauppaan, ja aromit jäävät ihanasti leijailemaan kuumaan ilmaan. Kai myös tiesit, että asiantuntijat ovat todenneet sen tekevän hyvää terveydellesi?
Vierailija kirjoitti:
Ah, ihanat helteet. Nyt tuntuu entistä nautinnollisemmalta pieraista kun kävelet perässäni matkalla kauppaan, ja aromit jäävät ihanasti leijailemaan kuumaan ilmaan. Kai myös tiesit, että asiantuntijat ovat todenneet sen tekevän hyvää terveydellesi?
Ai sen leijailevan paskanhajun? Tuskinpa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sen leijailevan paskanhajun? Tuskinpa vaan.
No sitä juuri.
Ei täällä Hammerfestin seudulla ole helteitä. Luojan kiitos on mahdollisuus olla kesät pois kotoa, en ala istumaan sisällä ilmastoinnin takia.
Todella nautinnollista!! Vietän vähintään 8h päivässä ulkona.
Tänäänkin heräsin klo 6.30 ja äsken tulin uimasta:) Ihanaa kun tarkenee juoda aamukahvit terassilla!
Kesäkuu on ollut mahtava! Ihana korvaus hyiselle toukokuulle. Ja nyt sitten etelään 5 viikoksi varmistamaan lämpöä
Vierailija kirjoitti:
En totu helteisiin vaikka ne jatkuisivat vuosia. Voit siis lopettaa aiheesta jankkaamisen.
Mutta ajattele - sun piina kestää muutaman päivän per vuosi, minun vähintään 10kk.
En ole vielä tottunut kylmään, tuuleen enkä sateeseen. Sairautenikin pahenee niistä.
Ja ennenkuin kukaan hihkaisee "muuta etelään" vietän siellä jo kuukausia vuodesta mutta valitettavasti menee vielä 7v ennenkuin saan puolison mukaan lomia ja satunnaisia etätyöpäiviä lukuunottamatta. Eli pakosta joudun kärvistelemään välillä Suomessakin. Toki lapsia ja lastenlapsiakin on ikävä jos on pitkään poissa
Olen tottunut, heti jos/kun laskee kämpässä alle 25, tulee kylmä ja vedettävä sukat jalkaan. Nyt ollut sellasta 26-28 sisällä, mukavan lämmin.
Olen lapsesta asti ollut huono kestämään kuumuutta. Huomaan kyllä loppukesästä yleensä, ettei ole ihan niin heikottava olo kuin alkukesästä, mutta siinä vaiheessa on myöhäistä tottua kun helteet alkaa jo loppua. Että ei se helteisiin tottuminen mulla mitenkään nopeasti käy.
Asiantuntijat nyt höpöttää milloin mitäkin :D En ole tottunut enkä totu. Onneksi ulos ei ole pakko mennä lorvimaan ja onneksi syksy tulee pian ja talvi :)
No eipä tällä viikolla ole helteitä juuri ollut. Välillä joitain hetkiä että on hellelukemat, mutta joka päivä myös sadetta ja ukkosta joka viilentää.