Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen kiintymään tavaraan niin että mistään ei suostu luopumaan. Äidilläni on valehtelematta 50 kylpypyyhettä

Vierailija
29.06.2023 |

Lakanasettejä myös kymmeniä, plus kaikki muut liinavaatteet. Ja muu roina. Salaa heitin pari jätesäkillistä pois kun järjestin hänen kaappejaan eikä edes ole huomannut mitään puuttuvan. Kysyttäessä että joutaisiko osa jo pois ei mistään suostu luopumaan.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveysongelmat.

Vierailija
22/65 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppisdyykkaaaa kirjoitti:

Vanhat pyyhkeet laadukkaampia kuin uudet. Suomessa tehtyjä, ohuita jotka kuivaa nopeasti.

Tuskin niitä kymmeniä yksi ihminen tarttee, vaikka kuinka laadukkaita. Ja suurin osa jotain kirppareilta ostetuista tokmanni-pyyhkeistä, että ei ole kyse mistään huippulaadusta.

Tokmannin pyyhkeet ovat muuten hyvin kuivaavia, mulla on isoja kylpypyyhkeinä. Ne ovat ohuehkoja. Mutta kuivat ihon hyvin. Paljon miellyttävämpiä kuin joku huippupehmeä kallis pyyhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatoit heittää pois erittäin arvokkaita vanhanaikaisia lakanoita ja pyyhkeitä. Laatu on vanhoissa niin hyvä, ettei ne kulu. Pestään tarvittaessa 60 - 90 asteessa tuoksuttomalla pesuaineella, jos on tarttunut 'kaapin haju'.  Joku olisi voinut maksaa äidillesi sievoisen summan noista pois heittämistäsi. Ellei sitten olleet aivan risat. Mutta risat, puhtaat viedään vaatekeräykseen ja kierrätykseen. Toisten omaa ei heitetä pois, paitsi kuolinsiivouksessa.

Ja sittenkin vois antaa fidan/kontin hakea pois käyttökelpoinen, toimittaa tekstiilikeräykseen käyttöön kelpaamaton. Kuolemankin jälkeen.

Vierailija
24/65 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on hamstraaja,  vaikea sanoa mikä hänet on siihen tilaan ajanut, mutta veikkaan parisuhteen ja perhe-elämän haasteita.

Vierailija
25/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi on mielenterveysongelma

Vierailija
26/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella sota-ajan lapsella on nykypäivänä kaapit täynnä rompetta, äitilläkin 30 kahvipakettia sängyn alla oli.

Mun mies on syntynyt 1970, olin lahjoittamassa pois pyyhkeitä ja lakanoita eläinsuojeluyhditykselle, hän ratsasi ko. kassin ja vei sieltä kaksi kylpypyyhettä (käytetty viimeeksi joskus 2000-luvulla niitä), koska "näitä voi vielä tarvita". Toim.huom., että kaappiin jäi vielä 36kpl kylpypyyhkeitä. Asutaan kahdestaan. Että ei se syntymävuosi mitään selitä.

Vierailija
27/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan nyt tollanen määrä aivan järjetön ja kun kierto on hyvin hidasta niin ne pyyhkeet ja lakanat kerkee pölyyntymään kaapeissa hyvinkin lahjakkaasti eli ei ole kovin miellyttävä käyttääkään näitä tunkkaisia tekstiilejä. Pyyhkeitä voisi varmaan helposti vähentää puoleen tosta määrästä tai enemmänkin, eihän hän ehdi näitä käyttämään edes loppuun.

Vierailija
28/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi tarinoita tästä, mutta aihe tympii niin, etten pysty kirjoittamaan.

Vierailija
29/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhat tuotteet  kestää nykyroina ei kestä.

Vierailija
30/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatoit heittää pois erittäin arvokkaita vanhanaikaisia lakanoita ja pyyhkeitä. Laatu on vanhoissa niin hyvä, ettei ne kulu. Pestään tarvittaessa 60 - 90 asteessa tuoksuttomalla pesuaineella, jos on tarttunut 'kaapin haju'.  Joku olisi voinut maksaa äidillesi sievoisen summan noista pois heittämistäsi. Ellei sitten olleet aivan risat. Mutta risat, puhtaat viedään vaatekeräykseen ja kierrätykseen. Toisten omaa ei heitetä pois, paitsi kuolinsiivouksessa.

Vai että arvokkaita haisevat lumput! Vanha kääpä ei tarvi 50 liinaa ja rättiä yhtään mihinkään eikä KUKAAN maksa niistä pennin pyörylää. Nyt boomerit järki käteen.

Vierailija
31/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeitä heitin pois, ehkä lakanoita hankkisin enemmän jos ei olisi tilan puute.

Vierailija
32/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin rikosilmoituksen jos aikuiset lapseni tulisivat mylläämään talooni ja heittelemään tavaroitani pois. Miksi jotkut kuten ap luulevat, että itsemääräämisoikeus loppuu kun täyttää esim. 70 v. ja on perusterve ja hoitaa omat asiansa? 

Jos asunnossa on palokuormaa enemmän kuin pelastusviranomainen hyväksyy, asuntoa pitää tyhjentää. Fakta. Voi saada häädön ja silloin kaikki tavarat kannetaan ulos asunnosta.

Vierailija
33/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkkaapa mulle esimerkki erittäin arvokkaasta ja vanhanaikaisesta lakanasta tai pyyhkeessä. 

Vierailija
34/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIllä hamstraamisella hän hakee turvallisuuden tunnetta. Usein ainoa asia mihin ihminen voi vaikuttaa eli miten paljon tavaraa omistaa.

Vierailija
35/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sukulaisia käynyt siivoamassa lapsuudenkotini. Ilman lupaa oli viety kirpparille tavaroita, joita isäni oli luvannut lapsenlapsille. Tosin veli epäilee ettei ne menneet kaikki kirpparille vaan iso osa omaan autoonsa jäivät. Isä luotti näihin ja tavaraa oli kyllä paljon mutta sen jälkeen keksi aina tekosyitä miksei ota käymään enää. Luotto loppui. 

Vierailija
36/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulla kuuluu!montako pyyhettä tai lakanaa sun vanhemmilla on? Eikä toisten omaisuutta saa hävittää tai hukata eikä heittää pois. Se on kavallus sellainen.

Jotkut kerää muumimukeja, eikä käytä niitä.

Vierailija
37/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisitpä mun äidin vaatekaapit,  juhlavaatteita, takkeja, lakanoita ja muita vaatteita, jotkut hyvännäköisiä. Ei anna viedä uffiin vaikka ei  kaikkia käytä.  Veisin vähitellen  niin ei olisi sitten  niin isoa tyhjennystä, hän on jo iäkäs.

Vierailija
38/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu n täytyy kanssa myöntää, että minulla on heikkous lakanoihin, varsinkin pussilakanoihin. Pidän värikkäistäm hauskoista lakanoista, ja niitää on tullut ostettua ihan liikaa. Kävin joku aika sitten läpi niitä, kahdesta pusllikasetistä sain iommeltu aison päiväpieton, siään ohutta vanua. Jokunen huonokuntoinen meni Hesylle, eläinten alustoiksi. Viis kivaa , vähän käytetty settiä meni sitten sukulaisille joko  eläkeläiselle yh-äidille  (mulla on hiukan lapsellinen maku..) oli win-win -tilanne, sain tilaa kaappeihin, ja hyvän mielen

Vierailija
39/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mu n täytyy kanssa myöntää, että minulla on heikkous lakanoihin, varsinkin pussilakanoihin. Pidän värikkäistäm hauskoista lakanoista, ja niitää on tullut ostettua ihan liikaa. Kävin joku aika sitten läpi niitä, kahdesta pusllikasetistä sain iommeltu aison päiväpieton, siään ohutta vanua. Jokunen huonokuntoinen meni Hesylle, eläinten alustoiksi. Viis kivaa , vähän käytetty settiä meni sitten sukulaisille joko  eläkeläiselle yh-äidille  (mulla on hiukan lapsellinen maku..) oli win-win -tilanne, sain tilaa kaappeihin, ja hyvän mielen. 

Anteeksi virheet, mun näppis on ihan surkea, ja siis joko eläkeläiselle tai yh-äidille.

Vierailija
40/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa ihmisen hävittämään toisen ihmisen omaisuutta ilman lupaa? Joku mt-häiriö?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi