Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on seurustellut monen ihmisen kanssa, niin onko sillä enää mitään merkitystä?

Vierailija
29.06.2023 |

Kuinka monta ihmistä sitä voi oikeasti, romanttisessa mielessä rakastaa?

Kuinka monelle sitä voi sanoa rakastan sinua ja tarkoittaa sitä?

Kuinka monen ihmisen kättä voi pitää, katsoa silmiin ja vain olla hiljaa siinä, niin että sillä on mitään merkitystä?

Kuinka monta kertaa sitä jaksaa tutustua aidosti, syvästi toiseen ja hyväksyä se ihminen, ennen kuin se on vain jotain ininää?

Ottaako nämä ihmiset samat kuluneet rakkauslaulut ja aina uudelle ihmiselle kertoo että tämä muistutti hänestä?

Onko se lopulta vain sellaista kulunutta pelleillyä jota täytyy täytyy tehdä ettei tarvitse olla yksin?

Välittääkö nämä ihmiset ollenkaan sen jälkeen kun on ollut yksi, kaksi, kolme.viisitoista kumppania?

Onko se mahdollista?

Merkitseekö parisuhde ja rakkaus enää mitään siinä vaiheessa?

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinpa niitä 15+ ihmistä on oikeasti rakastanut. 

Ihmiset sekoittaa viehätyksen rakkauteen. Kun on viehättynyt toisesta, niin se tuo paljon kovia tunteita, mutta ei ne rakkautta ole.

Viehätys kestää yleisemmin sen 2-24kk suurinpiirtein, ehkä pikkasen enemmän tai vähemmän.

Jos sun suhde on sanotaanko alle kaksi vuotta vanha, ettekä ole edes yhdessä asuneet niin todennäköisesti se mitä tunnet ei ole vielä rakkautta.

Vierailija
42/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastumisen biokemia kestää noin kaksi vuotta. Jos aloitat 16-vuotiaana, olet 80-vuotisjuhliisi mennessä rakastanut 34 ihmistä.

Miksi rakastuminen olisi jotenkin epätodellisempaa, jos se kestää lyhyen aikaa?

Ei kaikki suhteet siihen pääty että rakkaus loppuu.

Ei todellakaan. Joskus on vain erottava vaikka rakkautta olisikin. Ihmiset voivat kasvaa niin eri suuntiin. Arvomaailmakin voi muuttua iän tuoman viisauden ja kokemusten myötä. Ihan samalla tavalla harva ystävyyskään kestää läpi elämän. Vaikka kuinka oltaisiin oltu ystävät hiekkalaatikolta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut keino oppia hyväksi rakastelijaksi on se että on kokemusta erilaisista kehoista.Eli,jos olet laadun perään,niin jätä nämä jonkun muun keksimän moraalikoodiston mukaan elävät rauhaan.

Vierailija
44/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmea olen rakastanut (nykyinen se kolmas), seurustellut olen seitsemän kanssa.

Vierailija
45/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut keino oppia hyväksi rakastelijaksi on se että on kokemusta erilaisista kehoista.Eli,jos olet laadun perään,niin jätä nämä jonkun muun keksimän moraalikoodiston mukaan elävät rauhaan.

Mikä sitten lasketaan laaduksi. Väitän että mitä useamman kanssa on ollut, sitä vähemmän hommassa on enää herkkyyttä mukana. Mutta jos teknisesti taitava suoritus on tärkeämpää niin silloin toki kannattaa suosia niitä, joilla on pitkä lista hoitoja takana. Tai mieluiten suosia vaikka alan ammattilaisia.

Vierailija
46/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa? En tiedä. Rakastaako täällä kukaan ketään? Ei siltä vaikuta.

Muualla maailmassa, missä ihmiset oikeasti välittää toisistaan? Siellä ei kyllä aiempien kumppaneiden määrällä ole mitään merkitystä. Jokainen suhde voi olla myös aito sen aikaa kun se kestää, vaikkei olisi ikuinen. Voi myös rakastaa ja silti erota, koska haluaa elämältä eri asioita. Sitten molemmat voi löytää itselleen paremmat kumppanit.

Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Luuletko että ne ihmiset siellä "muualla maailmassa" Suomen ulkopuolella on jotain eri lajia kuin me täällä?

Vierailija
47/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma kokemus on että jokainen kerta on ollut edellistä merkityksettömämpi. Tekstarilla tulee "tämä oli tässä" ja eikun seuraavaa putkeen.

Vierailija
48/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta rakastaminen vaatiikin vakaata mielenlaatua.

Mutta toisaalta rakasTUMINEN on hulluuteen verrattava mielenhäiriö.

Addiktiota aiheuttaa heikoille.

Vierailija
49/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ihan rehellisiä, suurinosa ihmisistä seurustelee statuksen takia ja sen takia ettei tarvitsisi olla yksin. Se kumppani on monilla ihan sama, kuhan siinä on joku. Tästähän se valittaminen parisuhteissakin monesti johtuu, ihan vääränlainen kumppani valittu ja vääristä syistä. 

Suomessa ihminen on "outo" jos ei seurustele. Se on outoa. 

No ei se kyllä Suomessa ole enää pitkään aikaan ollut outoa jos joku haluaa olla yksin. Mehän aletaan olla suorastaan yksineläjien kansa.

Ja joo ok, myönnän että joskus teininä suostuin seurustelemaan yhden pojan kanssa joka ei mua oikeasti edes kiinnostanut, vain saadakseni sen statuksen että mullapas on poikkis, jee katsokaa kaikki. Mutta sä siis tosissasi väität että tuollainen ajattelu kantaa suurimmalla osalla (tai edes pienellä osalla) läpi elämän? Ei voi parisuhde pysyä kasassa pelkästään sen voimasta, että päästään lesoilemaan muille. Iän myötä muutenkin kiinnostaa aina vain vähemmän mitä ne muut minusta ajattelevat, jos on normaalisti kehittynyt ihminen.

Vierailija
50/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset sekoittaa viehätyksen rakkauteen. Kun on viehättynyt toisesta, niin se tuo paljon kovia tunteita, mutta ei ne rakkautta ole.

Viehätys kestää yleisemmin sen 2-24kk suurinpiirtein, ehkä pikkasen enemmän tai vähemmän.

Jos sun suhde on sanotaanko alle kaksi vuotta vanha, ettekä ole edes yhdessä asuneet niin todennäköisesti se mitä tunnet ei ole vielä rakkautta.

Huumanhakuiset ovat aika rassukoita loppu viimein.

Vierailija
51/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ihan rehellisiä, suurinosa ihmisistä seurustelee statuksen takia ja sen takia ettei tarvitsisi olla yksin. Se kumppani on monilla ihan sama, kuhan siinä on joku. Tästähän se valittaminen parisuhteissakin monesti johtuu, ihan vääränlainen kumppani valittu ja vääristä syistä. 

Suomessa ihminen on "outo" jos ei seurustele. Se on outoa. 

Joo, yksi tuttu seurustelee alkoholistin kanssa, ja toivoi munkin löytävän rakkauden...on ihana olla ilman sellaista "rakkautta" kuin esim.heillä on....

Vierailija
52/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten lasketaan laaduksi. Väitän että mitä useamman kanssa on ollut, sitä vähemmän hommassa on enää herkkyyttä mukana. Mutta jos teknisesti taitava suoritus on tärkeämpää niin silloin toki kannattaa suosia niitä, joilla on pitkä lista hoitoja takana. Tai mieluiten suosia vaikka alan ammattilaisia.

Kommenttisi kertoo sen ,että et aiheesta mitään ymmärrä.

Vierailija
53/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi kertoo sen ,että et aiheesta mitään ymmärrä.

Kuinka niin? Vähän vaatisi nyt perusteluja.

Vierailija
54/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki muuta ikinä yhteen.

Vierailija
55/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sekin vaikuttaa, miten nuo suhteet ovat päättyneet.

Ihminen kehittyy eri tavoin vanhetessaan. Joskus parempaan suuntaan, joskus huonompaan. Voihan olla, että sitä myös oppii rakastamaan aidommin. 

Vierailija
56/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki muuta ikinä yhteen.

Koska pelkäävät jotakin.

Vierailija
57/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sekin vaikuttaa, miten nuo suhteet ovat päättyneet.

Ihminen kehittyy eri tavoin vanhetessaan. Joskus parempaan suuntaan, joskus huonompaan. Voihan olla, että sitä myös oppii rakastamaan aidommin. 

Tai sitten ei. Ainakin jos samaa kaavaa toistelee.

Vierailija
58/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa teknistä keinotekoista p*nenista. Näytelmää on.

Vierailija
59/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea vastaus on mielestäni, että vain yhtä ihmistä voi rakastaa kaikkensa antaen. Jotakin särkyy kun kuviota aletaan toistaa usean ihmisen kanssa.

Mä en haluaisi ajatella että olen nyt sitten lopullisesti pilalla, vain koska olen rakastanut kaikkeni antavasti mutta mua aina vain kusetettu. Joo, toki olen rikottu ja masentunut, mutta kai joku samaa kokenut voisi ymmärtää sen kaiken ja sitten rakastuisin häneen ja hän toivottavasti kerrankin myös minuun, ettei aina jää yksipuoliseksi.

En ehkä samalla tavalla täysin tyhjänä tauluna, mutta osaisinpahan arvostaa häntä sitäkin enemmän kun tiedän kokemuksesta kuinka pahoja ihmiset voivat näissä herkissä asioissa olla? En todellakaan märmättäisi turhista asioista. Miksei muka rakkauskin voi jalostua? Sitähän kaikki muukin elämä on.

Mulla on esimerkiksi yksi lapsuuden ystävä jolla on ollut vain yksi mies (siis kaikin tavoin, eka pusu ja niin edelleen) ja hän ennen aina välillä toi mulle esille miettineensä, että onkohan hän menettänyt jotain elämässä kun on ollut vain yhden miehen kanssa. Lopulta mä suutuin hänelle ja huusin, että tajuatko syntyneesi kultalusikka suussa kun sun eka oli heti sun kanssa ihan tosissaan. Ja tajuatko kuinka harvinaista sellainen on ja kuinka rikottu mä olen kun mun tunteilla on pelkästään leikitty!

Tais se siitä jotain tajuta, tai ei ainakaan minulle ole enempää kehdannut avautua pitkän liiton ankeudesta.

Vierailija
60/139 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea vastaus on mielestäni, että vain yhtä ihmistä voi rakastaa kaikkensa antaen. Jotakin särkyy kun kuviota aletaan toistaa usean ihmisen kanssa.

Mä en haluaisi ajatella että olen nyt sitten lopullisesti pilalla, vain koska olen rakastanut kaikkeni antavasti mutta mua aina vain kusetettu. Joo, toki olen rikottu ja masentunut, mutta kai joku samaa kokenut voisi ymmärtää sen kaiken ja sitten rakastuisin häneen ja hän toivottavasti kerrankin myös minuun, ettei aina jää yksipuoliseksi.

En ehkä samalla tavalla täysin tyhjänä tauluna, mutta osaisinpahan arvostaa häntä sitäkin enemmän kun tiedän kokemuksesta kuinka pahoja ihmiset voivat näissä herkissä asioissa olla? En todellakaan märmättäisi turhista asioista. Miksei muka rakkauskin voi jalostua? Sitähän kaikki muukin elämä on.

Mulla on esimerkiksi yksi lapsuuden ystävä jolla on ollut vain yksi mies (siis kaikin tavoin, eka pusu ja niin edelleen) ja hän ennen aina välillä toi mulle esille miettineensä, että onkohan hän menettänyt jotain elämässä kun on ollut vain yhden miehen kanssa. Lopulta mä suutuin hänelle ja huusin, että tajuatko syntyneesi kultalusikka suussa kun sun eka oli heti sun kanssa ihan tosissaan. Ja tajuatko kuinka harvinaista sellainen on ja kuinka rikottu mä olen kun mun tunteilla on pelkästään leikitty!

Tais se siitä jotain tajuta, tai ei ainakaan minulle ole enempää kehdannut avautua pitkän liiton ankeudesta.

Ankeuden tunne syntyy omassa päässä.