Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa käytöstä 5-vuotiaalta?

Vierailija
29.06.2023 |

Lapsi 5v ja on fanaattisen kiinnostunut ryhmä hausta, kaikki mitä puhuu liittyy aina 95% ryhmä hau-juttuihin ja poika puhuu koko ajan. Esim kaupassakin koko ajan höpöttää ryhmä hau juttuja tauotta itsekseen kovaan ääneen ja kaikki värit ovat tyyliin samppa (punainen), vainu (sininen) jne. Mitä etsii eri paikoista. Millään muulla ei leiki kuin ryhmä hau-hahmoilla ja katsoo vain ryhmä hauta. Selaa paljon ryhmä hau-kirjoja. Onko ihan normaalia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa fortnite-vaihetta.

Kellä on paras snipu, mikä skini täytyisi ostaa, season sitä ja season tätä, miten lennetään kiiturilla, mappi hieno/huono, missä on seiffi, skilssit semihyvät jne

Vierailija
22/27 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla merkki jostain esim. autismista tai sitten ei.

Autismin diagnosointiin tarvitaan vähän eri piirteitä lapsessa kuin että hän on kiinnostunut Ryhmä hausta. 

Kuten? Itse olen kuullut, että nimenomaan jumittaminen yhdessä tietyssä aiheessa ja kaiken keskittäminen siihen, on yksi tyypillisimpiä autismin kirjon piirteitä. 

Kyllä se yksi piirre on, mutta ei ainoana riitä. Eli erityinen mielenkiinnon kohde (vaikka ylittää normaalin kiinnostuksen rajan) ei yksin riitä diagnoosiin ja autismikirjolaisella on aina muitakin haasteita kuin omiin mielenkiinnon kohteisiin jumittuminen. Tärkein kriteeri on, että sosiaalinen vuorovaikutus on ikätasoa jäljessä/poikkeavaa. Eli näkyy kyllä aina jollain tavalla leikissä, eleiden käytössä, kielen kehityksessä jne.

T. Eri, mutta autistin vanhempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autismin diagnosointiin tarvitaan vähän eri piirteitä lapsessa kuin että hän on kiinnostunut Ryhmä hausta. 

Kuten? Itse olen kuullut, että nimenomaan jumittaminen yhdessä tietyssä aiheessa ja kaiken keskittäminen siihen, on yksi tyypillisimpiä autismin kirjon piirteitä. 

Niin jumittuminen tiettyyn aiheeseen on, mutta autistista se ei silti lapsesta tee. Tarvitaan paljon muutakin ja on kuitenkin psykiatrien, erityisopettajien yms. vuosien tulosta diagnosoida lapsi autistiksi. Täällä ei kenenkään kannata huudella lapsesta mahdollista autistia, jos hän on kiinnostunut Ryhmä hausta. Varmaan 80% lapsista on kiinnostuneita siitä.

Vierailija
24/27 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuntemani 5-vuotias ei ole ollut tuollainen, vaikka kaikilla on omat lempiohjelmansa ja harrastuksensa ollutkin. En usko, että on ihan neurotyypillinen.

Vierailija
25/27 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani ainakaan jatkuvasta puhumisesta, kaikenlaisia vaiheita lapsilla on. Meillä tytär siinä 3-4 -vuotiaana puhua pulputti aivan taukoamatta, yhtä soittoa herkeämättä niin että sanatkin kompastelivat toisiinsa. Kyllä se hermostutti, että onko tyttö ns. normaali ollenkaan ja raskaaksi kävi kuunnella ja vastata koko ajan. Neuvolalääkäri sanoi, että ohi menee ja meni. Tasapainoinen ja rauhallinen aikuinen nyt, ei uskoisi samaksi tyypiksi :)

Vierailija
26/27 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jumittuminen tiettyyn aiheeseen on, mutta autistista se ei silti lapsesta tee. Tarvitaan paljon muutakin ja on kuitenkin psykiatrien, erityisopettajien yms. vuosien tulosta diagnosoida lapsi autistiksi. Täällä ei kenenkään kannata huudella lapsesta mahdollista autistia, jos hän on kiinnostunut Ryhmä hausta. Varmaan 80% lapsista on kiinnostuneita siitä.

Autismi on ihmisessä, vaikka häntä ei diagnosoitaisi koskaan. Ei homma niin mene, että ihmisestä tulee autisti vasta kun diagnoosi saadaan :D Eihän korvatulehduskaan puhkea vasta lääkärin diagnoosin jälkeen :D

Vierailija
27/27 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrien? Höpö höpö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän