Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntojen loppusiivous. Tarkistaako niitä oikeasti kukaan, kun tuntuu olevan sääntö eikä poikkeus että ekana joutuu pesemään pois entisen asukkaan pa""kat

Vierailija
29.06.2023 |

Usein jopa kirjaimellisesti.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vähän riippuu. Joskus kiertää henkilö listan kanssa ja saat katsoa vierestä, joskus eivät välitä pätkääkään. Jos on häädetty edellinen asukas, lienee turha toivoa asunnon olevan siivottukaan.

Jos asunto on paskainen, voit varmaan tilata siivooja vuokranantajan laskuun, joka sitten lisää siivouslaskun vuokraasi, kunhan ensimmäinen korotusmahdollisuus löytyy.

Vierailija
62/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkista. Päällisin puolin vaan katsovat, että asunto on ehjä. Poikani muutti omaan asuntoon ja edellisen asukkaan "muuttosiivouksen" jäljiltä oli vaatekaapissa pölyä ja koirankarvoja, ja keittiön kaapinovet, valokatkaisija ym. täynnä tahroja ja roiskeita. Itse kuuraan suunnilleen hammasharjalla kaikki paikat poismuuttaessa.

Ai kuuraat? Onko taivaspaikka jo varma ikuisuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppusiivoushan on asukkaan ja vuokranantajan välinen asia, ja sitten taas missä kunnossa se luovutetaan seuraavalle uuden asukkaan ja vuokranantajan välinen asia.

Ei kai niitä vuokranantajia aina kiinnosta, hyvä vaan, kun saa äkkiä uuden sisään.

Vierailija
64/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kerran, että miksi koko kämppä haisee, vaikka olin pessyt melkein koko paikan muuton jälkeen.

Uunin alalokerikkoon oli työnnetty pelti, missä oli vielä kalaruoka.

Vierailija
65/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Ja välillä tuntuu että eivät käy itse edes paikalla vaan uskovat vuokralaisen sanaa. 

Poika kun muutti pois opiskelija-asunnosta ja asunto oli ollut kuukauden tyhjillään ennen uutta vuokralaista, uusi vuokralainen oli sanonut ettei voi muuttaa sinne koska sisällä on niin hirveä tupakanhaju. Poika sai ilmoituksen että joutuu maksamaan otsonoinnin ym, koska asunnossa on tupakoitu. Poika vastasi ettei pidä paikkansa, hän ei ole koskaan polttanut eikä kukaan muukaan ole siellä koskaan sisällä polttanut.

Sen koommin ei asiasta kuulunut mitään, eikä selkeästi otsonointia tarvittukaan 😂

Vierailija
66/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelee. Ja välillä tuntuu että eivät käy itse edes paikalla vaan uskovat vuokralaisen sanaa. 

Poika kun muutti pois opiskelija-asunnosta ja asunto oli ollut kuukauden tyhjillään ennen uutta vuokralaista, uusi vuokralainen oli sanonut ettei voi muuttaa sinne koska sisällä on niin hirveä tupakanhaju. Poika sai ilmoituksen että joutuu maksamaan otsonoinnin ym, koska asunnossa on tupakoitu. Poika vastasi ettei pidä paikkansa, hän ei ole koskaan polttanut eikä kukaan muukaan ole siellä koskaan sisällä polttanut.

Sen koommin ei asiasta kuulunut mitään, eikä selkeästi otsonointia tarvittukaan 😂

Just näin eli yritetään laskuttaa edellista asukasta vaikka ei ole käytykään paikan päällä

Vierailija
67/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ainakin jossainpäin tarkistaa, nykyään tosin vähenevissä määrin.    Kun muutin muutama vuosia sitten asunnostani pois, olin tehnyt erittäin perusteellisen loppusiivouksen.   Huoltoyhtiön edustaja kävi siellä asunnolla ja soitti perään, että se, tämä ja tuo oli jäänyt siivoamatta, ja oli sopinut isännöitsijän kanssa, että osa takuuvuokrasta käytetään sitten niihin.    Meni aika hiljaiseksi, kun olinkin ottanut joka paikasta kuvat talteen ja lähetin sähköpostilla todistusaineistot, että taatusti olin luetellut paikat siivonnut, jolloin joutuivat palauttamaan takuuvuokran lyhentämättömänä minulle.

Mutta sitten taas jouduin vuosi sitten vaihtamaan asuntoa, joka oli "loppusiivottu".  Päällisisn puolin kyllä, mutta jouduin laittamaan ihan hirveästi kuvia vuokrafirmalle ja kyseenalaistin aikalailla sitä, oliko luovutustarkistusta edes tehty, sillä löytyi sellaisiakin juttuja, jotka olisi voinut olla oikeasti asukasturvallisuutta vaarantavaa, ja kuitenkin oli ihan helposti nähtävillä.   Eivät vastanneet mitään, mutta kaikki lähettämäni kuvat ja viestit olen tallentanut juuri sen vuoksi, että jos tästä joutuu joskus lähtemään, niin onpahan dokumenttia, etten niitä itse ole tänne viritellyt.

Vierailija
68/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkista. Päällisin puolin vaan katsovat, että asunto on ehjä. Poikani muutti omaan asuntoon ja edellisen asukkaan "muuttosiivouksen" jäljiltä oli vaatekaapissa pölyä ja koirankarvoja, ja keittiön kaapinovet, valokatkaisija ym. täynnä tahroja ja roiskeita. Itse kuuraan suunnilleen hammasharjalla kaikki paikat poismuuttaessa.

Itse kyllä imuroin ja teen perussiivouksen, pyyhin pinnat, pesen jääkaapin, kylpyhuoneen jne. mutta en ala mitään valokatkaisijoita ja ovenkahvoja pesemään.